آریا بانو

آخرين مطالب

زوجي که واگن قطار را خانه رويايي خود کردند زنان جهان

  بزرگنمايي:

بانو نيوز - ممکن است در دنيا آدم‌هايي باشند که از سر ناچاري در لکوموتيوهاي کهنه يا واگن‌هاي باري قديمي و آفتا‌ب‌خورده ته ايستگاه راه‌آهن خانه‌ مي‌کنند اما آدم‌هايي که به عمد واگن را براي زندگي انتخاب مي‌کنند و از اين بابت هم کلي احساس خوشبختي مي‌کنند، فقط دو نفر هستند. براي همين هم جالب مي‌شوند. روزنامه‌نگارها ضرب‌المثلي دارند که مي‌گويد: «اگر سگي يک آدم را گاز بگيرد، خبري اتفاق نيفتاده اما اگر يک آدم، سگي را گاز بگيرد، خبر اتفاق افتاده است».
«مارک استفنسون» و «سارا همشير» زن و شوهري هستند که از نظر روزنامه‌نگارها «سگ گاز گرفته‌اند»، براي همين هميشه از نظر اهالي رسانه مورد توجه بوده‌اند. اين‌بار هم قرار است سراغ قطارخانه‌ اين زوج انگليسي برويم. جريان از اين قرار بود که اين زوج جوان مي‌خواستند از شلوغي شهر فرار کنند. براي همين از يک قطار کوچک در جايي به نام «کنت» در جنوب‌شرقي انگلستان سردرآوردند. در اوايل دهه 20 ميلادي، کارمندان راه‌آهن شرقي مي‌توانستند ترن بخرند و آن را به کنار دريا ببرند و از اوقات فراغت تابستاني‌شان استفاده کنند.
اين زوج البته با حداقل امکانات زندگي مي‌کنند؛ مثلا اينکه در خانه شان تلويزيون ندارند که اتفاقا از اين بابت هم اصلا احساس ناراحتي نمي‌کنند. سارا مي‌گويد: «تنها چيزي که با خودمان آورديم، آيپد من بود که رويش چند فيلم ريخته بوديم با يک دستگاه کوچک پخش فيلم و کلکسيوني از ويدئوهاي خوب ولي اينجا از آنتن و تلويزيون هيچ خبري نيست.» گرچه آنها از شلوغي لندن گريخته‌اند اما هنوز هم سري به آنجا مي‌زنند: «اينجا مي‌نشينيم و فکر مي‌کنيم.
بعد در حالي که ذهن‌مان پر از ايده‌هاي بامزه شده، سري به لندن مي‌زنيم.» در اتاق نشيمن‌شان از مبل خبري نيست. ‌مهمان که بيايد بايد روي مبلمان خود قطار بنشينيد. مارک مي‌گويد: «اول که نگاه مي‌کني به نظر مي‌رسد فضاي اتاق به دو بخش تقسيم شده است. آن اوايل نمي‌شد با خيال راحت درياچه را نگاه کرد اما الان خيلي راحت مي‌توان درياچه را ديد؛ مگر آدم از زندگي چه مي‌خواهد غير از زل زدن به درياچه آبي پر از آب.» شب‌ها يکي از فانوس‌هاي دريايي همين حوالي اينجا را روشن مي‌کند. اجاق کوچک چوبي هم براي گرم کردن اتاق بس است.

