آریا بانو

آخرين مطالب

ترفندهای کلیدی برای صرفه جویی در زمان خانه داری خانه داري

ترفندهای کلیدی برای صرفه جویی در زمان خانه داری
  بزرگنمايي:

آریا بانو - نمناک / برای بسیاری از خانم‌ها، کارهای خانه به نظر تمام‌نشدنی می‌آیند. رسیدگی به نظافت، آشپزی و تربیت فرزندان اغلب فرصتی برای استراحت و انجام فعالیت‌های شخصی باقی نمی‌گذارد. بسیاری از افراد از هم می‌پرسند:"چگونه می‌توانیم زمان کمتری را صرف کارهای خانه کنیم تا بتوانیم بیشتر به مطالعه، ورزش، تربیت فرزندان، کارهای هنری و سایر علایق شخصی خود بپردازیم؟"
بهترین پاسخ این است:"انجام کارهای خانه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، زیرا بهداشت و سلامت جسمی و روانی همه اعضای خانواده را تضمین می‌کند. با این حال، با مدیریت صحیح زمان و برنامه‌ریزی مناسب، می‌توان به تعادل بهتری بین وظایف خانه و فعالیت‌های شخصی دست یافت و به درستی همه چیز را در کنار هم پیش برد."
برای آشنایی با باید نبایدهای مدیریت زمان در کارهای خانه و خانه داری، همراه ما در این بخش از نمناک باشید.
برخی از کارها را با هم پیش ببرید
برای مثال، وقتی قصد سرخ کردن پیاز دارید، تفاوت چندانی در زمان و انرژی مصرفی بین سرخ کردن یک یا ده عدد پیاز وجود ندارد. با این روش، می‌توانید در زمان و انرژی صرفه‌جویی کنید و کارهای خود را سریع‌تر پیش ببرید.

