آریا بانو

آخرين مطالب

طنز/ آلیس در جشنواره فجر عجایب گوناگون

  بزرگنمايي:

آریا بانو - قانون / حالا کاری نداریم چه‌جوری، ‌ولی دوشیزه محترمه مکرمه، سرکار خانم آلیس به کمک جناب آقای خرگوش و با رعایت کلیه اصول، وارد سرزمین عجیبا غریبا شد. همون اول آقای خرگوش گفت که واسه دست گرمی و برای اینکه فضا دستت بیاد، می‌برمت به سرزمین پارس و جشنواره فیلم. یه مراسم خیلی شیک و ساده و گاهی اسپرت و مجلسی. که البته زحمت بخش اسپرتش بیشتر با نوید محمدزاده است و بخش مجلسی رو هم اشکان خطیبی مدیریت میکنه. کلا هم خیلی مراسم گرم و نرم و مهربانانه‌ایه. آلیس چشماشو باز کرد و دید وسط یه سالن خیلی بزرگ نشسته. هنوز مراسم شروع نشده بود و همه چیز خیلی نایس بود. هنرمندان هی قربون صدقه هم میرفتن. یه جوری با شدت به هم لبخند میزدن که دندونای سفید لمینت شده‌شون دیده می‌شد. همه شنگول بودن و همه چی عالی بود.
آلیس احساس آرامش عجیبی کرد و به این همه قشنگی و عشق و صفا و صمیمیت و مهمان نوازی مردم سرزمین پارس غبطه خورد. مراسم شروع شد و کم کم برندگان سیمرغ مشخص میشدن. آلیس ناگهان احساس کرد که فضا داره یه جوری میشه. لبخندها داشت محو میشد و رگ گردن‌ها بیرون می‌زد. یک دفعه مهمان‌ها شروع کردن پنجول کشیدن به سر و صورت همدیگه. گیس و گیس‌کِشی،‌ چاقوکشی، ‌فحش و فضیحت هم که مثل نقل و نبات از این ور سالن می‌رفت اون ور سالن. اسم یه نفرو خوندن که بره سیمرغشو بگیره، پشتش رو کرد به جمعیت و گفت نوموخوام،‌ گفتن باشه پس بهت سیمرغ نمیدیم، جیغ زد و باز گفت نوموخوام. گفتن تو بگو ما چیکار کنیم،‌ ما همون کارو می‌کنیم،‌ نشست کف زمین و شروع کرد موهاشو کندن و صورتشو خنج کشیدن و فقط می‌گفت: نوموخوام، نوموخوام، نوموخوام. یه نفر همزمان که داشت سیمرغ می‌گرفت داد می‌زد سیمرغتون بخوره تو سرتون. مجری برنامه هر چند دقیقه یک‌بار تیرکمانش را روی مردم تنظیم می‌کرد. دو نفر یه گوشه سالن زیر دو خم همدیگه رو گرفته بودن،‌ اونور یکی آخرین فنون تکنواندو رو پیاده می‌کرد، یه نفر با صندلی‌ها سنگر ساخته بود و توی موبایلش داد میزد: از رضوی به مهدویان، ‌از رضوی به مهدویان. و درحالی‌که طرقه ها رو از تو جورابش درمی‌آورد گفت،‌ من اصلا اهمیتی به این جشنواره نمیدم.
یه خانمی که جایزه نگرفته بود، درحالی‌که دندون قروچه میکرد گفت من تافته خوبی برای جشنواره امسال نبودم،‌ مبارکت باشه الناز شاکردوست عزیزم، کوفتت بشه وسط گلوت گیر کنه الهی عشقم، ‌جیز جیگر بزنی خوشگلم،‌ آواره بشی به زودی نازنینم. یه خانمی که از قضا سیمرغ هم گرفته بود اومد توی سنگری که آلیس توش پناه گرفته بود و گفت: داشتم از جایزه گرفتن تو سرزمین خودم ناامید می‌شدم. آلیس که دلش سوخته بود گفت آخی،‌ یعنی تا حالا صدها فیلم ساختی و هیچ‌کس بهت جایزه نداده؟ حق داری دلخور باشی خواهر. خانمه جواب داد: نه بابا، کلا چهارتا فیلم ساختم تازه قبلا هم کلی جایزه گرفتم. آلیس خیلی ناخودآگاه یاد اسکار لئوناردو دی‌کاپریو و نوبل هاروکی موراکامی افتاد.
آلیس رفت سمت بلندگو و داد زد: باورم نمیشه،‌ اینا به‌خاطر حسادته؟ ناگهان تمام سلاح‌های سرد و گرم به سمت آلیس نشانه رفت و همه فریاد زدن: «حسادت نیست، غبطه است. آریایی اصیل اصلا حسادت تو خونش نیست» و شروع کردن به شلیک کردن. آلیس درحالی‌که التماس آقا خرگوشه می‌کرد که از وسط میدان نبرد گلادیاتورها نجاتش بده، به سمت درب خروجی فرارکرد که ‌جوان شاداب و خنده‌رویی رو دید که سیمرغش رو می‌بوسید و می‌بویید. بهش گفت باورم نمیشه،‌ تو از اینکه برنده شدی خوشحالی؟ اسمت چیه؟ جوانک لبخندی زد و گفت: شکیبا، هوتن شکیبا.
پ.ن: راستش به نظرم این نوشته خیلی خوب شده. یه فیلمنامه کامل و بدون نقص. از لحاظ قوت و پیوستگی و جذابیت هیچی کم از فیلمنامه‌های تارکوفسکی نداره. فقط بار رمانتیکش کمه که خب میشه آخرش آلیس با هوتن ازدواج کنه. از همینجا به دست اندرکاران سال آینده جشنواره فجر هشدار میدم اگه جایزه بهترین فیلم رو به من ندن،‌ با اس 400 مراسم سال دیگه رو به خاک و خون می‌کشم. فقط از الآن بگما،‌ هنوز اینقدر بی کلاس نشدم که خودم شخصا بیام سیمرغم رو بگیرم.
زهرا ساروخانی

