آریا بانو

آخرين مطالب

آسیا به درخشش زنان فوتبالیست ایران عادت می کند ورزشي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - تهران - «حسین عبدی» پیشکسوت باشگاه پرسپولیس و مشاور فدراسیون فوتبال در امور بانوان و تیم های پایه گفت: پیش از این تیم های فوتبال زنان ایران در رقابت های بین المللی ناکام بودند اما قاره آسیا کم کم به درخشش بانوان ایران عادت می کند.

عبدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال های اخیر سایر کشورها به تیم فوتبال زنان ایران اهمیت نمی دادند. زیرا بانوان ایران با هدف دریافت کمترین گل خورده به مصاف حریفان می رفتند. اما تیم زیر 19 سال زنان ایران در رقابت های قهرمانی جوانان مقابل حریفانی با سطح بالا نمایش بسیار خوبی ارائه داد تا دیگر حریف آسانی برای هیچ تیمی آسیایی نباشند.
وی گفت: قرار بود در رقابت های قهرمانی آسیا علاوه بر تیم های میانمار و لائوس، تیم فلسطین هم حاضر باشد که پس از انصراف این تیم در 2 بازی به میدان رفتیم که پس از پیروزی پر گل 4 بر یک مقابل لائوس و شکست برابر میانمار به مرحله حذفی صعود کردیم.
مشاور فدراسیون فوتبال در تیم های پایه افزود: تیم ایران در حالی مقابل لائوس به پیروزی 4 بر یک رسید که می توانست با گل های بیشتری پیروز شود و در مصاف با میانمار به رغم حملات متعدد تیم جوانان ایران و توپ هایی که به دیرک دروازه حریف خورد، با اشتباه فردی یک گل دریافت کردیم. البته هیچ فردی در این شکست مقصر نیست و در حقیقت تیم میانمار با هدف خراب کردن بازی تیم ایران به میدان آمده بود.
عبدی افزود: در دیدار با تیم لائوس در یک صحنه 39 پاس بین بازیکنان تیم ایران رد و بدل شد که پیش از این شاید کار تیمی به 5 پاس هم نمی رسید و این نشان از پیشرفت تیم جوانان زنان ایران در این مسابقات دارد.
** با برگزاری دیدارهای تدارکاتی تیم جوانان را رها نکنیم
عبدی گفت: ظرفیت های زیادی در تیم جوانان زنان ایران وجود دارد و آنان واقعا برای موفقیت تلاش می کنند که نباید آنها را رها کرد. البته این را در نظر داشته باشید تیم جوانان در حالی به جمع 8 تیم برتر آسیا راه یافتند که محجبه هستند و به این حجاب هم افتخار می کنند. اما مسابقات در کشور میانمار انجام شد تا علاوه بر مصاف با حریفان با شرایط آب و هوایی آن منطقه نیز مبارزه کنند.
وی ادامه داد: تیم جوانان ایران حجاب خود را برای توسعه فرهنگی از هر مسئله دیگری ارجح تر می دانند و برای ادامه روند این موفقیت باید در رقابت های حذفی که سال آینده در تایلند برگزار می شود با همین شرایط به مصاف حریفان بروند.
عضو اسبق هیات مدیره باشگاه پرسپولیس ادامه داد: برای ادامه روند موفقیت ها لازم است تدارکات بهتری برای این تیم فراهم شود تا این بازیکنان برای دیدارهای پیش رو آبدیده شوند.
** برای دیدارهای 8 جانبه به ازبکستان می رویم
مشاور فدراسیون فوتبال در امور بانوان و تیم های پایه گفت: چنانچه تا زمان رقابت های حذفی تدارک لازم برای تیم جوانان فراهم نشود، نمی توان به موفقیت امیدوار بود و فکر می کنم فاصله فوتبال زنان ایران با 4 تیم برتر آسیا 10 سال نیست بلکه با برنامه ریزی دقیق می توان کمبودها را در مدت 6 ماه جبران کرد. بر همین اساس قرار است در رقابت های 8 جانبه برای افزایش تجربه بازیکنان شرکت کنیم.
**انگیزه ایجاد شده در تیم جوانان زنان ایران باید حفظ شود
عبدی با تشکر از زحمات فدارسیون فوتبال، بازیکنان، کادر فنی و همه عواملی که سبب صعود تیم جوانان زنان ایران به مرحله حذفی مسابقات شدند، افزود: پیش از اعزام تیم به رقابت های مقدماتی قهرمانی آسیا کمتر فردی به صعود آنها خوشبین بود. اما آنها بر عکس همه تفکرات کار ارزشمندی به نمایش گذاشتند و برای تداوم آن باید این انگیزه ها حفظ شود.
وی افزود: حفظ این انگیزه با برگزاری دیدارهای دوستانه با تیم هایی که می توانند محک جدی برای تیم جوانان باشند، ایجاد می شود تا تجربه بازیکنان برای رقابت های پیش رو مقابل حریفان قدر شرق آسیا بیشتر شود.
** تیم ملی زنان ایران به دور بعدی رقابت های قهرمانی صعود می کنند
مشاور فدراسیون فوتبال در خصوص تیم ملی بزرگسالان زنان ایران در رقابت های صعود به المپیک 2020 ژاپن گفت: تیم های زیر 16 و 19 سال زنان ایران پیش از این در رقابت های قهرمانی آسیا از مرحله گروهی خود صعود کردند و در صورتی که تیم ملی زنان نیز موفق به این مهم شود، در مقابل ناکامی تیم های نوجوانان و جوانان پسران در این خصوص، قابل تحسین خواهند بود.
رقابت های تیم های ملی زنان آسیا از نیمه آبان ماه به میزبانی کشور تایلند برگزار می شود و ملی پوشان زنان ایران در تاریخ های 17 و 22 آبان در مرحله گروهی به ترتیب به مصاف لبنان و هنگ کنگ می روند.
**به موفقیت پرسپولیس در آسیا امیدوارم
مربی اسبق تیم فوتبال پرسپولیس درباره دیدار نماینده فوتبال ایران مقابل کاشیما آنتلرز ژاپن در دیدار رفت فینال لیگ قهرمانان آسیا گفت: معمولا تیم های غرب و شرق آسیا تفاوت هایی از نظر شیوه بازی، دوری فاصله و شرایط آب و هوایی دارند. اما این مسائل دلیلی نمی شود تا نماینده های فوتبال ایران در زمین حریف نتواند توانایی ها خود را اثبات کند.
وی گفت: قطعا بازی حساسی در دیدار رفت در انتظار هر دو تیم به خصوص پرسپولیس است و من زمانی که بازیکن بودم بارها چنین شرایطی را لمس کردم. زیرا بازی مقابل تیم های سازمان یافته و منظم شرق آسیا مانند ژاپن و کره جنوبی سخت است. اما به موفقیت تیم پرسپولیس مقابل حریف امیدوارم.
تیم فوتبال پرسپولیس روز های 12 و 19 آبان ماه در دو دیدار رفت و برگشت در فینال لیگ قهرمانان آسیا به مصاف کاشیما آنتلرز ژاپن می رود.
ورزشی**9029**1597

