آریا بانو

آخرين مطالب

از پیش‌بینی‌های باران نرمال پاییزه تا زنانه شدن سالمندی

اخبار اجتماعی ایسنا در 1397/7/7 اجتماعي

اخبار اجتماعی ایسنا در 1397/7/7
  بزرگنمايي:

آریا بانو - خطر و خاطره، غم و خنده در ایستگاه 40؛ گزارشی به مناسبت روز ملی آتش‌نشانی، گزارش هواشناسی برای پاییز و زمستان امسال، تصویب ساخت پلاسکو در کمیسیون ماده 5، نشانه‌هایی از زنانه‌شدن سالمندی در کشور و موافقت مجلسی‌ها با رسیدگی فوری به ازدواج کودکان عناوین مهمترین اخبار اداره اجتماعی ایسنا در روز شنبه (7مهرماه) است.

به گزارش ایسنا، اداره اخبار اجتماعی ایسنا امروز (شنبه 7 مهرماه) 60 خبر و گزارش منتشر کرده است که گزیده‌ای ازاین اخبار به همراه تیتر و لینک در زیر می‌آید:
خطر و خاطره، غم و خنده در ایستگاه 40
امروز روز ملی آتش‌نشانی است. به همین مناسبت خبرنگار سرویس حوادث با حضور در ایستگاه 40 آتش‌نشانی گزارشی در مورد مردان آتش نوشته است. ایستگاه شماره 40 سازمان آتش‌نشانی تهران است. ایستگاهی در یکی از پر رفت و آمدترین نقاط تهران؛ بلوار کشاورز. ایستگاهی که سر در آن به نام «آتش‌نشان شهید محسن روحانی» نامگذاری شده است.
این گزارش که توصیفی از سختی‌ها و شیرینی‌های کار آتش‌نشانی است این طور آغاز می‌شود:« سرخی،‌ رنگی است که بیش از همه به چشم می‌آید. روی درخت بالای در ورودی محوطه، لانه‌ای درست کرده‌اند برای پرندگان. چند قدم جلوتر گربه کوچکی از یک طرف حیاط به طرف دیگر می‌رود. داخل محوطه «بگ... بگ...» اردکی توجه را جلب می‌کند. رو به رو ماشین‌هایی آشنا که هر کسی در خیابان یک بار آنها را دیده و میان خودروها هم رگالی از لباس‌های جان سخت سرخ، گوشه سمت راست در ورودی هم آلاچیقی است که بالای آن عکس‌های شهدای پلاسکو نصب شده است.»
در این گزارش از خاطره‌های تلخ پلاسکو یاد می‌کند:«میان خاطرات آتش‌نشان‌ها اما تلخ‌ترین خاطره مشترک است؛ ساختمان پلاسکو! آنچنان تلخ که بعضی‌ها مانند سعید حسینی از حرف زدن در مورد آن امتناع می‌کنند. سعید فقط به این نکته بسنده می‌کند که 30 ثانیه قبل از ریختن ساختمان در سبد بالابر بوده است.»
مسمومان الکلی در هرمزگان به 189 نفر رسید/ جوانترین مسموم شده‌ 15 ساله‌ است
سرویس حوادث امروز خبر در مورد مسمویت‌های الکلی در بندرعباس به نقل از مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان منتشر کرده است. فاطمه نوروزیان در گفت‌وگو با ایسنا از افزایش تعداد مراجعه‌کنندگان به مراکز درمانی بر اثر مسمومیت ناشی از مصرف مشروبات الکلی در بندرعباس به 189 نفر خبر داد.
او ادامه داد: متأسفانه 16 نفر از این تعداد جان خود را از دست داده‌اند و 8 نفر بدحال هستند. تاکنون 96 نفر از این افراد دیالیز شده‌اند و تعدادی دیگر نیز در نوبت دیالیز هستند.
ممنوعیت صدور اضافه خدمت انضباطی برای سربازان توسط یگان‌ها
در سرویس حوادث و انتظامی مصاحبه‌ای از رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح در مورد صدور اضافه خدمت انضباطی برای سربازان انتشار یافته که در آن آمده است: مسئولان یگان‌ها اجازه صدور اضافه خدمت انضباطی برای سربازان را ندارند.
سردار موسی کمالی در گفت‌وگو با ایسنا اظهارکرد: ستاد کل نیروهای مسلح بارها تاکید کرده که نباید اضافه‌ خدمت انضباطی برای سربازان صادر شود و عملا بساط چنین اضافه خدمتی برچیده شده است.
پیش‌بینی بارندگی بیش از حد نرمال برای مهرماه