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/127487/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

این نشانه های می گوید شما افسردگی پنهان دارید!!

خلق و خوی فرزندم تغییر کرده است!

چگونه از شر فکر کردن به او خلاص شوم؟

هنر تعریف کردن و تعریف شنیدن

شکست های عشقی را چطور درمان کنید؟

چرا دروغ نگوییم؟

چرا موفق‌ ترین افراد بیشتر مورد تنفر قرار می‌گیرند؟

آیا می‌توانیم شخصیتمان را تغییر دهیم؟

چگونه با ترس مقابله کنیم؟

با حواس پرتی ام چه کنم!؟

از استرس سبقت بگیرید

تحصیلات، درک و فهم و استعداد را سرکوب می‌کند؟

چطور با نوجوانمان که سیگاری شده، رفتار کنیم؟

کی به سن بلوغ می رسم؟

حالت تدافعی نقش قاتل یک رابطه را ایفا می‌کند! چطور از آن بیرون بیاییم؟

چرا باید به دلمان اعتماد کنیم؟

قانون جاذبه

بالاخره ثابت شد کچل‎ها باهوش‎ترند!

5 روش برای تحت تاثیر قرار دادن دیگران در همان هفته اول کار جدید

روش های غلبه بر ترس

چگونه یک کارمند موفق باشیم؟

راهکارهایی برای همنشینی کمتر با تلگرام

فن بیان‌تان را اینطوری تقویت کنید

مشخص کن چه می‌خواهی، و مهم‌تر از آن چه نمی‌خواهی

روز اول مدرسه

چطور در محل کار دچار خواب آلودگی نشویم؟

استرس روز اول مدرسه را چگونه کنترل کنیم؟

افتخارات زودگذر!

قبل از صدمه خوردن، «نه» بگویید

سر و صدا را تحمل کنید تا روانی نشوید

تیزهوشی مغز با یادگیری یک زبان دیگر

می‌توانید یک روز بدون تلفن‌ همراهتان زندگی کنید؟

تغذیه مناسب راهی برای مبارزه با استرس

حرف هایی که نباید به یک فرد افسرده بزنید

قلب شما هم صبح شنبه را دوست ندارد!

چه کسانی به موفقیت دیگران غبطه نمی خورند؟

مواظب حرف زدن خود باشید!

10 دلیلی که باعث می‌شود از شغل خود متنفر باشید

علائمی که می گویند اضطراب دارید

از کجا بفهمیم غمگین هستیم یا افسرده؟

فیلم غمگین ببینید تا آرام‌تر شوید

همراهی با فرزندان تا کجا؟

4 مشکل سلامت روانی که در بین زنان متداول‌تر است

وقتی صبرتان لبریز می‌شود چه باید بکنید

نشانه های تشخیص استرس بیش از حد چیست؟

ذهن ناخودآگاهتان را از نو برنامه‌ نویسی کنید

وسواس فکری

چرا همه آدمها به دنیا از دیدی متفاوت نگاه می‌کنند؟

کسب احترام، با این راه‌های ساده

8 نشانه که علامت استرس کاری هستند