آریا بانو

آخرين مطالب

انواع روشهای ضد عفونی کردن شیشه نوزاد خانواده

  بزرگنمايي:

بانو نیوز -


اگر می خواهید مطمئن شوید که لوازم تغذیه کودک خود را به طور صحیح تمیز و استریل کرده اید، به روش های زیر در مورد ضد عفونی کردن شیشه نوزاد در این مقاله توجه کنید.
نبض ما – برای ضد عفونی کردن شیشه نوزاد و سایر وسایل کودک، می توانید از چندین روش استفاده کنید اما نکته مهم این است که چگونه آن ها را ضدعفونی کنید.
نوزادان سیستم ایمنی نابالغی دارند. این بدان معنی است که بدن آنها نمی تواند مانند بزرگسالان، با میکروب ها مبارزه کند. سیستم گوارشی و سیستم ایمنی بدن نوزاد، در مواجهه با میلیونها باکتری که هر روز با آن تماس می گیرند، قرار می گیرد.
به یاد داشته باشید که شیارها ی موجود در گردن بطری و نوک پستانک را هم فراموش نکنید، زیرا شیر در این مکان ها بیشتر جمع می شود
استرلیزه کردن پستانک
با وجود آن که در دوران بارداری و تغذیه با شیر مادر از مادر به نوزاد، مصونیت هایی برای کودک ایجاد می شود، اما سیستم نابالغ آنها همچنان به طور قابل توجهی در مقابل بیشتر عفونت ها ضعیف بوده و هنوز برای مبارزه آماده نیست.
بنابراین، میکروبی که برای بزرگسالان بیماری جدی ایجاد نمی کند، می تواند برای نوزاد، خطرناک باشد. توصیه های زیر، برای استریل کردن تمام لوازم تغذیه نوزاد در شش ماه اول زندگی کودک را به کار برید.
روش های استریلیزاسیون می توانند به راحتی لوازم و شیشه شیر کودک را ضدعفونی کنند. اینکه کدام روش را انتخاب می کنید در استریل کردن آن ها ، نقش مهمی داشته و مهم این است که شما مانع از ورود میکروب ها به بدن کودک شوید.
تصویر <a href=نوزاد تازه متولد شده" width="315" height="215" srcset="/Uploads/News/20180114100640855.jpg 906w, https://nabzema.com/wp-content/uploads/2016/11/baby-300x225.jpg 300w, https://nabzema.com/wp-content/uploads/2016/11/baby-768x576.jpg 768w, https://nabzema.com/wp-content/uploads/2016/11/baby-86x64.jpg 86w" sizes="(max-width: 906px) 100vw, 906px" />
نحوه استریل کردن شیشه و پستانک نوزاد
برای اطمینان از اینکه تمام بقایای شیر از شیشه شیر برداشته شده است، ابتدا تمام قسمت های شیشه شیر را با آب سرد بشویید و حلقه نوک پستانک را از داخل و خارج با آب گرم و مواد شوینده با استفاده از قلم موی بطری، شستشو دهید.
درون قسمت پلاستیکی شیشه شیر آب ریخته و از نوک آن خارج کنید. سپس محلول استریل ضد باکتری رادر قالب مایع یا قرص برای ضد عفونی آن استفاده کنید. شما می توانید به این منظور، یک کیت ضدعفونی کننده از داروخانه یا سوپر مارکت خریداری کنید.
قبل از انجام کار دست ها را بشویید. محلول استریل را درون یک ظرف شیشه ای یا پلاستیکی ریخته و سپس به آن آب اضافه کنید. صبر کنید تا قرص ها حل شده یا محلول با آب مخلوط شود.
پستانک
قبل از اضافه کردن بطری ها، نوک پستانک ها، درب شیشه وحلقه ها به محلول، آن ها را در آب شستشو دهید. اطمینان حاصل کنید که همه وسایل درون آب قرار گرفته و هیچ حبابی در بطری یا لوازم وجود نداشته باشد. این کار باعث ضد عفونی کردن شیشه نوزاد و تمام اجزای شیشه می شود. بگذارید به همین حالت به مدت یک ساعت بماند.
سپس آن ها را خارج کرده و درب بطری را ببندید. شما می توانید لوازم مخصوص تغذیه کودک را دریخچال نگهداری کنید تا زمانی که مورد نیاز باشد. همچنین روش دیگر ضد عفونی کردن شیشه نوزاد این است که آب را جوشانده و بگذارید کمی سرد شود.
سپس شیشه شیر و تمام لوازم جانبی آن را درون آب جوش قرار دهید. طیف وسیعی از واحدهای بخار الکتریکی مختلف (که می تواند گران) و واحدهای استریل مایکروویو (که ارزان تر هستند) هم برای ضد عفونی کردن شیشه نوزاد وجود دارد.
به یاد داشته باشید که شیارها ی موجود در گردن بطری و نوک پستانک را هم فراموش نکنید، زیرا شیر در این مکان ها بیشتر جمع می شود و این مهمترین قسمت ضد عفونی کردن شیشه نوزاد است.
مایع ضدعفونی کننده شیشه شیر