این کار نه تنها باعث می‌شود که در مراحل بعدی آشپزی زمان کمتری صرف کنید، بلکه به شما کمک می‌کند تا همیشه مواد اولیه آماده و در دسترس داشته باشید. به این ترتیب، می‌توانید با یک بار تلاش، مقدار بیشتری پیاز سرخ کرده و آن‌ها را در یخچال یا فریزر نگهداری کنید تا در مواقع نیاز به سرعت از آن‌ها استفاده نمایید.
خرید تعداد زیادی نان و نگهداری درست
نان یکی از مواد غذایی است که معمولاً به دلیل نگهداری نامناسب، هدر می‌رود. برای جلوگیری از این مشکل، بلافاصله پس از خرید نان، یک سفره پهن کنید و نان‌ها را به تکه‌های کوچک‌تر برش دهید. سپس این تکه‌ها را در کیسه‌های مناسب قرار داده و در فریزر بگذارید. این کار باعث می‌شود نان‌ها تازه بمانند و هر زمان که نیاز داشتید، بتوانید به راحتی از آن‌ها استفاده کنید.
همچنین، با این روش، تنها یک بار در هفته نیاز به خرید نان خواهید داشت که این خود باعث صرفه‌جویی در زمان و هزینه می‌شود. به علاوه، نگهداری نان به این شکل، از ریخت و پاش و هدر رفتن آن جلوگیری می‌کند و همیشه نان تازه در دسترس خواهید داشت.
هر چیزی را در جای مخصوص بگذارید
هر وسیله، لباس، کفش و سایر موارد باید جایگاه مخصوص به خود را داشته باشد. برای راحتی بیشتر، می‌توانید دفترچه‌ای تهیه کنید و در آن مشخصات وسایل و جایگاه هر کدام را بنویسید تا در صورت نیاز به آن مراجعه کنید.
از طرفی می‌توانید در خانه قانونی وضع کنید تا هر وسیله‌ای که از جای خود برداشته می‌شود؛ مجددا سر جایش گذاشته شود. این کار نه تنها به نظم و ترتیب خانه کمک می‌کند، بلکه باعث می‌شود که همیشه بدانید هر وسیله‌ای کجاست و در مواقع نیاز به سرعت آن را پیدا کنید.
همچنین، این روش به کاهش استرس و صرفه‌جویی در زمان کمک خواهد کرد، زیرا دیگر نیازی به جستجوی طولانی برای پیدا کردن وسایل نخواهید داشت. با این کار، خانه‌ای مرتب و منظم خواهید داشت که همه اعضای خانواده از آن لذت خواهند برد.
همه وعده هایی غذایی را در یک جا میل کنید
اگر عادت کنیم که تمام وعده‌های غذایی، عصرانه و حتی میوه‌ها را پشت میز آشپزخانه میل کنیم، تنها همان قسمت از خانه نیاز به نظافت مداوم خواهد داشت. این کار باعث می‌شود که محدوده کمتری از خانه در معرض کثیف شدن قرار گیرد و نظافت خانه به مراتب آسان‌تر شود. علاوه بر این، چیدن و جمع کردن میز آشپزخانه بسیار راحت‌تر و سریع‌تر از سایر قسمت‌های خانه است.
این روش نه تنها به شما کمک می‌کند تا خانه‌ای مرتب‌تر داشته باشید، بلکه باعث می‌شود که زمان کمتری را صرف نظافت کنید و از فضای آشپزخانه به بهترین شکل ممکن استفاده کنید. همچنین، این عادت می‌تواند به ایجاد نظم و انضباط در خانه کمک کند و محیطی آرام و دلپذیر برای صرف غذا فراهم آورد.
هیچ ظرفی را کثیف نگذارید
هرگز شستن حتی یک فنجان یا بشقاب را به تعویق نیندازید. اگر ظروف را به موقع و بعد از هر وعده بشویید، دیگر نیازی به اختصاص زمان زیادی برای این کار نخواهید داشت. این کار نه تنها آشپزخانه را همیشه مرتب نگه می‌دارد، بلکه از انباشته شدن ظروف کثیف و ایجاد بوی نامطبوع نیز جلوگیری خواهد کرد. همچنین، شستن ظروف به صورت مرتب می‌تواند به شما کمک کند تا از استرس و فشار ناشی از انباشت کارها جلوگیری کنید و همیشه آشپزخانه‌ای تمیز و آماده داشته باشید.
از تمام وسایل آشپزخانه برای آشپزی استفاده کنید
استفاده از وسایل مختلف آشپزی مانند پلو پز، آرام‌ پز و زود پز می‌تواند به شما کمک کند تا با صرف زمان کمتر، غذاهایی با کیفیت مطلوب تهیه کنید. این وسایل نه تنها فرآیند پخت و پز را ساده‌تر می‌کنند، بلکه به شما امکان می‌دهند تا غذاهای متنوع‌تری را با کمترین تلاش آماده کنید.
برای مثال، پلوپز می‌تواند برنجی خوش ‌پخت و بدون دردسر برای شما آماده کند، در حالی که آرام‌پز می‌تواند غذاهایی مانند خورش‌ها و سوپ‌ها را با طعمی بی‌نظیر و با حفظ مواد مغذی بپزد. زودپز نیز با کاهش زمان پخت، به شما کمک می‌کند تا غذاهایی که معمولاً زمان زیادی برای پخت نیاز دارند، سریع‌تر آماده شوند.
با اعضای خانواده همکاری داشته باشید
برای گردگیری، خشک کردن ظروف و پهن کردن لباس‌ها نیازی به اختصاص زمان خاصی نیست. می‌توانید این کارها را زمانی انجام دهید که فرزندتان از مدرسه برگشته یا همسرتان از سر کار آمده است. در حالی که به صحبت‌های آن‌ها گوش می‌دهید، می‌توانید به این کارها بپردازید و از زمان خود به بهترین شکل استفاده کنید.
چند عدد دستمال تهیه کنید و به صورت خانوادگی به تغییر دکوراسیون، برق انداختن شیشه‌ها و پارافین زدن وسایل چوبی بپردازید. این کار نه تنها باعث می‌شود که خانه‌ای تمیز و مرتب داشته باشید، بلکه فرصتی برای گذراندن وقت با خانواده و ایجاد خاطرات خوش نیز فراهم خواهد کرد.
در نهایت باید بدانید که این روش‌ها به شما کمک می‌کنند تا کارهای خانه را به صورت مؤثرتر و با لذت بیشتری انجام دهید.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/1261793/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مقایسه ابعاد و اندازه زمین، زحل و مشتری

