آریا بانو

آخرين مطالب

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد

نقش موثر پیشکسوتان و قهرمانان ورزشی در پیشگیری از اعتیاد اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: پیشکسوتان و قهرمانان ورزشی نقش مؤثری در پیشگیری از اعتیاد دارند و می‌توانند یاری‌گر ما باشند.

به گزارش ایسنا، دکتر اسکندر مؤمنی در نشست با جمعی از پیشکسوتان و قهرمانان ملی ورزش در مجموعه فرهنگی شقایق گفت: بر اساس آمار شیوع‌شناسی دو میلیون و 800 هزار مصرف‌کننده دائمی و یک میلیون و 600 مصرف‌کننده تفننی مواد مخدر در کشور وجود دارند که در مجموع آمار مصرف‌کنندگان مواد مخدر به بالای 4 میلیون نفر می‌رسد.
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران در کنار کشوری (افغانستان) قرار دارد که تولید مواد مخدرش در سال 2001 میلادی، 200 تن بود اما امروزه به بیش از 9 هزار تن و به رشد 50 برابری رسیده است.
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در ادامه اظهارکرد: اعتیاد، وکیل، قاضی، دکتر، ورزشکار و... نمی‌شناسد، هر کسی ممکن است معتاد شود. اگر غفلت کنیم، اعتیاد در خانه ما را هم می‌زند.
مؤمنی افزود: مبارزه و مقابله با مواد مخدر همواره بوده است و ادامه دارد اما در کنار این حوزه باید برنامه‌های پیشگیرانه نیز اجرا شود تا جوانانمان گرفتار اعتیاد نشوند. پس راه اصلی در مبارزه با مواد مخدر، توجه به حوزه پیشگیری از اعتیاد است تا کسی به سمت اعتیاد نرود.
وی اعتیاد را بیماری صعب‌العلاج برشمرد و تصریح کرد: تفاوت بیماری اعتیاد و سرطان در آن است که سرطان، فقط خود فرد را گرفتار می‌کند و واگیردار نیست اما اعتیاد چند خانواده را گرفتار می‌کند. پس در کنار اقدامات مقابله‌ای و درمانی باید اقدامات پیشگیرانه همچون آگاه‌سازی و آموزش را نیز انجام داد.
دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: جامعه ورزش نزد مردم محبوب است و مردم احترام خاصی برای قهرمانان خود قائل‌ هستند و در این جلسه قصد داریم با هم‌اندیشی، در حوزه پیشگیری از اعتیاد، اقدامات و مداخلات پیشگیرانه‌ مؤثری را انجام دهیم.
به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر، مؤمنی افزود: از قدیم‌الایام تاکنون، دنیای ورزش دارای شور، هیجان و جذابیت بوده است و مردم در پای تلویزیون‌ها چشم‌انتظار بوده‌اند تا قهرمانانشان در مسابقات ورزشی برنده شود. قهرمانان الگوی جامعه هستند و نوع ادبیاتشان در جامعه اثرگذار است.
وی پیشکسوتان و قهرمانان ورزشی را از گروه‌های مرجع جامعه خواند و گفت: این گروه‌ها نقش مؤثری در پیشگیری از اعتیاد دارند و می‌توانند یاری‌گر ما باشند.
مؤمنی ادامه داد: نباید منتظر فرد یا نهادی برای کمک بود بلکه باید از هر ظرفیتی که در اختیار داریم خصوصاً ظرفیت قهرمانان و ورزشکاران محبوب کشور استفاده کنیم.
وی در ادامه پیشنهاد پیشکسوتان ورزش کشورمان را در خصوص تشکیل کارگروه ورزشی در حوزه پیشگیری از اعتیاد را پذیرفت و گفت: این کارگروه باید تولید فکر، برنامه و کار اجرایی داشته باشد، همچنین یک نفر به‌عنوان هماهنگ‌کننده در این زمینه انتخاب شود.
مؤمنی بر تجهیز اماکن ورزشی برای جوانان و شناسایی بهبودیافتگان در محلات زندگی ورزشکاران و حمایت از آنان تأکید و اظهارکرد: طبق آمار بیش از 50 درصد معتادان شاغل بوده‌اند پس اعتیاد دلیل مشخصی ندارد.
براساس این گزارش حسین رنگرز به‌عنوان هماهنگ‌کننده و علی دایی، دکتر حسین رنگرز، بهداد سلیمی، کمیل قاسمی و محمد انصاری به‌عنوان اعضای کارگروه انتخاب شدند.
در ادامه علی پروین- کاپیتان و سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران و باشگاه پرسپولیس - آمادگی پیشکسوتان و قهرمانان ورزش ایران را برای همکاری با ستاد مبارزه با مواد مخدر در حوزه پیشگیری از اعتیاد اعلام کرد.
پروین گفت: ما ورزشکاران با همه توان خود در خدمت حوزه پیشگیری از اعتیاد هستیم.
وی در ادامه پیشنهاد داد: پنج نفر از میان این جمع انتخاب شوند و در یک کارگروهی به تدوین برنامه‌های مختلف بپردازند. همچنین آنان می‌توانند حداکثر ماهی یک بار به زندان‌ها بروند و با افراد زندانی معتاد، تیم‌های ورزشی تشکیل دهند و روی آنان کار کنند تا به سمت پاکی و بهبودی بروند.
کاپیتان و سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران و باشگاه پرسپولیس از مسئولان کشور خواست که امکانات ورزشی مناسبی را فراهم کنند تا جوانانمان با روی‌ آوردن به ورزش از اعتیاد دوری کنند.
همچنین امیر قلعه نوعی - کاپیتان پیشین تیم استقلال و سرمربی تیم سپاهان - با بیان اینکه جامعه معرفتی ایران هنوز زنده است، آمادگی خود را جهت همکاری در حوزه پیشگیری از اعتیاد اعلام کرد و گفت: این نشست نشان داد هنوز جامعه معرفتی ایران زنده است.
وی افزود: اعتیاد هیچ‌وقت دلیل واضحی نداشته است و فقر و بیکاری نیز تنها برخی از علل شیوع آن به شمار می‌روند.
سرمربی تیم سپاهان پیشنهاد داد: کارگروه اجرایی از این جمع تشکیل شود تا در حوزه پیشگیری از اعتیاد سیاستگذاری کند. این کارگروه وظایفی را به ورزشکاران محول و نظارت کند که به‌درستی انجام شوند. این امر موجب می‌شود که خود ورزشکاران کار را در دست بگیرند.
قلعه‌نوعی در پایان همکاری خود را به‌صورت همه جانبه در حوزه پیشگیری از اعتیاد اعلام کرد.
در ادامه این نشست علی دایی- آقای گل فوتبال جهان - بر تشکیل کارگروه ورزشی در حوزه پیشگیری از اعتیاد تاکید کرد و گفت: تاکنون در جلسات بیشتر حرف زدیم و کمتر عمل کرده‌ایم. جلساتی که با عمل همراه نباشد، به کار نمی‌آید. لذا امیدوارم پس از برگزاری این جلسه بتوانیم با هم‌اندیشی و به‌صورت عملی در حوزه پیشگیری از اعتیاد اقدام کنیم و مثمرثمر باشیم.
وی تاکید کرد: کارگروه ورزشی در حوزه پیشگیری از اعتیاد تشکیل شود و در آن ابتدا از کار تبلیغاتی شروع کنیم و پله پله جلو برویم و کارهای عملی مؤثری انجام دهیم. چنین اقداماتی عاملی مؤثر در پیشبرد برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد خواهد بود.
گفتنی است در این نشست، پیشکسوتان و قهرمانان ملی ورزش از جمله علی پروین، امیر قلعه‌نوعی، علی دایی، سید جلال حسینی، کیانوش رستمی، محسن کریمی، کمیل قاسمی، مجتبی میرزاجانپور، بهداد سلیمی، دکتر حسین رنگرز، وحید شمسایی، مهدی رحمتی، محمد انصاری، دکتر حمید سجادی و دکتر امین نوروزی حضور داشتند و همکاری تنگاتنگ خود را با ستاد مبارزه با مواد مخدر در جهت پیشگیری از اعتیاد اعلام کردند.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/194837/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