سرویس محیط زیست ایسنا امروز به اخبار مربوط به هواشناسی فصل‌های پاییز و زمستان پرداخته است. در این زمینه ایمان بابائیان - رئیس پژوهشکده اقلیم‌شناسی - گفت: در ماه جاری در اغلب مناطق کشور به‌ویژه در غرب و شمال غرب بارندگی بیش از حد نرمال خواهد بود. در آبان‌ و آذرماه نیز بارش‌ها در بیشتر مناطق کشور درحد نرمال پیش‌بینی می‌شود.
بابائیان در گفت‌ و گو با ایسنا در مورد وضعیت بارش ایران طی ماه‌های آینده اظهار کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های فصلی در پاییز سال جاری بیشترین بارش‌ها در نیمه شمالی و زاگرس رخ می‌دهد همچنین در این بازه سه ماهه انتظار داریم که بارش‌ها در شمال، غرب و شمال غرب در شرایط نرمال باشد.همچنین در ماه جاری در اغلب مناطق کشور به ویژه در غرب و شمال غرب بارندگی بیش از نرمال خواهد بود و در آبان‌ماه نیز بارش‌ها در حد نرمال پیش‌بینی می‌شود البته انتظار داریم که در بخش‌هایی از جنوب غرب بارش‌ها کمتر از حد نرمال باشد.
آخرین وضعیت طاعون زده‌ها در البرز
در پی انتشار اخباری از شیوع بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک - که یک بیماری منتقله از دام سبک به حیات وحش است - در میان گونه‌های طالقان امروز مدیر کل محیط زیست البرز تاکید کرد: از هفته پیش تاکنون گزارشی مبنی بر افزایش تعداد تلفات ارائه نشده و این نشان می‌دهد بیماری تا حد زیادی تحت کنترل درآمده است.
فردین حکیمی در گفت ‌وگو با ایسنا اظهارکرد: هفته گذشته شاهد تأیید شیوع بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در حیات وحش طالقان بودیم. متأسفانه بر اثر این بیماری 15 رأس از جمعیت کل و بز این منطقه از بین رفته است.
تصویب ساخت پلاسکو در کمیسیون ماده 5 /افزایش تعداد نردبان‌های 64 متری آتش‌نشانی
امروز موضوع آتش‌نشانی سوژه داغ حوزه شهری هم بود. به همین علت شهردار تهران در در حاشیه مراسم روز آتش‌نشان که در برج میلاد برگزار شد با اشاره به رونمایی از چهار نردبان 64 متری جدید از تسهیل ساخت ساختمان پلاسکو در کمیسیون ماده 5 خبر داد.
محمدعلی افشانی در مورد آخرین وضعیت ساخت «پلاسکو» گفت: موضوع ساخت ساختمان جدید پلاسکو در کمیسیون ماده 5 مصوب شده است و بنیاد مستضعفان نیز قرار است سریع‌تر نقشه‌ها را اجرایی کند و ساخت پلاسکو آغاز شود.
لزوم تدوین آیین‌نامه‌ای برای عدم سکونت در ساختمان‌های نیمه‌کاره
رئیس شورای شهر تهران نیز در مراسم بزرگداشت آتش‌نشانان ابراز امیدواری کرد که با تصویب آیین‌نامه‌ای در زمینه عدم سکونت در ساختمان‌های نیمه‌کاره از این کار جلوگیری شود.
محسن هاشمی در حاشیه مراسم روز آتش‌نشان که در برج میلاد برگزار می‌شود، درمورد سکونت در ساختمان‌هایی که پایان کار نگرفته‌اند، گفت: هنوز تمهیداتی برای عدم سکونت در ساختمان‌های نیمه‌کاره نداریم اما شوراهای توسعه یافته ساختمان‌ها از طریق شرکت‌های ویژه مدیریت می‌شوند و از همین رو از نظر قانونی نمی‌توانند اجازه سکونت در چنین ساختمان‌هایی را بدهند.
ایران در مسیر سالمندی/ نشانه‌هایی از "زنانه" شدن سالمندی در کشور
در سرویس سلامت ایسنا امروز به سالمندی درایران و زنانه شدن سالمندی پرداخته است. پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که درصد سالمندان ایرانی تا سال 2050 به بیش از 30 درصد می‌رسد. بر این اساس در سال 2050 درصد جمعیت سالمند در ایران از میانگین جهان و آسیا بیشتر و از هر سه نفر، یک نفر سالمند خواهد بود.