کشف ساختارهایی مرموز زیر سطح مریخ

خَمِ ابرویِ توام، هیچ گشایشی نشد

رونمایی از پوستر جایزه جهانی «شهر شعر» / «همای زرین» بر شانه کدام شاعر خواهد نشست؟

سنگ از این سرگذشت دلتنگ است

پنالتی اعلام شده برای پرسپولیس توسط VAR پذیرفته نشد؛ الاهلی 1 - 0 پرسپولیس

رامین همچنان برای استقلال گل می‌سازد

شوت اورونوف توسط دروازبان الاهلی دفع شد؛ الاهلی 1 - 0 پرسپولیس

چهره نگران نکونام روی پیست آسیایی

رئال جایزه ‌باران شد؛ جوایز جود، وینی و امباپه

اعتراض شدید گاریدو به داور پس از سوت پایان نیمه اول

ازدحام جمعیت بیرون از ورزشگاه شهدای شهر قدس در اواخر نیمه اول بازی

ادوارد مندی مانع اولین گل علیپور

اولین کاپیتانی سیدحسین در آسیا

موقعیت گلزنی برای پرسپولیس روی پاس خوب سروش رفیعی

گزارش زنده: الاهلی 1 - 0 پرسپولیس

سپند امیرسلیمانی در قسمت جدید سریال «لالایی»

رقص ممنوعه سهراب در سریال «گردن زنی» اجرا شد!

خاطره بازی کامبیز دیرباز با زنده یاد صدرالدین حجازی

دوبله حامد آهنگی و الیکا عبدالرزاقی روی ویدئوی شهاب حسینی

زنگ بزنید 110 بگید حال هاشم آقا اصلاً خوب نیست!

ورود متولدین دهه‌های مختلف به «جوکر 2»!

حضور «بابک جهانبخش» در کنسرت اخیر مجید رضوی

تعیین مجازات سنگین برای عاملان سرقت از صندوق امانات بانک ملی

گوناگون/ پرنده‌ای عجیب که انتهای نوکش دندان دارد

یک سیستم ساده اما کاربردی برای غربال‌گری میوه

رکورد جهانی شیرجه از ارتفاع 52.4 متری در سال 1984

میدونستید که چلغوز از کجا تهیه میشه؟

پدیده شگفت انگیز سیکلون گوزن‌های شمالی

درخشش چشم‌نواز شهاب‌ها‌‌ی پرساوشی برفراز کوهستان سبلان

گوناگون/ سازه مرموز در اروپا

طبیعت زیبای زاگرس در منطقه اورامانت

به دام افتادنِ یک مرد توسط خرس!

کیک بادمجان ایده جذاب برای پذیرایی از مهمان

کوکوی سیب زمینی را متفاوت بپزید

طرز تهیه ساندویچ‌ قارچ و گوشت پنیری

همبرگر خانگی را به صرفه بپز

کمترین درد با پیوند کلیه به روش نوین

رابطه مستقیم غذا با انواع بیماری ها

جهان بر چهار پایه استوار است

چه کسی نحوه برخورد فرزندان با والدین را تعیین می کند؟

جشنواره "دختر و بابا" نقطه آغاز یک پروژه فرهنگی

کتابی که به کودکان درس خودشناسی می‌دهد

علل سقط جنین در ایران

فرزندپروری تنبل جدیدترین روش تربیتی این روز‌های جهان است!

ماهانه معادل تعداد شهدای جنگ غزه، سقط جنین در کشور رخ می‌دهد

زندگی مخفی جهان قبل از بیگ بنگ

شعری زیبا از محمد علی بهمنی

معطل نکن پرز، این رئال هالند را کم دارد!‏

الکسیس گوندوز در نقش حامد لک آسیایی پرسپولیس