آریا بانو

آخرين مطالب

اولویت‌های سند ارتقاء وضعیت زنان خراسان‌جنوبی چه هستند؟ اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری خراسان جنوبی گفت: در تدوین این سند، مسائل و مشکلات زنان در شهرستان‌ها به صورت جداگانه اولویت‌بندی شد.

نفیسه نخعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به تدوین سند ارتقاء وضعیت زنان خراسان جنوبی، اظهار کرد: در تدوین این سند، مسائل زنان و مشکلات زنان در شهرستان‌ها به صورت جداگانه اولویت‌بندی شد.
وی ادامه داد: یافته‌ها حاکی از آن است که سه اولویت نخست استان مربوط به فرار از منزل و میزان اقدام به خودکشی، رشد طلاق و درصد دانش آموختگان بود.
مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: میزان فرار از منزل در پنج شهرستان درمیان، قائنات، زیرکوه، نهبندان و بشرویه در اولویت نخست، سه شهرستان سرایان، سربیشه و فردوس در اولویت سوم و در شهرستان خوسف در اولویت اول قرار دارد.
نخعی با بیان اینکه تنها دو شهرستان بیرجند و طبس در اولویت‌های سه گانه قرار ندارند، افزود: میزان اقدام به خودکشی در چهار شهرستان بیرجند، سرایان، سربیشه و طبس در اولویت نخست و در دو شهرستان درمیان و قائنات در اولویت دوم قرار دارد.
وی تصریح کرد: رشد طلاق در شهرستان فردوس در اولویت اول و در چهار شهرستان بیرجند، سرایان، زیرکوه و بشرویه در اولویت دوم و در سه شهرستان قائن، نهبندان و طبس در اولویت سوم قرار دارد.
مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: همچنین درصد دانش‌آموختگان در چهار شهرستان سربیشه، نهبندان، فردوس و طبس در اولویت دوم و در چهار شهرستان بیرجند، درمیان، زیرکوه و بشرویه در اولویت سوم قرار دارد.
نخعی ادامه داد: سایر یافته‌ها حاکی از آن است که تنها در شهرستان خوسف زنان بالای 70 سال سرپرست و نرخ اشتغال، به ترتیب در اولویت اول و سوم قرار دارد.
وی با بیان اینکه در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی طرح‌های پژوهشی، اجرایی و آموزشی اجرا شده است، افزود: طرح اجرایی و آموزشی توان افزایی و ارتقاء تاب‌آوری زنان و خانواده استان که در سال 96 به عنوان طرح نمونه و برتر کشور شناخته شد، یکی از این طرح‌ها بود.
مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری خراسان جنوبی گفت: طرح اجرایی و آموزشی توان افزایی و ارتقای تاب آوری جوامع محلی و حاشیه نشین که در سال 97 تالیف خراسان جنوبی به عنوان منبع کشوری انتخاب شد، یکی دیگر از این طرحها است.
نخعی ادامه داد: طرح اجرایی و آموزش گفت‌وگوی ملی خانواده، طرح اجرایی و آموزشی خانواده مطهر، طرح اشتغالزایی و کارآفرینی سمن رویش روان و تندرستی استان در راستای ارتقاء تاب آوری زنان و خانواده مناطق حاشیه‌نشین حاجی آباد، چهکند و شمال شهر بیرجند از جمله دیگر طرح‌ها است.
وی بیان کرد: همچنین طرح توانمندسازی زنان برای کارآفرینی با همکاری اداره کل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در شش روستای استان، طرح خانواده و فضای مجازی(آسیب‌ها، مخاطرات و فرصت‌ها) فراروی خانواده‌ها در فضای مجازی و طرح توانمندسازی زنان در حوزه کسب و کار و کارآفرینی با رویکرد مسیر کسب و کار با حمایت معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری نیز در استان اجرا شد.
مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری خراسان جنوبی اظهار کرد: طرح پژوهشی بررسی کمی و کیفی روند خودکشی در استان و ارائه راهکارهای پیشگیری و مداخله‌ای، طرح پژوهشی بررسی میزان و نوع ارتباطات فرازناشویی مراجعه شده به مشاوران سطح استان و ارائه راهکارهای پیشگیری و طرح پژوهشی آموزش مهارت‌های زناشویی، مهارت‌های زندگی و ارائه خدمات مشاوره‌ای به زوجین و تاثیر آن بر رضایت زناشویی و کاهش طلاق، از دیگر طرح‌های اجراشده در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی بود.
نخعی تصریح کرد: طرح پژوهشی و آموزشی بررسی میزان مهارت ‌ای فرزندپروری مادران مناطق محروم شهر بیرجند و آموزش فرزندپروری مثبت و طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار مبتنی بر الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی از جمله دیگر طرح‌های اجرا شده است.
وی یادآور شد: برگزاری جلسات متعدد گروه‌های کاری و کارگروه تخصصی زنان و خانواده به منظور بررسی آسیب‌های اجتماعی استانو برگزاری اتاق فکر حوزه زنان و خانواده استان به منظور بررسی آسیب‌های اجتماعی استان و ارائه پیشنهاد و طرح‌های مرتبط از دیگر اقدامات به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی بود.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/180301/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ریخت و پاش به کودکان چه می آموزد؟

