آریا بانو

آخرين مطالب

سرنوشت طرح «نصب مولدهای خورشیدی در خانه مددجویان» چه شد؟ اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - درحالی که کمیته امداد امام خمینی(ره) در یکی از طرح‌های اشتغال‌زایی سال گذشته تحت عنوان «نصب مولدهای خورشیدی در خانه مددجویان» به دنبال کمک به معیشت خانوارهای تحت پوشش به ویژه برای خانوارهای زن‌سرپرست یا سالمند بود، نوسانات ارزی و شرایط جدید اقتصادی این طرح را با رکود و عدم صرفه اقتصادی رو به رو کرده است.

به گزارش ایسنا، بهمن ماه سال گذشته بود که مدیرکل وقت طرح‌های اقتصادی و خودکفایی کمیته امداد گزارشی از اجرای طرح نصب مولدهای خورشیدی در خانه خانوارهای تحت حمایت باهدف کمک به معیشت آنها ارائه کرد. علیرضا رمضانی، مدیرکل سابق طرح‌های اقتصادی و خودکفایی کمیته امداد با اشاره به سیاست‌ توسعه انرژی‌های نو و مکلف شدن وزارت نیرو به خرید تضمینی 20 ساله برق تولیدی از افرادی که از طریق مولدهای خورشیدی اقدام به تولید برق می‌کنند از نصب 701 مولد خورشیدی در خانه مددجویان تحت حمایت کمیته امداد خبر داد و گفته بود که 387 مولد خورشیدی دیگر نیز تا پایان سال 96 در منازل مددجویان نصب می‌شود.
به گفته رمضانی قرار بود تا از منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها و صندوق امداد ولایت برای نصب هر مولد خورشیدی 25 میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به مددجو پرداخت شود.
آذر ماه سال گذشته پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد نیز با اشاره به اجرای طرح پنل‌های خورشیدی به منظور ایجاد درآمد برای خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) خاطرنشان کرده بود که در این طرح، وام‌هایی 25 تا 30 میلیون تومانی برای خرید پنل‌های خورشیدی به مددجویان ارائه شده و در نهایت پس از تولید برق، نسبت به خرید آن از مددجویان اقدام می‌شود.
فتاح همچنین از توافق و امضای قرار داد با وزارت نیرو برای خرید 20 هزار پنل خورشیدی خبر داده بود تا این پنل ها از طریق اعطای تسهیلات قرض الحسنه به مبلغ 25 میلیون تومان در اختیار افراد تحت پوشش قرار گیرد و برق تولیدی آنها توسط وزارت نیرو به صورت تضمینی خریداری شود.
فتاح شهریور ماه گذشته نیز درحالی که برای ارائه گزارش به نمایندگان در جلسه علنی حضور یافته بود، اقدام به استفاده از انرژی خورشید و اشتغال زایی برای مددجویان از این طریق را با توجه به سوابقش در وزارت نیرو، مثبت ارزیابی کرده بود. این درحالیست که بنا به گفته مدیرکل طرح های اقتصادی کمیته امداد نوسانات ارزی و شرایط اقتصادی جدید منجر به پدید آمدن آثار و تنگناهایی در ادامه طرح مولدهای خورشیدی برای اشتغال مددجویان شده است.
دکتر علی اکبر خادمی، مدیرکل طرح های اقتصادی کمیته امداد در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن تشریح آخرین جزئیات طرح‌های اشتغال‌زایی کمیته امداد، گفت: بسیاری از طرح‌های اشتغال‌زایی این نهاد به دلیل افزایش قیمت دلار دچار مشکل شده‌اند.
وی با اشاره به شرایط اقتصادی جدید و تاثیر آن روی طرح های اشتغال‌زایی کمیته امداد نیز گفت: شرایط اقتصادی جدید قطعا بر روی این طرح ها تاثیر داشته‌اند به طوری که بسیاری از طرح‌ها به دلیل افزایش قیمت دلار دچار مشکل شده‌اند. طرح مولدهای خورشیدی کمیته امداد تقریبا به دلیل عدم توجیه فنی و اقتصادی راکد شده است.
خادمی ادامه داد: به دلیل افزایش قیمت‌ها و نوسانات ارزی، هزینه اجرای طرح مولدهای خورشیدی برای مددجویان افزایش یافته و دیگر برای آنان صرف نمی‌کند تا این مولد را برایشان در منزل نصب کنیم و آنها نیز برق تولید شده را به شرکت برق بفروشند؛ چراکه مبلغ دریافتی، تکافوی اقساط وام آنها را نمی‌دهد.
وی با تاکید بر اینکه تمام تلاش کمیته امداد امام خمینی (ره) خدمت به مردم است، تصریح کرد: اما به هرحال بخشی از این کارها هم از دست کمیته امداد خارج است و باید مجموعه دولت کمک کنند تا پشتیبانی لازم را از اقشار محروم جامعه انجام دهند.
خادمی از ایجاد 136 هزار طرح اشتغال در سال گذشته از سوی کمیته امداد خبر داد و گفت: از این تعداد طرح اشتغال، 152 هزار فرصت شغلی درکنار 18 هزار مورد کاریابی ایجاد شده است.
وی با بیان اینکه در مجموع 170 هزار نفراز مددجویان در سال گذشته سرکار رفته‌اند، توضیح داد: 152 هزار نفر از این مددجویان یک شغل مستقل ایجاد کرده‌اند و 18 هزار نفر از آنها نیز در یک کارگاه یا بنگاه اقتصادی مشغول به کار شده‌اند.
مدیرکل طرح‌های اقتصادی و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی ضمن ارائه گزارش آخرین طرح‌های اشتغال‌زایی کمیته امداد در سال جاری نیز گفت: امسال 16 هزار طرح شغلی در کمیته امداد اجرا کردیم که 18 هزار فرصت شغلی از دل آن بیرون آمده است.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/81724/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سرشت چیست؟ آشنایی با انواع سرشت کودکان