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/99848/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نتیجه‌ی عدم توجه به جلو در رانندگی

برنامه‌ریزی ناسا برای تجدید قوای کاوشگر ستاره‌های نوترونی

اهمیت بجا آوردن شکر خدا در جلد هفتم کتاب «طعم شیرین خدا»

ترکیب تراکتور بدون خمس زیر و رو شد!

فلاح: دوست داشتم برای آقای گلی تلاش کنم

ترکیب هجومی نساجی مقابل تراکتور

رنکینگ توپ طلا؛ فرش قرمز برای بلینگام!

ادعای عجیب ویدال؛ دوست داشتم برای رئال بازی کنم!

نصیرزاده: سرمربی جدید تا پایان فصل بعد می‌ماند

جابه‌جایی 3 تراکتوری با جدایی خمس

نه فرانسه و نه پی‌اس‌جی؛ مقصد زیدان مشخص شد

باقری تک و تنها در جنگ با آلوز و حسینی

در آستانه ال‌کلاسیکو؛ کاپیتان رئال تمرین نکرد

این افراد ریواس نخورند

اجرای تماشایی از آهنگ «پینک فلوید» با گیتار الکتریک

تصاویر هوایی از وضعیت «زرآباد» در استان سیستان و بلوچستان بعد از بارندگی

واژگونی پراید حادثه آفرید

حکمت/ کجای مجلس بنشینیم؟

طرز تهیه خاگینه هویج

استفاده از سیر پخته شده برای کاهش ورم گلو

توصیه جالب دکتر عزیزی به مردها

یک بمب‌افکن میکرومقیاس برای مقابله با تومور سرطانی ساخته شد

صحبت های شنیدنی دکتر انوشه

واقعیت مصدومیت‌های جنجالی‌‌ترین تنیسور ATP

ترابی، اثرگذاری روی صد گل لیگ برتر!

معرفی تیم داوری بازی ملوان و سپاهان

اتلتیکومادرید، بارسلونا را پولدار می‌کند

با شگفتی‌سازان دقیقی علیه استقلال

پیام آماده بازگشت به ترکیب سپاهان

تلخ‌ترین حذف بارسلونا پس از 40 سال

تن‌هاخ: گارناچو از من عذرخواهی کرد

دروازه‌بان جنجالی بازی حساس را از دست داد

احضار دانیال اسماعیلی‌فر به کمیته انضباطی

فیلمسازی در حوزه اقوام یک گام بزرگ است

مهارت شگفت‌انگیز بازیگر مشهور سینما در کشیدن نقاشی

بازخوانی زیبا از ترانه دلنشین علیرضا افتخاری

پدر گلاب ایران درگذشت

سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی؛ 2 نفر فوت شدند

قانون اساسی برخاسته از نماز

گوناگون/ برج یاقوت کبود بعد از 20 سال گل داد!

4 گوشه دنیا/ پرموترین پسر جهان که مبتلا به «سندرم گرگینه» است

محافظت اردک مادر از جوجه اردک هایش در برابر حواصیل

درگیری حیوانات در طبیعت

قسمت هایی واقعی از کارتون تام و جری!

ابراز نگرانی سازمان جهانی بهداشت نسبت به گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها

نقش «فرزند» در ارتباط زن و شوهر با یکدیگر

برای خوب شدن سرفه آنتی بیوتیک بخوریم؟

هزینه مومیایی جسد در سال 1403 اعلام شد

خانمم 3 ماه است که به جدایی فکر می کند

با این خوراکی های خوشمزه از کبد چرب رهایی می یابید