آریا بانو

آخرين مطالب

انیمیشنی که صدرنشین جدول است/ کاهش فروش فیلم‌ها! فرهنگی هنری

انیمیشنی که صدرنشین جدول است/ کاهش فروش فیلم‌ها!
  بزرگنمايي:

آریا بانو - مهر / سینمای ایران هفته دوم مهر را در حالی پشت سر گذاشت که به دلیل اعلام عزای عمومی و تعطیلی سینماها سرانه فروش فیلم‌ها کاهش یافت و به نظر می‌رسد این هفته وضعیت فروش به روال عادی بازگردد.
برمبنای آمار سمفا تا ساعت 00:45 بامداد یکشنبه 15 مهر؛ 17 میلیون و 325 هزار و 239 نفر در 464 هزار و 485 سانسی که 41 فیلم سینمای ایران را در سالن‌های سینمایی نمایش می‌دهند، به تماشای آثار نشسته‌اند و فروشی نزدیک به 979 میلیارد و 207 میلیون و 751 هزار تومان را برای سینمای ایران به ارمغان آورده‌اند. بدین ترتیب فروش سینمای ایران 979 میلیاردی شد.
در هفت روز گذشته فیلم‌های سینمای ایران فرصت نمایش در 11 هزار و 947 سانس را پیدا کرده‌اند و توسط 261 هزار و 217 نفر تماشا شده‌اند؛ به این ترتیب در این هفته، میزان فروش سینمای ایران عددی معادل با 17 میلیارد و 144 میلیون و 946 هزار تومان بوده است که نسبت به هفته قبل کاهش 13 میلیاردی فروش را تجربه کرده است البته این کاهش فروش و مخاطب به واسطه عزای عمومی و تعطیلی سینماها بوده است به همین دلیل در هفته گذشته شاهد کاهش رقم فروش تمام آثار به واسطه تعطیلی سینماها هستیم همچنین فیلم جدیدی به چرخه اکران وارد نشده است.
انیمیشن «ببعی قهرمان» به کارگردانی حسین صفارزادگان و میثم حسینی که اکران خود را از 4 مهر آغاز کرده است در هفته دوم اکران با فروش بیش از 3 میلیارد و 123 میلیون تومان همچنان در صدر جدول فروش قرار گرفته است، این انیمیشن رقبایی چون «تگزاس 3»، «مفت بر» و «پول و پارتی» را پشت سر گذاشته و عنوان پرفروش‌ترین فیلم هفته گذشته را کسب کرده است.
«تگزاس 3» با در اختیار داشتن 323 سالن سینما، توسط بیش از 45 هزار نفر تماشا شده و فروش 3 میلیارد و 78 میلیون تومانی را تجربه کرده است، «تگزاس 3» مثل هفته گذشته صدر جدول را به «ببعی قهرمان» واگذار کرده است و باید دید این فیلم دوباره به صدر جدول باز می‌گردد یا خیر.
«تگزاس 3» پرفروش‌ترین فیلم سال 1403 تا امروز است که اکران خود را از 8 خرداد به تهیه کنندگی ابراهیم عامریان به سرگروهی پردیس سینمایی هویزه آغاز کرده است و با در اختیار داشتن 708 سالن سینما توسط 4 هزار و 342 نفر تماشا شده و به فروشی بیشتر از 243 میلیارد تومان رسیده است.

