آریا بانو

آخرين مطالب

بیماران مشکلات بیمارستان‌ها را به این سامانه اطلاع دهند اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو -
بیماران مشکلات بیمارستان‌ها را به این سامانه اطلاع دهند
٦١٥
٠
فارس / معاون کل وزارت بهداشت گفت: مردم برای رسیدگی به مشکلات خود هنگام مراجعه به بیمارستان‌ها اعم از نحوه برخورد، تامین اقلام مورد نیاز و هزینه‌های دریافتی با سامانه 190 تماس بگیرند.
ایرج حریرچی،معاون کل وزارت بهداشت اظهار داشت: بابت هرگونه مشکل و خدشه‌ای در تکریم مراجعین سیستم بهداشتی و درمانی کشور که بیماران هستند، عذرخواهی می‌کنم و حرکت رو به جلو وزارت بهداشت در چند سال اخیر در راستای تکریم ارباب رجوع و اجرای فرمایش مقام معظم رهبری که "بیمار نباید هیچ رنجی به جز بیماری داشته باشد" ادامه پیدا خواهد کرد.
وی ادمه داد: ممکن است در برخی موارد، مجبور شویم که به مردم نوبت دهیم و برای انجام اعمال غیراورژانسی در لیست انتظار قرار گیرند. در کشورهای اروپایی هم برای بستری شدن بیماران در بیمارستان مگر در موارد اورژانسی، لیست انتظار و نوبت‌های چند هفته‌ای وجود دارد.
معاون کل وزارت بهداشت بیان داشت: انتظار برای بستری، غیرمطلوب اما پذیرفته شده در سطح کشورهای دنیا است؛ البته نباید فراموش کنیم که بستری در بیمارستان باید برای موارد ضروری درمان باشد اما گاهی می‌بینیم که به عنوان مثال اگر روز دوشنبه نوبت عمل جراحی بیمار است و این بیمار شنبه از شهرستان به مرکز استان یا تهران سفر کرده است، انتظار دارد که همان روز شنبه در بیمارستان پذیرش و بستری شود.
حریرچی با بیان اینکه اخیرا برخی بیمه شدگان یک سازمان بیمه گر در مورد سقف پذیرش در روزهای پایانی ماه دچار مشکل شده بودند، افزود: بعضی از بیمه‌ها سقفی معین کرده بودند که موجب عدم پذیرش برخی از بیماران شده بود که از حدود سه هفته پیش، وزیر بهداشت دستور داد که این سقف برداشته شود تا بیماران با مشکلات کمتری پذیرش و درمان شوند.
وی یادآور شد: در سال‌های اخیر اصلاح هتلینگ بیمارستان‌ها به عنوان یکی از مهمترین زیرساخت های تکریم بیماران و ارباب رجوع در دستور کار وزارت بهداشت قرار گرفت؛ به گونه‌ای که حدود دو میلیون و 500 هزار متر مربع از فضاهای بهداشتی و درمانی، معادل حدود 45 هزار تخت بیمارستانی فرسوده، نوسازی و بازسازی شد اما به نقطه ایده آل نرسیده‌ایم.
معاون کل وزارت بهداشت اضافه کرد: از نظر ما به عنوان کادر بهداشتی و درمانی، بیماران مشتری و نفر اصلی بیمارستان‌ها هستند و فلسفه وجودی بیمارستان‌ها، ارائه خدمات به بیماران است اما کتمان هم نمی‌کنم که در برخی موارد تخطی انجام می‌شود که برای مقابله با آن چندین راه وجود دارد.
حریرچی با اشاره به راه‌های مقابله با تخلفات، افزود: اول اینکه مردم به توجیه کادر درمانی بپردازند؛ دیگر اینکه مسئولان بیمارستان‌ها را در جریان مشکلات خود قرار دهند و از سوی دیگر نیز برای رسیدگی و مشکلات بیمارستان‌ها اعم از نحوه برخورد، تامین اقلام مورد نیاز و هزینه‌های دریافتی با سامانه 190 تماس بگیرند.
وی با اشاره به فعالیت 24 ساعته سامانه 190 وزارت بهداشت، گفت: مردم در صورت بروز هرگونه مشکلی در حوزه بهداشت و درمان می‌توانند با این سامانه تماس بگیرند و با کد پیگیری که در اختیار مردم قرار می‌گیرد، بعد از رسیدگی نتیجه را به اطلاع آنها می‌رسانیم.
معاون کل وزارت بهداشت درباره رسیدگی بهتر به مشکلات مردم در بیمارستان‌ها، خاطرنشان کرد: وزیر بهداشت اخیرا انتصاب بسیار مهمی را انجام داد و جبارزاده که سابقه چندین دوره نمایندگی مجلس، استانداری و قائم مقامی وزارت کشور را برای شنیدن صدای مردم و انتقال نظرات آنها در محیط های بهداشتی و درمانی را دارد، به عنوان نماینده خود در شورای مردمی نظارت بر کیفیت ارائه خدمات وزارت بهداشت، درمان و آموزش منصوب کرد که با تشکیل شوراهای استانی، این نظرات مردمی جمع آوری شده و مورد بررسی و رسیدگی قرار می‌گیرد.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/186172/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شوخی‌های آزاردهنده در جاهای مختلف

