آریا بانو - محققان اظهار کردند که دمای سردتر منجر به
خرید احساساتی در افراد خواهد شد.
به گزارش ایسنا و به نقل از فیز، آیا میدانید که تهویه فروشگاه، بر تصمیمگیری افراد در هنگام خریدکردن نقش دارد و آنها را به شکلی وادار به خریدکردن میکند؟.
محققان دانشگاه آکسفورد این بررسی را انجام دادند و دریافتند که چگونه دما در محیطهای
خرید بر تصمیمگیری افراد هنگام
خرید تاثیر میگذارد.
آنها عنوان کردند که دمای کمتر ( سردتر) منجر به این میشود که افراد با تکیه بر احساسات خود تصمیمگیری کنند.
کارشناسان این بررسی را بر اساس تمایل به
خرید در مواجه با
موسیقی و فیلمهای رمانتیک انجام دادند و دریافتند افراد در هنگامی که دمای محیط، کمتر است با تکیه بیشتر بر احساسات به جای محاسبات،
خرید میکنند و بر این باورند که این محصول، آنها را گرمتر خواهد کرد.
از اینرو، برخی از فروشگاههای مهم برای
خرید بیشتر مشتریان سعی میکنند تا محیط را خنک نگاه داشته و این موضوع عاملی برای
خرید بیشتر مشتریان باشد.
این بررسی در مجله Association for Consumer Research منتشر شده است.
انتهای پیام