«پول و پارتی» سعید سهیلی که از 3 مرداد بر پرده سینماها نقش بسته مدت‌ها است صدر جدول را واگذار کرده است و با 31 هزار و 35 مخاطب در جایگاه سوم قرار دارد. این فیلم در هفته گذشته به فروش حدود 2 میلیارد و 101 میلیون تومانی دست یافته است.
کمدی رمانتیک «پول و پارتی» که اکران خود را توسط پخش شایسته فیلم در سینماهای سراسر کشور آغاز کرده است، با جذب حدود 1 میلیون و 535 هزار مخاطب به فروش کلی بیش از 83 میلیارد تومان رسیده است.
فیلم سینمایی «مفت‌بر» به کارگردانی عادل تبریزی که اکران خود را از 15 شهریور آغاز کرده است؛ این هفته با کاهش فروش همچنان در جایگاه چهارم جدول فروش قرار گرفته است. 2 میلیارد و 26 میلیون تومان عددی است که از فروش این فیلم سینمایی اعلام شده است.
فیلم سینمایی «قیف» به کارگردانی محسن امیریوسفی که اکران خود را از 15 شهریور آغاز کرده است این هفته با فروش بیش از 1 میلیارد و 852 میلیون تومان در جایگاه پنجم جدول فروش قرار گرفته است.
«شه سوار» به کارگردانی حسین نمازی که از 21 شهریور بر پرده سینماها نقش بسته است در هفته گذشته توسط بیش از 19 هزار نفر تماشا شده و به فروش 1 میلیارد و 425 میلیون تومان در هفته چهارم اکران دست یافته است، بر این اساس این فیلم در جایگاه ششم قرار می‌گیرد.
فیلم سینمایی «قلب رقه» به کارگردانی خیرالله تقیانی که اکران خود را از 24 مرداد آغاز کرده است با فروش بیش از 895 میلیون تومانی در جایگاه هفتم قرار می‌گیرد، این فیلم اکشن جنگی از آغاز اکران ثبات و فروش خوبی را تجربه کرده است.
«خجالت نکش 2» که از 16 خرداد بر پرده سینماها نقش بسته در هفته گذشته توسط بیش از 10 هزار نفر تماشا شده و به فروش 721 میلیون تومان دست یافته و در جایگاه هشتم جدول فروش قرار گرفته است.
فیلم سینمایی «شهر گربه‌ها 2» به کارگردانی سیدجواد هاشمی نیز که اکران خود را از 15 شهریور آغاز کرده است با حضور بیش از 7 هزار مخاطب فروش 526 میلیونی را تجربه کرده و در جایگاه نهم قرار دارد.
«آغوش باز» به کارگردانی بهروز شعیبی که از 21 شهریور بر پرده سینماها نقش بسته است در هفته گذشته توسط بیش از 5 هزار نفر تماشا شده و به فروش 371 میلیون تومانی در هفته سوم اکران دست یافته است بر این اساس این فیلم در جایگاه دهم قرار می‌گیرد.
فیلم سینمایی «زودپز» به کارگردانی رامبدجوان که اکران خود را از 17 مهر آغاز می‌کند این هفته با 363 میلیون تومان پیش فروش بلیت‌هایش در جایگاه یازدهم جدول فروش قرار گرفته است.
«در آغوش درخت» که از 17 مرداد بر پرده سینماها نقش بسته است در هفته گذشته توسط بیش از 11 هزار نفر تماشا شده و به فروش 341 میلیون تومانی رسیده است. این فیلم نیز در جایگاه دوازدهم جدول فروش هفتگی قرار می‌گیرد.
«ملاقات با جادوگر» که اکران خود را از 20 تیر آغاز کرده است با فروش 131 میلیون تومانی در جایگاه سیزدهم قرار گرفت.
«یادگار جنوب» که اکران خود را از 20 تیر آغاز کرده است با فروش 70 میلیون تومانی در جایگاه چهاردهم جدول فروش هفتگی قرار گرفته است.
«روزی روزگاری آبادان» به کارگردانی حمیدرضا آذرنگ که از 10 مرداد بر پرده سینماها نقش بسته است در هفته گذشته به فروش حدود 69 میلیون تومانی دست یافته است و در جایگاه پانزدهم جدول فروش قرار می‌گیرد.
«مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی در هفت روز گذشته با در اختیار داشتن 8 سالن سینما، توسط 413 نفر تماشا شده و 28 میلیون تومان فروخته است و در رده شانزدهم قرار می‌گیرد.
فیلم «لختگی» به کارگردانی کاوه دهقانپور در هفته دوم اکران با فروش حدود 8 میلیونی در جایگاه هفدهم جدول قرار می‌گیرد.
فیلم سینمایی «نفرین آرتا» به کارگردانی مجید کریمی که اکران خود را از 4 مهر آغاز کرده است با فروش حدود 5 میلیونی در هفته اول اکران در جایگاه هجدهم قرار دارد.
فیلم «کارزار» به کارگردانی شهرام اسدزاده که اکران خود را از 15 شهریور آغاز کرده است با فروش حدود 5 میلیونی یک ماه پس از اکران در جایگاه نوزدهم جدول قرار می‌گیرد.
فیلم سینمایی «سودابه» به کارگردانی محمدعلی سجادی که اکران خود را از 31 مرداد آغاز کرده است با فروش 3 میلیون تومانی در جایگاه بیستم قرار دارد.
«ساعت 6 صبح» که از 3 مرداد روی پرده سینماها رفته است در هفته گذشته به فروش حدود 2 میلیون تومانی راضی شد و در جایگاه بیست و یکم قرار گرفت.
فیلم سینمایی «خانه شیشه‌ای» به کارگردانی امیرپورکیان که اکران خود را از 31 مرداد آغاز کرده است با یک پله نزول و فروش حدود 500 هزار تومانی در جایگاه بیست و دوم قرار دارد.
«عطرآلود» که از 16 خرداد بر پرده سینماها آمده است در این هفته توسط 7 نفر تماشا شده و در هفته گذشته به فروش حدود 500 هزار تومانی مشابه «خانه شیشه ای» دست یافته و در رده بیست و سوم قرار می‌گیرد.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/1283941/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بومی سازی نمونه بردار گوارشی