نشانه های کمبود محبت در کودکان + عوارض کمبود محبت

همه چیز درباره ی اختلالات رفتاری تخریبی یا DBD

کودکان خود را بی عرضه خطاب نکنیم+راههای جلوگیری از بی عرضه خطاب کردن کودک

چگونه قناعت را به فرزند خود بیاموزید

علت ترس یا غریبی کردن در کودکان چیست و چگونه این مشکل را رفع کنیم؟

عوامل بی انگیزگی در کودکان چیست و چگونه انگیزه آنها را افزایش دهیم؟

آنچه باید در مورد تریکوتیلومانیا یا اختلال کندن مو بدانید

حمایت از نیازهای اجتماعی و روانی کودکان

وقتی بچه ها از معلم خود متنفرند والدین چه کاری می توانند انجام دهند؟

اضطراب ریاضی در کودکان چیست و چگونه آن را درمان کنیم؟

اسباب بازی براساس جنسیت کودک

اوتیسم غیر معمول چیست و چگونه تشخیص داده می شود؟

احساس گناه دوران کودکی مساوی با افسردگی در بزرگسالی!

آیا طبیعی است که کودکان با خودشان حرف می زنند؟

ترس های دوران کودکی چه چیزهایی هستند و راههای مقابله با آنها چیست؟

چگونه مرگ والدین بر کودک تأثیر می گذارد؟

چرا تقلید در کودکان در اوایل زندگی بسیار مهم است؟

12 نکته برای اینکه بدانیم چگونه در کلاس سوال بپرسیم؟

علت فراموشی و گم کردن وسایل کودکان و نحوه ی برخورد با آنها

مدلینگ کودکان: آیا کودک شما می تواند یک مدل باشد و چگونه؟

عوارض نوروفیدبک در کودکان

فواید داشتن حیوان خانگی برای کودکان

فواید طبیعت گردی برای کودک

برچسب زدن به کودک به چه معنا است و خطرات ناشی از آن چیست؟

علل دعوای کودکان در مدرسه و نحوه برخورد با آن

چرا فرزندم موقع تنبیه می خندد؟

دلایل جویدن لباس در بچه ها و راهکارهایی برای رفع آن

توهم در کودکان: عوامل ، انواع و درمان آن

آیا رفتارهای بزرگسالانه کودک خوب است؟

تفسیر چمن در نقاشی کودکان

چگونه درباره اخبار خشونت بار و تلخ با کودکان صحبت کنیم؟

آموزش انجام کار گروهی به کودکان

درک احساسات کودکان چگونه است؟

بهترین راهها برای خواباندن کودکان

مسئولیت ها و وظایف روانشناس کودک و نوجوان چیست؟

روانشناسی کودک چیست و چرا مهم است؟

چرا بچه ها دوست دارند همیشه یک لباس را بپوشند؟

علت بی‌حوصلگی در محیط کار

شوخی‌های آزاردهنده در جاهای مختلف

اختلال سلوک چیست؟ انواع ، علل و درمان آن

راز چپ دست ها در چیست؟

مدیتیشن چیست؟

غـرور کاذب چیست و راهکارهای غلبه بر غرور کاذب کدامند؟

انواع دروغ و چگونگی تشخیص آن

ترس از رانندگی: علل و راهکارهای مقابله با آن

علت استرس روز اسباب کشی چیست و چگونه میتوان این استرس را کاهش داد؟

چگونه خشم خود را هنگام رانندگی کنترل کنیم؟

چگونه محترمانه موضوع گفت‌و‌گو را عوض کنیم؟

روش صحیح برخورد با افراد داغدیده چگونه باید باشد؟