آریا بانو

آخرين مطالب

قد کوتاه چه قدی است و چگونه قد بلند شویم؟ پزشکي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - به خاطر قد کوتاه خواستگار ندارید و از کوتاه قدی رنج می برید؟ به چه قدی، قد کوتاه می گوییم؟ شاید شما برای بلند شدن قد تلاش می کنید. یادتان باشد بلند شدن قد در یک هفته امکان پذیر نیست. با ما همراه باشید در این مقاله به شما چند ورزش برای بلند شدن قد و رهایی از قد کوتاه پیشنهاد می دهیم.
شاید شما بپرسید که آیا قد 150 کوتاه است؟ در یک پردازش آماری که توسط یکی از نرم افزارهای همسریابی در انگلستان صورت گرفته است، بر اساس داده هایی که از 20000 هزار فرد بریتانیایی در بین سنین 18 الی 30 ساله گرفته شده، ایده آل ترین قد برای آقایان عددی نزدیک به 173 سانتی متر و برای خانم ها حدود 165 سانتی متر تعیین شده است. با توجه به این آمار ، قد 160 ، قد کوتاه محسوب نمی شود.
واضح است که این آمار مربوط به انگلستان است. در انگلستان، میانگین قد مردان حدود 175 سانتی متر و میانگین قد خانم ها حدود 162 سانتی متر است و این نشان می دهد که آقایانی که قدشان از میانگین کمتر بوده و خانم هایی که قدشان از میانگین بیشتر بوده، از دید جامعه آماری مربوطه جذاب تر به نظر می آیند.
به صورت علمی می توان با استفاده از معیارهایی مانند شاخص BMI، قد و وزن متناسب خودمان را پیدا کنیم. علاوه بر این جدول هایی نیز برای قد و وزن متناسب برای کودکان و نوجوانان از مراجع مختلف در دسترس است. برای مثال برای یک جوان 20 ساله پسر وزن و قد ایده آل به ترتیب 70 کیلوگرم و 177 سانتی متر می باشد و برای یک دختر 20 ساله وزن و قد ایده آل به ترتیب 58 کیلوگرم و 163.3 سانتی متر است.

در صورتی که احساس می کنید قد کوتاهی دارید و دوست دارید که قد بکشید، روش هایی را در ادامه به شما معرفی می کنیم که شاید بتواند به شما در رسیدن به این هدف کمک کند.
وزن ایده آل متناسب با قد شما چند است؟ در این مقاله جدول تناسب قد و وزن و سن
را ببنید
روش هایی برای افزایش قد و بلند شدن قد با ورزش
در ادامه به روش های ورزشی و تغذیه ای که می تواند به افزایش قد شما کمک کند اشاره می کنیم. چرا که قد کوتاه درمان دارد.
بلند شدن قد با بارفیکس
معمولا اطرافیان به شما می گویند، بارفیکس بروید. ایا واقعا آویزان شدن قد را بلند میکند؟ آویزان شدن از میله بهترین راه برای غلبه بر مشکل قدی است. با وجودیکه بسیاری از مردم آن را درست نمی دانند اما از لحاظ علمی اثبات شده است که آویزان شدن به شما کمک می کند تا ماهیچه های خود را بکشید.
برای شروع می توانید میله را به جایی محکم آویزان کرده به طوری که بتواند وزن شما را تحمل کند. برای شروع می توانید به یک پرش کار خود را آغاز کرده و سپس سعی کنید که با کشش خود، انگشتان پایتان را به زمین برسانید. این کار را به مدت ده دقیقه در روز و به مدت سه ماه ادامه دهید.

آویزان شدن و کشش می تواند فشار ستون فقرات را دفع کرده و ژست شما را اصلاح کند. همچنین پشت شما سفت تر شده و قدرت گرفتن و پایداری کلی بدن بهبود می یابد.
دوچرخه سواری
در حین دوچرخه سواری، پاهای شما از طریق تمرین شدید، دچار کشش و حرکت شده که به جریان بهتر خون کمک می کند و باعث می شود عضلات انعطاف پذیرتر شوند تا بتوانند رشد کنند.
حرکات یوگا برای افزایش قد کوتاه
روی پاهایتان بایستید به طوری که همدیگر را لمس کنند.
کف دستانتان را به هم زده به طوری که نوک انگشتان روی هم قرار گیرد.
سپس به سمت عقب خم شوید و سعی کنید بازوهای خود را بکشید. نفس خود را به آرامی بیرون دهید در حالی که به جلو خم می شوید و سعی می کنید زمین را به آرامی لمس نمایید. دستانتان باید در راستای پاهایتان باشد و سرتان بتواند زانوهایتان را لمس کند.
حرکت بعدی این است که پای راست را به عقب حرکت دهید. دست را به آرامی بالا بیاورید و سر را به موقعیت عادی خود برگردانید بعد، پای چپ را به عقب بچرخانید. پای چپ شما باید به موازات پای راستتان باشد و انگشتانتان باید زمین را لمس کند. در حالی که این کار را انجام می دهید، نفس خود را به آرامی بیرون دهید.