شما باید از دستورالعملی سازنده در مورد چگونگی استفاده از هر نوع پیروی کنید. مایکروویو در حالت عادی اثر بخشی بالایی ندارد، مگر اینکه از کیت ضدعفونی مایکروویو استفاده کنید.
لطفا توجه داشته باشید: بطری های شیشه ای و وسایل فلزی نباید در استریلایزر مایکروویو قرار داده شود. پلاستیک و سیلیکون را می توان با استفاده از هر گونه گرما (جوش یا بخار) استرلیزه کرد.
توصیه می شود که تمام وسایل تغذیه نوزاد تا سال اول زندگی او، استرلیزه شود زیرا هر گونه میکروب، باکتری و یا ویروس ممکن است در گوشه و کنار بطری پنهان شده و سبب بیماری کودک شود.
چند راه سریع برای استریل و ضد عفونی کردن شیشه نوزاد
در مایکروویو در آب جوش در آب سرد با بخار الکتریکی با دستگاه استریل کننده UV در ماشین ظرفشویی سفید کننده رقیق شده (اطمینان حاصل کنید که دستورالعمل های مناسبی برای ضد عفونی کردن شیشه نوزاد به منظور جلوگیری از آسیب رساندن به نوزادتان، به کار برید.)
بهترین شیشه شیر نوزاد چه ویژگی هایی دارد؟
انتخاب یک شیشه شیر مناسب و با کیفیت برای تغذیه نوزاد، موضوع مهمی است زیرا نوزادی که از شیشه شیر تغذیه می کند ، باید در حین تغذیه احساس آرامش داشته باشد.
شما می توانید چند شیشه شیر با مارکی معتبر و مناسب تهیه کرده و آن را برای تغذیه نوزاد در نظر بگیرید. در این صورت با امتحان شیشه های شیر، می توانید بهترین نمونه را انتخاب کنید.
– شیشه شیر در دو اندازه قرار می گیرد، بطری های کوچک تر (حدود چهار اونس)، برای نوزادانی که تازه شروع به شیر خوردن کرده اند و شیشه های بزرگتر (حدود هشت اونس) برای نوزادان بزرگتر که تغذیه شیر آن ها بیشتر است.
سوراخ سر شیشه
– شما می توانید هر دو را تهیه کرده و یا فقط از یک نمونه استفاده کنید. البته شیشه شیر های بزرگ برای نوزادان زیر سه ماه به علت وزن بیشتر و بزرگ تر بودن ، زیاد مناسب نیست. به عنوان مثال، یک نوزاد سه ماهه ممکن است به اندازه یک اونس یا دو وعده شیر بخورد، در حالی که نوزادان شش ماهه می توانند در هر وعده، شش تا هشت اونس شیر بنوشند.
– شیشه های شیر معمولا دارای چهار قسمت اصلی هستند: ظرف اصلی، نوک پستانک برای مکیدن کودک ، یقه که دارای پیچی برای قرار گرفتن سر پستانک است و درب بطری. البته در اکثر شیشه شیر ها، نوعی درپوش هم روی قسمت اصلی و بالای شیشه شیر وجود دارد. اکثر مارک های شیشه شیر، دارای نوک پستانک مختلفی هستند.
– برخی از آن ها دارای سوراخ و برخی بدون سوراخ هستند. این سوراخ ها در هر کدام نیز ممکن است کوچک یا بزرگ تر باشد. دقت کنید که جریان شیر از بطری به آرامی صورت گیرد زیرا کودک قادر به نوشیدن حجم زیاد و با سرعت شیر نیست.
شما می توانید لوازم مخصوص تغذیه کودک را دریخچال نگهداری کنید همچنین روش دیگر ضد عفونی کردن شیشه نوزاد این است که آب را جوشانده و بگذارید کمی سرد شود
– شیشه شیر دارای دو جنس شیشه ای و پلاستیکی است. برخی شیشه های پلاستیکی و برخی هم شیشه ای را برای کودک خود ترجیح می دهند. شیشه شیر های شیشه ای ، تقریبا مقاوم تر بوده و بر اثر استفاده مداوم، زود کدر نمی شوند.
اما در عین حال سنگین تر و گران قیمت تر هستند. این نکته نیز مهم است که این شیشه شیرها می توانند به زمین افتاده و به راحتی شکسته شوند.
– نوع دیگر هم شیشه های پلاستیکی است که جنس آن ازپلی پروپیلن و نوعی پلاستیک سخت است که معمولا سبک وزن است. در گذشته، پس از نگرانی های بهداشتی در مورد بطری های پلاستیکی ، شیشه شیرهای پلاستیکی ساخته شد که دارای مواد شیمیایی به نام بسفنول A (BPA) است.
نکته
استفاده از شیشه های پلاستیکی به دلیل ارزان تر و سبک تر بودن آن ها بیشتر رایج است. اما باید این نکته را مد نظر قرار داد که در صورت استفاده از هر نوع شیشه شیری برای نوزاد خود، موارد بهداشتی رعایت شده و آن ها را به طور مرتب ضدعفونی کنید.
نبض ما – مترجم: مهناز ضحاکی
منبع:
www.babylist.com
لیست سیسمونی درمان زگیل تناسلی اصلاح طرح لبخند تست پاپ اسمیر کاشت موی سر

