پیشنهاد ارائه 2 واحد درسی عمومی پدافند غیرعامل در دانشگاهها
گفتگو
بزرگنمايي:
آریا بانو - تسنیم / معاون آموزش و پژوهش سازمان پدافند غیرعامل گفت: پیشنهاد کردیم تا 2 واحد آموزشی در دانشگاهها به صورت عمومی مبانی مربوط به پدافند غیرعامل برای دانشجویان ارائه شود.
رضا کلهر شامگاه یکشنبه در نشست آموزشی پدافند غیرعامل در نشست تربیت مربی برای دورههای آموزشی پدافند غیرعامل در اردبیل اظهار داشت: در قالب این طرح سعی میکنیم تا مربیان و مدرسان با تجربهای را تربیت کرده و با تسلط به موضوعات پدافند غیرعامل بتوانیم در این حوزه ارائه طریق کنیم.
وی تصریح کرد: فرهنگسازی در این زمینه بسیار مهم و اساسی است و در کنار آن توسعه برنامههای آموزشی و پژوهشی همراه با جلب مشارکت مخاطبان و ارتقای توانمندی آنها در این حوزه مهم و اساسی به نظر میرسد.
معاون آموزش و پژوهش سازمان پدافند غیرعامل گفت: دانشگاههای مختلف کشور با ارائه این درس عمومی سعی میکنند تا دانشجویان را بیش از گذشته با مبانی پدافند غیرعامل و اهمیت و جایگاه آن آشنا کنند که قطعا سعی ما بر این است تا برای این واحدهای آموزشی مدرسان با تجربه و توانمندی را تربیت و راهی دانشگاهها کنیم.
کلهر افزود: به صورت مستمر این دورههای آموزشی برای مربیان و مدرسان برگزار میشود تا بیش از هر زمان دیگر با مباحث و موضوعات مرتبط با پدافند غیرعامل آشنا شده و زمینه همراهی بیشتری را شاهد و ناظر باشیم.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: به هیچ وجه این موضوعات سیاسی و یا مقطعی محسوب نمیشوند بلکه تلاش بر این است تا پدافند غیرعامل و موضوعات و مسائل مهم آن به صورت پایاننامهها و رسانههای دانشگاهی دانشجویان نیز مورد توجه قرار گیرد.
معاون آموزش و پژوهش سازمان پدافند غیرعامل اضافه کرد: در صدد پیادهسازی الگوهای مؤثر در این حوزه هستیم تا در کنار کاهش تهدیدها، پیادهسازی نظام نظارت و همچنین الگوهای بومی را برای مدیریت راهبردی پدافند غیرعامل در نظر بگیریم که در این زمینه از ظرفیت دانشگاهها و مراکز علمی بیش از گذشته استفاده خواهد شد.
کلهر بیان کرد: تلاش ما بر این است تا نسل آینده بیش از هر زمان دیگر به اهمیت و حساسیت این موضوع پی برده و با شناخت دقیق بر جریانات به وجود آمده، اهداف کلان را در این حوزه مورد توجه و دقت نظر قرار دهند.
-
دوشنبه ۵ آذر ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۴:۵۷
-
۸ بازديد
-
-
آریا بانو
لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/1311875/