آریا بانو

آخرين مطالب

مرکز ماده 16 ترک اعتیاد استان البرز افتتاح شد وزارت رفاه

مرکز ماده 16 ترک اعتیاد استان البرز افتتاح شد
  بزرگنمايي:

آریا بانو - مدیرکل بهزیستی استان البرز از افتتاح مرکز ماده 16 ترک اعتیاد به منظور جمع آوری معتادین متجاهر در استان پس از سال ها انتظار و مطالبه مردم خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون،کارورفاه اجتماعی استان البرز، در این مراسم اسدالله حیدری در خصوص مرکز ماده 16 تازه تأسیس گفت: در راستای راه اندازی مرکز ماده 16 که با ظرفیت 600 نفر (500 نفر آقایان و 100 نفر بانوان ) افتتاح شد بهزیستی استان تا کنون حدود 400 میلیون تومان تجهیزات خریداری کرده و در اختیار این مرکز قرارداده است، علاوه بر این ساختمان مرکز غربالگری و کلیه تجهیزاتی که از قبل موجود بوده به همین منظور تحویل شورای هماهنگی شده است .
مدیرکل بهزیستی البرز افزود : در ادامه روند شروع به کار این مرکز، بهزیستی در بدو ورود بیماران، اعضاء تیم غربالگری خود مرکب از پزشک، روانشناس، مددکار اجتماعی، نیروهای بهداشتی و روانپزشک را به منظور غربال افراد در این مرکز مستقر خواهد کرد .
حیدری ادامه داد: علاوه بر خدماتی که تاکنون ارائه شده ، بهزیستی استان در راستای استحکام بخشی به کانون خانواده و تداوم درمان و همچنین توانمندسازی و جامعه پذیری این قشر تسهیلاتی به منظور ایجاد اشتغال بهبود یافتگان در قالب پرداخت وام 50 میلیون تومانی بدون بهره صراحتاً اعلام آمادگی می کند .
وی بیان کرد: با در نظر گرفتن اهمیت این موضوع که پیشگیری مقدم بر درمان است خصوصاً در حوزه اعتیاد و آسیب های اجتماعی این امر مصداق پیدا می کند، امروز جامعه ما نیازمند آموزش های لازم در این زمینه است .
وی خاطر نشان کرد : هر فرد با هر سطحی از تحصیلات و هر طبقه ای از جامعه ملزم به کسب دانش روز و مهارت های مواجهه با آسیب های اجتماعی است .
وی تصریح کرد: در همین راستا بهزیستی استان البرز در سال گذشته توسط 38 تیم در 84 محله آسیب دیده در استان جمعیت قابل توجهی به تعداد 139 هزار و 400 نفر را آموزش داده است، علاوه بر این 12 مورد کارزار رسانه ای در ارتباط با پیشگیری از مصرف موادمخدر علی الخصوص موادی مانند گل و شیشه ایجاد گردیده که در این امر نقش موثر برجسته اصحاب رسانه کاملا برجسته است .
مدیرکل بهزیستی استان افزود: در حال حاضر بهزیستی البرز 9 مرکز درمان سرپایی تحت پوشش خود دارد که 8 مرکز غیردولتی و 1مرکز دولتی را شامل میشود و به کمک داروهای آگونیست به درمان این افراد کمک میکند .
حیدری ابراز کرد: خوشبختانه در سال گذشته با اقدامات خود توانستیم جمعیتی بالغ بر 2504 نفر از افراد تحت حمایت بهزیستی، در حوزه اعتیاد را درمان نماییم .
وی افزود: تعدادی از کمپ های ماده 15 که با دستور دادستان پایش شدند و در صورت برخورداری از کیفیت پایین اصلاح گردیده و برخی دیگر طی برخوردی قاطع پلمپ شدند .
مدیرکل بهزیستی اضافه کرد : در حال حاضر با توجه به مکفی بودن تعداد کمپ های استان، برنامه ما این است که جهت ایجاد کمپ های جدید از همان ابتدای امر تعدادی کمپ درجه 1 راه اندازی کنیم که از تمامی شاخص ها و امکانات بهره مند بوده و قادر به خدمت رسانی موثر باشند .
وی ابراز کرد : در حال حاضر 66 کمپ در جای جای استان واقع شده اند که 1285 نفر به صورت کوتاه مدت در آنها اقامت دارند و بر اساس برآوردی که از ورودی ها و خروجی های مرکز غربال در سال گذشته به دست آمده است، تعداد 2000 تا 2500 معتاد متجاهر در استان داریم .
افتتاح نخستین مرکز جامع درمان اعتیاد زنان ومردان بصورت اقامتی در البرز
حیدری در ادامه افزود : نظر به افتتاح مرکز جامع درمان اعتیاد در کل کشور، استان البرز نخستین استانی بود که مرکز جامع زنان و مردان را با ظرفیت جمعا 400نفر به صورت اقامتی افتتاح نمود و بیش از 1300 نفر پذیرش به منظور درمان سرپایی دارد، مرکز مردان در متراژ 10هزار متر مربع با ظرفیت بالا و تجهیزات مناسب، در استان فعال است و علاوه بر این البرز رتبه نخست را در افتتاح این دو مرکز به خود اختصاص داده است .
وی گفت: آموزش مهارت ها و پرداخت بیش از 16 میلیارد تومان تسهیلات در سال گذشته به افراد بهبود یافته جهت ایجاد اشتغال ایشان از دستاوردهای مهم بهزیستی بود .
مدیرکل بهزیستی افزود: در حوزه کاهش آسیب تمامی امکاناتی که بهزیستی یک استان باید داشته باشد اعم از موبایل سنتر، کانکس ها، شلتر و دی آی سی را در سطح البرز فراهم کردیم .
وی در خصوص مراکز باشگاه مثبت استان تصریح کرد: در حال حاضر مراکز باشگاه مثبت در استان به بیش از 400 نفر خدمات ارائه میدهد و همچنین 22هزار و 329نفر در مراکز کاهش آسیب طی سال گذشته خدمات دریافت کرده اند که تعداد قابل توجهی است .
وی گفت: 18 هزار و 193 نفر تحت درمان تی سی، درمان سرپایی، کمپ و جامعه غربالگری از بهزیستی استان و همچنین 3096 نفر از مراکز شلتر و سایر مراکز، خدمات دریافت نموده اند .
مدیرکل بهزیستی استان در این مراسم همچنین از تلاش های عزیزاله شهبازی استاندار البرز و نیز دادستان عمومی و انقلاب ،رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر وفرماندهی سپاه استان در راستای افتتاح این مرکز و پیگیری های لازم در این خصوص تقدیر وتشکر کرد .