افزایش امید به زندگی، دستاورد مثبت توسعه اجتماعی، اقتصادی و پیشرفت‌های نظام سلامت در سطح جهان همچنین کشور ما است. پیامد طبیعی افزایش امید زندگی نیز سالخوردگی جمعیت است. به این ترتیب بی‌تردید سالخوردگی جمعیت در واقع یک موفقیت است.
تعداد دروس امتحان نهایی پایه دوازدهم قطعی شد
سرویس آموزش و پرورش ایسنا همزمان با آغاز هفته دوم سال تحصیلی جدید سراغ امتحانات پایه دوازدهم رفته است. در این باره سرپرست معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از تصویب تعداد دروس امتحان نهایی در پایه دوازدهم خبر داده و گفته است که امتحان بین 10 تا 11 درس بر حسب رشته‌های مختلف دوره نظری به‌صورت نهایی برگزار می‌شود.
عبدالرسول عمادی در گفت‌وگو با ایسنا درباره تعداد دروس امتحان نهایی پایه دوازدهم اظهار کرد: امسال ساختار نظام آموزشی کامل شد و در سال آخر اجرای این نظام آموزشی و تکمیل ساختار 3-3-6 ، پیش دانشگاهی حذف و پایه دوازدهم مستقر و به این ترتیب دوره تحصیلات 12 ساله شد.
موافقت مجلسی‌ها با رسیدگی فوری به «ازدواج کودکان»
سرویس خانواده امروز به موضوع چالش‌برانگیز ازدواج کودکان پرداخته است. به گزارش ایسنا، درحالی‌که نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه با تصویب یک فوریت طرح اصلاح ماده 1041 قانون مدنی، خواستار پرداختن هر چه سریعتر مجلس به مسئله ازدواج دختران کمتر از 13 سال و پسران کمتر از 16 سال شدند، برخی از نمایندگان معتقد بودند درحال حاضر پرداختن به این مساله اولویتی ندارد. 67 نماینده در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در قالب طرح اصلاح ماده 1041 قانون مدنی، ضمن تشریح آسیب‌های اجتماعی، روانی، جسمی، جانی، محرومیت از تحصیل، مشکلات به وجود آمده در تربیت فرزندان و افزایش نرخ طلاق خواستار ورود سریعتر مجلس به ازدواج دختران کمتر از 13 سال و پسران کمتر از 16 سال شدند. در عین حال تعدادی از نمایندگان نیز با اشاره به موضوعاتی نظیر مغایرت طرح با شرع مقدس و اولویت مسائل اقتصادی معتقد بودند که این پرداختن به طرح اصلاح ماده 1041 اولویت ندارد.
بر همین اساس مطهره ناظری - رئیس هیئت مدیره انجمن حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان - در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه زمانی که لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان در مجلس مطرح بود برای تصویب این لایحه نیز این تذکر داده می‌شد که در حاضر اولویت با مسائل اقتصادی است و مساله کودکان اولویتی ندارد، گفت: اما به نظر می‌رسد این موضوع ازدواج کودکان و مسائل اقتصادی تاثیر مستقیم روی یکدیگر دارند و نمی‌توان گفت که یکی از آنها نسبت به دیگری از اولویت بیشتری برخوردار است.
به گزارش ایسنا، پربازدیدترین اخبار اجتماعی ایسنا در روز شنبه (هفتم مهرماه) به شرح زیر است:
ممنوعیت صدور اضافه خدمت انضباطی برای سربازان توسط یگان‌ها
خطر و خاطره، غم و خنده در ایستگاه 40
تعداد دروس امتحان نهایی پایه دوازدهم قطعی شد
کاشت حلزون؛ تبلیغی که بهزیستی هم حریفش نشد
مسمومیت 290 نفر با الکل / فوت 24 نفر و مرگ مغزی 3 تن
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/91975/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سیستم بادبان خورشیدی پیشرفته ناسا؛ شاهکار جدید فناوری‌ فضایی!

