آریا بانو

آخرين مطالب

در گزیده اخبار اجتماعی ایسنا بخوانید:

از حال و روز بیمارستان سینای 156 ساله تا سن مصرف تفننی سیگار اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - رایزنی با مجامع هواداران برای حضور زنان در ورزشگاه‌ها و تماشای لیگ فوتبال، تولیدکننده داخلی ون را به تاکسیرانی معرفی کنید!، استفاده از روش‌های نوین جفت‌گیری و لقاح مصنوعی برای یوز ایرانی، تعیین سقف سنی برای مدیران شهرداری تهران، آمبولانس برای حمل بیمار است نه جسد، بازدید ایمنی آتش‌نشانی از هیات‌ها و تکایا و... تیتر برخی از مهمترین اخبار اجتماعی ایسنا در نهم شهریورماه هستند.

به گزارش ایسنا، امروز در سرویس اجتماعی ایسنا حدود 50 خبر، مصاحبه و گزارش ارسال شده است که گزیده‌ای از مهمترین این اخبار به همراه تیتر و لینک در زیر می‌آید:
تعیین سقف سنی برای مدیران شهرداری تهران
عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در مورد جزئیات لایحه انتصاب جوانان در پست‌های مدیریتی شهرداری تهران توضیحاتی را ارائه کرد.
حجت نظری در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد آخرین وضعیت طرح انتصاب جوانان در پست‌های مدیریتی شهرداری تهران با بیان اینکه اردیبهشت ماه سال گذشته به مناسبت روز جوان، طرحی با عنوان «الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه انتصاب جوانان در مدیریت شهری» در شورای شهر مطرح شد گفت: بنا بود که ظرف مدت یک ماه این لایحه برای بررسی بیشتر به صحن شورا آورده شود اما متاسفانه 5ماه اعلام وصول نشد که نهایتا در شهریورماه فوریت آن در شورا به رای گذاشته شد.
تولیدکننده داخلی ون را به تاکسیرانی معرفی کنید!
مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور با اشاره به اینکه 13 هزار ون فرسوده در کشور نیازمند نوسازی هستند،گفت: اگر تولیدکننده داخلی توانایی تولید ون به صورت واقعی نه بر روی کاغذ را داشته باشد از آن استقبال می کنیم، ولی اگر واقعا ون در کشور تولید نشود تکلیف چیست، غیر از استفاده از ظرفیت واردات چه راهکار دیگری وجود دارد؟.
چندی پیش مشاور انجمن خودروسازان ایران طی صحبت‌هایی به این موضوع اشاره کرده بود که واردات همواره با خود نقل و نبات به همراه دارد و شیرین است و همه طرفدار آن هستند و کسی علاقه‌ای به تولید داخل ندارد. وی با لقمه چرب دانستن واردات اضافه کرده بود که در ایران سال‌ها است که تولید ون وجود دارد اما لازمه این تولید، وجود خریدار است که عمدتا سازمان‌هایی همچون تاکسیرانی، اتوبوس‌رانی و... هستند که آنها نیز به دنبال واردات هستند.
آمبولانس برای حمل بیمار است نه جسد
رییس سازمان اورژانس کشور، نسبت به طرح مباحثی مبنی بر لزوم راه‌اندازی اورژانس ویژه سوانح برای انتقال فوتی‌های ناشی از حوادث ترافیکی واکنش نشان داد.
دکتر پیرحسین کولیوند در گفت‌وگو با ایسنا، درباره برخی مباحث مطرح شده مبنی بر لزوم ایجاد اورژانس ویژه سوانح برای انتقال فوتی‌های ناشی از حوادث ترافیکی، گفت: انتقال فوتی‌های ناشی از حوادث، جزو وظایف و کارهای اورژانس نیست؛ چراکه اگر قرار باشد با آمبولانسی که برای نجات جان یک مصدوم دیگر است، فوتی‌ها را جابجا کنیم، ممکن است از کار ویژه اصلی‌مان یعنی نجات جان افراد جا بمانیم.
یک مشکل قدیمی در بیمارستان‌ها / تنزل درجه چند بیمارستان خصوصی تهران
معاون درمان وزارت بهداشت با اعلام بازنگری در سنجه‌های اعتباربخشی بیمارستان‌ها و طراحی ١٣٠ سنجه ضروری در حیطه ایمنی بیمار، گفت: برخلاف گذشته، اعتباربخشی بیمارستان‌ها به صورت دوره‌ای انجام می‌شود و در هر بازدید گزارش‌ها اعلام و بلافاصله نتیجه آن بر درجه بیمارستان اعمال می‌شود.