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/588438/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

همایش ووشوکاران استان تهران با حضور وزیر ورزش برگزار شد

استقلال از یک جوان مقابل ذوب آهن رونمایی می‌کند!

کاپیتان چادرملو، ناشناخته‌ و تاثیرگذار !

پیروزی یاسمن یزدانی در آخرین رقابت مسابقات ژاپن

سانچز: باید مقابل پرسپولیس آمادگی کامل داشته باشیم

اگر بعد از ورزش بدن درد دارید، این مکمل را مصرف کنید

طرز تهیه سوپ مرغ و برنج به آسان ترین روش

ریسک بزرگ استقلال در غیاب کاپیتان‌ها

خط و نشان هافیک میلان برای مدعیان قهرمانی

مهریه را اینگونه تعیین کنید

کروس: هیچ اهمیتی به توپ طلا نمی‌دهم

یک هوش مصنوعی عضو جدید لالیگا شد!

درخشش شماره یک قرمز با پیراهن آبی!

راهکارهایی برای رفع گرفتگی عضلات در خواب

کلوپ سرمربی پاریس اف‌سی در لیگ قهرمانان!

دوباره سی‌ال؛ مهدی آماده درخشش در خط حمله اینتر

فکر نمی‌کردم فلیک اینقدر خوب باشد!

بکام: توصیه های فرگوسن باعث شد مسی را جذب‌ کنم!

عصبانیت نکونام از انتشار یک خبر!

استاندار خراسان رضوی با خانواده‌های شهید و یک جانباز دوران دفاع مقدس دیدار کرد

نماهنگ «کار درخشان»

شهید مطهری: این اسرائیلی که من میشناسم فردا ادعای شیراز رو هم می‌کند!

راهپیمایی فضایی ISS

درد رو برای هرکسی نگید!

چادرملو با سند اظهارات مربی خیبر را رد کرد

کینه از پرونده نگریرا؛ سویا بارسا را تحریم کرد!

25 نامزد نهایی جایزه پسر طلایی

اخباری 6 را نشانه گرفت!

بکام: فلورنتینو پرز در بازار مجنون می‌شود!‏

ادرسون: آماده خداحافظی با گواردیولا هستیم!

همایش بزرگ ووشوکاران و تای‌چی کاران برگزار شد

بازگشت غیرمنتظره مصدومان یونایتد به تمرینات!

جواد نکونام از استقلال شکایت کرد

چهره ها/ عکس جدید بازیگر زن بی حاشیه

چهره ها/ عکسی از پسر و همسر احمد مهرانفر

شهاب حسینی و همسر دومش در افتتاحیه‌ یک نمایشگاه

حس وصف ناپذیر با گوش دادن به این موسیقی های بی کلام

گردن‌کشی سیلاب در شمال ایران

چند میلیون کاربر از پنجره ملی خدمات دولت هوشمند استفاده می‌کنند؟

به یاد رییس جمهور شهید

معرفی زیبای خوارزمی دانشمند بزرگ ایرانی

ما از چه می‌ترسیم؟!

طعنه سنگین یک کمدین به دانشجوی صهیونیست

نکته به نکته درست کردن کره بادام زمینی خانگی

شایع‌ترین دلایل التهاب پانکراس

چطور گلدان ها را در فصل پاییز نگهداری کنیم؟

رفتار عجیب یخ در مایکروویو

داستانک/ لقمان وکشتزار

نسخه پیروانی برای بهبود اوضاع مس؛ کمرنگ کردن حواشی!

شکایت فوری علیه اولین داوری در لیگ برتری!