اختلال سلوک چیست؟ انواع ، علل و درمان آن

راز چپ دست ها در چیست؟

مدیتیشن چیست؟

غـرور کاذب چیست و راهکارهای غلبه بر غرور کاذب کدامند؟

انواع دروغ و چگونگی تشخیص آن

ترس از رانندگی: علل و راهکارهای مقابله با آن

علت استرس روز اسباب کشی چیست و چگونه میتوان این استرس را کاهش داد؟

چگونه خشم خود را هنگام رانندگی کنترل کنیم؟

چگونه محترمانه موضوع گفت‌و‌گو را عوض کنیم؟

روش صحیح برخورد با افراد داغدیده چگونه باید باشد؟

18 درمان طبیعی اضطراب

چگونه می توانیم با مرگ همسر کنار بیاییم؟

گرفتگی زبان به چه دلیل است و درمان آن چیست؟

شناخت درمانی چیست و اصول و تکنیک های آن کدام است؟

درمان افسردگی با گیاهان دارویی

با فشار دادن نقاطی از بدن استرس خود را کاهش دهید

احساس تنفر از خود چیست و چگونه می توان از آن رها شد؟

دوست خوب چه خصوصیاتی دارد ؟

ارتباط بین افسردگی و رانندگی

5 راه برای غلبه بر ترس و رسیدن به موفقیت

با آدم های فضول‌ چگونه برخورد کنیم؟

آیا نصیحت کردن افراد کار درستی است یا خیر؟

هیجانات چه هستند و انواع هیجانات کدامند؟

روانشناسی رنگها

آسیب‌های آلودگی هوا بر سلامت روان چیست و چگونه برطرف می شود؟

خوب صحبت کنید تا همه عاشقتان شوند

تعبیر رنگ ها در خواب از دیدگاه روانشناسی

علت تیک عصبی و راههای درمان تیک عصبی

تک فرزندی چه مشکلاتی برای فرزندمان به همراه دارد؟

زنان شاغل سالم تر و شادترند یا زنان خانه دار

آلودگی هوا باعث افزایش افسردگی و خودکشی می شود

وابستگی کودکان به پدربزرگ و مادربزرگ خوب است یا نه ؟

از لحاظ روانی کودک هستید یا بالغ؟

با کسانی که دروغ می‌گویند چگونه برخورد کنیم؟

روانشناسی اجتماعی چیست؟ تعریف، اصطلاحات کلیدی و مثال ها

چرا برخی وقت ها نمی توانیم از صحبت کردن دست برداریم؟

عادات بدی که پیرتان می کند!

آسیب‌های وابستگی شدید به یک دوست و درمان

چگونه می توان 8 بیماری روانی عجیب را شناسایی کرد؟

9 نشانه عجیب استرس را به خاطر بسپارید

اختلال مو کنی چیست ؟علل و درمان آن

10 علامت که میتواند شما را آگاه کند افسردگی دارید

دمنوش هایی برای کاهش استرس و تقویت ایمنی بدن در برابر کرونا

چگونه بدون کلافگی و خستگی در خانه بمانیم؟

آیا نگرانی و استرس ،خطر ابتلا به ویروس کرونا را افزایش می دهد؟

آیا ویروس کرونا باعث افسردگی می‌شود

چگونه خود را قرنطینه کنیم؟

نحوه مدیریت کارمندان از راه دور

راه حل آشتی با دوست بعد از دعوا