آریا بانو

آخرين مطالب

سینماهای عزادار در هفته‌ای که گذشت؛ گذر از رکود با فیلم‌های تازه! فرهنگی هنری

سینماهای عزادار در هفته‌ای که گذشت؛ گذر از رکود با فیلم‌های تازه!
  بزرگنمايي:

آریا بانو - مهر / با توجه به ایام عزاداری سید الشهدا (ع) و تعطیلی سینماها فروش هفته آخر تیر ماه سینماها حداقل 4 برابر کمتر از هفته گذشته بود.
برمبنای آمار سمفا تا ساعت 23:45 شنبه 30 تیر ماه؛ 11 میلیون و 105 هزار و 308 نفر در 281 هزار و 188 سانسی که 21 فیلم سینمای ایران در سالن‌های سینمایی به نمایش گذاشته اند، به تماشای آثار نشسته اند و فروشی نزدیک به 638 میلیارد و 355 میلیون و 615 هزار تومان را برای سینمای ایران به ارمغان آورده‌اند. بدین ترتیب فروش سینمای ایران در هفته پایانی تیر ماه 9 میلیارد تومان بوده است.

در هفت روز گذشته و با توجه به ایام عزاداری سید الشهدا ( ع) ، فیلم‌های سینمای ایران فرصت نمایش در 6 هزار و 117 سانس را پیدا کرده و توسط 130 هزار و 969 نفر تماشا شده اند ؛ به این ترتیب در این هفته، میزان فروش سینمای ایران عددی معادل با 9 میلیارد و 72 میلیون و 471 هزار تومان بوده است؛ با توجه به تعطیلی سینماها در ایام عزاداری و تقارن فروش این هفته با تاسوعا و عاشورای حسینی مجموع رقم فروش سینما همچنان نسبت به هفته‌های گذشته کاهش جدی پیدا کرده است و میزان فروش هفتگی از 43 میلیارد تومان به 9 میلیارد تومان رسیده است. به نظر می‌رسد گیشه سینماها در انتظار اکران فیلم‌های جدید همچون «ساعت 6 صبح» مهران مدیری است تا بتواند نفسی تازه بگیرد و از رکود هفته‌های اخیر خارج شود.
«تگزاس 3» با در اختیار داشتن 335 سالن سینما، توسط 55 هزار نفر تماشا شده و به فروشی بیشتر از 3 میلیارد تومان رسیده است و علی رقم محدودیت‌های فروش برای فیلم کمدی در هفته گذشته این فیلم همچنان در صدر جدول هفتگی فروش قرار گرفته است.
«تگزاس 3» که اکران خود را از 8 خرداد به تهیه کنندگی ابراهیم عامریان به سرگروهی پردیس سینمایی هویزه آغاز کرده است با در اختیار داشتن 627 سالن سینما در سال جاری، توسط 1 میلیون و 511 هزار نفر تماشا شده و به فروشی بیشتر از 151 میلیارد تومان رسیده است.
«خجالت نکش 2» که از 16 خرداد بر پرده سینماها نقش بسته است در این هفته توسط بیش از 31 هزار نفر تماشا شده و در هفته گذشته به فروش 2 میلیارد و 127 میلیون تومان دست یافته است و در جایگاه دوم جدول فروش هفتگی قرار گرفته است.
این فیلم با در اختیار داشتن 552 سالن سینما در سال جاری، توسط بیش از 2 هزار نفر تماشا شده و به فروشی بیشتر از 52 میلیارد تومان رسیده است.
«یادگار جنوب» که اکران خود را از 20 تیر ماه آغاز کرده است با فروش 1 میلیارد و 137 میلیون تومانی در جایگاه سوم جدول فروش هفتگی قرار گرفته است، این اثر در دومین هفته اکران خود بر پرده سینماها بالاتر از آثار پرفروشی نظیر «سال گربه»، «مست عشق» و «تمساح خونی» قرار دارد.
«مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی در هفت روز گذشته با در اختیار داشتن 222 سالن سینما، توسط 11 هزار نفر تماشا شده و به فروشی بیشتر از 843 میلیون تومان رسیده است و در جایگاه چهارم قرار می‌گیرد.
«سال گربه» دیگر کمدی این روزهای سینما در رده پنجم آثار پرفروش سینمای ایران در هفت روز گذشته قرار می‌گیرد. 379 میلیون و 945 هزار تومان عددی است که از فروش فیلم مصطفی تقی‌زاده در هفت روز گذشته اعلام شده است.
