آریا بانو

آخرين مطالب

چگونه دیوارها را بدون آسیب رساندن به رنگ تمیز کنید ؟ خانه داري

چگونه دیوارها را بدون آسیب رساندن به رنگ تمیز کنید ؟
  بزرگنمايي:

آریا بانو - تمیز کردن دیوارها کار سختی نیست، اما نیاز به دقت و انتخاب مواد شوینده مناسب دارد. برای اینکه دیوارهای خانه‌تان همیشه تمیز و زیبا به نظر برسند, بهتر است هر چند وقت یکبار دیوارها را تمیز کنید تا از تجمع گرد و غبار و لکه جلوگیری شود.

قبل از تمیز کردن دیوار، حتما نوع رنگ آن را بررسی کنید. برخی از رنگ‌ها به مواد شوینده حساس هستند. برای تمیز کردن دیوارهای کاشی و سرامیک، می‌توانید از محلول سرکه سفید و آب استفاده کنید. همچنین، برای لکه‌های سخت روی کاشی، می‌توانید از یک برس نرم استفاده کنید. برای لکه‌های خاص مانند مداد رنگی، ماژیک یا چربی، از پاک‌کننده‌های مخصوص استفاده کنید. تمیز کردن دیوار را در پرشین وی ببینید.
تمیز کردن دیوار
همانطور که به طور مرتب کف، دیوارها را تمیز می کنید – چه رنگ شده، سنگ ، آجر یا کاغذ دیواری – نیز نیاز به توجه دارند. آنها می توانند با گرد و غبار، لکه های چربی، دود، فضولات حشرات و تار عنکبوت پوشیده شوند و مناطق نزدیک درها، کلیدهای چراغ و مبلمان بیشترین سوء استفاده را داشته باشند. علاوه بر این، کنه‌های گرد و غبار موجودات کوچکی هستند که در ذرات گرد و غبار یافت می‌شوند و می‌توانند انباشته شوند و باعث مشکلات سلامتی شوند. فقط با چند محصول و ابزار اساسی، می توانید به راحتی دیوارهای پوشیده شده با انواع مختلف رنگ و پوشش را حفظ کنید
هر چند وقت یکبار دیوارها را تمیز کنیم
به عنوان بخشی از کارهایی که به طور منظم برنامه ریزی می کنید، دیوارهای رنگ شده باید حداقل ماهانه گردگیری شوند و تارهای عنکبوت برداشته شوند – دو بار در ماه حتی بهتر است.
باید لکه ها و کثیفی های اطراف دستگیره های در و کلیدهای چراغ را به صورت هفتگی تمیز کنید. پاشیدن های بزرگ و خط خطی ها با مداد رنگی باید فوراً تمیز شوند تا بهترین نتیجه حاصل شود.
قبل از شروع
می توانید هر نوع رنگی را گردگیری کنید. با این حال، نوع رنگ و پرداخت تعیین می کند که چگونه آن را تمیز کنید . نوع رنگ خود را تعیین کنید و لیست های زیر را برای نکات قبل از تمیز کردن بررسی کنید.
انواع رنگ دیوار داخلی
رنگ روغنی : اغلب در مناطق با رطوبت بالا استفاده می شود. دوام بیشتری نسبت به رنگ لاتکس دارد و به خوبی تمیز کردن مکرر را تحمل می کند
رنگ مبتنی بر آب یا لاتکس : رایج ترین رنگ دیوار داخلی. در برابر ترک خوردگی و خرد شدن نسبت به روغن مقاوم تر است، اما به اندازه تمیز کردن بر پایه آب پذیرا نیست.
مسطح یا مات: ظاهر تقریباً گچی، بدون درخشندگی به سطح. به خوبی نظافت را تحمل نکنید. هنگام تمیز کردن از مواد شیمیایی خشن یا فشار بیش از حد استفاده نکنید
ساتن یا پوسته تخم مرغ: نور را با درخشندگی ملایم منعکس می کند. بادوام تر برای تمیز کردن و مناسب برای مناطق پر تردد؛ از پاک کننده های ساینده استفاده نکنید؛ مقدار رطوبت را هنگام تمیز کردن محدود کنید
نیمه براق: نور را با درخشندگی قابل توجهی منعکس می کند. یک انتخاب عالی برای آشپزخانه، حمام، درها، و تزئینات. به خوبی در برابر رطوبت و تمام مواد شیمیایی به جز خشن ترین مقاومت می کند
براقیت بالا : سطحی محکم و براق به جا می گذارد. بادوام ترین پایان؛ یک انتخاب خوب برای مبلمان، کابینت، و تزئینات. به راحتی با مواد شوینده یا چربی زدا تمیز می شود
آنچه شما نیاز دارید
تجهیزات / ابزار
سطل
اسفنج یا پارچه های میکروفیبر
جاروبرقی یا گردگیر
اسفنج ملامینه
چهارپایه یا نردبان
مواد پاک کننده همه منظوره
مایع ظرفشویی
سرکه سفید مقطر
جوش شیرین
الکل مالشی ایزوپروپیل
بوراکس لباسشویی
نحوه تمیز کردن دیوارهای رنگ شده با لاتکس
گرد و غبار را حذف کنید
از بالای دیوار شروع کنید، از جاروبرقی با یک گرز قابل افزایش و یک برس گردگیری یا گردگیر میکروفیبر برای حذف گرد و غبار و تار عنکبوت استفاده کنید.
همیشه هنگام رسیدن به نقاط مرتفع از یک چهارپایه یا نردبان محکم استفاده کنید.
یک محلول پاک کننده را مخلوط کنید
یک قاشق چایخوری پاک کننده همه منظوره را به ازای هر لیتر آب گرم در یک سطل اضافه کنید. سطل دوم را با آب تمیز پر کنید.
دیوارها را با حرکت دایره ای بشویید
یک اسفنج یا پارچه میکروفایبر را در محلول تمیز کننده آغشته کنید و بپیچید تا آب نریزد. از بالای دیوار شروع کنید و با کار در یک بخش کوچک، به سمت پایین دیوار حرکت کنید. شروع از بالا از ریزش قطرات روی مناطقی که قبلا تمیز شده اند جلوگیری می کند. اسفنج را مرتباً بشویید.
دیوارها را بشویید
اسفنج یا پارچه دوم را در آب تمیز آغشته کنید و بچرخانید تا تقریباً خشک شود. در حین حرکت به سمت پایین دیوار، باقی مانده صابون را بشویید.
با مناطق بسیار آلوده مقابله کنید
مطمئن شوید که برق خاموش است و اطراف کلیدهای چراغ و صفحات خروجی را با دقت تمیز کنید. اجازه ندهید این مناطق بیش از حد خیس شوند.
اگر لکه ها و لکه ها به راحتی از بین نمی روند، اسفنج مرطوب شده خود را در مقداری جوش شیرین آغشته کنید و به آرامی محل را مالش دهید. عمل سایشی ملایم جوش شیرین باید مشکل را برطرف کند.
مقداری الکل مالیدن روی اسفنج برای پاک کردن خاک از قسمت های رنگ شده اطراف دستگیره های درب و اصلاح کار به خوبی کار می کند.
نحوه تمیز کردن دیوارهای رنگ شده با روغن

