آریا بانو
نقش سلبریتی‌ها و فضای مجازی در موج گرایش به جراحی‌ها و خدمات زیبایی
پنجشنبه 30 فروردين 1403 - 16:24:46
آریا بانو - جام جم / دنیای مجازی وترویج جرای‌های زیبایی جراحی‌های زیبایی دردنیای امروز پدیده‌ای بسیار گسترده و اپیدمیک است که رسانه‌ها، سلبریتی‌ها و دنیای مجازی نقش مهمی در افزایش این پدیده، به‌خصوص دردهه‌های اخیر داشته‌اند.
یک روز ابرو‌های پهن مد می‌شود تا نوبت‌های بلندمدت برای جراحی کاشت ابرو شکل بگیرد، البته سال نو می‌شود، ابرو‌های نازک دوباره مد می‌شود. زمانی مو‌های فر ترند می‌شوند تا سالن‌های زیبایی درقیمت‌گذاری ازهم سبقت بگیرند و در کنار هزینه‌های بالای فر کردن انواع و اقسام محصولات بهداشتی‌شان را به مشتری هاشان بفروشند تا مو‌های فر جذاب‌تری داشته باشند. اما زمانی هم مو‌های صاف و شلاقی روی بورس هستند تا کراتین کار‌ها دخل‌های تپل بزنند.
تبلیغات ومدشدن محدود به اینها نیست وبه سایز واندازه بدن هم رسیده تاکار وکاسبی جراحان زیبایی حسابی سکه شود؛ جراحی‌هایی که امروزه بی‌رویه شده‌اند و به‌جرات می‌توان گفت یک اپیدمی خطرناکند. به‌واقع باید گفت درهیچ قرنی به اندازه قرن اخیر، معیار‌های زیبایی متغیر نبودند.
قرن اخیر را می‌توان دوره اپیدمی جراحی‌های زیبایی و دستکاری درظاهر آدم‌ها نامید. تغییراتی که از شکل و ظاهر بینی گذر کرده و به رنگ پوست، سایز بدن، برجسته‌سازی نقاط مختلف بدن وصورت وحتی رنگ چشم‌ها هم رسیده است؛ تجارت کثیفی که جز افسردگی، سرخوردگی و... برای افراد وبی‌هویتی و بی‌اعتبار کردن ارزش‌های واقعی جوامع عایدی دیگری نداشته؛ هرچند سود این تجارت در جیب صاحبان صنایع می‌رود، البته سلبریتی‌ها هم در این تجارت سود می‌کنند، چون همچنان می‌توانند دیده شوند. 

http://www.banounews.ir/fa/News/1180682/نقش-سلبریتی‌ها-و-فضای-مجازی-در-موج-گرایش-به-جراحی‌ها-و-خدمات-زیبایی
بستن   چاپ