آریا بانو

آخرين مطالب

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهر تهران:

قراردادهای شهرداری تهران با تولیدکنندگان داخلی شفاف است شهرداری تهران

قراردادهای شهرداری تهران با تولیدکنندگان داخلی شفاف است
  بزرگنمايي:

آریا بانو - مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران گفت: ما قراردادهای شفافی با تولیدکنندگان داخلی بستیم اما در کنار حمایت از تولید داخلی نمی‌توانیم به نیاز مردم بی‌توجه باشیم.

به گزارش خبرنگار شهر ، مهدی علیزاده مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی با حضور در برنامه «بالاتر» شبکه خبر در پاسخ به اظهارات مدیرعامل ایران‌خودرو دیزل با محوریت تحویل اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت، با بیان اینکه موضوعی اخیراً در رسانه ها در خصوص واردات اتوبوس مطرح شده است، اظهار کرد: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از تولید داخلی با تولیدکنندگان قرارداد بستیم.
وی با اشاره به انعقاد قرارداد خرید دو هزار و 500 دستگاه با تولیدکنندگان داخلی و دو هزار و 500 دستگاه با چینی‌ها، یادآور شد: اولویت اول ما تولیدکنندگان داخلی هستند؛ بیش از 10 سال است که خرید خاصی در این حوزه انجام نگرفته است.
علیزاده افزود: در حال حاضر و در تیرماه سال جاری قرارداد سه هزار و 40 دستگاه بسته شد که 509 دستگاه به دلیل عدم توانمندی بخش خصوصی فسخ شد و تا امروز هیچ اتوبوسی به ما داده نشده است.
مردم ما نمی‌توانند 3 سال صبر کنند تا اتوبوس‌های داخلی وارد ناوگان شود
وی همچنین تصریح کرد: با توجه به اینکه پرداخت‌ها انجام شده است، مردم ما نمی توانند 3 سال صبر کنند تا اتوبوس‌های داخلی در سه سال آینده وارد ناوگان شود. علت قرارداد شهردار تهران با چینی‌ها این بود که طبق مفاد این قرارداد بعد از 6 ماه 2 الی 3 هزار دستگاه وارد ناوگان می‌شود که اتفاق بزرگی است. ما قراردادهای شفافی با تولیدکنندگان داخلی بستیم اما در کنار آن نمی‌توانیم به نیاز مردم بی توجه باشیم.
علیزاده با بیان اینکه هزار و 700 اتوبوس فعال در تهران در بدو مدیریت ششم شهری وجود داشت، خاطرنشان کرد: امروز سه هزار و 200 دستگاه اتوبوس شاغل جاری داریم. به جای اینکه مردم 30 دقیقه در ایستگاه‌ها منتظر بمانند نیاز به یک اقدام جهادی داریم تا ناوگان جانی دوباره بگیرد.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران با بیان اینکه در سطح کشور هزار و 300 شهرداری وجود دارد، یادآور شد: آن شهرها هم ناوگان اتوبوسرانی و نیاز به اتوبوس دارند و شرکت ایران‌خودرو دیزل می خواهد تمام این موارد را پوشش دهد.
تولید هزار دستگاه اتوبوس در ایران خودرو دیزل کفاف نیاز تهران را نمی‌دهد
وی افزود: کلانشهر تهران حداقل 9 هزار دستگاه می‌خواهد و تولید هزار دستگاه تولیدی این شرکت کفاف ما را نمی دهد. بیش از 10 سال است که خط تولید شرکت های داخلی خوابیده است. تمام هم و غم مدیریت شهری توسعه حمل و نقل عمومی است؛ به طوریکه شورای شهر تهران برای سال جاری و آینده بیش از 50 درصد بودجه را به مجموعه حمل و نقل اختصاص داده است.
علیزاده با بیان اینکه ما خودمان و مردم را نباید معطل تولید داخل کنیم، تصریح کرد: بنده طی بازدید از خطوط 45 دقیقه در ایستگاه ایستادم. این به دلیل ضعف و عدم نوسازی ناوگان ماست. باید به هر طریقی که شده اتوبوس وارد ناوگان شود تا شکاف 10 ساله را بپوشانیم. تولید داخل نمی تواند این مسائل را حل کند.
وی با اعلام اینکه در دوره سه ساله اخیر 659 دستگاه از ایران‌خودرو اتوبوس گرفتیم، یادآور شد: این تعداد اتوبوس مشکلی از مشکلات ما را کم نکرد.
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهر تهران تأکید کرد: شهردار تهران به محض تحویل مدیریت شهری قرارداد 175 دستگاه اتوبوس را با ایران‌خودرو منعقد کرد که 170 اتوبوس تحویل داده شد و مدل مالی آن نقد و غیر نقد بود. 500 میلیارد نقدی پرداخت شد و الباقی به صورت ملک تحویل کارگزار شد.
ادامه دارد...