رایزنی با مجامع هواداران برای حضور زنان در ورزشگاه‌ها و تماشای لیگ فوتبال
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده درباره حضور زنان جهت تماشای رقابت‌های باشگاهی فوتبال گفت: برخی معتقدند شاید در رقابت‌های داخلی و بازی‌های لیگ، فضا از نظر فرهنگی برای زنان مناسب نباشد که اگر بتوانیم با مجامع هواداران فعالیت مثبتی انجام دهیم و تضمین کنیم که فضاهای فرهنگی بهتر شود، زنان می‌توانند در رقابت‌های باشگاهی نیز حضور داشته باشند.
معصومه ابتکار در گفت‌وگو با ایسنا، درباره فراهم آوردن شرایط برای حضور بانوان در ورزشگاه‌ها نیز بیان کرد: در گذشته این موضوع مطرح بود که باید ورود و خروج زنان به استادیوم‌های ورزشی به صورت جداگانه باشد، در همین راستا سال گذشته دولت شیوه‌نامه‌ای را تصویب کرد تا این موضوع تسهیل شود، اما برخی موضوع حضور زنان در استادیوم‌ها را به نوعی تصویرسازی کردند که موجب بروز واکنش‌هایی از سوی برخی افراد شد، در حال حاضر از نظر زیرساخت‌ها برای وضعیت استادیوم‌ها تدابیری اندیشیده شده است.
14 تا 15 سالگی؛ سن مصرف تفننی سیگار/آغاز 50 درصد اختلالات روانی از سنین زیر 14 سال
معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه درس سواد رسانه‌ای در پایه دهم تدریس می‌شود ولی خوب است که چنین آموزش‌هایی از سنین پایین‌تر آغاز شود اظهار کرد: شمار مشاوران مدارس نیز باید افزایش یابد. ما در ائتلاف نماد، تربیت افراد چندظرفیته و ایده مددکار مدرسه را مطرح کردیم.
به گزارش ایسنا، حبیب الله مسعودی فرید، درباره آسیب‌های اجتماعی در جمعیت دانش‌آموزی گفت: جای اقدامات پیشگیرانه برای کودکان و نوجوانان خالی است. فراگیری مهارت‌های اجتماعی و سبک زندگی ایرانی اسلامی به گونه‌ای که منجر به تغییر رفتار شود بسیار مهم است.
30 درصد دانش آموزان در معرض آسیب‌های روانی و اجتماعی/یک‌درصد نیازمند خدمات اورژانسی
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری آزمون غربالگری سلامت روانی و اجتماعی دانش آموزان دوره متوسطه اول گفت: طبق تحلیل‌های به دست آمده از این آزمون، حدود یک درصد دانش آموزان نیازمند درمان و در معرض شدید آسیب‌های روانی و اجتماعی قرار دارند. همچنین 30 درصد دانش آموزان به شدت نیاز به توانمندسازی دارند و در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار گرفته‌اند.
به گزارش ایسنا، علیرضا کاظمی با اشاره به وضعیت آسیب‌های اجتماعی در جمعیت دانش‌آموزی اظهار کرد: آسیب‌های اجتماعی جزو اولویت‌های نظام است و در آموزش و پرورش نیز از دغدغه‌های مهم به شمار می‌رود.
برنامه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش برای تدوین و اجرای "قانون خاص فرهنگیان"
وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در پیامی توییتری از تنظیم قانون خاص فرهنگیان خبر داد و نوشت: تمام تلاش خودم را خواهم کرد تا در این دو سال چند اقدام موثر برای معیشت معلمان عزیز را به سرانجام برسانم که همگی درقانون خاص فرهنگیان تجمیع خواهد شد تا فرهنگیان برای اولین بار قانونی ویژه داشته باشند.
به گزارش ایسنا، محسن حاجی میرزایی در صفحه توییترش با درج سه هشتگ‌ "حقوق معلم"، "مسکن فرهنگیان" و "تغییر واقعی" نوشت: معلم کارمند نیست، آموزش کالا نیست.
گردشگری آشوراده چه بلایی سر "فوک خزری" می‌آورد؟
مسئول مرکز حفاظت فوک خزری با انتقاد از موافقت سازمان حفاظت محیط زیست با اجرای طرح گردشگری آشوراده گفت: این طرح قلمرو زیستی فوک خزری را در معرض آسیب‌های جدی قرار می‌دهد که این امر بر خلاف مفاد کنوانسیون حفاظت از گونه‌های وحشی مهاجر است.
