آریا بانو

آخرين مطالب

بهترین مراکز برای گردش با خانواده در استانبول فرهنگی هنری

بهترین مراکز برای گردش با خانواده در استانبول
  بزرگنمايي:

آریا بانو - خرید بلیط استانبول و سفر به آن، مرکز تاریخ و فرهنگ، برای خانواده‌هایی که به دنبال تجربه‌های به یاد ماندنی هستند، انتخابی فوق‌العاده به شمار می‌رود. خانواده‌ها می‌توانند در استانبول با جاذبه‌های متنوع، از فعالیت‌ها و ماکن‌های تفریحی لذت ببرند. در این مطلب، برخی از بهترین جاذبه‌های خانوادگی دوستانه در این شهر معرفی شده است.

خرید بلیط استانبول و سفر به آن، مرکز تاریخ و فرهنگ، برای خانواده‌هایی که به دنبال تجربه‌های به یاد ماندنی هستند، انتخابی فوق‌العاده به شمار می‌رود. خانواده‌ها می‌توانند در استانبول با جاذبه‌های متنوع، از فعالیت‌ها و ماکن‌های تفریحی لذت ببرند. در این مطلب، برخی از بهترین جاذبه‌های خانوادگی دوستانه در این شهر معرفی شده است.
آکواریوم استانبول
آکواریوم استانبول واقع در منطقه فلوریا، به‌عنوان یک مقصد قابل توجه برای خانواده‌ها شناخته می‌شود. این آکواریوم که محل زندگی انواع گونه‌های دریایی است، نگاهی اجمالی به زندگی زیر آب دارد. کودکان به‌ویژه مجذوب کوسه‌ها، پرتوها و ماهی‌های رنگارنگ استوایی می‌شوند. این آکواریوم، همچنین دارای نمایشگاه‌های تعاملی و برنامه‌های آموزشی است که آن را به انگیزه‌ای واقعا عالی برای دارندگان بلیط استانبول تبدیل می‌کند.
مینیاتورک
یکی دیگر از جاذبه‌های قابل توجه مینیاتورک است، یک پارک موضوعی که مدل‌های مینیاتوری از مشهورترین مکان‌های دیدنی ترکیه را به نمایش می‌گذارد. مینیاتورک که در سواحل گلدن هورن واقع شده است، به خانواده‌ها این امکان را می‌دهد که سفری جذاب و هیجان انگیز داشته باشند. کودکان می‌توانند در حین لذت بردن از مناطق سبز وسیع و ایده‌آل برای پیک نیک، از جزئیات پیچیده ماکت‌هایی مانند ایاصوفیه و مسجد آبی شگفت زده شوند.
جنگل بلگراد
برای کسانی که به دنبال ماجراجویی در فضای باز هستند، بلیط استانبول می‌تواند کلید رفتن به جنگل‌های عالی بلگراد در خارج از شهر باشد. خانواده‌ها می‌توانند از مسیرهای پیاده روی متعدد آن لذت ببرند، دوچرخه سواری کنند یا به سادگی از یک روز آرام و مهیج در میان طبیعت لذت ببرند. این جنگل جاهای زیادی برای پیک نیک و زمین‌های بازی زیادی دارد که آن را به مکانی مناسب برای گردهمایی‌های خانوادگی و فعالیت‌های بیرون از خانه تبدیل می‌کند.
موزه رحمی‌ام کوچ
موزه رحمی‌ام کوچ که به تاریخ حمل و نقل، صنعت و ارتباطات اختصاص دارد، محیطی جذاب برای خانواده‌ها و کودکان فراهم آورد. با خرید بلیط استانبول می‌توانید از این موزه با نمایشگاه‌ها و وسایل نقلیه متعدد، از جمله ماشین‌های قدیمی و زیردریایی‌ها، بازدید کنید. خانواده‌ها می‌توانند از فعالیت‌های عملی که کنجکاوی و خلاقیت را برانگیخته می‌کند، لذت ببرند.