صحبت های شنیدنی از دکتر انوشه درباره خوشبختی

گل اول فیورنتینا به میلان توسط یاسین عدلی در دقیقه 35

مهاجم بدشانس: انتخاب ناگلزمان برای جانشینی هاورتز

کاظمی: درخواست هواداران مربی خارجی است

آرش افشین: فولاد با برد تراکتور شق القمر کرد

شکوری: شمس آذر الان خوب بازی میکند

سریال فلسطینی که هنرمندانش به شهادت رسیدند

تغییرات زیبایی «نازنین بیاتی» در گذر زمان

رونمایی از چهره متفاوت فرهنگ زرگرباشی بازیگر “از سرنوشت” خارج از قاب تلویزیون / چقد جنتلمن و خوشتیپ هستن

درگذشت ناگهانی بازیگر زن جوان جامعه هنری در سوگ فرو رفت / روحش شاد یادش گرامی

آغاز طرح سراسری ترخیص خودروهای توقیفی در هفته فراجا

هشدار رئیس پلیس پایتخت به صنوف و کارگاه‌ها درباره اتباع بیگانه غیرمجاز

سرزمین شگفت انگیز ایران

استوری/ پایان را ما ترسیم می کنیم...

جریان فخر یک ملت

طرز تهیه پنینی مرغ و رزماری

دمنوشی برای پیشگیری و درمان سرماخوردگی

راه شروع یک گفتگوی خوب با نوجوان چیه؟ ‌

نعمتی: گل‌محمدی با نتایج، عیارش را ثابت کرده است

شکوری: کسی در استقلال بیاید که در شان این تیم باشد

جلسه تمرین ستارگان پیشکسوتان

بادامکی:در لیگ هیچ بازی‌ای آسان نیست حتی چادرملو

نوری: اوضاع گل گهر در این تعطیلات خوب می‌شود

کفش طلایی جام جهانی به ستاره برزیلی رسید

بیرانوند به کمیته انضباطی احضار شد

تهیه‌کنندگانی که طبق میل مخاطب فیلم تهیه می‌کنند

مژده کنسرت در ایران به طرفداران خواننده مشهور ترکیه

بهروز شعیبی: در مدت 20 سال حتی یک دروغ از آتیلا پسیانی نشنیدم

آهنگ بی کلامِ دلنشین از “کنی جی” با ساز ساکسیفون

باران شدید و توفان در راه این استان‌ها

تحقیقات بی‌نتیجه برای دستگیری مردی که با شلیک گلوله خون به پا کرد

طرز تهیه پوره سیب زمینی با خامه

انجام 2000 عمل جراحی با گاماپروب‌های ایران‌ساخت

شعرخوانی زیبا از باران نیکراه

شعرخوانی دلنشین با صدای هوشنگ ابتهاج

لحظه بالابردن جام جهانی توسط کاپیتان برزیل

فلیک: لواندوفسکی بهترین مهاجم دنیاست

فرار قلعه‌نویی از انتقاد با دعوت از بازیکن جوان

عسگری: شناخت خوبی از تراکتور داشتم

اسدبیگی: درباره پرسپولیس هیچ حرفی ندارم

نعمتی: در پرسپولیس هم شانس دعوت به تیم ملی داشتم

سرآبادانی: سلیمانی گفت توپ به دستم نخورد

عسگری: یکی دو نفر طلبم را از تراکتور نمی‌دهند

رئال قرارداد کارواخال را تمدید کرد!

برزیل برای ششمین بار قهرمان جهان شد

چهره ها/ عکسی جدید از بهرام افشاری در کنار پوستر نمایش خودش

سارا بهرامی تهیه‌کننده تئاتر شد

سیاسی ترین مرد تاریخ در برنامه دورهمی مهران مدیری!

نگاهی به همکاری‌های مشترک بهرام رادان و محسن کیایی