به دنبال موافقت سازمان حفاظت محیط زیست با اجرای طرح گردشگری آشوراده، امیر صیاد شیرازی در گفت‌وگو با ایسنا نسبت به اثرات منفی اجرای پروژه گردشگری در جزیره آشوراده استان گلستان هشدار داد و گفت: در سواحل ایران دو نقطه داریم که به عنوان قلمروهای اصلی فوک خزری شناخته می‌شود؛ یکی آشوراده و میانکاله و دیگری بوجاق در استان گیلان است البته سواحل میانکاله و آشوراده به دلیل نزدیکی به آب‌های ترکمنستان مهم‌ترین زیستگاه فوک خزری به شمار می‌آید چون این بخش از سواحل ترکمنستان خالی از سکنه است و جمعیت قابل توجه فوک‌ها را در خود جای داده است که در سواحل میانکاله و آشوراده نیز تردد می‌کنند.
استفاده از روش‌های نوین جفت‌گیری و لقاح مصنوعی برای یوز ایرانی
دامپزشک پارک پردیسان ضمن اشاره به آخرین اقدامات انجام شده برای باروری یوزپلنگ‌های پارک پردیسان گفت: در حال حاضر قرار است از روش (medical target train) برای جفت‌گیری طبیعی استفاده شود. چنانچه این روش جواب نداد به سراغ روش‌های دیگر لقاح مصنوعی خواهیم رفت.
ایمان معماریان در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه حدود چند ماه گذشته روی دلبر و کوشکی - یوزپلنگ‌های پارک پردیسان - لقاح مصنوعی با روش غیر تهاجمی انجام شد که متاسفانه موفقیت آمیز نبود، اظهارکرد: لقاح مصنوعی غیرتهاجمی تاکنون چندین بار در دنیا انجام شده اما هیچ وقت روی یوزپلنگ‌ها جواب نداده است اما چون این نوع از لقاح غیرمصنوعی، ریسک بسیار کمتری دارد، ترجیح دادیم که این روش را یک بار امتحان کنیم. لقاح مصنوعی با روش غیرتهاجمی مانند جفت‌گیری طبیعی است و در آن اسپرم بدون جراحی داخل مجرای تناسلی ماده قرار می‌گیرد.
بازدید ایمنی آتش‌نشانی از هیات‌ها و تکایا
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از انجام بازدیدهای ایمنی از هیات‌ها و تکایا توسط کارشناسان این سازمان خبر داد.
سید جلال ملکی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان درباره بازدید سازمان آتش‌نشانی از هیات‌ها و تکایا اظهار کرد: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران همچون سال‌های گذشته از چندین روز پیش از آغاز فعالیت های هیئت و تکایا اقدام به بازدید ایمنی از فضای داخلی هیئت‌ها و تکایا و همینطور امکانات و تجهیزات داخل آن‌ها کرده است.
کشف جسد در زیرپله خانه دو طبقه
معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری قاتلی که پس از قتل دوستش جسدش را در زیرپله خانه‌اش دفن کرده بود خبر داد.
به گزارش ایسنا سرهنگ علی گودرزی درباره جزئیات وقوع این قتل و دستگیری قاتل اظهار کرد: روز 26 اردیبهشت ماه امسال خانمی 48 ساله به دادسرای امور جنایی تهران مراجعه کرد و مدعی شد که همسرش به‌ نام «بیژن» که 55 ساله است مفقود شده؛ در پی این موضوع پرونده با دستور بازپرس شعبه نهم دادسرای جنایی تهران برای پیدا شدن وی به اداره یازدهم پلیس جنایی تهران منتقل شد.
به گزارش ایسنا، پربازدیدترین اخبار اجتماعی ایسنا، در روز شنبه نهم شهریورماه به شرح زیر است:
این بیمارستان 156 سال سن دارد
آمبولانس برای حمل بیمار است نه جسد
چند اشتباه رایج در فصل گرما
14 تا 15 سالگی؛ سن مصرف تفننی سیگار/آغاز 50 درصد اختلالات روانی از سنین زیر 14 سال
رایزنی با مجامع هواداران برای حضور زنان در ورزشگاه‌ها و تماشای لیگ فوتبال
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/192234/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بادبان ناسا بر فراز زمین برافراشته می‌شود!

