آریا بانو - ایرنا / معاون وزیر کشور و رئیس سازمان ثبت احوال گفت: سامانه اخذ درخواست کارت هوشمند ملی طی یک سال گذشته در 45 نمایندگی جمهوری
اسلامی ایران در خارج از کشور راه اندازی شده و در حال خدماتدهی به ایرانیان خارج از کشور است.
هاشم کارگر اظهار داشت: این اقدام در راستای تسهیل و تسریع در ارائه خدمات هویتی و افزایش رضایتمندی هموطنان خارج از کشور انجام شده است.
وی بیان کرد: در گذشته ایرانیان خارج از کشور برای دریافت مدارک هویتی خود باید ضمن حضور در داخل کشور، نسبت به ثبت درخواست مدارک هویتی خود در اداره کل امور خارجه ایرانیان خارج از کشور اقدام کرده و یا به کنسولگری های خاص مراجعه می کردند که روند طولانی شدن پست مدارک به
ایران و بازگشت مدارک به کنسولگری موجب نارضایتی ایرانیان خارج از کشور شده بود.
معاون وزیر کشور و رئیس سازمان ثبت احوال گفت: طی سال های اخیر و در راستای تسهیل در ارائه خدمات هویتی با همکاری وزارت امور خارجه و استفاده از ظرفیت بین دستگاهی، ارتباط الکترونیک کنسولگری ها با سازمان ثبت احوال کشور برقرار شده و هم اکنون در بیش از 130 نمایندگی خارج از کشور تمامی خدمات هویتی به ایرانیان ارائه می شود.
کارگر با اشاره به راه اندازی پروژه های جدید در سازمان ثبت احوال کشور بویژه سامانه اخذ درخواست کارت هوشمند ملی در 45 نمایندگی جمهوری
اسلامی ایران طی یکسال اخیر افزود: در راستای تسهیل و تسریع در ارائه خدمات هویتی، وب سرویس دریافت الکترونیک اسناد ولادت، اسناد وفات، اسناد
ازدواج و
طلاق و وب سرویس دریافت الکترونیک درخواست صدور شناسنامه مجدد در کنسولگری ها فعال شد و هم اکنون تمامی درخواست ها به صورت الکترونیک به سازمان ثبت احوال کشور ارسال و خدمات در کوتاه ترین زمان به ایرانیان خارج از کشور ارائه می شود.
http://www.banounews.ir/fa/News/1309538/ارائه-الکترونیکی-خدمات-هویتی-به-ایرانیان-در-45-کشور