آریا بانو

آخرين مطالب

هوش هیجانی خود را تست کنید روانشناسي

  بزرگنمايي:

آریا بانو -
هوش هیجانی خود را تست کنید
١٠
٠
ایسنا / ساناز شجاع زاده اظهار کرد: انسان دوستی به معنای دوست داشتن افراد و بشریت است، اساس و پایه همه ادیان الهی بر مهرورزی و محبت قرار گرفته و انسان موجودی اجتماعی است که همیشه طالب محبت بوده و در عین حال دوست دارد محبت خویش را نیز ابراز کند.
وی با اشاره به ابزار‌ها و راه‌های ترویج نوع دوستی گفت: احترام متقابل به اعتقادات، ارزش ها، فرهنگ‌ها و دیدگاه‌های متفاوت شاه کلید نوع دوستی محسوب می‌شود.
وی ادامه داد: همچنین درک متقابل، روحیه مشارکت در فعالیت‌های جمعی، دوری از فردگرایی مطلق، باور و عمل به رعایت حریم شخصی، مهربانی و کمک به افرادی که از نظر مالی و روانی نیازمند حمایت هستند، ایجاد روابط همدلانه، پذیرش تفاوت‌ها و احترام به آنها، حساس شدن به رنج‌ها و احساسات و حتی اتفاقات مثبت و واکنش مثبت نشان دادن به آن‌ها از جمله موارد و مصداق‌های دوست داشتن همنوع است.
این روانشناس با تاکید بر اهمیت کمک به کسانی که به نوعی به وجود ما نیاز دارند، بیان کرد: می‌توانید از همین امروز با گام‌های کوچکی که برمی‌دارید، با احترام بی قید شرط به تفاوت‌ها و ارزش‌ها و دیدگاه‌های افراد دیگر و همچین حضور بیشتر در جمع خانواده و گسترس حس همدلی و همراهی بین اعضا و شرکت در مراسم اعتقادی، مذهبی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی و همچنین ایجاد ارتباط موثر با دیگران و مشارکت بیشتر در فعالیت‌های دسته جمعی، مهارت نوع دوستی که جزء هوش هیجانی محسوب می‌شود و خارج از کد‌ها و دستور‌های اخلاقی است را در خود ایجاد کنید.
شجاع زاده خاطرنشان کرد: افراد برای دوست داشتن خود و دیگران رفتار‌های ویژه‌ای دارند، به عنوان نمونه فاصله‌ها را رعایت می‌کنند، به حریم دیگران احترام می‌گذارند، بیشتر فکر می‌کنند، مثبت رفتار می‌کنند، در حد توان خود به دیگران کمک می‌کنند.
وی افزود: تلاش در جهت رفع یک مشکل و معضل می‌تواند در رشد هوش ذاتی و غریزی انسان موثر باشد، نوع دوستی پاسخی به کد‌ها و دستور‌های اخلاقی نیست بلکه یک غریزه ذاتی است که ریشه آن در ذات بشر نهفته و جزو هوش هیجانی انسان‌ها محسوب می‌شود.
این مددکار تصریح کرد: احساس همدردی، پذیرش تفاوت‌ها، حساس شدن به احساساتی، چون غم، شادی، دوست داشتن و... و حتی واکنش مثبت به اتفاقات خوب و شادی دیگران نیز نوعی نوع دوستی محسوب می‌شود.
شجاع زاده اظهار کرد: برای بودن در جهانی سراسر شادی از خودتان شروع کنید چرا که دوستی و دوست داشتن بهترین سلاح است. از ارتباط‌های خصوصی شروع کنید، به عنوان مثال احترام گذاشتن به افکار و اعمال متفاوت با شما، درک کودک، همسر، پدر و مادر خود در خانواده و ارزش گذاشتن به اعتقادات مذهبی همشهری‌های خود و اطرافیانتان از جمله اینهاست. با چنین گام‌های کوچکی می‌توانیم حس نوع دوستی را در خود افزایش دهیم.
وی با بیان اینکه ارتباط مانند چسبی است که همه بشریت را به هم پیوند می‌دهد، گفت: ارتباط همان چیزی است که باعث می‌شود میلیون‌ها موجود روی کره زمین به طور تصادفی با هم پیوند بخورند.
وی ادامه داد: انسان‌ها با هم رشد می‌کنند، زیرا ما آدم ها، خانواده ها، ملت ها، شرکت ها، و تیم‌های متفاوتی هستیم که نظر، عقیده، افکار و عقاید و ارزش‌های متفاوتی داریم و تنها با ابزار یا مهارت و ویژگی‌های اخلاقی همچون بشردوستی و نوع‌دوستی می‌توان با وجود این تفاوت‌ها در کنار هم و در صلح زیست.
شجاع زاده ادامه داد: این تفاوت‌ها در کوچکترین عضو جامعه که خانواده است تا ملت‌ها و مذهب‌ها و در سراسر کره زمین وجود دارد و تنها نقطه اشتراک و اتصال برای زیستن مسالمت آمیز می‌تواند گسترش تفکر و مهارت‌های نوع دوستی باشد.
این کارشناس با تاکید بر اهمیت و تاثیر احترام متقابل عنوان کرد: نوع دوستی یا بشردوستی یعنی احترام بدون قید و شرط به انسان‌ها فارغ از تفاوت‌های نژادی، اعتقادی، مذهبی و ملی که وجود دارد.
وی ادامه داد: پدیده نوع دوستی زمانی محقق می‌شود که من به عنوان یک فرد دارای سلامت روان فارغ از حس کنجکاوی و ترحم یا تظاهر به اعتقادات و ارزش‌ها و خواسته‌های فرد مقابل، جامعه و یا ملت‌های دیگر احترام می‌گذارم.
وی تاکید کرد: افرادی که از سلامت روانی برخوردارند مهربان و اجتماعی هستند، روحیه مشارکت جمعی و اعتقادات مذهبی به دور از تعصبات نابه‌جا و حس قدردانی و سپاسگذاری دارند. همچنین این افراد با درک متقابل از انسان‌ها می‌توانند با چشمان و نگاه دیگران به دنیا نگاه کنند.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/199801/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اجرای زیبای آهنگ ناصر عبداللهی توسط پسرش