«نشان سبز» درباره زندگی پیامبر اکرم (ص) منتشر شد

صعود شفیعیان به فینال کایاک 500 متر

واکنش سرمربی فوتسال ژاپن به احتمال تقابل با ایران

طلسم‌شکنی 120 ساله با آلونسو عبرتی برای چرخه تکراری لیگ برتر

چین با پذیرش شکست مقابل ویتنام حذف شد

نبرد همزمان ستاره استقلال با آلوز و گودرزی

واکنش توخل به تمدید ناگلزمان

ناگلزمان: تمدید قراردادم تصمیمی قلبی بود

واکنش جالب سرمربی رم وقتی یورنته از او زمان باقی مانده بازی رو میپرسه!

گران‌ترین لیگ فوتبال دنیا در بن بست!

عالیشاه بازی‌های مهم پرسپولیس را از دست داد

یوفا بارسلونا را نقره‌داغ کرد

مهران رجبی رازی که خیلی‌ها دنبالش بودند را فاش کرد!

خاطره جالب محمد بحرانی از 3هزار تومانی که زندگی‌اش را تغییر داد

پسر صدیقه خانم که اروپایی‌ها را شگفت زده کرد

این صیفی همه کمبودهای بدن و ویتامین ها را جبران می کند

هزینه مومیایی جسد در سال 1403 اعلام شد

وقتی زنبور محو شهد گل ها می شود

دره خزینه یکی از دره‌های زیبا و شگفت‌انگیز استان لرستان

صحنه هایی دیدنی از خانواده خرس های قطبی

اخترشناسان پرجرم‌ترین سیاه‌چاله ستاره‌ای کهکشان راه شیری را کشف کردند

شعرخوانی زیبا از هوشنگ ابتهاج

مقایسه گل‌ها و مهارت‌های وینیسیوس و یامال

تاریخ بازگشت بارسلونا به نوکمپ مشخص شد

رقابت جدید و جذاب پرسپولیس و استقلال

پرسپولیس امروز به مصاف پیکان می‌رود

4 ستاره در لیست فروش آرسنال

مروری بر گل‌ها و مهارت‌های برتر رونالدو نازاریو در اینتر

گرم کردن جالب مارادونا پیش از بازی مقابل بایرن مونیخ

حرکت منشوری دانیال اسماعیلی‌فر پس از گلزنی به نفت آبادان

رئیسی‌کیا: وضعیت واگذاری با دهه پیش متفاوت است

کنایه مدافع ذوب‌آهن به پنالتی سپاهان!

بازیگر سفارشی که کارگردان رو تحقیر میکنه!

شبکه های اجتماعی و تاثیر آن بر صنعت موسیقی

ترافیک سنگین در جاده کرج - چالوس

شور و شادی مردم اصفهان با اجرای سرود ای ایران در کنار زاینده رود

4 گوشه دنیا/ بزرگترین مارِ تاریخ طبیعت کشف شد

مهارت شگفت‌انگیز جانی دپ در کشیدن نقاشی

کاپ‌کیک شکلاتی بدون فر و همزن

اگر این نشانه های ساده را دارید سلامتی تان به خطر افتاده است!

چطور با خودشیفته‌ها رفتار کنیم؟

چاپ مجله اختصاصی برای یک بازی لیگ برتر!

کدام تیم بیشترین شانس فتح لیگ قهرمانان اروپا را دارد؟

ترین‌های هفته بیست و سوم لیگ برتر ایران

تمرین منچستریونایتد برای نیمه نهایی جام حذفی مقابل کاونتری

تمامی گل‌های هفته 29 لیگ برتر پرتغال

شبیه‌سازی بازی منچسترسیتی و رئال مادرید با عروسک لگو

تاریخ و روز بازی رئال تغییر کرد

ستاره بایرن جرات شوخی با رئال را نداشت