آریا بانو - فارس /شرکت نایکی آمریکا «بزرگترین اشتباه تاریخ بازاریابی» را مرتکب شد.
استفن کری، فوق ستاره تیم بسکتبال گلدناستیت وریرز در لیگ NBA «بیشترین ضرر
مالی تاریخ بازاریابی را به شرکت نایکی» زد.نایکی به خاطر امضا نکردن قرارداد با کری مبلغ 14 میلیارد دلار از دست داد که به اندازه 14 برابر ارزش باشگاه بارسلونا(یک میلیارد دلار) است.
ماجرای درگیری کری با شرکت مشهور نایکی به سال 2013 برمی گردد که مدیران این برند معروف برای تمدید قرارداد این ستاره دستمزد سالیانه 2.5 میلیون دلاری را پیشنهاد دادند ولی این بازیکن این رقم را پایین دانست و مسیرش را از نایکی جدا کرد.ستاره جوان آن روزهای بسکتبال آمریکا در آن زمان قراردادی 4 میلیون دلاری با شرکت Under Armour امضا کرد.
شبکه ESPN گزارش میدهد که ارزش سهام شرکت Under Armour (تجهیزات ورزشی) که گوی سبقت را از نایکی ربود بعد از 10 سال از 14 میلیارد دلار به 28 میلیارد دلار افزایش یافته است.بر اساس گزارش رسانه آمریکایی، شرکت نایکی به خاطر پرداخت نکردن 4 میلیون دلار بعد از یک دهه ضرری تاریخی به ارزش 14 میلیارد دلار دیده است.