کمر خود را به آرامی بالا ببرید، بازوهای خود را مستقیم نگه دارید و سر خود را با دستان خود همراستا کنید. بدنتان یک شکل قوس مانند می گیرد. سپس خود را خود را بالا بکشانید.
بدن خود را به روی زمین بیاورید. به طوری که زمین را با پای خود،زانو، سینه و کف دستان لمس کنید. سر خود را به عقب آورده و سعی کنید تا آنجا که ممکن است بکشید. در نهایت، خودتان را به بالا بکشانید و بر روی کف دست و پای خود بمانید.
چگونه قد کودکمان را افزایش دهیم؟ برای اطلاعات بیشتر این مقاله را مطالعه نمایید.
بسکتبال
هنگامی که با توپ بسکتبال دریبل می زنید، دریبل باعث می شود که هر دو دست شما بهبود یابد و نه فقط دست غالبتان. هنگامی که هر دوی این دو دست به طور همزمان کار کند، کمک می کند تا به یک اندازه قد بکشند. لذا این ورزش نیز می تواند قد شما را افزایش دهد.
علاوه بر این بسکتبال ورزشی است که انواع پرش، دانک و گردش مفصل را دارد و علاوه بر ترشح آدرنالین و انعطاف پذیری، هدف اصلی آن رسیدن به سبد با بالاترین ارتفاع است. لذا می تواند به افزایش قد شما کمک ویژه ای نماید.

پیلاتس
بازوها را باز کنید. پاهایتان باید جدا از هم باشد. حالا پاهای خود را راست کنید تا توپ را به جلو ببرید. حالا آن را به عقب بیاورید به طوری که یک خط مستقیم با بدن خود بسازید. حالا سینه و سر خود را در حالی که آن ها را بالا نگه داشته اید، از توپ دور کنید و برای 5 ثانیه نگه دارید. این کار را تکرار کنید.
این ورزش شکم شما را تقویت می کند و بر قسمت پایینی بدن شما متمرکز است و از این رو کاری می کند تا انرژی عضلات شکمی شما افزایش یابد.

ایا شنا باعث بلند شدن قد میشود
شنا کردن یکی از بهترین تمرین ها برای افزایش قد است. شنا کردن با افزایش کشش رباط ها، تاندون ها و ستون فقرات، می تواند باعث افزایش قد کوتاه شود. بچه ها عموما به کلاس های شنا برده می شوند. نه فقط برای این که شنا یاد بگیرند بلکه برای این که با پا زدن و دست زدن به بدن مناسب تری دست پیدا کنند و دچار اضافه وزن نشوند.

برخی حرکات کششی
یکی از بهترین روش های انجام روش کشش، کشش ایستاده است. هر دو دست را به سمت بالا ببرید و با قرار دادن کف دست ها روی هم آن ها را به هم متصل کنید. سپس بدن را به یک سمت کش دهید. کشش جانبی یکی از موثر ترین تمرینات کششی برای افزایش قد است.
یکی دیگر از حرکات کششی، موقعیت جهشی است. در موقعیت جهش قرار گرفته و سر خود را به بالا بیاورید. سپس یک پایتان را به آهستگی به عقب برده به طوری که وزن بدن به روی یک پا و زانوی پای دیگر قرار گیرد. سپس دست ها را روی هم قرار داده و در حالی که سرتان را به صورت کشیده به بالا نگه داشته اید، بازوهایتان را بالا بیاورید. این تمرین به خوبی ماهیچه های پشت را کشیده کرده و کمی هم بر ماهیچه های شکم تاثیر می گذارد.

حرکت دیگر، حرکت کبری است. بر روی شکم خود خوابیده بالاتنه را به آرامی بالا بیاورید. لازم به ذکر است تغییر موقعیت باید بسیار آهسته باشد. تا جایی که می توانید بدن خود را خم کرده و بکشید.
تغذیه مناسب برای افزایش قد
رژیم غذایی متعادل با مقدار زیادی سبزیجات، میوه ها، پروتئین ها و کربوهیدرات ها می تواند به شما کمک کند. هرچند بدن بعد از 18 سالگی مقدار کمی هورمون رشد ترشح می کند اما هنوز هم می توانید تولید خود را با خوردن درست، افزایش دهید.
یک رژیم غذایی سالم باید در پروتئین ها، چربی های ضروری، کربوهیدرات های پیچیده و تمام مواد مغذی و ویتامین ها سرشار باشد. شیر، گوشت بدون چربی، سبزیجات برگدار و آجیل باید پایه های رژیم غذایی شما برای افزایش قد باشند.