آریا بانو

نحوه تمیز کردن دیوارهای رنگ شده با روغن
دیوارها را گردگیری کنید
با گردگیری دیوارها شروع کنید. گردگیری از جابجایی کثیفی های سست در حین تمیز کردن جلوگیری می کند.
تمیز کردن دیوار یک محلول پاک کننده را مخلوط کنید
یک قاشق چایخوری مایع ظرفشویی و 1/2 قاشق چایخوری سرکه سفید مقطر را به ازای هر لیتر آب گرم در یک سطل اضافه کنید. سطل دوم را با آب معمولی برای شستشو پر کنید.
پاک کنید و بشویید
یک اسفنج یا پارچه میکروفیبر را در محلول تمیز کننده آغشته کنید، خوب فشار دهید و دیوارهایی را که از بالا شروع می شود پاک کنید. سپس با یک اسفنج آغشته به آب ساده و به خوبی فشار دهید تا آبکشی نهایی شود.
با لکه های سخت مقابله کنید
اگر دیوارها کثیف هستند، دو قاشق غذاخوری بوراکس لباسشویی را به محلول تمیزکننده اضافه کنید. یک اسفنج ملامینه (Mr. Clean Eraser) برای پاک کردن خاک روی سطوح رنگ روغنی نیمه براق یا براق به خوبی عمل می کند. با استفاده از یک لمس سبک، عمل ساینده تقریباً تمام خراش ها را از بین می برد.
نکاتی برای تمیز نگه داشتن دیوارها
برای طولانی کردن زمان بین تمیز کردن دیوارها، از دود ناشی از تنباکو، آشپزی، شمع و بخور در خانه خودداری کنید. دوده حاصل از احتراق دیوارها را می پوشاند و به سرعت آنها را کثیف می کند.
هنگامی که متوجه لک یا اثر دست می شوید، دیوارهای تمیز را ببینید. تمیز کردن لکه های تازه آسان تر است و تمیز کردن نقطه ای زمان بین تمیز کردن کلی را افزایش می دهد.
به کودکان خردسال بیاموزید که دست خود را از دیوارها دور نگه دارند. آنها معمولاً بزرگ‌ترین مقصر برای اثر دست کثیف هستند.
حذف نوشته از دیوارها
مداد شمعی: برای از بین بردن علائم مداد رنگی ، ابتدا دستمال مرطوب کودک را امتحان کنید. گاهی اوقات، یک علامت کوچک فقط به یک راه حل کوچک نیاز دارد. اما، اگر فرزندتان رامبراند کامل شد، سعی کنید آن را با مقداری خمیر دندان غیرژله‌ای، یک پاک‌کن هنری یا جوش شیرین روی یک اسفنج مرطوب بمالید.
نشانگر دائمی: با یک پنبه آغشته به الکل روی لکه بکشید، اما توجه داشته باشید که مالیدن الکل می تواند به رنگ آسیب برساند. اگر مالش الکل موثر نبود، سعی کنید اسپری مو را روی محل اسپری کنید و آن را با یک پارچه مرطوب شده با آب پاک کنید.
جوهر بالپوینت : اگر مقداری کرم موبر کف کننده دارید، سعی کنید این درمان خانگی محبوب را روی لکه بمالید. می توانید از پاک کننده لاک ناخن نیز استفاده کنید.
از بین بردن کپک و لکه های آب از روی دیوارها
کپک و کپک لکه های مزاحم هستند که اگر مشکل را برطرف نکنید، برمی گردند. متأسفانه، احتمالاً باید دیوارهای آغشته به آب را دوباره رنگ کنید.