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/30103/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ری‌اکشن‌های جالب رضا عنایتی و مسعود شجاعی حین بازی

ستاره یونایتد: با بازی رئال-سیتی زجر کشیدم

قطع تمرین گرندپری چین به دلیل آتش‌سوزی

ترکیب احتمالی استقلال برای دیدار با شمس آذر

دلیل شادی نکردن کنعانی مشخص شد

ترکیب احتمالی شمس‌آذر مقابل استقلال

اولین واکنش شمسایی به احتمال تقابل زودهنگام با ژاپن

آینده مبهم قهرمان رئال در اتحاد

اتهام بزرگ به هالند و دی‌بروینه

کاسمیرو اشک آنچلوتی را درآورد!

جشن 30 سالگی «داستان عامه‌پسند»

نماهنگ «گل رز» با خوانندگی امید نصری

آپارتمان مخفی در نوک برج ایفل

آبشار زیبای شن لونگ در چین

خوش و بش جالب خرس با یک راننده!

طرز تهیه کته کباب بازاری

فقط مادر می‌تواند فرزند زیر دوسالش را ببوسد

به عنوان یک نوجوان در خانه هیچ حق انتخابی ندارم!

بادبان ناسا بر فراز زمین برافراشته می‌شود!

«نشان سبز» درباره زندگی پیامبر اکرم (ص) منتشر شد

صعود شفیعیان به فینال کایاک 500 متر

واکنش سرمربی فوتسال ژاپن به احتمال تقابل با ایران

طلسم‌شکنی 120 ساله با آلونسو عبرتی برای چرخه تکراری لیگ برتر

چین با پذیرش شکست مقابل ویتنام حذف شد

نبرد همزمان ستاره استقلال با آلوز و گودرزی

واکنش توخل به تمدید ناگلزمان

ناگلزمان: تمدید قراردادم تصمیمی قلبی بود

واکنش جالب سرمربی رم وقتی یورنته از او زمان باقی مانده بازی رو میپرسه!

گران‌ترین لیگ فوتبال دنیا در بن بست!

عالیشاه بازی‌های مهم پرسپولیس را از دست داد

یوفا بارسلونا را نقره‌داغ کرد

مهران رجبی رازی که خیلی‌ها دنبالش بودند را فاش کرد!

خاطره جالب محمد بحرانی از 3هزار تومانی که زندگی‌اش را تغییر داد

پسر صدیقه خانم که اروپایی‌ها را شگفت زده کرد

این صیفی همه کمبودهای بدن و ویتامین ها را جبران می کند

هزینه مومیایی جسد در سال 1403 اعلام شد

وقتی زنبور محو شهد گل ها می شود

دره خزینه یکی از دره‌های زیبا و شگفت‌انگیز استان لرستان

صحنه هایی دیدنی از خانواده خرس های قطبی

اخترشناسان پرجرم‌ترین سیاه‌چاله ستاره‌ای کهکشان راه شیری را کشف کردند

شعرخوانی زیبا از هوشنگ ابتهاج

مقایسه گل‌ها و مهارت‌های وینیسیوس و یامال

تاریخ بازگشت بارسلونا به نوکمپ مشخص شد

رقابت جدید و جذاب پرسپولیس و استقلال

پرسپولیس امروز به مصاف پیکان می‌رود

4 ستاره در لیست فروش آرسنال

مروری بر گل‌ها و مهارت‌های برتر رونالدو نازاریو در اینتر

گرم کردن جالب مارادونا پیش از بازی مقابل بایرن مونیخ

حرکت منشوری دانیال اسماعیلی‌فر پس از گلزنی به نفت آبادان

رئیسی‌کیا: وضعیت واگذاری با دهه پیش متفاوت است