آریا بانو

آخرين مطالب

چطور تجربه خوبی برای مشتریان بسازم؟ خانه داري

چطور تجربه خوبی برای مشتریان بسازم؟
  بزرگنمايي:

آریا بانو - خراسان /دوست دارم وقتی مشتری وارد مغازه‌ام می شه خوب ازش استقبال کنم و بهترین راهنمایی رو براش داشته باشم تا ازم خرید کنه و با خاطره خوب خارج بشه. چه پیشنهادی داری؟
1 استقبال گرم و حرفه‌ای
لبخند بزنید| اولین قدم برای ارتباط خوب، لبخند گرم و دوستانه است. این کار حس راحتی و احترام را به مشتری منتقل می‌کند.
سلام و خوش‌آمدگویی| با لحنی دوستانه و محترمانه مشتری را خوش‌آمد بگویید. مثلاً: «خوش اومدید! چطور می‌تونم کمک‌تون کنم؟»
برقراری ارتباط چشمی| هنگام صحبت با مشتری، به چشمان او نگاه کنید. این کار حس توجه و اهمیت را به او القا می‌کند.
2 فضای مغازه و رفتار تیم فروش
بازار
فضای دلپذیر| ظاهر مرتب و تمیز مغازه، همراه با نور کافی و دکور جذاب، حس آرامش را به مشتری منتقل می‌کند.
لباس مرتب و هماهنگ| لباس کارکنان باید مرتب، تمیز و حرفه‌ای باشد تا احساس اعتماد ایجاد کند.
خودداری از فشار بیش از حد| مشتری‌ها از فروش‌های فشارآور و زورمندانه ناراحت می‌شوند. فضایی فراهم کنید که مشتری احساس آزادی و راحتی داشته باشد.
3 شناخت نیازهای مشتری
گوش دادن فعال| وقتی مشتری شروع به صحبت می‌کند، توجه نشان دهید. سوالاتی مرتبط بپرسید تا مشخص شود دقیقاً به دنبال چه چیزی است.
طرح سوال‌های هدفمند| سوالاتی مثل «چه نوع محصولی مد نظر شماست؟» یا «برای چه مناسبتی خرید می‌کنید؟» کمک می‌کند درک کنید چه نیازهایی دارند.
حذف اشتباهات رایج| اگر مشتری بین چند گزینه مردد است، با ارائه توضیحات دقیق و مقایسه منطقی بین محصولات، در تصمیم‌گیری به او کمک کنید.
پیشنهاد محصول مناسب| اگر حس می‌کنید محصولی خاص به نیاز مشتری نزدیک‌تر است، دلیل آن را توضیح دهید. برای مثال: «اگر دنبال محصولی با دوام هستید، این گزینه عالیه چون...»
4 ایجاد اعتماد و ارتباط مثبت
راهنمایی با صداقت| اگر محصولی مناسب مشتری نیست، بهتر است با صداقت موضوع را مطرح کنید. این کار حس اعتماد را تقویت می‌کند.
ایجاد حس خاص بودن| به مشتری القا کنید که او برای شما اهمیت ویژه‌ای دارد. مثلاً: «این مدل امروز خیلی محبوب بوده، ولی رنگی که شما خواستید واقعاً خاصه.»
5 خداحافظی به یادماندنی
تشکر کنید| هنگام خروج مشتری از مغازه، با تشکر گرم از او خداحافظی کنید. مثلاً: «خیلی خوشحال شدم که امروز پیش ما بودید. امیدوارم از خریدتون لذت ببرید!»
دعوت به مراجعه مجدد | مشتری را دعوت کنید دوباره به مغازه شما سر بزند. مثلاً: «هر وقت سوالی داشتید یا چیزی لازم بود، لطفاً حتماً به ما سر بزنید.»
6 استفاده از فناوری برای خدمات
سیستم ثبت مشتریان| اطلاعات خرید مشتری‌های ثابت را ثبت کنید تا در مراجعه بعدی بتوانید نیازهایشان را دقیق‌تر بشناسید.
ارسال پیامک| بعد از خرید پیامک تشکر بفرستید و حس دلگرمی به مشتری بدهید.
شبکه‌های اجتماعی| راهنمایی و تعامل با مشتری حتی خارج از مغازه از طریق شبکه‌های اجتماعی می‌تواند رابطه شما را تقویت کند.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/1384859/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ورزش سنگین در شب، به خواب آسیب می‌رساند

