آریا بانو
تاثیر دما بر تصمیم‌گیری هنگام خرید
سه شنبه 30 بهمن 1397 - 16:59:05
آریا بانو - محققان اظهار کردند که دمای سردتر منجر به خرید احساساتی در افراد خواهد شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از فیز، آیا می‌دانید که تهویه فروشگاه، بر تصمیم‌گیری افراد در هنگام خریدکردن نقش دارد و آنها را به شکلی وادار به خریدکردن می‌کند؟.
محققان دانشگاه آکسفورد این بررسی را انجام دادند و دریافتند که چگونه دما در محیط‌های خرید بر تصمیم‌گیری افراد هنگام خرید تاثیر می‌گذارد.
آنها عنوان کردند که دمای کمتر ( سردتر) منجر به این می‌شود که افراد با تکیه بر احساسات خود تصمیم‌گیری کنند.
کارشناسان این بررسی را بر اساس تمایل به خرید در مواجه با موسیقی و فیلم‌های رمانتیک انجام دادند و دریافتند افراد در هنگامی که دمای محیط، کمتر است با تکیه بیشتر بر احساسات به جای محاسبات، خرید می‌کنند و بر این باورند که این محصول، آنها را گرمتر خواهد کرد.
از این‌رو، برخی از فروشگاه‌های مهم برای خرید بیشتر مشتریان سعی می‌کنند تا محیط را خنک نگاه داشته و این موضوع عاملی برای خرید بیشتر مشتریان باشد.
این بررسی در مجله Association for Consumer Research منتشر شده است.
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/128541/تاثیر-دما-بر-تصمیم‌گیری-هنگام-خرید
بستن   چاپ