آریا بانو

آخرين مطالب

مناطق آزاد؛ پیشگام پایلوت پروژه‌های ملی منطقه آزاد کیش

  بزرگنمايي:

آریا بانو - معاون تولید، صادرات و فناوری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: مناطق آزاد امروز پیشگام پایلوت پروژه‌های ملی هستند. پایلوت دیجیتالیزیشن به طور کلی و نیز مفاهیم مهمی مانند اینفوتک، فینتک و اکسپورتک می‌تواند در مناطق آزاد باشد.

به گزارش فرینا به نقل از اقتصاد24، اکبر افتخاری در نشست بررسی چالش‌های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی که در روزهای پنجشنبه و جمعه 23 و 24 خرداد ماه جاری در منطقه آزاد انزلی برگزار شد، با تاکید بر اهمیت ترکیب و پارادایم تکنولوژی در مناطق آزاد و موضوع لجستیک و ترکیب تکنولوژی با صادرات سخنان خود را آغاز کرد.
افتخاری گفت: در خصوص صادرات و اهمیت آن همایش های زیادی برگزار شده و اینکه صادرات چه نقشی در رشد و تولید خواهد داشت، اما آنچه موضوع اکسپورتک را جذاب می کند پارادایم تکنولوژی است. امروزه ما با واژگان جدید رو به رو هستیم مانند اینفوتک، فینتک، اینشوتک و اکسپورت که همه واژگان جدیدی هستند؛ اما پشت همه این واژگان یک مفهوم قوی وجود دارد و آن یک تغییر پارادایم در نگاه علم است.
وی افزود: بورس و سایر نهادهای مالی بدون استفاده از فناوری ها به خصوص فناوری اطلاعات ممکن نیست. بانک ها امروز از شعبه محوری به سمت آی تی محوری حرکت کرده اند . امروز بانک بر روی موبایل است. امروز بیمه نامه ها در شعب نمایندگی بیمه صادر نمی شود. تکنولوژی روندهای جدیدی در ارزیابی خسارت و… ایجاد کرده و همه اینها را مدیون تکنولوژی هستیم. در حوزه ارتباطات و اطلاع رسانی و صادرات و سایر حوزه ها هم این موضوع دیده می شود و به دنبال آن هستیم که مفاهیم را ساده تر، سریع تر، کم هزینه تر و در دسترس تر قرار دهیم. این چهار عنصر اصلی پارادایم دیجیتالیزیشن هستند که می خواهد برای مخاطب ایجاد کند.
معاون تولید، صادرات و فناوری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: ترکیب تکنولوژی با علوم مختلف عصر جدیدی برای مفاهیم جدید ایجاد کرده است و این پرسش پیش می آید که مناطق آزاد چه فرصتی را برای این پارادایم به خصوص در ایران می توانند ایجاد کنند. در ایران برخلاف کشورهای توسعه یافته هنوز وارد عرصه دیجیتالیزیشن نشده ایم، برای ورود به این عرصه مناطق آزاد پایلوتی برای پروژه ها، مفاهیم و پارادایم های جدیدی است تا بعد از بررسی نتایج و رفع مشکلات بتواند در داخل کشور هم اجرایی شود.
افتخاری با نمایش اسلایدهایی به توضیح بیشتر در خصوص این مفاهیم پرداخت و افزود: مناطق آزاد امروز پیشگام پایلوت پروژه های ملی هستند. دیجیتالیزیشن به طور کلی و مفاهیم مهمی مانند اینفوتک، فینتک و اکسپورتک پایلوتشان می تواند در مناطق آزاد باشد. اکسپورتک دو موضوع را در منطقه آزاد تلفیق می کند؛ اول صادرات که اساسا مفهوم اصلی شکل گیری مناطق آزاد است و دوم پایلوت بودن برای طرح های جدید است که تلفیق پارادایم تکنولوژی برای صادرات باشیم.
وی گفت: امروز باید ابزارهای نوین و تکنولوژی را با مفهوم مدرن اقتصادی ترکیب کنیم تا بتوانیم بهره وری بالاتری را ارائه کنیم. ما می توانیم موضوع اکسپورتک را به عنوان یکی از مهمترین ماموریت های منطقه آزاد جای بدهیم و دنبال کنیم.
معاون تولید، صادرات و فناوری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد افزود: منطقه آزاد انزلی در این خصوص پیشرو بوده و مفاهیم تکنولوژی را مرتبا دنبال کرده و مناطق آزاد دیگر نیز در حال پیشرفت در این خصوص هستند. مراکز نوآوری و فناوری در دیگر مناطق در حال شکل گیری است.
افتخاری گفت: جی آی تی (Just In Time) به این معنی است که ما بتوانیم درست در زمان مشخص و مورد نظر مواد اولیه یا محصول تولیدی را اگر مواد اولیه است به کارخانه و یا محصول تولیدی را به مصرف کننده برسانیم.
وی اظهار کرد: در این مفهوم انباری داری طولانی مدت و انبارش بیش از اندازه از بین می رود ونباید منابع مالی را حبس کنیم چرا که نقدینگی و منابع مالی را تحت الشعاع قرار می دهد و مشکلاتی را برای بنگاه های اقتصادی به وجود می آورد.
معاون تولید، صادرات و فناوری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در پایان اظهار داشت: این مفهوم سرعت در تولید را بالاتر و بهای تمام شده را نیز کاهش می دهد تا کالا با قیمت مناسب تر به دست مصرف کننده برسد. «جاست این تایم» (Just in time) تحول جدی در تولید، رسیدن کالا و انبارش کالا ایجاد کرد. یکی از زیرساخت های اصلی برای پیاده کردن و جااندازی این مفهوم و استفاده از منافع آن، این است که از مفهوم لجستیک ساده به سمت لجستیک هوشمند حرکت کنیم. ایجاد «جاست این تایم» (Just in time) ممکن نبود مگر با طی کردن لجستیک هوشمند. لجستیک هوشمند ترکیبی از مدیریت ترافیک و مسیریابی و مدیریت برای اپتیمال کردن مسیر است.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/170102/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فردا؛ اعلام زمان تحویل خودروهای داخلی و مونتاژی

