آریا بانو

آخرين مطالب

جای خالی وزیر زن در کابینه دولت اجتماعي

  بزرگنمايي:

بانو نیوز - تهران- مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش گفت: در ایران، وزیر زن در کابینه دولت نداریم و این در حالی است که زنان در کنار مردان در مسائل اجتماعی، اقتصادی و سیاسی به مسئولیت های اجتماعی خود پاسخ داده اند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از وزارت آموزش و پرورش، فرحناز مینایی پور در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان های کشور در اردوگاه شهید باهنر، اجرای طرح افزایش مهارت ها و قابلیت های مدیریتی زنان را خواستار شد.
وی با اشاره به اهمیت آینده پژوهی اظهار داشت: در حوزه مدیریت زنان و آینده پژوهی، در دفتر امور زنان پژوهش هایی انجام شده و طبق این پژوهش ها و آمارهای جهانی، در مناصب مدیریتی، 12 رییس جمهوری، 11نخست وزیر، 23 درصد پست های پارلمانی و 18درصد وزیران کابینه ها زنان هستند.
مینایی پور با اشاره به آمار 6 درصدی حضور زنان در پست های مدیریتی کشور افزود: با توجه به افزایش حضور اجتماعی زنان و تاکید رییس جمهوری بر حضور آنان در پست های مدیریتی ضروری است که آینده پژوهی برای حضور زنان در ایران هم صورت گیرد و باید به حضور زنان اهمیت داده شود تا در سال های آتی وزیر زن داشته باشیم.
وی گفت: در دوره اول ریاست جمهوری دکتر روحانی به دلیل مشکلات اجتماعی، اقتصادی و سیاسی نظر بر این بود از زنان در کابینه استفاده نشود و در دولت دوازدهم زنان تنها در پست های معاونت و مشاور رییس جمهوری حضور دارند.
وی بیان داشت: با توجه به افزایش سواد زنان و حضور اجتماعی آنان در کابینه های بعدی حتما از حضور زنان استفاده خواهد شد و در این خصوص می توان وزراتخانه ها را طوری طبقه بندی کرد که نسبت به حضور زنان در پست های مدیریتی حساس، نسبتا حساس و غیر حساس اقدام شود و وزراتخانه های آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات وفناوری و بهداشت، درمان و پزشکی جزء وزراتخانه های حساس به جنسیت هستند.
مدیرکل امور زنان و خانواده با ارائه پیشنهاداتی برای افزایش نقش زنان در مسئولیتهای کلیدی خاطرنشان کرد: طرح پرورش مدیران زن با همکاری مرکز برنامه ریزی نیروی انسانی در دست اقدام است و هدف از این طرح، توسعه نگرش مدیران آینده، توسعه توان، ارتقای انگیزش و توسعه بینش و دانش است.
وی ادامه داد: گروه هدف طرح پرورش مدیران آینده، آموزش معاونان مدیرکل ستاد و روسای مناطق آموزش و پرورش است که افزایش مهارت و قابلیت های مدیریتی زنان را در آن اجرا خواهیم کرد و انتظار می رود مدیران کل استان ها برای تبدیل شدن آموزش و پرورش به الگوی موفق در بین وزارتخانه ها در خصوص انتصاب حداکثری مدیران زن حمایت های لازم را داشته باشند.
**برای کاهش آسیبها در مدارس باید در فرآیند انتخاب معلم دقت بیشتری شود
رییس مرکز حراست وزارت آموزش و پرورش نیز در این گردهمایی، پیشگیری از آسیب های اجتماعی در مدارس را ضروری خواند.
محمدحسین کفراشی افزود: آسیب های اجتماعی در مدارس وجود دارد که متاسفانه روز به روز هم بیشتر می شود، موثرترین نقش برای تعلیم و تربیت دانش آموزان بر عهده معلم است و برای کاهش آسیب ها و داشتن دانش آموزان آگاه و با مهارت باید در فرایند انتخاب معلم دقت بیشتری شود.
وی با اشاره به برگزاری مطلوب امتحانات خردادماه امسال اظهار داشت: امتحانات خردادماه با کمک و تلاش مدیران کل برای اولین بار به صورت الکترونیکی انجام شد و با نرم افزاری که با همکاری مراکز حراست، فناوری اطلاعات و سنجش طراحی شد و فرایند برگزاری امتحانات از حاشیه امنیتی خوبی برخوردار بود.
وی افزود: در روش قبلی برگزاری امتحانات، هم احتمال افشای سوالات وجود داشت و هم هزینه بر بود اما روش جدید مشکلات قبلی را حل کرده است.
کفراشی گفت: مسئولان برگزاری امتحانات دقت داشته باشند که دانش آموزان به هیچ عنوان نباید در جلسه امتحان، تلفن همراه داشته باشند.
وی با بیان نکات مهم در خصوص حفاظت از تجهیزات مدارس گفت: در حفاظت از امکانات، تجهیزات و فضاهای آموزشی مدارس اهتمام بیشتری شود و مونیتورینگ مدارس به طور جدی پیگیر شود.
در سومین روز از نشست مشترک شورای معاونین و مدیران کل استانی وزارت آموزش و پرورش، شرکت کنندگان به تشریح برخی موارد مهم در مدیریت استان های خود پرداختند.
علمی 9014**1055