چرا برخی وقت ها نمی توانیم از صحبت کردن دست برداریم؟

عادات بدی که پیرتان می کند!

آسیب‌های وابستگی شدید به یک دوست و درمان

چگونه می توان 8 بیماری روانی عجیب را شناسایی کرد؟

9 نشانه عجیب استرس را به خاطر بسپارید

اختلال مو کنی چیست ؟علل و درمان آن

10 علامت که میتواند شما را آگاه کند افسردگی دارید

دمنوش هایی برای کاهش استرس و تقویت ایمنی بدن در برابر کرونا

چگونه بدون کلافگی و خستگی در خانه بمانیم؟

آیا نگرانی و استرس ،خطر ابتلا به ویروس کرونا را افزایش می دهد؟

آیا ویروس کرونا باعث افسردگی می‌شود

چگونه خود را قرنطینه کنیم؟

نحوه مدیریت کارمندان از راه دور

راه حل آشتی با دوست بعد از دعوا

چگونه روانشناس خوب را از بد تشخیص دهیم

خستگی تصمیم چیست و چگونه با این خستگی مقابله کنیم؟

خوابیدن با ناراحتی چه عوارضی دارد؟

هنگام استرس چه کارهایی انجام ندهیم؟

زبان بدن چیست و فواید آن کدام است؟

اُبژه و روابط ابژه ای چیست؟

7 روش ساده برای کاهش استرس

راه و روش یادگیری

علائم افسردگی در زنان را بشناسیم

چرا ما انسان‌ها می‌خندیم؟

نظریه مزلو: سلسله مراتب نیازها

نکات ضروری برای مواجهه با ترس

آلکسی تایمیا چیست؟ علل، علائم و راه درمان

8 عادت برای تقویت اعتماد به نفس

9 نکته برای غلبه بر ترس

سروتونین چیست و خوراکی های منبع سروتونین کدامند؟

قصه درمانی چیست و چگونه میتوان با قصه درمانی از مشکلات دور شد؟

عواملی که باعث ایجاد عصبانیت می‌شود کدامند و برای کنترل خشم و عصبانیت چه باید کرد؟

8 عادت رفتاری برای افزایش اعتماد به نفس و داشتن زندگی شادتر

چرا از دیگران تقلید می کنیم؟

اختلالات کنترل تکانه چیست ؟علل و درمان آن

دلایل خودزنی نوجوان و راه درمان آن چیست؟

تئوری انتخاب چیست و چه کاربردهایی دارد؟

کاردرمانی ذهنی چیست و کاربرد های آن کدامند؟

مدیتیشن چیست و انواع مدیتیشن کدامند؟

آنچه در مورد اریتروفوبیا (ترس از سرخ شدن) باید بدانید

انواع هدف چیست و داشتن هدف در زندگی چه اهمیتی دارد؟

تجسم خلاق چیست ؟

ماتریس بوستون چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟

مهارت رهبری چیست ؟

هوش هیجانی چیست و چه کاربرد هایی دارد؟

دلایل اختلال خواب نوجوانان چیست و راههای درمان آن کدامند؟

پارانویا چیست و چه علائمی دارد؟

ماندالا چیست و چه کاربردی دارد؟

اختلال وسواس جبری چیست؟

استرس در دختران نوجوان