آریا بانو - باشگاه خبرنگاران / معاون حمل و نقل شهرداری
تهران در مورد ابهامات اتوبوسهای برقی توضیحاتی ارائه کرد.
محسن هرمزی با حضور در صحن علنی شورای شهر
تهران به ابهامات مطرح شده در مورد دیزلی بودن اتوبوسهای برقی پاسخ داد و با بیان اینکه در حوزه حملونقل با کمک شورای شهر در دو سال اخیر اتفاقات خوبی رقم خورده است، گفت: با حضور رئیسجمهور و کابینه دولت وفاق در پنجشنبه هفته گذشته شاهد ورود ناوگان برقی به شهر
تهران بودیم و انصافا نیز شورای شهر
تهران حمایت کرد وگرنه این اتفاقات رخ نمیداد.
هرمزی با تاکید بر اینکه ما
لباس سربازی نظام را بر تن داریم و جز رضایت رهبری و مردم هدف دیگری نداریم، اظهار کرد: ورود ناوگان برقی این امید را دلها ایجاد کرد که میتوان با همه مشکلات کارهای خوبی انجام داد، اما خیلیها نمیخواستند ببینند و جا دارد اشاره کنم که روز گذشته با حضور تشکریهاشمی جلسهای یک
ساعت و نیمه داشتیم و درخصوص همین محور بحث شد که متن رسانه با تیتر ذکر شده تفاوت داشته و تیتر، خوراکی برای ضد انقلاب ایجاد کرد.
وی با بیان اینکه از نظر فنی باید بگویم که سیستم اتوبوسهای برقی کاملا برقی است و از پر ظرفیتترین باطری برای اتوبوسهای 12 متری استفاده کردیم و کاملا برقی حرکت میکنند، گفت: اتوبوسها میتوانند دو نوع سیستم گرمایش داشته باشند که سیستم گرمایش از برق باطری یا همین موضوعی که الان محل بحث است و البته با یک بررسی ساده میتوان متوجه شد که در دنیا در زمستان که برخی روزها بسیار سرد است، سیستم گرمایش هم به این شیوهای است که ما ثبت سفارش کردیم.
وی تاکید کرد: البته ثبت سفارش، شخصی نیست بلکه با کمیته فنی اتوبوسرانی که از وزارت کشور نیز حضور دارند، انجام شد. در
تهران برای اتوبوسها سرعت 80 کیلومتر با یکبار شارژ را متصور هستیم و اگر بخواهیم از سیستم گرمایشی برقی استفاده کنیم مصرف باطری افرایش یافته و برد حرکتی کم میشود.
معاون حملونقل شهرداری
تهران افزود: باید سبک زندگی برقی و حملونقل برقی را با کمک یکدیگر رواج دهیم، اما مباحثی مطرح شد که گلایه رئیس کمیسیون عمران و حملونقل شورا را نیز به همراه داشت.
وی با بیان اینکه سیستم پیشران اتوبوسهای برقی باطریبرقی است، تصریح کرد: در پیشنهاد اولیه نیز اتوبوسها میتوانند دو نوع سیستم گرمایشی داشته باشند که یا ناشی از برق باطری و یا باک دیزلی است که مورد نقد قرار گرفته است.
معاون حملونقل و ترافیک شهرداری
تهران گفت: با یک جستوجوی ساده میتوان متوجه شد که در روزهای بسیار سرد سال، گرمایش اتوبوسهای برقی چگونه تأمین میشود. انتخاب اتوبوسها در کمیتهای 15 نفره انجام میشود. تستی که انجام شد نشان داد که سیستم گرمایشی به این شکل نیز وجود دارد که کمیته روی آن پافشاری داشت. باطری این اتوبوسها حداکثر 280 کیلومتر پیمایش دارد و اگر باتری برای گرمایش استفاده شود، مصرف باتری را افزایش و پیمایش را کاهش میدهد.
وی با بیان اینکه سیستم پیمایش و گرمایش شرکت مرسدس بنز و... در اروپا و آمریکا به مانند ما بود، ادامه داد: نمونه اولیه این اتوبوسها که در حیاط شورا نیز رونمایی شد، در
تهران تست شد تا مشکلات شناسایی شود و دیدیم که باطری اتوبوس اولیه گرمایش را تأمین میکرد و پیمایش آن حدود 200 کیلومتر بود. یکی از موضوعات مهم برای ما این بود که پیمایش بیشتری با یکبار شارژ داشته باشیم و البته تأمین گرمایش آنی نیز مورد اهمیت بود و باید در لحظه گرمایش تأمین میشد که با باطری زمان بیشتری نیاز بود.
هرمزی با بیان اینکه شرکتهای بزرگ در آمریکا سیستم گرمایشی به این شکل دارند، تأکید کرد: ما پیشنهاد دادیم به جهت اینکه کمیسیون ورود کند، آمادگی داریم جمعی از نخبگان توضیحات فنی را ارائه دهد و دلایل دوستان را میشنویم و انتخاب ما براساس فرایند کمیته بود و هدف ما صرفه و صلاح شهر است، اما موضوعات فنی به نحوی بیان شد که خوراکی برای ضد انقلاب تهیه کرد.
معاون حملونقل شهرداری
تهران با بیان اینکه موضوع فنی بهگونهای منعکس شد که ضدانقلاب را پای کار آورد، گفت: اتفاقی که در حوزه حملونقل رخ میدهد یکی از یادگاریهای ماندگار برای
تهران است که توسط شورا و شهرداری در دوره ششم رقم خورده است و ما به حمایت شورای شهر نیاز داریم و تقاضای ما این است که رسانهها امانتداری کنند و حق مطلب را با امیدبخشی به شهروندان ادا کنند.
http://www.banounews.ir/fa/News/1366747/توضیحات-معاون-شهردار-در-مورد-ابهامات-اتوبوسهای-برقی