«تمساح خونی» که همچنان پرفروش‌ترین فیلم سال 1403 محسوب می‌شود، این هفته از رقابت جامانده و باقرار گرفتن در رده ششم جدول فروش هفتگی به فروشی معادل با 280 میلیون تومان دست پیدا کند؛ «تمساح خونی» که اکران خود را از 16 اسفند ماه سال قبل در قالب اکران نوروزی آغاز کرده است، با در اختیار داشتن 689 سالن سینما در سال جاری، توسط 2 میلیون و 737 هزار نفر تماشا شده و به فروشی نزدیک به 164 میلیارد تومان رسیده است.
«عطر آلود» که از 16 خرداد بر پرده سینماها نقش بسته است در این هفته توسط بیش از 2 هزار نفر تماشا شده و در هفته گذشته به فروش 130 میلیون تومانی دست یافته است؛ این فیلم با پشت سر گذاشتن کمدی نظیر «قلهک» و عبور از «بی بدن» در جایگاه هفتم جدول فروش قرار گرفته است.
«بی بدن» در جایگاه هشتم جدول فروش هفته قرار دارد و در یک هفته گذشته فروشی معادل با 97 میلیون تومان را به نام خود ثبت کرده است، این اثر به صورت آنلاین نیز اکران شده است.
«شور عاشقی» که از 13 تیر ماه بر پرده سینماها نقش بسته است در این هفته توسط بیش از هزار و هفتصد نفر تماشا شده و در هفته گذشته به فروش 95 میلیون تومانی دست یافته است؛ این فیلم در سومین هفته اکران خود و همزمان با ایام محرم در جایگاه نهم جدول فروش قرار گرفته است.
«روایت ناتمام سیما» که از 13 تیر ماه بر پرده سینماها نقش بسته است در این هفته توسط بیش از 857 نفر تماشا شده و در هفته گذشته به فروش 59 میلیون تومانی دست یافته است؛ این فیلم در اولین هفته اکران خود در جایگاه دهم جدول فروش قرار گرفته است.
فیلم سینمایی «ایلیا؛ جستجوی قهرمان» به کارگردانی سیدعلی موسوی نژاد با فروش بیش از 669 بلیت در جایگاه یازدهم گیشه فروش سینماها قرار می‌گیرد. این فیلم نیز با در اختیار داشتن 41 سالن سینما در هفت روز گذشته، به فروشی معادل با 35 میلیون تومان رسیده است.
«آبی روشن» که اکران خود را از 23 خرداد آغاز کرده است با فروش 19 میلیون تومانی در جایگاه دوازدهم جدول فروش هفتگی قرار گرفته است.
«آپاراتچی» نیز در هفت روز گذشته توسط 155 نفر تماشا شده و به فروشی بیش‌تر از 12 میلیون تومان رسیده است. بنابراین این فیلم نیز در رده سیزدهم جدول فروش قرار دارد.
«قلهک» به تهیه‌کنندگی مصطفی شایسته نیز در یک هفته گذشته توسط 150 نفر تماشا شده و به فروش بیش از 8 میلیون تومان رسیده است و به این ترتیب این اثر در رده چهاردهم جدول فروش هفته‌ای که گذشت قرار گرفته است.
«آسمان غرب» به تهیه‌کنندگی حبیب والی نژاد نیز در یک هفته گذشته توسط 87 نفر تماشا شده و به فروشی معادل با 6 میلیون تومان رسیده است. به این ترتیب این اثر در رده پانزدهم جدول فروش هفته‌ای که گذشت قرار می‌گیرد.
«کوچه ژاپنی‌ها» دیگر فیلمی است که اکران خود را از 23 خرداد آغاز کرده است و با فروشی بیش از 5 و نیم میلیون تومان در جایگاه شانزدهم جدول فروش هفتگی قرار گرفته است.
«این جمعیت قابل کنترل» که اکران خود را از 30 خرداد آغاز کرده است با فروش 5 میلیون و 400 هزار تومانی در جایگاه شانزدهم جدول فروش هفتگی قرار گرفته است، این اثر چهارمین هفته اکران خود را بر پرده سینماها تجربه می‌کند.
«نوروز» به کارگردانی سهیل موفق نیز با در اختیار داشتن 6 سالن سینما در هفت روز گذشته به فروشی معادل 3 میلیون و 900 هزار تومان دست یافته است. به این ترتیب این فیلم نیز در رده هجدهم جدول فروش آثار هفت روز گذشته سینمای ایران قرار می‌گیرد.
فیلم سینمایی «نیلگون» در رده نوزدهم قرار دارد، این فیلم نیز با در اختیار داشتن 1 سالن سینما و 1 سانس در هفت روز گذشته، پذیرای تنها 5 مخاطب بوده است و به فروشی معادل با 200 هزار تومان رسیده است.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/1237461/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