سفر در زمان؛ «فوزیه در یک مهمانی رسمی در مصر»؛ دهه 30/ عکس

سفر در زمان؛ «صیاد شیرازی در مراسم عروسی اش»؛ سال 1348/ عکس

کارشناسی داوری دیدار گل گهر - استقلال

کارشناسی داوری دیدار هوادار - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار تراکتور - ملوان

کارشناسی داوری دیدار پرسپولیس - سپاهان

علیرضا منصوریان پیشکسوت استقلال: بهترین بازی برای من دربی 3-2 نبود، بازی السد بود که با ژاوی آن ها را حذف کردیم

واکنش علیرضا منصوریان پیشکسوت استقلال به عکسی مشترک با فرهاد مجیدی

واکنش علیرضا منصوریان پیشکسوت استقلال به فحاشی ها علیه علیرضا بیرانوند

علیرضا منصوریان : باید بقیه بازیکنان خودمان را از نظر بدنی به سطح ستاره‌های تیم ملی برسانیم

آیا بیماری هموفیلی قابل درمان است؟

ستاره النصر مقابل استقلال حالا گل خالی نمی‌زند! ‏

علیرضا منصوریان : به نظرم تراکتور قهرمان می‌شود اما در فوتبال هیچ چیزی بعید نیست

دفاعیه یحیی درباره وقت‌کُشی: بلد نیستیم

علیرضا منصوریان پیشکسوت استقلال: موسیمانه واقعا من را سورپرایز کرد

علیرضا منصوریان پیشکسوت استقلال: اصلا قبول ندارم که می‌گویند برخی بازیکنان در حد تیم نیستند

علیرضا منصوریان: 700 هزار دلار در زمان سعادتمند طلبکار بودم، که به باشگاه بخشیدم

علیرضا منصوریان: مجتبی جباری را به عنوان یک سرمایه بزرگ نباید الان بسوزانیم

کارتال: یک پرسپولیس جدید می‌سازم

گل‌محمدی: از حالا به فکر تراکتور هستم

پاستورلو: مطمئنم طارمی خیلی به اینتر کمک می‌کند!

شادی بازیکنان و کادر فنی فولاد با هواداران پس از برتری مقابل شمس آذر

حمایت علیرضا منصوریان از بازیکنان استقلال و کاپیتان های تیم

یعقوب لیث صفاری؛ آهنگری که شاه شد / وقتی عیاران، علیه خلفای عباسی بسیج شدند

علیرضا منصوریان: موسیمانه خیلی خوشحال بود که با این قرارداد وارد فوتبال ما شد

تغییرات پرتعداد و عجیب استقلال از زبان علیرضا منصوریان پیشکسوت باشگاه

ماجرای دیر رسیدن علیرضا منصوریان به جلسه پیشکسوتان استقلال

حمایت علیرضا منصوریان پیشکسوت استقلال از سیدحسین حسینی

شوخی علیرضا منصوریان با مهدی توتونچی؛ چرا شما چایی می‌خورید ؟ برای من هم بریزید!

کل‌کل جالب رئال و بارسلونا علیرضا منصوریان با مهدی توتونچی

گل اول النصر به القادسیه توسط مانه

گل دوم القادسیه به النصر توسط اوبامیانگ

خاطره جالب علیرضا منصوریان از دعوای شدید و قهر با برادر پرسپولیسی‌اش

مدیرعامل تراکتور و یک پیام فرهنگی بعد از صدرنشینی!

احساس یک زن هیچوقت دروغ نمی‌گوید

تصنیف دل انگیز «شب» از استاد غلامحسین بنان

مدارس این شهرها فردا تعطیل شد

زن ذلیل جاش تو بهشته!

با خدا رفیق بشیم!

لحظات دلهره‌آور دوچرخه سواری روی باله توربین بادی

تا حالا درون ناقوس ساعت را دیده بودید!

حرکت جالب هم محله ای ها در میشیگان ؛ خودتان ببینید!

طرز تهیه یک غذای خوشمزه از امپراطوری عثمانی

علائم کمبود مواد مغذی در کودکان

یه آموزش عالی برای بچه ها، گوش گیر زمستونی

سفر به هر کدام از سیارات منظومه شمسی چقدر طول می‌کشد؟

سحابی rim با فاصله‌ی 4 هزار سال نوری از زمین

جملاتی دردناک از کتاب های داستایوفسکی

شعر ترکی استاد شهریار