آریا بانو


مسجد آبی استانبول
مسجد آبی، یکی از نمادین‌ترین مکان‌های دیدنی استانبول است. به دلیل وجود کاشی‌های آبی زیبا و شش مناره‌اش معروف است.
کاخ توپکاپی استانبول
کاخ توپکاپی زمانی محل زندگی سلاطین عثمانی و خانواده‌هایشان بوده است. امروز، این مکان یکی از جاذبه‌های استانبول برای خانواده‌ها است که همگی تنها با داشتن بلیط استانبول، می‌توانند در آن کاخ‌ها و اتاق‌های مجلل گردش کنند، درباره زندگی در دربار عثمانی بیاموزند و گنجینه‌های سراسر جهان را ببینند.
کشتی تفریحی بسفر در تنگه بسفر
با غروب خورشید بر فراز رودخانه بسفر می‌توانید زیبایی مسحورکننده استانبول را تجربه کنید. مناظر و صداهای دوست داشتنی را کشف کنید. سفر به استانبول بدون سفر دریایی در تنگه بسفر کامل نخواهد بود. این آبراه اروپا و آسیا را تقسیم می‌کند و مناظر خیره کننده‌ای از دو طرف شهر ارائه می‌دهد.

آریا بانو


آب انبار بازیلیکا
این مکان عجایب به شکل زیرزمینی و در قرن ششم ساخته شده و پر از شگفتی است. سیصد و سی و شش ستون فضای غار را نگه می‌دارند و دو سر مدوسا را می‌توان در میان آن‌ها یافت. خانواده‌ها به‌خصوص بچه‌ها عاشق کاوش در این مکان منحصربه‌فرد و تصور این‌که زندگی در دوران باستان چگونه بوده است، هستند. بنابراین، وقتی بلیط استانبول را خریداری کردید، حتما برای بازدید از این مکان به‌‌عنوان یکی از جاهایی دیدنی برنامه‌ریزی کنید.
بازار ادویه
اگر به دنبال یک فعالیت سرگرم کننده در استانبول ترکیه هستید، حتماً چند ایستگاه از سلطان احمد به سمت «ادویه مصری» سوار تراموا شوید. این بازار مملو از رنگ‌ها، بوها و صداهایی است که حواس شما را تحریک می‌کند و ادویه‌های مختلف مورد استفاده در غذاهای ترکی را به کودکانتان آموزش می‌دهد. همچنین، می‌توانید سوغاتی و هدایایی را پیدا کنید.
مجموعه کلیسای جامع کاتولیک
مجموعه کلیسای جامع کاتولیک یک مکان زیبا و تاریخی است که در سواحل تنگه بسفر واقع شده است و مناظر خیره کننده‌ای از منظره شهر ارائه می‌دهد. این محوطه همچنین دارای یک موزه است که شامل مجموعه وسیعی از آثار باستانی دوران بیزانس است. پس با خرید بلیط استانبول، لذت بازدید از این مکان را نیز از آن خود کنید.
ایاصوفیه
یکی دیگر از دیدنی‌های استانبول که باید حتماً ببینید، ایاصوفیه است. این بنای باستانی زمانی کلیسا و سپس مسجد بوده و اکنون به موزه تبدیل شده است. کودکان می‌توانند از معماری باشکوه آن شگفت زده شوند و در مورد گذشته جذاب آن اطلاعات کسب کنند.
موزه اسباب بازی استانبول
موزه اسباب بازی استانبول مکانی عالی برای بیرون بردن بچه‌ها به شمار می‌رود. با بیش از 10000 اسباب بازی به نمایش گذاشته شده است که برای بچه‌ها و حتی بزرگترها جذاب و لذتبخش. این موزه همچنین یک کافه و یک فروشگاه بزرگ دارد.
موزه خودروهای کلاسیک اورال آتامان
این موزه یکی از مواردی است که هر عاشق اتومبیلی باید از آن دیدن کند. موزه خودروهای کلاسیک، مجموعه‌ای چشمگیر از اتومبیل‌های قدیمی از سراسر جهان، از جمله برخی از نمونه‌های کمیاب و منحصربه‌فرد را در خود جای داده است. با داشتن بلیط استانبول می‌توانید شانسی برای دیدن این موزه داشته باشید.
موزه نیروی دریایی استانبول
این موزه که در داخل کاخ دولما باغچه قرار دارد، مجموعه‌ای متنوع از بیش از 4000 اثر باستانی پیرامون تاریخ نیروی دریایی ترکیه را در خود جای داده است. اگر می‌خواهید پیاده‌روی طولانی اما مهیج در تاریخ و میراث دریایی ترکیه داشته باشید، خود را برای این موزه آماده کنید. اگر فرزندان شما علاقه شدیدی به نیروی دریایی عثمانی، لباس‌های دریایی یا هرگونه علاقه‌ای به دریا دارند، شما و فرزندانتان حتما باید از این موزه دیدن کنید.