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/1142995/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

«استارشیپ» تا سال 2029 به مریخ می‌رسد؟

ماموریت شبیه‌سازی گرانش ماه پرتاب شد

نگاهی به کارنامه تئودور نولدکه، پژوهشگر قرآن و شاهنامه

آخرین قراداد هاشمی‌نسب در پرسپولیس 20 یا 30 میلیون بود!

بورسیه فدراسیون جهانی برای سه ملی‌پوش پینگ‌پنگ ایران برای اولین بار

اعتراض به تصمیمات سرپرست فدراسیون کاراته

صدای اعتراض رئیس باشگاه الهلال هم درآمد

سرنوشت نامزدهای انتخابات، 20 بهمن مشخص می‌شود

تراکتور دور از حاشیه، یکه‌تازی می‌کند

اعلام داوران هفته نوزدهم؛ شش بازی با وی‌ای‌آر

مدافع ناکام یونایتد به آیندهوون پیوست

احتمال انتخاب سرمربی استقلال در سمینار دندانپزشکی دبی

واکنش روزنامه ترکیه‌ای به شکست پرسپولیس

چه اتفاقاتی، هادی حجازی‌فر را در 9 سال به پردستاوردترین بازیگر سینمای ایران تبدیل کرد؟

صدرعاملی: خانواده برای من مسئله مهمی است

صحبت‌های رسول صدرعاملی درباره امین حیایی

ماجرای دعوای بازیگر شمال از جنوب غربی با کارگردانش در نشست خبری

ضرب الاجل دولت در حوزه آموزش و بهداشت

خاطره آریا عظیمی نژاد از تغییر یکباره نامزد دریافت سیمرغ موسیقی

ثبت‌نام عمره رمضان آغاز شد

تغییرات کنکور امسال از زبان رئیس مرکز ارزشیابی آموزش‌وپرورش

تعداد افراد تحت پوشش بنیاد شهید اعلام شد

4گوشه دنیا/ حراج شاهکاری با اثر انگشت رافائل

تصادف از دید دوچرخه‌سوار

چال گونه؛ زیبایی فریبنده با دردسرهای همیشگی

ماهواره‌ای که تاریخ را تغییر داد

«کهکشان‌ها، کو زمینم؟»؛ دکلمه‌ای از حسین پناهی

نارضایتی آرتتا از نقل و انتقالات زمستانی آرسنال

خداحافظی هالپ از دنیای تنیس

ژوائو فلیکس سومین وینگر برتر جهان است!

برای تمرین و بازی کردن نیمار استرس داریم!

نوری: باید از هواداران خجالت بکشیم

سومین نماینده تهران در لیگ نمی‌خواهد تسلیم شود

طلسم 7 ساله مهمترین مدال آسیا برای دوچرخه‌سواری ایران

پیشکسوت پرسپولیس: الهلال بیشتر دقت می‌کرد 7تایی می‌شدیم

دعوای لیگ برتر و فیفا به ضرر چلسی و سیتی!

واکنش AFC به شکست پرسپولیس

صحبت‌های ساعد سهیلی در اکران مردمی فیلم «خدای جنگ»

پدر شهیدان والامقام «داودی» از مازندران آسمانی شد

آیا «ترانه» تازه‌ای به سینمای ایران معرفی شده است؟

«سوسن پرور» در نقش سودابه ی«دیو و ماه پیشونی2»

گزارشی از حضور سیاسیون و اعضای هیأت دولت در پنجمین روز برگزاری جشنواره فیلم فجر 43 در برج میلاد

آیا چال گونه ارزش خطر را دارد؟

اولین صحبت‌های شرکت کننده عصر جدید پس از به هوش آمدنش در بیمارستان

توصیه پلیس به مردم در خصوص سکوهای خرید و فروش مجازی طلا

هشدار قضائی به دستگاه‌ها درباره معاملات آنلاین طلا

وام‌های فوری، دام جدید کلاهبرداران سایبری

هوس قیمه کردی ولی زمان نداری؛ این قیمه رشتی رو درست کن

نقش امگا 3 در جوان ماندن اندام‌ها

یک کودک از هر 12 کودک در معرض سوءاستفاده آنلاین