آریا بانو

آخرين مطالب

مسیر اتوبوس در سفر به رشت و معرفی زیبایی های جاده فرهنگی هنری

مسیر اتوبوس در سفر به رشت و معرفی زیبایی های جاده
  بزرگنمايي:

آریا بانو - اگر قصد سفر از تهران به رشت را دارید، می‌توانید از دو راه جاده چالوس و آزادراه قزوین به رشت به این شهر برسید. هر دو جاده متنهی به رشت، مملو از سرسبزی و زیبایی‌های بکری هستند که چشم هر مسافری را خیره می‌کنند.

یکی از شهر‌هایی که همواره با باران‌های پیاپی مواجه بوده و به شهر باران‌های نقره‌ای شهرت داشته، رشت است. این شهر در دل جنگل‌های سرسبز شمال واقع شده و آب‌و‌هوای بسیار خوبی دارد. هنگام سفر به این شهر از جاده‌ رشت و زیبایی‌های اطراف این شهر نیز غافل نشوید. شما می‌توانید با رزرو بلیط اتوبوس به این شهر سفر کرده و از تمامی زیبایی‌هایی که در جاده رشت به چشم می‌خورند، لذت ببرید. اگر قصد سفر از تهران به رشت را دارید، می‌توانید از دو راه جاده چالوس و آزادراه قزوین به رشت به این شهر برسید. هر دو جاده متنهی به رشت، مملو از سرسبزی و زیبایی‌های بکری هستند که چشم هر مسافری را خیره می‌کنند.
فاصله تهران تا رشت چقدر است؟
یکی از مهم‌ترین مسائل در هنگام سفر به رشت، میزان مسافت آن است. اگر قصد سفر از تهران به رشت را دارید، بهتر است که از مسافت آن اطلاع داشته باشید. شما با رزرو بلیط تهران رشت پس از حدود 327 کیلومتر به رشت خواهید رسید. مدت زمان رسیدن باتوجه به سرعت وسیله نقلیه یا جاده‌ای که انتخاب می‌کنید، متفاوت است. به‌طور کلی با تهیه بلیط اتوبوس حدوداً 5 الی 8 ساعت در راه خواهید بود که می‌توانید با مشاهده جاذبه‌های جاده‌ای رشت مسیر را برای خود خاطره‌انگیزتر سازید.
راه‌ های دسترسی به رشت با اتوبوس
یکی از آسان‌ترین راه‌ها برای رسیدن به رشت، سفر با اتوبوس است. خرید بلیط اتوبوس و سفر با آن بسیار اقتصادی و کم‌هزینه بوده و به‌ همین دلیل در بین افراد به محبوبیت بسیاری دست یافت. برای رزرو بلیط تهران رشت می‌توانید به 4 پایانه بیهقی، پونک، جنوب و پایانه غرب مراجعه نمایید. اگر در زمان پیک مسافرتی، قصد سفر به رشت را ندارید، ممکن است در روز سفر نیز بتوانید بلیط اتوبوس را تهیه کنید. در صورتی که در این بازه زمانی قصد سفر به این شهر را دارید، می‌بایست از چند هفته قبل بلیط و هتل خود را رزرو نمایید تا سفری آرام و دل‌نشین داشته باشید. سفر به رشت با اتوبوس این امکان را برای شما فراهم می‌سازد تا به دور از دغدغه و نگرانی‌های رانندگی، از مسیر و زیبایی‌های جاده لذت ببرید.
بهترین زمان برای سفر به رشت
شهر رشت دارای تابستان‌هایی بسیار گرم و شرجی بوده و رطوبت هوا در این فصل بسیار آزاردهنده است؛ اما در زمستان نیز سرمای استخوان‌سوزی به همراه باران‌های پی‌درپی در شهر بیداد می‌کند. اگر قصد سفر به این شهر را دارید، از اوایل بهار تا اواخر پاییز بهترین زمان برای سفر به این شهر خواهد بود. در بهار و پاییز برگ‌ها و زیبایی‌‌های جاده رشت به‌خوبی نمایان شده و شما می‌توانید اکسیژن خالص را در هوای رشت دریافت نمایید.

