آریا بانو

آخرين مطالب

زنان سرمايه دار و اقتصادي را بشناسيد زنان جهان

  بزرگنمايي:

بانو نيوز-اين طور تصور مي شود که سرمايه گذاري حرفه اي مردانه باشد و انتظار مي رود افراد برجسته دنياي اقتصاد بيشتر در دست مردان باشد. اغلب اين طور گفته مي شود که زنان سرمايه داران خوب اما تاجران ضعيفي هستند، دليلش هم ساده است؛ چون تجارت امري است که نياز به ريسک بالايي دارد، همان چيزي که مردان به دنبالش هستند. به هر روي، اما تحقيقات نشان داده که حضور زنان باعث رونق بيشتر بازار مي شد. اينجا به معرفي 10 زن برجسته در دنياي سرمايه مي پردازيم که به نوبه خود چرخ اقتصاد کشورشان را به حرکت درآوردند.

ژنت يلن
او که به عنوان رئيس بانک فدرال رزرو آمريکا استخدام شده بي شک مهم ترين زن در دنياي اقتصاد به شمار مي رود. اين اقتصاددان اهل برکلين، نخستين زني است که تا به حال مديريت يکي از مهم ترين بانک هاي مرکزي دنيا را بر عهده دارد. بعد از آغاز کار يلي، همه چشم ها به دنبال اين بود که افزايش نرخ بهره بعد از 6 سال در آمريکا توسط وي چه نتيجه اي به بار مي آورد.


کريستين لاگارد
او مديريت صندوق بين المللي پول (IMF) را بر عهده دارد و يکي از تاثيرگذارترين رقباي ژنت يلن محسوب مي شود. لاگارد که پيش تر وزير دارايي فرانسه و نخستين مدير زن شرکت حقوقي McK-& Baker enzie بود، در اوج آشفتگي هاي اقتصادي جهان، مديريت يکي از مهم ترين سازمان هاي مالي را از آن خود کرد. وب سايت تلگراف در گزارش خود اين گونه مي نويسد که فوربز لاگارد را به اين دليل سرشناس معرفي مي کند که اگر شرکت سرمايه گذاري برادران لمن دست «خواهران» لمن بود ديگر در سال 2008 با ورشکستگي روبرو نمي شد و بحران جهاني اقتصاد هم رخ نمي داد. اين زن 60 ساله اکنون در حال مديريت اقتصاد جهان در شرايط نابسامان است.


ژيل مارکوس
او نخستين زني بود که مديريت بانک مرکزي آفريقاي جنوبي را از سال 2009 تا 2014 به عهده گرفت و پس از بازنشستگي اش تعداد مديران زن بانک هاي مرکزي در نشست جي 20 به دو نفر کاهش پيدا کرد. مارکوس نيز در شرايط اقتصادي آشفته در آفريقاي جنوبي در حالي که قيمت کالاها در کشورش به شدت افزايش يافته و تورم به حد قابل توجهي رسيده بود به اين پست گماشته شد.


الويرا نابيولينا
او تنها مدير زن بانک مرکزي در اروپا است. نابيولينا که قبلا وزير تجارت دولت پوتين بود، سمت مديريت بانک روسيه (Russia of Bank) را در سال 2013 به عهده گرفت. اين اقتصاددان 53 ساله روسي سعي کرد که ارزش روبل را بالا ببرد و نرخ تورم را که در بالاترين سطح خود در طول سه سال بود، کنترل کند.


آبيجيل جانسون
او مدير اجرايي دو شرکت سرمايه گذاري Investments Fidelty و Internaiolnal Fidely است که از سوي پدربزرگش، ادوارد س. جانسون دوم تاسيس شده بود. اين در حالي است که جانسون در ليست فوربز سي و چهارمين زن قدرتمند جهان لقب گرفته است. آبيجيل جانسون اکنون رياست دومين شرکت سرمايه گذاري متقابل آمريکا را با پشتوانه مالي بيش از 2 تريليون دلار به عهده دارد.


آنيکا فالکنگرن
او قدرتمندترين زن در بانکداري کشورهاي نورديک است که مديريت (Banken Enskilda Skandinaviskas Sweden) سوئد را به عهده دارد. فالکنگرن در سال 2005 برجسته ترين زن امور مالي سوئد شناخته شد؛ اين در حالي است که SEB سرمايه اي بالغ بر 325 ميليارد دلار را به خود اختصاص داده و 55 ميليون مشتري در 20 کشور دنيا را دارد.


جيل کلي
او مدير اجرايي يکي از چهار بانک بزرگ استرالي (Westpac» است که در گزارش فوربز قدرتمندترين زن کشورش معرفي شده است. کلي که اصالتا اهل آفريقاي جنوبي است، تلاش کرده زنان تا سال 2017، يعني 200 امين سالگرد تاسيس اين بانک، نيمي از مديران بالا رتبه اين بانک را تشکيل دهند.


