آریا بانو

آخرين مطالب

روحانی: این دوران دشوار سپری خواهد شد سياسي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - با برنامه ریزی های دقیقی که انجام شده، آمریکا در بلند مدت قادر نیست به سیاستهای ضدایرانی خود ادامه دهد/ به آینده بهتر ، بسیار امیدوارم/ باید امید در جامعه و سرمایه اجتماعی را بیش از پیش تقویت کنیم/ در کنار ابراز نگرانی های بحق ، برای رفع این نگرانی ها نیز راه حل و پیشنهادات عملیاتی ارائه شود

سرویس اخبار - رئیس جمهور با قدردانی از حمایت ها و ارائه دیدگاه ها و طرحهای دلسوزانه اقتصاددانان کشور برای کاستن از مشکلات اقتصادی، ضرورت تقویت امید در جامعه جهت شکست دشمنان در جنگ روانی و اقتصادی را مورد تاکید قرار داد و اظهارداشت: این دوران به رغم دشواری های آن، سپری خواهد شد و با برنامه ریزی های دقیقی که انجام شده، آمریکا در بلند مدت قادر نیست به سیاستهای ضدایرانی خود ادامه دهد.
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز دوشنبه در جلسه اقتصادی با حضور جمعی از اساتید دانشگاه های کشور، باتاکید بر اینکه "به آینده بهتر، بسیار امیدوارم"، ضمن ابراز خرسندی و خشنودی از برگزاری این نشست و قدردانی از حضور اقتصاددانان دانشگاه های کشور، گفت: بی تردید تمامی شرکت کنندگان دلسوزانه برای نظام، کشور و دولت نظرات کارشناسانه خود را بیان کردند و این جلسات باید تداوم یابد.
رئیس جمهور تصریح کرد: از مسوولان دولت نیز می خواهم این جلسات را در محورهای مختلف اقتصادی، پی بگیرند.
روحانی اظهارداشت: در تمام دوره فعالیت 5 ساله دولت، پیوسته هفته‌ای دو جلسه اقتصادی با مسئولین، مدیران و مشاوران اقتصادی داشته‌ام و در این دولت، هیچ تصمیمی بدون مشورت با کارشناسان اتخاذ نشده است.
رئیس جمهور با بیان اینکه باید امید در جامعه و سرمایه اجتماعی را بیش از پیش تقویت کنیم، به جنگ روانی و اقتصادی دشمنان علیه ملت ایران اشاره و تصریح کرد: ما در شرایط بحرانی نیستیم اما شرایط، عادی نیز نیست و در تصمیم‌گیری‌ها و اعلام مواضع و دیدگاهها، باید این شرایط مورد توجه باشد و در کنار ابراز نگرانی‌های بحق، برای رفع این نگرانی‌ها نیز راه حل و پیشنهادات عملیاتی ارائه شود.
روحانی با تاکید بر اینکه مردم و بویژه صاحبان درآمدهای ثابت در شرایط کنونی با مشکل معیشت مواجه‌اند، گفت: دولت طرحهای گسترده‌ای برای مقابله با جنگ روانی و اقتصادی دشمنان و رفع مشکلات دارد اما در عین حال اقتصاد کشور از گذشته با بیمارهای مزمنی مواجه بوده که بروز برخی مشکلات و مسایل، باعث می شود تا عوارض آن بیمارهای مزمن، تشدید و اثارش بیشتر در جامعه لمس شود.
رئیس جمهور با اشاره به دستاوردهای دولت در عرصه کاستن از نرخ تورم ، ایجاد رشد اقتصادی و برچیدن موسسات اعتباری غیرمجاز، گفت: طی فعالیت دولت یازدهم علت کاهش تورم، انضباط مالی دولت بود و ما در هیچ شرایطی و به رغم تحمل سختی‌ها، خلق پول و یا استقراض از بانک مرکزی نکردیم.
روحانی تاکید کرد: دولت هم اکنون نیز به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده است که حتی در شرایط سختتر هیچ مشکلی در تامین کالاهای اساسی نخواهد داشت.
رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنان یکی از اقتصاددانان حاضر در جلسه گفت: کلیت این حرف درست است که اقتصاد با بگیر و ببند درست نمی‌شود اما ما گاهی با مواردی مواجه می شویم که تاسف‌آور است و باعث می شود که نتوانیم صرفا مقررات و معیارهای اقتصادی را در این موارد حاکم کنیم.
گاهی شاهدیم فردی تولید را به این بهانه که مواد اولیه و قطعه ندارد، متوقف کرده و حال آنکه در بازرسی از انبارهای آن متوجه می‌شویم برای ماهها مواد اولیه و قطعه دارد و صرفا به دنبال سود بیشتر در آینده، فعالیت تولیدی را متوقف کرده است.
در ابتدای این جلسه نیز که حدود 3 ساعت به طول انجامید، جمعی از اقتصاددانان در فضایی صمیمی با رئیس‌جمهور، به طرح دیدگاهها و نظرات خود برای برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور پرداختند.
راههای برون رفت از رکود و ایجاد شتاب در رشد اقتصادی، وضع تورم، ضرورت تغییرات سریع و باور پذیر در هدفگذاری اهداف مدنظر اقتصادی، تقویت سیستم ارزیابی سیاست ها، ضرورت دخالت بیشتر دولت در بازار ارز، ضرورت مدیریت و کنترل تبعات شوک های اقتصادی برای مصرف کننده و تولید کننده، تقویت تعامل با جهان، بهره گیری بیشتر از نظر اقتصاددانان در طرحهای اقتصادی پیش از اجرا، ضرورت وجود فرماندهی برای مقابله با تحریم ها، ضرورت ارائه بسته های مشروط حمایتی از بنگاههای بزرگ اقتصادی، ضرورت توجه بیشتر به اقتصاد منطقه ای و اقتصاد بنگاه ها و تقویت تیم اقتصادی دولت، از جمله مباحث و موضوعاتی بودند که استادان و صاحبنظران اقتصادی شرکت کننده در این نشست پیرامون آنها ، دیدگاه های خود را با رئیس جمهور در میان گذاشتند.
منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
میلاد براهیمی