آریا بانو


مکان ‌های دیدنی در مسیر جاده تهران رشت
همه ساله افراد زیادی با خودرو، اتوبوس، قطار و... به رشت سفر کرده و مدتی را در این شهر اقامت می‌کنند. شما می‌توانید با خودرو شخصی خود یا تهیه بلیط اتوبوس سفر جاده‌ای دل‌انگیزی را تجربه نماییدو زیبایی‌های جاده رشت را مشاهده کنید. این جاذبه‌های موجود در مسیر، سبب می‌گردند تا متوجه گذر زمان نشوید. همچنین خستگی ناشی از در راه بودن را احساس نخواهید کرد؛ زیرا با مشاهده این زیبایی‌ها و جاذبه‌ها، مسیری آرام را تجربه می‌کنید‌. با استفاده از دو جاده چالوس و آزادراه قزوین به رشت می‌توانید مسافرت جاده‌ای بی‌نظیری را برای خود رقم بزنید.
ماسال؛ بهترین مکان دیدنی در اطراف رشت
منطقه ماسال یکی از بهترین مناطق اطراف رشت بوده که در فاصله 50 کیلومتری در جاده رشت قرار دارد. این منطقه با پوشش گیاهی بکر و زیبایی‌های بسیار، هر فردی را محسور خود می‌کند. این مکان یکی از بهترین مکان‌ها برای استراحت و دوری از شلوغی است. آرامش این فضا باعث شده تا افراد این مکان را برای استراحت انتخاب کنند‌‌.
شهرک تاریخی ماسوله
افراد و توریست‌هایی که به‌دنبال گردش در اطراف رشت و جاده‌های آن هستند، می‌توانند از شهر تاریخی ماسوله دیدن کنند. اگر بلیط اتوبوس را تهیه کرده‌اید و قصد سفر به رشت را دارید، حتماً از این جاذبه تاریخی دیدن کنید؛ زیرا نوع معماری، بازارچه‌های قدیمی و محلی، خانه‌های رنگانگ پلکانی این شهرک روح و جسم شما را جلا بخشیده و آرام می‌کنند.
آبشار دودوزن
یکی از بهترین مقاصد برای بازدید در جاده رشت، آبشار دودوزن است که یک مکان عالی برای عکاسی محسوب می‌شود. شما می‌توانید تمام مسیر آبشار را پیاده‌روی کرده و از طبیعت بکر شمال لذت ببرید. این آبشار در 24 کیلومتری شهرستان شفت در جاده رشت واقع شده که از زیباترین دیدنی‌ها محسوب می‌شود. اگر قصد سفر به رشت را دارید و بلیط اتوبوس را خریداری کرده‌اید، از دیدن این آبشار غافل نشوید.
پارک جنگلی سراوان
مکان‌های دیدنی جاده رشت تمامی نداشته و به‌راحتی پایان نمی‌یابند. یکی از بهترین مکان‌ها جنگل سراوان بوده که تماشایی‌ترین منطقه در جاده تهران رشت شناخته می‌شود. در صورتی که به این شهر سفر کرده‌ و از این جنگل دیدن نکنید، گویی سفر خود را ناتمام رها کرده‌اید. این پارک جنگی مملو از سرسبزی و نشاط است که استراحت در آن می‌تواند خستگی راه و مسیر را از بین ببرد و قوای جدیدی به شما ببخشد.
دریاچه سقالکسار
یکی از جاذبه‌های زیبا در گیلان که در جاده قزوین به رشت واقع شده و در 16 کیلومتری رشت قرار دارد، دریاچه سقالکسار است. این جاذبه زیبایی که در جاده‌ رشت قرار داشته، به‌خوبی نشان‌دهنده طبیعت بکر این شهر خواهد بود‌. بهترین زمان بازدید از این جاذبه، فصول بهار و پاییز هستند؛ زیرا این طبیعت در زیباترین حالت ممکن به نظر می‌رسد. با رزرو بلیط اتوبوس و گذر از جاده قزوین به رشت می‌توانید از این جاذبه دیدن کنید.
رستوران ‌های موجود در جاده تهران رشت
یکی از لذت‌ها انکارنشدنی در سفر، خوردن غذای بسیار خوب است. کشف رستوران‌های خوب و باکیفیت در مسیر می‌تواند لذت سفر را دوچندان سازد. در مسیر تهران به رشت رستوران‌های بسیاری به چشم می‌خورند که می‌توانید در آن‌جا به استراحت پرداخته و سپس به مسیر خود ادامه دهید. یکی از بهترین مقاصد برای استراحت و غذا خوردن در سفر با اتوبوس، همین رستوران‌های جاده‌ای هستند.