آنها چطور فضاي به اين کوچکي را ديزاين کردند؟
چه کارکردند که همه وسايل توي يک واگن جاشد؟
دقيقا دو نگاه متضاد درباره اين فضاي عجيب زندگي وجود دارد، حد وسط هم ندارد. مارک مي‌گويد: «آدم‌ها يا عاشق اينجا هستند يا از اينجا خوش‌شان نمي‌آيد که از آن متنفر مي‌شوند.» اين دو نفر خواهي نخواهي، جزو همان دسته‌اي هستند که عاشقانه محل کارشان را دوست دارند. براي همين وقتي در سال ٢٠١١ فهميدند چنين چيزي در حال فروش است، سريع از آن استقبال کردند. آنها بعدتر يعني دقيقا در ماه مارس ٢٠١٢ کليد خانه را رسما تحويل گرفتند ولي اينجا يک واگن ساده و خالي بود که اصلا به درد زندگي نمي‌خورد. براي همين شش ماه اول فقط براي بازسازي خانه قطاري صرف شد.
کفپوش موکت زير واگن را جمع کردند و همه‌جا را با کفپوش چوبي پوشاندند و روي ديوارها هم جعبه‌هاي دربسته‌اي گذاشتند که مثل طاقچه يا کمدديواري عمل مي‌کرد. نقاشي، تعمير فضاي داخلي واگن و خلاصه هرکاري که براي بهتر کردن اين فضا لازم بود در طول همان شش ماه انجام شد. طراحي‌ها هم به‌طور مشترک توسط هر دو نفر انجام شد. مارک مي‌گويد: «رنگ زدن خانه کار مشکلي بود به خاطر اينکه چوب‌ ديواره‌ها مدام طبله مي‌کرد و مي‌ريخت. در ضمن ما چون شاغل بوديم، فقط آخر هفته‌ها را براي رسيدگي به خانه جديدمان وقت مي‌گذاشتيم و از طرفي، رنگ هر قسمت بايد خشک مي‌شد و به زمان نياز داشت براي همين‌ کار کند پيش مي‌رفت.»
«تنها فرقش با خانه هاي ديگر در اين است که کوچک است ولي هرچه هست ما عاشقش هستيم و دوستش داريم. به خاطر همين کوچکي بايد نظم و ترتيب را رعايت کرد؛ مثلا اگر چيزي را از جايش ‌برداري و مرتب در جاي خودش نگذاري، حسابي هرج و مرج مي‌شود. با وجود اينکه خانه کوچکي داريم ولي چيزي را از دست نداده و هرچيزي لازم بوده را به اينجا آورده‌ايم. خانه قطاري‌مان، تقريبا نصف خانه‌اي است که قبلا در لندن داشتيم اما تمام وسايل مورد نياز زندگي را يک‌جا دارد .»
همه‌چيز را تا جايي که مي‌شد، کوچک و به رنگ روشن انتخاب کردند. درست است که خانه قطاري ، کوچک و جمع‌وجور است، ولي اين دليلي نمي‌شود که نسبت به بقيه خانه‌ها امکانات کمتري داشته باشد. اينجا مثل بقيه خانه‌ها يک حمام و دستشويي دارد و البته اتاق‌ خواب. در وسط اتاق ناهارخوري‌اش هم فضا براي قرار دادن يک ميز ناهارخوري هشت نفره هست، ولي هشت نفري که براي ناهار خوردن بايد دوستانه کنار هم بنشينند!
زوج جوان براي بزرگ کردن فضا، با رنگ‌ها بازي کردند. مارک مي‌گويد: «سفيد کردن خانه باعث مي‌شد همه‌چيز دلبازتر به نظر برسد. اتاق‌ها و فضاهاي مختلف خانه را رنگ‌هاي مختلفي زديم که البته کوچک‌تر نشان‌شان مي‌داد ولي دست‌کم به اين معنا بود که ما مي‌توانيم از رنگ‌ها و کاغذديواري‌هاي مورد علاقه‌مان استفاده کنيم.
آنها ناچار بودند خيلي از وسايل خانه را هم دوباره نو تهيه کنند؛ مثل مبلمان قديمي که هنوز زيبا بود اما در اين فضاي تنگ جايي نداشت. خيلي چيزهاي ديگري هم بود که بايد مينياتوري مي‌شد. سارا مي‌گويد: «از سبک طراحي استفاده کرديم که زماني استفاده مي‌شد و تمرکز اصلي آن روي استفاده از وسايل کوچک و ريز است. از طرفي ما دنبال مبلمان‌هايي با پايه‌هاي کوتاه مي‌گشتيم که سرمان به سقف نخورد! وقتي هم فضاي خالي بين مبلمان و سقف يا ديوارها وجود داشته باشد، فضا بزرگ‌تر به‌نظر
مي رسد.»
اين زوج مبتکر بيشتر فضاي خانه‌شان را با دکورهاي کوچک و مدرن تزيين کردند؛ از شيوه رنگ کردن فضاي خانه بگير تا انتخاب کاغذديواري‌ها، تشکچه‌ها و وسايل آشپزخانه.
آنها حتي در نورپردازي هم از ماجراجويي نترسيدند. زوج جوان سيم‌‌هايي که خانه با آن سيم‌کشي شده بود را با روکش نايلوني نارنجي‌رنگ انتخاب کردند تا با فضاي زندگي‌شان همخواني بيشتري داشته باشد.
سارا مي‌گويد: «اين گوشه از اتاق ناهارخوري را بيشتر از بقيه جاها دوست دارم.



لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/8601/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نسخه جدید ربات انسان‌نما اطلس با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

دقیقی: می‌توانستیم مساوی کنیم، حیف شد

جعفری: بازی کردن با فولاد در اهواز همیشه سخت است

قربانعلی‌پور: مطمئنا لیگ برای تیم ملی رصد می‌شود

حردانی: هواداران سنگ تمام گذاشتند

شجاعی جمله معروف کمالوند را بازسازی کرد

سرپرست استقلال: مشکل تیم ما مالی است

کری ستاره بارسا برای رئال؛ با 200 درصد توان بازی می کنیم

رضاوند: بازی‌ها با VAR برگزار شود تا حق تیمی‌ خورده نشود

واکنش بادامکی به استفاده از VAR در هفته‌های پایانی

بادامکی: اسماعیلی فر به هواداران لایک نشان داده

وقتی هیچی از هنر نقاشی نمیدونی

دابسمش علی لهراسبی برای مخاطبانش

سلمان: در باز است، باز پرنده است، پس در پرنده است!

وقتی نمیتونی دو دقیقه ساکت بشینی

فامیل دور و بچه‌ش و ببعی قاچاقی میخوان برن ترکیه

بلایی که مهسا طهماسبی سر گربه های محله آورده

قطعه «گلادیاتور» اثر هانس زیمر با ساز دودوک

پزشکان پایبند تعرفه‌های قانونی نیستند

ترفند عجیب گراز برای فرار از دست سگ‌های شکارچی!

خوشمزه ترین سوپ قارچی که میتونی درست کنی

افزایش قد نرمال برای دختران در سنین بلوغ

توصیه ای برای چیدمان منزل کسانی که فرزند اوتیسم دارند

تصاویری فوق‌العاده زیبا از عبور زیبای فالکون 9 از مقابل ماه

چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه

ویسی: قول می‌دهم خوزستانی‌ها در پایان، ناراحت نباشند

نویدکیا: نیمه دوم با کیفیت بازی کردیم

شجاع: هواداران تراکتور هر چه بگویند حق دارند

سیامک: باید ببینیم برای چه به تراکتور آمده‌ایم

فراز: منظورم از نشان دادن عدد 4 کری نبود!

دومین صدر جدول هم به استقلال رسید

ماجرای کت درآوردن حقیقی مربی شمس آذر برای داور بازی!

فخریان: جواب اعتماد کادرفنی را دادم

گفت و گوی خبرنگاران با سیدحسین حسینی در پایان بازی استقلال و شمس آذر

واکنش روزبه چشمی به سوال یکی از خبرنگاران درباره مشکلات باشگاه

سلمان: بن افلک جنفیر رو همچین ماه عسلی نبرده بود که من آوردمت!

توصیه بامزه فامیل دور به آقای مجری

استوری جدید و متفاوتی که منوچهر هادی منتشر کرد

چهره ها/ تغییر چهره «گلنار» سریال گیلدخت بعد از 3 سال

ببعی به زبان ترکی هم مسلطه!

چهره ها/ سلفی جالب نصرالله رادش و همسرش وایرال شد

رپ خوانی بحرانی برای سید جواد هاشمی

شیرین: تا وقتی بله نگفته بودیم، هیشکی قصد ازدواج نداشت حالا همه میخوان زن بگیرن!

وقتی ناراحتی از اینکه مخ زن خودت رو زدی

ترانه «شریک جرم» با صدای روزبه نعمت اللهی

فراجا: با رفتار اشتباه احتمالی ماموران در برخورد با بی‌حجابی برخورد خواهد شد

گوناگون/ دستاوردهای عملیات «کربلای10»

پلی زیبا و بزرگ در میان ابرها در چین

خرس خانگی یک روس