آریا بانو

آخرين مطالب

معاون بررسی‌های راهبردی معاونت امور زنان و خانواده اعلام کرد

رشد 14برابری حضور زنان و دختران در آموزش عالی طی 27 سال اخیر اجتماعي

  بزرگنمايي:

بانو نیوز - معاون بررسی‌های راهبردی معاونت امور زنان و خانواده با کیونوروانتو سفیر فنلاند و خانم سینی پولینا پوکونر مشاور و رییس اداره پژوهش و برنامه‌ریزی سیاسی وزارت خارجه فنلاند دیدار کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر باستانی با اشاره به وجود رشته مطالعات زنان در دانشگاه‌های ایران گفت: تدریس رشته‌های مرتبط با حوزه زنان از 20 سال گذشته آغاز شده و تعداد دانشجویان این رشته طی فارغ التحصیلی خود، تحقیقات جامعی در موضوعات زنان و خانواده ارائه داده‌اند.
سوسن باستانی ضمن توضیحاتی در خصوص آموزش زنان و دختران ایرانی در حوزه بهداشت و آموزش عالی به رشد 14 برابری حضور زنان و دختران در آموزش عالی طی 27 سال اخیر اشاره کرد و گفت: در حال حاضر نیمی از دانشجویان دانشگاه‌ها را زنان و دختران تشکیل می دهند و حضور زنان در برخی رشته‌های تحصیلی مانند رشته پزشکی و مشاغل حوزه پزشکی از مردان بیشتر بوده، اگر چه روند پیشرفت و حضور زنان ایرانی در تمام حوزه‌های یکسان نبوده و به عنوان مثال در حوزه‌های اقتصادی و سیاسی برای حضورآنان راهی طولانی در پیش است.
وی در ادامه افزود: تحقیقات در این زمینه برمبنای تفاوت‌های موجود و حوزه‌های مورد نیاز پژوهشی، شناسائی می شود و سیاستگزاری ها براساس یافته‌های تحقیقات صورت می‌گیرد و تاکید بیشتر بر عدالت جنسیتی است.
باستانی گفت: در حال حاضر بیشتر تحقیقات و فعالیت‌های بخش پژوهشی این معاونت درحوزه های مورد نیاز زنان و خانواده با هدف برنامه ریزی و سیاستگزاری صورت می گیرد که می توان محورهای مهم آن را زنان سرپرست خانوار، اشتغال زنان دربخش های دولتی و خصوصی، مشارکت سیاسی زنان و مسائل حقوقی آنان دانست.
معاون بررسی‌های راهبردی در زمینه اشتغال زنان در ایران گفت: در ایران نیز همانند سایر کشور ها فاصله میان زنان و مردان وجود دارد ولی تلاش و حرکت به سمت کاهش آنست. به طوری که طی سال‌های آتی می بایست 30% پست های مدیریتی به زنان اختصاص یابد.
وی تاکید کرد: درحال حاضرتعداد سازمان های غیردولتی فعـال در امور زنــان و خانــواده بیش از 2000 می باشد که در حوزه های آموزش، سلامت و محیط زیست فعال هستند دولت در تلاش است نقش سازمان های مردم نهاد را افزایش دهد و اداره امور را به مردم واگذار کند.
در ادامه خانم پولیناپوکونر به توضیح روند پیشرفت زنان فنلاندی پرداخت و گفت: این روند تدریجی بوده و به صورت انقلابی انجام نشده و در حالی که در سال 1905 زنان فنلاندی موفق به کسب حق رای شدند، اکنون نیمی از دانشجویان دانشگاه های فنلاند را دختران و زنان تشکیل می دهند و دستیابی به قدرت برابر در تمام حوزه ها دنبال می شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاونت امور زنان و خانواده، پولیناپوکونر گفت:. یکی از چالش‌های کنونی در فنلاند فقیرتر بودن مردان و پسران نسبت به زنان و دختران است، زیرا کیفیت کار زنان بیشتر است، اما این امر در درازمدت مشکل ساز خواهد بود و همه باید سهم خود را به جامعه ادا کنند.
در این دیدار سفیر فنلاند در ایران با اشاره به سابقه همکاری دو کشور، برای توسعه همکاری در برنامه های توانمندسازی زنان ابراز علاقمندی کرد و با اشاره به برگزاری دوسمینار اخیر در تهران در خصوص نقش زنان در حفظ صلح ومحیط زیست و نیز کودکان و صلح آن ها را بسیار مفید توصیف کرد.
وی سفرنمایندگان زن مجلس ایران به فنلاند وبه العکس برای هم افزایی نقش زنان در حوزه قانونگذاری و تبادل تجربیات را با اهمیت و مثبت دانست.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/24834/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اختلالات کنترل تکانه چیست ؟علل و درمان آن

دلایل خودزنی نوجوان و راه درمان آن چیست؟

تئوری انتخاب چیست و چه کاربردهایی دارد؟

کاردرمانی ذهنی چیست و کاربرد های آن کدامند؟

مدیتیشن چیست و انواع مدیتیشن کدامند؟

آنچه در مورد اریتروفوبیا (ترس از سرخ شدن) باید بدانید

انواع هدف چیست و داشتن هدف در زندگی چه اهمیتی دارد؟

تجسم خلاق چیست ؟

ماتریس بوستون چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟

مهارت رهبری چیست ؟

هوش هیجانی چیست و چه کاربرد هایی دارد؟

دلایل اختلال خواب نوجوانان چیست و راههای درمان آن کدامند؟

پارانویا چیست و چه علائمی دارد؟

ماندالا چیست و چه کاربردی دارد؟

اختلال وسواس جبری چیست؟

استرس در دختران نوجوان

ویژگی های افراد خجالتی و چگونگی ترک خجالت

5 راهکار برای تقویت حافظه

افسردگی چیست؟

چگونه نه بگوییم؟

نوروسایکولوژی کیست؟

4 دمنوش گیاهی برای آرامش اعصاب

اختلال وحشت خواب: تعریف، علل، علائم و درمان

بحران سی سالگی

10 راهکار عملی برای کنترل خشم

گوش دادن فعال چیست و چه مزایایی دارد؟

اختلال مبدل پوشی

خشونت خانگی چیست و انواع آن کدامند؟

تاثیر گرما بر خلق و خو و پرخاشگری

با مزاحمت خیابانی چگونه برخورد کنیم؟

علت ایجاد حس تنفر از فرزند

تابو چیست؟ اهداف تابو کدامند؟

عقده ادیپ چیست؟ انواع و راه های درمان عقده ادیپ

سوگیری شناختی چیست و چه مسائلی باعث سوگیری می‌شوند؟

چطور با یک فرد معلول رفتار کنیم؟

بیش فعالی چیست ؟ علائم ، دلایل و درمان آن کدامند؟

عقدهٔ الکترا چیست و چگونه حل می شود؟

راه های تقویت بهره ی هوشی

قانون باور چیست و آیا می توان آن را تغییر داد؟

سندروم دیوژن چیست و چگونه درمان می شود؟

اختلال حافظه تکرار پنداری

تکنیک ای اف تی چیست و مراحل آن کدامند؟

سندرم استکهلم چیست و چگونه درمان می شود؟

توهم کوتارد چیست و علائم و درمان آن چه چیزی است؟

علائم و روش های درمان سندروم استندال یا سندرم فلورانس

ضد افسردگی های سه حلقه ای

توهم کاپگراس چیست؟

سایکومتریست چگونه کار می کند؟

رفتار تکانشی چیست و چگونه درمان می شود؟

فروپاشی عصبی چیست و چه علائمی دارد؟