گفت و گو با معتمدکیا مدیر رسانه ای تیم ملی درباره وضعیت ملی پوشان برای تقابل با امارات

قسمت چهل و دوم؛ جورجینا و رونالدو اولین بار چطوری با هم آشنا شدن؟

قسمت چهل و سوم؛ جورجینا و رونالدو اولین بار چطوری با هم آشنا شدن؟

برد پرگل نیجریه با درخشش اوسیمن و لوکمن

کومان: نمی‌خواهم با مصاحبه‌ام کشور را به هم بریزم

کیمیش: موسیالا نشان داد باید نامزد توپ طلا باشد

گزارش عملکرد نمایندگان ایران در روز دهم مسابقات پارالمپیک 2024

موسیالا: می‌توانستیم کل شب بازی کنیم و گل بزنیم

خاطره فن‌دایک در اولین دیدار با یورگن کلوپ

مصدومیت اولمو جدی نیست

سیو دیدنی مارک آندره تراشتگن در مقابل مجارستان

به بهانه ثبت گل 900 توسط رونالدو، نگاهی کنید به اولین گل دوران حرفه‌ای او در سال 2002

اثر جدید حمید سحری؛ واکنش ها نسبت به اعلام لیست توپ طلای 2024

یورگن کلوپ و شادی خاص خودش همراه با دیوار زرد در بازی امروز

اولین روز از مقدماتی جام جهانی در قاره آسیا

نهصدمین گل رونالدو؛ شروع چالش جدید

قسمت سی و ششم؛ پرتغال و رونالدو چگونه قهرمان یورو 2016 شدن؟

قسمت سی و هفتم؛ پرتغال و رونالدو چگونه قهرمان یورو 2016 شدن؟

قسمت سی و هشتم؛ پرتغال و رونالدو چگونه قهرمان یورو 2016 شدن؟

قسمت سی و نهم؛ پرتغال و رونالدو چگونه قهرمان یورو 2016 شدن؟

قسمت چهل؛ جورجینا و رونالدو اولین بار چطوری با هم آشنا شدن؟

قسمت چهل و یکم؛ جورجینا و رونالدو اولین بار چطوری با هم آشنا شدن؟

پیروزی آلمان و هلند با تحقیر رقبا!

خلاصه بازی آلمان 5 - مجارستان 0

رایس: شلوغ نکنید، چیز خاصی به هری کین نگفتم

تهدید سلامت مغز به دلیلی که فکرش را نمی‌کنید

گل چهارم آلمان به مجارستان توسط پاولوویچ

گل پنجم آلمان به مجارستان توسط هاورتز

گل دوم بوسنی به هلند توسط ژکو

رئیس جدید شورای المپیک آسیا فردا انتخاب می‌شود

گل چهارم هلند به بوسنی توسط وخهورست

گل پنجم هلند به بوسنی توسط سیمونز

اعتراض دوم ایران هم رد شد، طلای بیت سیاح برنگشت

طلای بیت‌سیاح پس گرفته شد؛ اعتراض بی‌فایده ایران

گل دوم هلند به بوسنی توسط ریندرز

گریلیش: بدترین فصل زندگی من تمام شد

توضیحات مسئولان تیم پارادوومیدانی ایران درباره دیسکالیفه‌شدن صادق بیت‌سیاح

گل دوم آلمان به مجارستان توسط موسیالا

گل سوم هلند به بوسنی توسط خاکپو

رد اعتراض اول ایران به دیسکالیفه شدن بیت سیاح

صادق بیت‌سیاح: در مسابقات پارالمپیک توکیو پرچم حضرت ام‌البنین را در دست گرفتم و مشکلی پیش نیامد

شوک به کاروان ایران؛ اعتراض رد و طلای صادق سوخت

گل سوم آلمان به مجارستان توسط ویرتز

چهره ها/ عکس جدید از یاسمنِ سریال لحظه گرگ‌ و‌ میش

شیر طلایی ونیز به فیلم آلمودوار رسید

خبر بد برای "هاشم" و "سهراب"

ادامه اعتراض پرستاران در چند شهر/ مناسبات تغییر کند

ویدئویی کوتاه از اجرای زیبای فرزاد فرزین در آمریکا

نالد به حال زار من!

تازه داماد پرسپولیس همچنان دور از تمرینات گروهی