آریا بانو - باشگاه خبرنگاران / یک منتقد
سینما گفت:
فیلم سینمایی «صبحانه با زرافهها» ساختار و سروشکل مناسبی دارد و در این
فیلم قصهای را تعریف میکنند که در چارچوب سینمای ماست.
افشین علیار منتقد
سینما در رادیو گفتوگو در خصوص موضوع
فیلم صبحانه با زرافهها گفت: ما در کشوری زندگی میکنیم که هشتاد و پنج میلیون جمعیت دارد و نمیتوانیم بگوییم شخصیتهای
فیلم صبحانه با زرافهها در جامعه وجود ندارند به طور کلی همه در مورد این
فیلم میگویند
فیلم مطلوبی نبوده است اما کسی مؤلفه بخشش در
فیلم را نمیبیند. این
فیلم خوب است؛ اما باید شرایط سنی برای دیدن آن در
سینما گذاشته شود.
ما وقتی میگوییم یک کمدی مبتذل است به این دلیل است که
فیلم در
سینما ساختار ندارد اما در این
فیلم از ابتدا تا انتها ما قصه میشنویم و میبینیم.
سکانس موتورخانه کشدار است؛ اما طولانیبودن آن اصلاً احساس نمیشود این موضوع حاصل فیلمنامه نوشتن است.
منتقد
سینما گفت: نمیتوانیم با
سینما این گونه برخورد کنیم و فیلمها را تفسیر کنیم و بگوییم این قشر افراد در جامعه وجود ندارند. فیلمهای جنگی بسیاری نیز در جشنواره فجر بودهاند که خیلی از منتقدان اعتقاد داشتند که به درد جشنواره نمیخورد.
این
فیلم ساختار و سروشکل مناسب دارد. در این
فیلم قصهای را تعریف میکنند که در چارچوب و ابعاد سینمای ماست.
منتقد
سینما در ادامه مطرح کرد: عدهای معتقدند باید ابعاد معنا گرایی در
سینما باشد. من این
فیلم را صرفاً کمدی هم نمیدانم چرا که علاوه بر کمدی بودن یک حرف جدی را هم به دنبال دارد دیگر کارهای آقای صحت مانند سریال لیسانسهها نیز همینطور بود. سینما مفاهیم را تبدیل به نمایش میکند و قرار نیست همه واقعیتها را همانگونه که هست نشان دهد. در صحنهای که هادی حجازیفر هنگام پایین آمدن از پلههای خانه از مخاطب خنده میگیرد این خنده ادامه مییابد و در شرایط بحرانی در قصه این اتفاق میافتد.
ما در برههای زندگی میکنیم که بچههای ما بهترین فیلمهای روز دنیا را میبینند و میفهمند. با
سینما باید مهربان باشیم.
http://www.banounews.ir/fa/News/1305021/فیلم-«صبحانه-با-زرافهها»-را-ببینیم-یا-نه؟