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/54687/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

روش های درمان وسواس

برنامه ریزی برای موفقیت

افسردگی پنهان پشت چهره بشاش افراد را با 7 نشانه تشخیص دهید!

استرس چگونه باعث درد مفاصل می شود؟

5 علامت عجیب که نشان می‌دهد بیش از حد مضطرب هستید

اثرات منفی مقایسه

علائم بروز افسردگی فصلی را بشناسید

حالت های افسردگی با این خوراکی ها بدتر می شوند

روان شناسی رقابت

این رفتارهایتان روی اعصاب دیگران است

بررسی شادی از منظر روان شناسی اجتماعی

عملکرد امواج مغزی در فرایند یادگیری

استرس شنیداری؛ موسیقی راک گوش ندهید!

امان از دست وسواسی‌ها !

دانستنی های جالب روانشناسی

راه‌هایی برای کنار آمدن با افراد خودشیفته

درمان افسردگی با فیزیوتراپی

9 نشانه استرس بیش از حد

70 تا 80 درصد مبتلایان به افسردگی برای درمان اقدام نمی‌کنند

اختلال های عصبی در زندگی مدرنِ ما

عادت افراد کاریزماتیک و چگونه کاریزماتیک باشیم

چگونه خشم مان را مدیریت کنیم؟

دروغگوها به چه فکر می‌کنند؟

همه فواید گریه کردن روی روان و بدن

تازه‌های افسردگی

مقابل رفتار بد دیگران چه واکنشی داشته باشیم؟

10 چیزی که باید در مورد اختلال عصبی بدانید

اختلال دو قطبی را با افسردگی اشتباه نگیرید

راهکارهایی ساده برای رفع استرس شغلی

آیا ممکن است علت افسردگی به جای مغز، در معده شما باشد؟

این 9 ویژگی شما را تبدیل به مدیر موفق می‌کند

9 اعتیاد که 90 درصد ما با آن درگیر هستیم

کارهایی که باعث تنفر مردم از شما می شوند

کارهایی که خلاقیت را می کشد

شخص دروغگو را با این 8 مورد شناسایی کنید

تنهایی انسان را بی خواب می کند

رویاهایتان در مورد شما چه می گویند؟

دروغ گفتن چه اثراتی روی بدن می گذارد؟

به خاطر فرزندت از نو شروع کن!

مراجعه به روانشناس دلیل بیمار بودن نیست

هر انسان 5 راز مگو دارد

حقایق مهم درباره افسردگی

چه عواملی موجب تریکوتیلومانیا (کندن مو) می شوند؟

آدم های بدبین، آنقدرها هم بد نیستند!

با این غذا‌ها افسرده نمی‌شوید

تاثیر افکار منفی بر DNA افراد

در محل کار، خود واقعی تان نباشید

زنان می توانندحافظه افراد را بخوانند

تب روانی چیست و چگونه درمان می‌شود؟

عادات روزانه مضری که باعث فراموشی و افسردگی میشود