علامت افسردگی کودکان چیست؟

کودکانی که در آینده افسرده می شوند

تاثیر موسیقی بر مهارت‌های کودکان

برای آرام کردن کودک از موسیقی استفاده کنید!

با تولد کودکم سرکار بروم یا نه؟‌

از کجا بفهمم کودکم به من علاقه دارد؟

چگونه با فرزندانمان صمیمی تر باشیم؟

بازی، آینه تمام نمای ویژگی های کودک

نوزادان از چه نوع موسیقی لذت می‌برند؟

16 نکته کلیدی برای رفتار با کودک بیش فعال

دور هدیه‌های تکراری برای کودکان را خط بکشید

فیلم‌های ترسناک در روحیه بچه ها چه تاثیری می گذارند

رفتارهای عجیب کودکان نوپا

کدام گریه کودک نشانه افسردگی است؟

یک زندگی هیجان انگیز

همه چیز در مورد پاسخگویی به سوالات مکرر کودک

به کودکان خود نگویید "من را تنها بگذار"

10 ویژگی بچه‌های مستعد اعتیاد !

بچه ها، عاشق شنیدن قصه های تکراری

قبل از تنبیه کردن کودکتان، حتماً بخوانید

فکر کودکان را پرواز دهیم

توصیه های مهم به مادران شاغل

خیال‌پردازی بچه ها خوبه یا بد؟

به کودکتان کمک کنید تا زودتر زبان باز کند

با این روش ها اعتماد به نفس کودکتان را بالا ببرید !

کودکان وقتی دروغ می‌گویند که:

فرزندان کم تحمل نتیجه چه والدینی هستند

فرزندتان با ظاهرش مشکل دارد؟

چگونه الفبا را به کودکان آموزش دهیم؟

خلاقیت های دردسر ساز!

گفتار درمانی: روشی موثر برای بهبود مشکلات گفتاری

چطور برای فرزندانتان وقت بیشتری بگذارید

فکرهای بزرگ کودکانه

آینده کودکان باهوش چگونه خواهد بود؟

چرا بلوغ زودرس خوب نیست؟

از عصبی شدن کودکتان جلوگیری کنید !

انواع تیک عصبی در کودکان !

تبلت چه بر سر کودکانمان می‌آورد؟

همه چیز درباره ی رشد هوش کودکان !

چگونه فرزندم را به مدرسه علاقه‌مند کنم؟

کمک والدین به کلاس اولی‌ها

علائم مدرسه‌هراسی چیست؟

به فرزندتان فحش ندهید!

عوامل عمده مؤثر بر فراگیری دانش آموز

با کودک بد غذا چه کنیم؟

روشهای کاهش استرس بچه های طلاق

استرس در کودکی موجب تغییراتی در سازه‌های اصلی مغز می‌شود

از چه سنی به کودک بیاموزیم بدون اجازه وسایل دیگران را برندارد؟

تصورات اشتباه درباره «بغلی شدن» کودکان