آریا بانو

از بین بردن کپک و لکه های آب از روی دیوارها
مطمئن شوید که اگر نشتی پشت دیوار وجود دارد، علت لکه آب را کنترل کنید. اگر این وضعیت برطرف شده است، می‌خواهید لکه را با محلول 50 درصد سفید کننده و 50 درصد آب تمیز کنید تا از رشد کپک جلوگیری کنید.
آن را به کل منطقه بمالید. از سشوار یا پنکه برای خشک کردن محل استفاده کنید.
پس از خشک شدن، محل را با استفاده از رنگ مقاوم در برابر کپک و کپک دوباره رنگ آمیزی کنید.
اگر کمی رشد کپک دارید اما لکه آب ندارید، می توانید آن را با محلول سرکه (1 قاشق غذاخوری سرکه و 1 لیتر آب) تمیز کنید یا روی یک شوینده حاوی آنزیم بمالید و آن را با یک حوله مرطوب تمیز کنید. .
تمیز کردن دیوار و چه زمانی با یک متخصص تماس بگیرید
اگر بخش های وسیعی از دیوارها دارید که در اثر کپک سیاه شده اند، وقت آن است که با یک سرویس اصلاح قالب تماس بگیرید تا وضعیت قالب را مدیریت کند. آنها احتمالاً تمام قسمت دیوار را برمی دارند، قالب داخل دیوار را تمیز می کنند و پانل دیوار را جایگزین می کنند.
هزینه ها بر اساس اندازه کار و سختی شرایط قالب به شدت متفاوت است. این می تواند بین 15 تا 30 دلار برای هر فوت مربع هزینه داشته باشد، به علاوه تمام هزینه های ارزیابی، مواد جدید و موارد دیگر.
اگر تمیز کردن معمولی دیوار کاری نیست که دوست دارید انجام دهید یا برنامه ریزی برای انجام آن دارید، وقت آن است که با یک سرویس نظافت خانه تماس بگیرید تا این کار را به صورت دوره ای برای شما انجام دهد. شما می خواهید کیفیت هوای خانه خود را تا جایی که می توانید تمیز نگه دارید تا از ایجاد آلرژی یا هر گونه شرایط تنفسی جلوگیری کنید.
شما می توانید انتظار داشته باشید که حداقل 40 تا 65 دلار برای هر نفر در ساعت برای تمیز کردن خانه خود بپردازید. اگر فقط می خواهید دیوارهای خود را تمیز کنید، بسته به اندازه خانه شما باید بتوانند در عرض یک ساعت با آن مقابله کنند.
سوالات متداول
بهترین چیز برای شستشوی دیوارها چیست؟
یک پاک کننده یا مایع ظرفشویی همه منظوره بهترین پاک کننده برای تمیز کردن دیوار رنگ شده است. فقط از مقدار کمی استفاده کنید – حدود یک قاشق چایخوری در هر لیتر آب گرم – و یک محلول تازه را با کثیف شدن محلول مخلوط کنید.
چگونه قرنیزها را تمیز می کنید؟
قرنیزها را با همان مراحل توصیه شده برای دیوارها تمیز کنید. گردگیری کنید، با محلول گرم و صابونی تمیز کنید و با هر گونه خراش سخت مقابله کنید.
چگونه دیوارها را گردگیری می کنید؟
همیشه از بالای دیوار شروع کنید و از جاروبرقی با یک گرز قابل افزایش و برس گردگیری، یک پاک کننده میکروفیبر تمیز یا یک گردگیر میکروفیبر برای حذف گرد و غبار و تار عنکبوت استفاده کنید. با برس یا گردگیر به آرامی از روی دیوار پایین بیایید. گردگیر را اغلب تمیز کنید تا از رسوب مجدد کثیفی جلوگیری شود.
چگونه دیوارهای سفید را بدون باقی ماندن آثار تمیز می کنیم؟
بهترین راه برای جلوگیری از ایجاد علائم این است که تمام دیوار را طبق مراحل توصیه شده ما تمیز کنید. تمیز کردن نقطه ای مناطق کوچک می تواند آثاری از خود به جای بگذارد زیرا بقیه دیوارها نیز باید تمیز شوند.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/1279344/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