هو چينگ
او 14 سال است که مدير سرمايه گذاري شرکت دولتي (Holdings Temasek) است. چينگ، همسر نخست وزير سنگاپور قدرتمندترين مادر کشورش نيز لقب گرفته است. وي همچنين از قدرت خود براي پشتيباني سازمان هاي خيريه استفاده مي کند و علاقه خاصي به زمينه هاي آموزشي، بهداشتي و رفاهي کشورش دارد.


ماريا درو
او دستيار مدير بخش بازارهاي جهاني شرکت سرمايه گذاري Suisse Credit است که يکي از زنان برجسته بانک هاي سرمايه گذاري محسوب مي شود. درو که پيش تر در شرکت سرمايه گذاري خصوصي (Group Trump) مشغول بود، از سال 2003 سمت دستيار مدير اين شرکت بين المللي را به عهده گرفت و به زودي جايزه سالانه ((WBF) Finance and Banking in Women) را در سال 2008 از آن خود کرد.


آنا پاتريشيا بوتين
او مدير بانک (Group Santander) در بريتانياست که توسط برنامه راديويي بي بي سي به عنوان نخستين زني معرفي شد که بالاترين پست را در مهم ترين بانک انگليس دارد.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/6939/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

یک بی‌احتیاطی و رویاهایی که بر باد رفت

جای آزمون را یک ایرانی پُر می‌کند

تودور: با سری بالا از کوپا ایتالیا حذف شدیم

ناگفته‌های مربی سابق استقلال از دربی حذفی‌

پوچتینو: به شکست 5-0 نیاز داشتیم!

ناگفته‌های خسرو حیدری از دربی جام حذفی

نمک سیاوش یزدانی بر زخم هواداران الهلال!

گل تماشایی سینا اسدبیگی در تمرین پرسپولیس

مشکلات ساپینتو و فتح‌الله‌زاده بر سر دفتر کمپ حجازی

روزگار بحرانی یاران صیادمنش؛ 9 بازی 3 امتیاز

سرنوشت تراکتور سرانجام تعیین شد

مکان بازی مرگ و زندگی سپاهان مشخص شد

خلاصه بازی آرسنال 5 - چلسی 0

خسرو: در زمان ساپینتو، چهار پنج مدیرعامل عوض کردیم

خلاصه بازی لاتزیو 2 - یوونتوس 1

حیدری: تیم نکونام شخصیت قهرمانی دارد

گل چهارم آرسنال به چلسی توسط کای هاورتز دقیقه 65

حیدری: در اولین بازی خوشه طلایی، فقط یازده بازیکن داشتم

خلاصه بازی الهلال 2 - العین 1

گل پنجم آرسنال به چلسی توسط بن وایت دقیقه 70

اولین کاپیتانی ترابی در پرسپولیس

ابتلای ستاره اتلتیکو به یک بیماری خطرناک

حریف سپاهان از هند نیروی کمکی گرفت!

دبیر جدید فدراسیون کبدی معرفى شد

گل اول یوونتوس توسط میلیک در دقیقه 82

مربی تراکتور از تیم ملی می‌آید

کامبک الهلال ناقص ماند؛ صعود العین به فینال لیگ قهرمانان آسیا

چگونه از آخرین افزایش قیمت ارز دیجیتال بهره ‌برداری کنیم؟

خطای شدید جکسون روی پای تومیاسو که داور از نشان دادن کارت قرمز صرف نظر کرد

ستارگان تیم رویایی رئال مادرید اکنون کجا هستند؟

گل سالم الدوساری به العین

به اتهام تجاوز؛ دو فوتبالیست لیگ برتری دستگیر شدند

فقط این مربی می‌تواند یونایتد را قهرمان لیگ برتر کند

دلایل خسرو حیدری برای ترک خوشه طلایی!

شکایت از سید حسین حسینی توسط پلیس اراک

صحنه جنجالی دربی لندن؛ چطور اخراج نشد!

بحران استادیوم برای میزبانی استقلال - سپاهان

استقبال اسطوره هلندی از گزینه جدید لیورپول

نماهنگ زیبای بهاری با تصاویر گلهای زیبا و طبیعت

حسین انصاریان‌: نمازهای جماعت الان در کشور ما ورشکسته است

عزل یک مسئول به‌خاطر ورزش رزمی مختلط در لواسان

برای چند کار عجله کنید...

چرا جن‌ها دیده نمی‌شوند؟

نومید نشو! بهاری خواهد آمد

طرز تهیه ماکارونی با لوبیا چیتی

غذاهایی که شکم تخت به شما هدیه می‌دهد

5 عادت رایج صبحگاهی که مخفیانه نابودت میکنه

دانشمندان حلقه‌ مفقوده بین رژیم غذایی نامناسب و سرطان را کشف کردند

ای بیخبران چه جای خواب است مرا

چه کسی می داند...