آریا بانو

آخرين مطالب

ماجرای استاندارد نبودن خودرو‌های بنز، ب. ام. و و پورشه در ایران/ رئیس سازمان استاندارد: مشکل از قوانین و مقررات است اقتصادي

ماجرای استاندارد نبودن خودرو‌های بنز، ب. ام. و و پورشه در ایران/ رئیس سازمان استاندارد: مشکل از قوانین و مقررات است
  بزرگنمايي:

آریا بانو - رئیس سازمان ملی استاندارد درباره وضعیت ترخیص خودروهای بنز، بی ام و پورشه دپو شده در گمرکها به دلیل عدم تایید استاندارد گفت که مشکل از استاندارد نبودن این خودروها نیست بلکه بیشتر مربوط به قوانین و مقررات است.
به گزارش ایسنا، اخیرا طی بازدید مسئولان قضایی از گمرک شهید رجایی در رابطه با بررسی نحوه ترخیص کالاهای اساسی دپو شده در گمرکها، یکی از مسئولان سازمان اموال تملیکی استان هرمزگان این موضوع را مطرح کرد که برای شماره گذاری خودرو تائیدیه اداره استاندارد لازم است ولی سازمان ملی استاندارد طی نامه ای اعلام کرده که چند مدل خودرو از جمله بنز، بی‌ام‌و، پورشه و تویوتا مورد تایید نبوده و با استاندارد ملی مطابقت ندارند.
به طور کلی در سال‌های اخیر هزاران خودروی وارداتی به دلایل مختلف در گمرک باقی مانده و امکان ترخیص و حتی تعیین تکلیف آن‌ها از سوی سازمان اموال تملیکی وجود ندارد و یکی از مهمترین دلایل آن‌ هم مشکل تائید استاندارد آنها است.
سازمان ملی استاندارد تاکید دارد که "عمده این خودروها دارای حداقل یکی از ایرادات از جمله عدم ثبت سفارش، نداشتن گواهی صحه گذاری تایید نوع خودرو از سازمان ملی استاندارد ایران، حجم موتور بیشتر از 2500 سی سی، مستعمل بودن یا عمر بیشتر از یکسال هستند."
در این شرایط اخیرا سازمان ملی استاندارد طی مکاتبه ای با معاون اول رئیس جمهور اعلام کرده "اگر شرایط فراهم شود و دستگاه های مربوطه ورود کنند، آماده همکاری است." اما رئیس این سازمان می‌گوید مشکل اصلی قوانین است و حتی در مواردی برای ترخیص این خودروها دولت باید مصوبه جدید صادر کند.
نیره پیروزبخت در گفت‌گو با ایسنا، درباره وضعیت ترخیص خودروهای بنز، بی ام و و پورشه دپو شده در گمرکهای داخلی گفت: در زمینه خودروها مشکل در استاندارد نیست بلکه بیشتر مربوط به قوانین و مقررات است.
وی داشتن ثبت سفارش و خدمات پس از فروش، نداشتن موتور با حجم بالای 2500 سی سی، آمریکایی نبودن خودروها و کارکرده نبودن آن‌ها را از جمله قوانین و شرایط اعلام کرد که مانع ترخیص خودروهای لوکس شده است.
این مقام مسئول در پاسخ به اینکه آیا در بحث استاندارد، امکان حل شدن مشکلات این خودروها وجود دارد توضیح داد: بحث ما قوانین استاندارد است. به عبارت دیگر استاندارد بودن خودرو به تنهایی کافی نیست بلکه باید با قوانین و استاندارد ما هم مطابقت داشته باشد. برای مثال خودروی بنز استاندارد است اما یکی از قوانین ذکر شده، مانع ورود آن به کشور می‌شود. برای مثال اگر یک خودرو بنز 2500 کیلومتر کار کرده وارد گمرکهای کشور شود، اجازه ترخیص ندارد، چرا که طبق قانون حداکثر کارکرد خودرو باید 100 کیلومتر باشد.
وی همچنین با بیان اینکه بخشی از خودروها هم مشکل ثبت سفارش دارند، گفت: ممکن است خودروی خارجی کاملاً استاندارد باشد، اما وقتی ثبت سفارش نداشته باشد امکان ورود آن به کشور وجود ندارد.
این مقام مسئول درباره هماهنگی‌هایی که مقرر شده در این زمینه از سوی دستگاه‌های مختلف انجام شود، اظهار کرد: برای مثال وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) می‌تواند ثبت سفارش را انجام دهد و گمرک می‌تواند محموله را وارد سامانه ای پی ال کند. اما در مورد خودروهای بالای 2500 سی‌سی تنها راه ورود به کشور صدور مصوبه‌ای جدید در این زمینه از سوی دولت است. خودروهای آمریکایی هم به هیچ عنوان اجازه ورود به کشور را ندارند.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/1188965/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