آریا بانو

سخن پایانی
شهر رشت یکی از بهترین و زیباترین شهرهای ایران بوده که همه ساله مسافران زیادی به این شهر سفر می‌کنند. راه‌های مختلفی برای رسیدن به رشت وجود دارند. اگر بلیط اتوبوس از تهران به رشت را تهیه کرده‌اید، بهترین جاده برای سفر جاده چالوس است؛ زیرا در راه می‌توانید زیبایی‌ها، جنگل‌ها، دریا و... را مشاهده نمایید. بازدید از مکان‌های دیدنی اطراف رشت و زیبایی‌های جاده‌ای آن می‌تواند سفر شما را خاطره‌‌انگیزتر کند. شما با خرید بلیط اتوبوس تهران رشت به‌راحتی به این شهر سفر کرده و می‌توانید اوقات فراغت خود را به بهترین نحو سپری نمایید.
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع:snapptrip.com

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/1275743/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

قدیمی‌ترین ژنوم‌های کشف شده انسان احیا شد

کتاب «مجید بربری» به تقریظ رهبر انقلاب مزین شد

سخنان جالب سوگل مشایخی

شاعرانه/ گاه زخمی که به پا داشته‌ام

مهم ترین عناصر جهان

بلینگام از مجازات سنگین فرار کرد

از دربی تا دربی با کاپیتان کامیابی‌نیا

هالند علیه آرسنالی‌ها؛ دلقک‌های لعنتی!

آبروریزی فرانسه مقابل ایران جهانی شد

برگزاری اجلاس مجمع عمومی اتحادیه ژیمناستیک آسیا با حضور اینچه درگاهی

لیگ برتر بسکتبال 12 تیمی شد

آکانجی: آرسنال استاد بازی کثیفه!

یک پیشکسوت دربی‌باز در تمرین پرسپولیس

رویه عجیب رسانه استقلال درباره پرسپولیس

تتیراژ محبوب ترین سریال های شبکه خانگی که ترند بودند

اکران نسخه ترمیم شده «عقاب‌ها» در خانه سینما

لعنت به جدایی، لعنت به جنگ

همیشه با همه دعوا داری!

واکنش دیگران وقتی مال و منالی بهم میرسه

تفاهم‌نامه همکاری بین بنیاد شهید و امور ایثارگران و وزارت راه و شهرسازی امضا شد

سفر به ایران قدیم؛ عکس مدرسه دخترانه قبل از انقلاب

زنان در معرض کدام سرطان ها هستند؟

لحظه‌ای که کل بازیگران سینمای ایران میخکوب صدای همایون شدند!

ترانه «تمنا» با صدای زنده یاد بهنام صفوی

اسامی 35 جانباخته معدن زغال‌ سنگ طبس

آموزش و پرورش: 34 هزار بازمانده از تحصیل به کلاس‌های درس بازگشتند

اسامی 14 محبوسی حادثه معدن طبس

دستگیری نمایندگان قلابی قوه قضاییه در مشهد

حکمت/  زشتى سستى و سخن چینى

تو خونه از این بازی‌ها بکنید

وقتی خیلی به خودت مطمئن هستی!

عظمت نهنگ در اعماق اقیانوس

روش تهیه بایت کیک جذاب

روش تهیه پیتزای فوری و جذاب

دلیل اهمیت تغییر فصل از نظر طب سنتی

مضرات تنهایی زیر سوال رفت

نحوه صحیح رفتار با کودکی که خلاف قانون خانه برخی کارها را انجام می‌دهد

با این بازی به کودک خود کمک کنید

آموزش ساخت کیسه حسی برای نوزادان

ساخت تجربه شیرین روزهای اول مدرسه با چند اقدام ساده

یکی از بزرگترین معادن الماس جهان، 4.2 میلیون کیلووات انرژی پاک تولید می‌کند

کم‌شنوایی ناشی از شیمی‌درمانی با فناوری‌نانو قابل پیشگیری است

عرضه ترجمه «جاری چون رود» در بازار نشر

آیا وزیر امور خارجه ایران پرسپولیسی است؟

آنچلوتی: برای تراشتگن متاسفم، دنیای فوتبال کاری کند

برخوردهای خشن مدافعان ویارئال با یامال در بازی دیشب

دیدار منچسترسیتی 2-2 آرسنال به روایت کارتون

بازگشت یک مصدوم به پرسپولیس

اگر بارسا تماس بگیرد، جای تراشتگن می‌آیم

نصیرزاده: آقای نکیسا! هشدار می‌دهم