آریا بانو

جمع بندی
استانبول شهری غنی از جاذبه‌هایی است که برای خانواده‌ها جذاب است. از دنیای جذاب زیر آب آکواریوم استانبول گرفته تا زیبایی‌های طبیعی جنگل بلگراد، فرصت‌های بی‌شماری برای خانواده‌ها وجود دارد تا با هم لذت ببرند و خاطرات ماندگاری را ایجاد کنند. موزه رحمی‌ام کوچ جنبه آموزشی گردش‌های خانوادگی را بیشتر می‌کند. به این ترتیب، این شهر یک مقصد ایده‌آل برای دارندگان بلیط استانبول است که هم به دنبال سرگرمی و هم یادگیری در یک محیط جذاب هستند.
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع:snapptrip.com

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/1283287/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دلیل انقباض طول و پیچش در سرعت های بالا چیست؟

ویدیویی جالب از عناصر فرومغناطیسی

شعر خوانی زیبای هوشنگ ابتهاج

و تو هم روزی پیر می شوی

هافبک استقلال امشب از ایران می‌رود

منچسترسیتی در اتحاد گل خورد؛ گل اول فولام به من‌سیتی

پرسپولیس اعتراض دارد رای را به استیناف ببرد

گل تساوی منچسترسیتی به فولام در کمتر از 5 دقیقه توسط کواچیک

بوژوویچ از استقلال رد شد، حالا سپاهان!

استقلالی‌ها، آماده حضور در ورزشگاه خوش یمن

موقعیت خوب برای پرسپولیس با ضربه سر فرشاد فرجی که به تیر برخورد کرد

باشگاه پرسپولیس: به حکم بیرانوند اعتراض داریم

موقعیت خوب برای چادرملو که از کنار دروازه پرسپولیس بیرون رفت

گل دوم منچسترسیتی به فولام توسط کواچیچ

اجرای موسیقی بینظیر فیلم «حرفه ای» با آهنگسازی جادویی انیو موریکونه

دستگیری عامل اصلی مسمومیت الکلی و فوت 9 گیلانی

شش عادت افرادی با ضریب هوشی بالا

شبیه سازی مسابقه ماراتن 100 کیلومتری بین حیوانات و انسان

مرگ دلخراش پسر بازیگر مشهور در سریال «بازنده»

نقاشی خودرو یعنی این، موستانگ هفت رنگ!

لحظه فرود اضطراری هواپیما وسط دشت

وقتی در سن بالا هوس آتیش بازی می کنی!

قرار بود شکستن آجر با سر را به نمایش بگذارد، آجر اشتباهی بهش دادند!

آرامش احتضار مایی آقا

دسر جذاب خانگی با طعم بستنی سنتی

دونات راحت با روکش شکلات

نقش ورزش در سلامتی بانوان خانه‌دار

دختر دونده رکورددار ایران: هزینه‌ها بالاست به کمک فدراسیون نیاز دارم

ماجرای درخواست 100 هزار میلیاردی با اسناد جعلی

فضاپیمای جدید شرکت «بلو اوریجین» دوشنبه پرتاب می‌شود

3 کتاب معرفی شده توسط مهران مدیری

اولین فرصت پرسپولیس برای گل به چادر ملو توسط فرشاد فرجی

پیروزی لیورپول در روزی که آلیسون مصدوم شد

موقعیت خوب برای پرسپولیس روی ضربه ایستگاهی که از کنار دروازه به بیرون رفت

نمی‌شود که زارع هر بازی تهدید به ترک زمین کند!

گلزن دربی مقابل پرسپولیس قرار گرفت

سیستم var بازی پرسپولیس و چادرملو

لیزر های تماشاگران اشک دروازه بان برزیلی چادرملو را درآورد

موقعیت خوب برای پرسپولیس روی ضربه کرنر

اولین موقعیت جدی چادرملو برای گل به پرسپولیس

گزارش زنده؛ پرسپولیس 0 - 0 چادرملو

امشب خونه من دعوتید!

اجرای دلی مصطفی راغب به نام «آشتی»

اضافه‌شدن تصاویر ماهواره‌ای به سامانه جامع پایش محیط زیست

هشدار نارنجی برای شرق کشور

سازه‌های منحصربفرد در چین؛ آسمان خراش هایی با نمای طبیعت

ترکیب درصد های مختلف رنگ‌ها و نتیجه حیرت انگیز آن‌ها

مهربانی با دست فروشان

جوان ایرانی در حال طی کردن دوران جوانی در کنار قطار حوادث خاورمیانه

گوناگون/ اولین تاکسی تلفنی پایتخت در 55 سال پیش