کلسیم برای رشد و نگهداری استخوان های قوی ضروری است و به عنوان یک تقویت کننده قدی عمل می کند. شیر منبع عالی کلسیم است. علاوه بر این، دارای ویتامین A است که کلسیم را در بدن حفظ می کند. همچنین حاوی پروتئین است که در ساخت سلول ها به بدن کمک می کند.
علاوه بر شیر، غذاهای لبنی نیز تاثیر زیادی بر افزایش قد دارند. غذاهای لبنی مانند پنیر، ماست، خامه و بستنی حاوی ویتامین A، B، D و E هستند و همچنین دارای پروتئین و کلسیم می باشند. ویتامین D و کلسیم برای رشد ضروری است. کمبود ویتامین D می تواند منجر به کاهش قد شود. دریافت کلسیم کافی به ویژه در دوران بلوغ بسیار مهم است.
میوه ها و سبزیجات نیز منبع عالی از ویتامین ها، فیبر، پتاسیم و فولات هستند. ویتامین A به رشد استخوان ها و بافت ها کمک می کند. میوه هایی مانند گریپ فروت، پاپایا، انبه، میوه پاشن، هندوانه و زردآلو سرشار از ویتامین A هستند. ویتامین A همچنین در موادی مانند هویج، نخود فرنگی، کدو تنبل، کلم بروکلی، اسفناج، کلم، سیب زمینی شیرین، و غیره نیز یافت می شود.
همچنین در کنار آن ها میوه هایی مانند انواع توت ها، سیب زمینی ها و گوجه فرنگی نیز حاوی ویتامین C هستند که به رشد سالم استخوان ها کمک می کند و باعث افزایش قد می شود.

مرغ نیز یکی از بهترین منابع پروتئین در میان غذاهای حیوانی است و مقدار زیادی از پروتئین های بدن را برای ساخت بافت ها و عضلات فراهم می کند.
سویا حاوی بالاترین پروتئین در میان تمام غذاهای گیاهی است. پروتئین خالص موجود در سویا، استخوان و بافت های عضلانی را بهبود می بخشد. برای افزایش قد کوتاه ، مصرف 50 گرم سویا در هر روز توصیه شده است.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/198397/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

وداع با اطلس؛ ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکس بازنشسته می‌شود

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

نصیرزاده: با مجیدی، گل محمدی مذاکره داشتیم

نصیرزاده: تمام لیست خمس با نظر خودش جذب کردیم

پیروانی: یک بار هم علیه داوری حرف نزدم

وضعیت خروجی ورزشگاه وطنی

هاشمی نسب: درباره ناعدالتی ها حرف نمیزنم

کایل واکر: جود بلینگام یک هافبک کامل است

بادامکی: فشار مجازی استقلال بی سابقه بوده است

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

عمو کاووس: مرگ حقه، میکروب بهانه است

گناه مخاطب چی بود فرشته؟

‎«گریه لیلی»؛ شاهکار تکنوازی ویولن استاد اسدالله ملک

سرعت وقوع فرونشست چقدر است؟

خیلی شانس آورد از یک تصادف مرگبار نجات پیدا کرد!

عکس های کاملا به موقع

دلیل احساس درد در مفاصل انگشت ها چیست؟

اشتباهات ساده‌ای که آشپزخانه را شلوغ و نامرتب می‌کند

نسخه جدید ربات انسان‌نما اطلس با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

دقیقی: می‌توانستیم مساوی کنیم، حیف شد

جعفری: بازی کردن با فولاد در اهواز همیشه سخت است

قربانعلی‌پور: مطمئنا لیگ برای تیم ملی رصد می‌شود

حردانی: هواداران سنگ تمام گذاشتند

شجاعی جمله معروف کمالوند را بازسازی کرد

سرپرست استقلال: مشکل تیم ما مالی است

کری ستاره بارسا برای رئال؛ با 200 درصد توان بازی می کنیم

رضاوند: بازی‌ها با VAR برگزار شود تا حق تیمی‌ خورده نشود

واکنش بادامکی به استفاده از VAR در هفته‌های پایانی

بادامکی: اسماعیلی فر به هواداران لایک نشان داده

وقتی هیچی از هنر نقاشی نمیدونی

دابسمش علی لهراسبی برای مخاطبانش

سلمان: در باز است، باز پرنده است، پس در پرنده است!

وقتی نمیتونی دو دقیقه ساکت بشینی

فامیل دور و بچه‌ش و ببعی قاچاقی میخوان برن ترکیه

بلایی که مهسا طهماسبی سر گربه های محله آورده

قطعه «گلادیاتور» اثر هانس زیمر با ساز دودوک

پزشکان پایبند تعرفه‌های قانونی نیستند

ترفند عجیب گراز برای فرار از دست سگ‌های شکارچی!

خوشمزه ترین سوپ قارچی که میتونی درست کنی

افزایش قد نرمال برای دختران در سنین بلوغ

توصیه ای برای چیدمان منزل کسانی که فرزند اوتیسم دارند

تصاویری فوق‌العاده زیبا از عبور زیبای فالکون 9 از مقابل ماه

چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه

ویسی: قول می‌دهم خوزستانی‌ها در پایان، ناراحت نباشند

نویدکیا: نیمه دوم با کیفیت بازی کردیم

شجاع: هواداران تراکتور هر چه بگویند حق دارند