استایل جدید یونا تدین بازیگر خردسال بچه مهندس 1 بعد از 6 سال در کانادا / چقدر ماشاالله بزرگ شده

شوشتری: محکوم به گرفتن این 3 امتیاز بودیم

آقایی‌پور: فشردگی بازی‌ها باعث مصدومیت شده است

فلیک فردا با بارسا امضا می کند

اندونگ: نیاز مبرم به این برد داشتیم

نظر بزیک در خصوص سرمربی آینده پرسپولیس

واکنش مربی شمس آذر به دریافت کارت قرمز

تمام نگاه‌ها به هفته آخر؛ دشت سه امتیازی سرخابی‌ها

خداحافظی خورشیدی پس از بازی سپاهان و آلومینیوم

اسو رستم: به نتیجه بقیه بازی‌ها اهمیتی نمی‌دهیم

ناراحتی شدید دقیقی از شکست مقابل پرسپولیس

ببرهای مازندران در لیگ برتر ماندگار شدند

پشت‌بام‌های اکباتان در تسخیر نساجی

حسینی: امید و ایمان‌مان را از دست ندادیم

عاشوری: جام حذفی برای گل گهر خیلی مهم است

یک دقیقه پرهیجان با عنایتی در فولاد آرنا

رزاق‌پور: جام حذفی برای گل گهر خیلی مهم است

کیانوش رحمتی: تا لحظه آخر امیدوار هستیم

آخرین وضعیت سیدحسین حسینی از زبان غلامپور

نیک نفس: بدموقع برابر نساجی مساوی کردیم

فخرالدینی: مهم 3 امتیاز این بازی بود که گرفتیم

درودگر: در هفته‌های پایانی، تیم‌ها تحت فشار هستند

مهدی‌پور: سطح توقعات را بالا بردیم

ورزشگاه میزبان دیدار پیکان و استقلال کجاست؟

اوسمار : قزوین برای پرسپولیس خوش یمن است

ژرژ ژسوس با الهلال تمدید کرد

کارشناسی صحنه مهمی که هیچکس حواسش نبود!

قلب امباپه برای میلان می‌تپد

زمانی که غرور زلاتان زیر پاهای مورینیو له شد!

صحبت‌های جنجالی هواداران صنعت نفت آبادان

بازیکنان و کادر پرسپولیس، بدون گفت‌و‌گو با خبرنگاران، ورزشگاه را ترک کردند

ربیعی: مشکلات در ذوب‌آهن فراوان است

برزای: بازیکن گل گهر هستم و تمام تلاشم را هم کردم

آزاده: برخورد ساده‌ای بود و مستحق اخراج نبودم

عنایتی: الکی از شرافت حرف نزن همکار من!

مطهری راز کامبک تراکتور را افشا کرد

ویسی: همه چیز به شب آخر موکول شد

زنده‌روح: امیدوارم ادامه فصل به خوبی تمام شود

واگنین: در این دو سال فقط دوست پیدا کردم

کامیابی‌نیا: امیدوارم آخر فصل رتبه خوبی کسب کنیم

آذرباد: مردم آبادان عاشق فوتبال‌اند

الهامی: نساجی اگر من را در آغوشش نمی‌گرفت شرایطم بد می‌شد

باقری: فقط ماندن نساجی در لیگ برای ما مهم بود

الهامی: نساجی خانه من است اما شرایط نامشخص است

عباسی: شرایط فوتبالی برای رحمتی در نساجی نچرخید

سحرخیزان: نتایج خوبی نگرفتیم

شجاعیان: مقصر اصلی این شکست من هستم

سیف‌الله‌پور: هواداران ما نتوانستند وارد ورزشگاه شوند

حضور پرشور هواداران خوزستانی در بازی مقابل مس

فنونی‌زاده: خیلی از ناداوری‌ها برای تیم ما بود