دفترچه سوالات ریاضی و انسانی نوبت اول کنکور 1403 منتشر شد

قرنطینۀ مطلق برای طراحان سؤالات کنکور

پیش‌بینی هوای تابستان امسال

غرق شدن دو کودک در رودخانه ماشکید سراوان

فتوای جهاد او انگلیسی‌ها را از خاک ایران خارج کرد!

حمله دلفین‌ها به گله موتوماهیان

تولد عجیب‌ترین توله سگ دنیا که همه را حیرت‌زده کرد

ظهر بارانی در حرم مطهر رضوی

فرار خنده دار کروکودیل از رویارویی با سگ

دسر شکلاتی را خلاقانه بساز

پیشگیری از بیماری های قلبی با سبک زندگی سالم

اخاذی مرد شیاد با جلب اعتماد زنان پس از مرگ مادرشان

نشانه‌گیری اتفاقی اما بسیار دقیق فران تورس در پایان ال‌کلاسیکو

مطهری: تراکتور همیشه مدعی بوده

آزمون در ترکیب اصلی رُم برابر اودینزه

واکنش دین محمدی به قهرمان لیگ برتر امسال

واکنش رجب زاده به اتفاقات بازی با استقلال ملاثانی

مطهری: همه تیم‌ها را می‌شناسم

مطهری: در تراکتور باید کمتر حرف زد، بیشتر عمل کرد

اشکش: ای کاش نتایج داخل زمین رقم بخورد

دعوت 60 کاراته‌کا به مرحله دوم انتخابی تیم امید و جوانان

هاشمی: نیم همت برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌ها درنظر گرفتیم

بررسی ابعاد مختلف سریال «جنگل آسفالت»

هفتمین «پاتوق فیلم کوتاه» برگزار می‌شود

وقتی که یک عطسه باعث بهمن می شود

ماجرای عکس تکان دهنده «آلن دلون» چه بود؟

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

درگذشت معصومه حائری عروس بزرگ امام خمینی و همسر سیدمصطفی خمینی+ عکس

عکس سه نفره سینا مهراد و برادرزاده هایش / خوش گذرانی پسران ساعد سهیلی با عموشان

سورپرایز جالب مردم در کنسرت توسط گرشا رضایی

بازگشایی گردنۀ برف‌گیر تته پس از 5 ماه

ماسه‌خواری؛ پرونده همیشه باز در سواحل مازندران

حمله سریالی به جنگلبانان!

بارندگی‌های سیل آسا در زیرکوه خراسان جنوبی؛ داوطلبان کنکور نتوانستند در جلسه امتحان حاضر شوند

تعرض به زنان به بهانه شرکت در مراسم ترحیم

بازداشت 70 زورگیر و سارق موبایل در تهران

ویدیویی بامزه و پربازدید از متهم اصلی کرونا

محصولاتی که ما مصرف می کنیم تو طبیعت به چه شکل بودند؟

کلیپی زیبا از شگفت انگیزترین آبشارهای جهان

باقالی پلو با مرغ شاندیزی‌

پایش سلامت روان ایرانی ها/ رتبه افسردگی در کشور

عاقبت تلخ ازدواج برای فرار از خانه پدری

تشخیص سرطان از یک قطره خون طی چند دقیقه

دنیای مد به روایت «حسنا و ملکه‌های رنگی»

مدیر کنسرسیوم بانک‌ها: دیگر ما پرسپولیسی هستیم

دین‌محمدی: حیف از تیم راه‌آهن که منحل شد

مطهری: این یک استارت دوباره است

امیری: قلعه‌نویی بخواهد در خدمت تیم ملی هستم

هدف ما حضور مهدی الفتی در فینال المپیک است