توسعه فناوری لب‌خوانی الکترونیکی برای محیط‌های شلوغ

منو فاصله ها همزادیم!

فرانسه فاتح بازی جنجالی جام جهانی فوتسال

پرسپولیس درگذشت هوادار استقلال را تسلیت گفت

رکابزن ایران به خط پایان قهرمانی جهان نرسید

پیروزی الاهلی در شبی که آزمون پنالتی از دست داد

شکست اورنبورگ در حضور بازیکنان ایرانی

جایگاه یازدهم پسران و دوازدهم دختران در وزنه‌برداری جوانان جهان

نتایج هفته ششم لیگ برتر فوتبال؛ برتری تراکتور و ملوان در هفته ششم

بوسکتس جدید بارسا؛ 500 میلیون یورو!

چرا هابیت ها در دنیای «حلقه های قدرت» در حفره ها زندگی می کنند؟

«لیلا حاتمی» با یک فیلم خارجی به جشنواره کن 2025 می آید

ویروس زامبی گریبانگیر «نسل زد» می شود!

از این صدا و تصاویر نمیشه گذشت!

طوفانِ «هلن»، آمریکا را به‌هم ریخت

دریاچه زیبای گیسوم در گیلان

تا به حال آسانسور تک نفره دیده بودید!

باز شدن قفل قفس توسط پرنده باهوش

عادتی برکت بخش برای زندگی؛ هر روز غذای نذری!

فاکتورهای مهم در درمان کمردرد چیست؟

ترفندی که از هتلدارها یاد گرفتم!

با جهنمی ترین سیاره‌ی فرا خورشیدی آشنا شوید

چون همه دروغ میگن،منم دروغ میگم!

خداحافظی عبدی از نساجی؛ اینجا خانه من بود

سیو فوق العاده آقاسی مدافع تراکتور از روی خط مانع از گلزنی لیموچی شد

گل اول تراکتور به سپاهان توسط امیرحسن حسین زاده

هر صد سال بازیکنی مثل موسیالا می‌آید!

فلیک رفیق لواندوفسکی را پس فرستاد!

مسی تا 4 هفته برای اینترمیامی بازی نمی‌کند

سولسشر: اشتباه بود، نباید رونالدو به یونایتد برمی‌گشت

خبری ناراحت کننده برای طرفداران «هری پاتر»

عکسی از مادربزرگ «هانیکو» در 100 سالگی

جاده چالوس یکطرفه شد

جزئیات هشدار قرمز هواشناسی برای تهران، مازندران و البرز

تمساح خونگی به این میگن!

پرنده «پوتو» با چشمان غیر عادی

4گوشه دنیا/ کشف قدیمی‌ترین پنیر جهان

خیار دریایی؛ یکی از عجیب ترین موجودات

طعم یک پلوی مخلوط دریایی

چگونه می‌توانیم گردوی تازه بخوریم اما دست‌مان سیاه نشود؟

ابریشم با کمک فناوری‌ نانو وارد صنعت میکروالکترونیک می‌شود

ای کوه تو فریاد من امروز شنیدی!

بازسازی ناگهانی؛ دورتموند وستفالن را شخم زد!

تلاش سپاهان برای اجرای عجیب‌ترین قانون محرومیت

کسب یک نقره و 2 برنز دیگر در مسابقات ووشو جوانان جهان

پنالتی سردار آزمون مقابل العروبه که توپ به تیرک برخورد کرد

قهرمانی فوتبال ساحلی به روز آخر کشیده شد

دو موقعیت گلزنی عالی برای تراکتور که با واکنش خوب پیام نیازمند همراه شد

زمان مجمع انتخاباتی بیلیارد و ورزش روستایی به زودی اعلام می‌شود

ایران - قطر با حضور بانوان