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/94929/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پرش فضانورد و ماجراجوی اتریشی Felix Baumgartner از فاصله ی حدود 39 کیلومتری زمین

«متاورس» بازگشته است

به ظاهر دوست اما دشمنانند

شعری فوق العاده زیبا از مولانا

واکنش جنجالی مدافع شمس‌آذر بعد از بازی با استقلال

مدیرعامل آلومینیوم اراک: نمی‌دانیم بازی با پرسپولیس تماشاگر دارد یا نه!

آغاز برخورد با متخلفان در فوتبال

مغانلو و باقری در انزلی گلاویز شدند!

تکلیف اوسمار با پرسپولیس را یک شرط مشخص می‌کند

نتایج روز نخست ملی پوشان ایران در مسابقات اسکواش قطر جونیور

بارتومئو: حق زوبی زارتا اخراج نبود

راز موفقیت میکل آرتتا از زبان خودش

10 حرکت برتر بسکتبال حرفه‌ای NBA در شب گذشته

دلخوری آرائوخو، با این پیشنهاد دیگر نمی‌مانم

زمان آخرین دیدارهای تیم ملی در مقدماتی جام جهانی مشخص شد

ماجرای انتشار نشریه در نماز جمعه توسط ده‌نمکی

«آقای قاضی» جدید هفته آینده پخش می‌شود

برگزاری دومین کنگره 8 هزار شهید گیلان با حرکت جهادی

چرا دانلود غیرقانونی آهنگ را دوست داریم؟

ویدئویی از حرکات عجیبِ بنیامین بهادری که خبرساز شد!

آواره شدن بیش از 110 هزار نفر بر اثر سیل در چین

ابراز امیدواری ایران برای رسیدن حجاج عمره به 700 هزار نفر در سال

بازداشت 20 نفر از مدعیان فروش سوالات کنکوری

آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده در 3 استان جنوبی

انهدام بیش از 1680 باند توزیع موادمخدر در سال قبل

دومین جلسه رسیدگی به اتهامات «تتلو» برگزار شد

رعد و برق وحشتناک در چین

برگی از تاریخ/ 14 سال پرستاری از جانبازی که بی‌نام و نشان بود

جشنی سه هزار ساله که در ساری برگزار می‌شود

تاتاکوآ؛ دره ای فرسوده در کلمبیا

خوابیدن یک سگ روی ریل هنگام عبور قطار

ابتکار گوگل به مناسبت روز زمین

طبیعت چشم‌نواز دشت لاله‌های واژگون

شکار بچه آهو توسط یوزپلنگ در مقابل چشمان مادرش!

20 ناهار سبک و فوری برای روزهای بی‌حوصلگی

سس مایونز خانگی ارزون و راحت

هشدار؛ در نوشیدن آب زیاده‌روی نکنید!

هشدار دانشمندان؛ همه‌گیری آنفلوانزا در جهان

بلایی که گوشی بر سر کودکان می‌آورد

نقش عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران

خودروِ ترکیبی یا دورگه؟

هایلات عملکرد انفرادی و قدرتمندانه صبح امروز لبران جیمز

یوسین بولت و تکرار خوشحالی معروف جود بلینگام

ستاره خارجی استقلال به تمرینات بازگشت

وضعیت تکان‌دهنده پنج خرید تابستانی بارسا

نجات دروازه سویا توسط سرخیو راموس در بازی مقابل مایورکا

10 فوتبالیست منفور تاریخ که از آن‌ها متنفرید!

پرسپولیس خواهان تغییر رای اسماعیلی‌فر

سرمربیان تیم‌های ملی کبدی مردان و زنان معرفی شدند

علی رشیدی دبیرکل فدراسیون کبدی شد