متقاصیان خرید خودرو بخوانند/ زمان آزاد شدن حساب وکالتی متقاضیان خودرو در سامانه یکپارچه مشخص شد

بایکوت خودرو در بهارستان

دستور شورای رقابت برای توقف فروش خودرو در بورس + جزییات

نتایج نوبت دهی خودروها مشخص شد؛ برداشت وجه از صبح فردا

دولت با گران کردن خودرو باز هم دستش را توی جیب مردم کرد

خبر جدید برای متقاضیان خرید خودرو/ نتایج اولویت‌بندی تحویل خودروهای فروش یکپارچه اعلام شد

تعرفه‌های نجومی برای خودروی وارداتی/ به فاصله چند متر خودروی 10 هزار دلاری 27 هزار دلار می‌شود

شرط پلاک فعال برای خرید خودرو در سامانه یکپارچه برای چه کسانی لغو شد؟

علت عدم تخصیص خودرو به برخی متقاضیان/ نتایج خودروهای فرسوده این هفته اعلام می‌شود

قیمت باورنکردنی خودرو در افغانستان/ سانتافه 1.7 میلیارد تومان!

رشیدی کوچی: در کجای دنیا 171 درصد، عوارض خودرو گرفته می‌شود؟ / دولت اگر می‌خواهد قیمت خودرو ارزان نشود، به طور رسمی اعلام کند

لایحه واردات خودروی کارکرده زیر پنج سال ساخت تصویب شد

یک پیش‌بینی عجیب از بازار خودرو/ قرعه‌کشی خودروها تمام شد؛ حالا امکان افزایش قیمت‌ها وجود دارد

کاهش قیمت خودرو سراب بود/ وزارت صمت و خودروسازها برای گران کردن توافق کردند؛شورای رقابت را سر کار گذاشتند

نتایج نوبت‌بندی خودروهای فرسوده مشخص شد

سرکیسه کردن مردم با نحوه عرضه خودرو/ وزارت صمت به مدیر فروش شرکت‌های خودروساز تبدیل شده است

معجون قیمت‌گذاری دستوری در خودرو

بازندگان بازار‌خودرو

حقوق ورودی خودروهای سواری اعلام شد

ایران خودرو،سایپا و پارس خودرو؛ فقط یک قدم تا ورشکستگی کامل

اخطار شورای رقابت به خودروسازان برای تغییر قیمت‌ها

احیای پروژه احمدی‌نژاد در ونزوئلا؛ ازسرگیری تولید خودرو توسط دولت رئیسی!

کلاف سردرگم صنعت خودرو

ابطال ممنوعیت واردات خودرو بالای 40 هزار دلار

کیفیت؛ حلقه گمشده صنعت خودروسازی کشور

شورای رقابت، نسخه اقتصاد اسلامی برای صنعت خودرو پیچیده است؟

خرداد تمام شد و خبری از تحویل خودروهای وارداتی نشد/ وزارت صمت نمی‌خواهد پاسخگو باشد؟

قیمت شیشه خودرو هم میلیونی شد

دومینوی رانت خودروهای ممنوعه؟

ایران‌خودرو چگونه مجبور شد پول مشتریان را پس دهد؟

ضرر خودروسازان، نارضایتی خریداران

وزیر صنعت: در حوزه خودرو، مردم از شرایط موجود ناراضی هستند

زیر پوست وارادات خودروی کارکرده با ارز خودتون!

شرایط جدید گمرک برای ورود موقت خودروی سواری به کشور/ تصویب آیین‌نامه واردات کامیون کارکرده

معاوضه نیسان آبی با گوشت قرمز در آفریقا!

بازگشایی سامانه یکپارچه خودرو برای 3 درصد از باقی ماندگان مرحله دوم در شهریور ماه

ضوابط خرید خودرو توسط دستگاه های اجرایی اصلاح شد/ ممنوعیت خرید هرگونه خودرو سواری خارجی توسط ادارات

شرایط جدید واردات خودرو اعلام شد

هفت مهمان خارجی بازار خودرو

شورای رقابت علیرغم دستور رئیسی از مصوبه خود عقب‌نشینی نکرد

چه کسی مسئول قانونی قیمت گذاری خودرو است‌؟/ با تکیه بر آرزوها، نمی‌توان کشور را سر و سامان داد

نمایش مسخره ای به نام واردات خودرو؛ وعده 200 هزار خودرو به مردم ایران دادند و تنها 280 دستگاه وارد کردند!

«نه» شورای رقابت به فرمان رئیسی

ماجرای استعفای اعضای شورای رقابت بعد از دستور رئیسی چیست؟

صنعت خودرو در چنگ دولت

شورای رقابت به جای حمایت از منافع مردم،‌ از گران‌فروشی مونتاژکاران دفاع کرد

توپ واردات خودروهای کارکرده در زمین دولت

رئیس سازمان استاندارد: محموله خودروهای وارداتی را متوقف نکرده‌ایم

خبر مهم برای متقاضیان جایگزینی خودروهای فرسوده