نبودی در دلم انگار طوفان شد، چه طوفانی!

سقوط در انتظار 2 لژیونر ایران؛ زودتر برگردید!

بیرانوند بالاخره در محلی که دوستش دارد

داوران معروف UWW محروم شدند؛ برنده کشتی جنجالی عوض نشد

مدافع پرسپولیس مقابل سپاهان از مصدومیت برگشت

تغییری که مقابل استقلال خطرساز شد

استقلال و پرسپولیس واقعا 3 هزار میلیارد؟

توضیحات اسبقیان درباره اداره‌ی استقلال و پرسپولیس

مسابقه آلومینیوم اراک و پرسپولیس با حضور تماشاگر برگزار می شود

بمب بزرگ استقلال پس از تغییر مالکیت

ترکیب الهلال به امید کسب پنجمین ستاره آسیایی

نماوا بایکوت می‌شود؟/ رضا کیانیان: از شانه‌ساززاده شکایت می‌کنیم

خوشمزه‌ترین سوغاتی گرگان از نظر «احمدرضا اسعدی»

تغییر در قوانین جوایز «اسکار»

«نفرین شاه باستانی ایران»؛ مهمترین یادگار تاریخ

ارکستری هارمونیک و زیبا از کشور مصر

ماجرای تجمع مردم در مقابل فرمانداری بندرعباس چه بود؟

باران سنگین و وقوع سیلاب در شهرستان دلیجان

هشدار باران شدید در 21 استان

روایت خیری که در اوج نداری زائر اولی ها را به زیارت امام رضا می‌آورد!

ساخت مهره های شطرنج به شکلی زیبا

آرامگاه چوپان‌آتا در شهر زیبای کلاله

جدال دیدنی سگ ها با پلنگ برفی

مزارع معروف لاله ها در هلند

چگونه ورزش کردن باعث طولانی شدن عمر می شود؟

تصاویری شگفت‌انگیز از سحابی horsehead و Orion

شعرخوانی زیبا از باران نیکراه

سرمربی جهانبخش، گزینه اول جانشینی کلوپ

عارف غلامی دوباره از لیست خط خورد

تمرینات سخت و اختصاصی ستاره‌های مصدوم پرسپولیس

21 سال پیش در چنین روزی؛ هت‌تریک تاریخی رونالدو مقابل منچستریونایتد

لب‌خوانی در جنجال بزرگ ال‌کلاسیکو؛ تکنولوژی نداریم

رأفت: نیمکت پرسپولیس از استقلال قوی‌تر است

اتهام بزرگ؛ پیکه از عربستان رشوه گرفت!‏

علی دایی پیگیر وضعیت ترانه علیدوستی شد

ویدئویی جدید از رفتارهای عجیب بنیامین بهادری!

به نظرتون سروش با حامد چه صحبتی داشت؟

پاسخ دوقلوهای سریال «پایتخت» به 2 سوال مهم

چند درصد ایرانی‌ها «مسافرت» می‌روند؟

عوض شدن مسیر خوردو پس از تصادف!

سرعت دیوانه وار راننده های موتور سنگین!

کشتی گرفتن جالب دو سنجاب

گوناگون/ کشف تصویر 1800ساله «اسکندر مقدونی»

رفتار عجیب موش پس از شنیدن صدای جیغ!

خوراک مرغ لعاب دار و مجلسی درست کن

اگر قصد باروری دارید این خوراکی ها را حتما بخورید

4 روش درخشان برای تیز کردن چاقوهای کُند

ناسا نقشه ٧٢ پرواز هلیکوپتر نبوغ در مریخ را به‌ نمایش گذاشت

دین‌محمدی: استقلال باید تمرکز بیشتری داشته باشد