آریا بانو

آخرين مطالب

معنی تفاهم در زندگی مشترک به چه معناست؟ گوناگون

  بزرگنمايي:

آریا بانو -
معنی تفاهم در زندگی مشترک به چه معناست؟
٣٧
٠
بیتوته / تفاهم به معنای مقصود یکدیگر را فهمیدن و درک کردن مطلب همدیگر است. تفاهم در ازدواج به معنای فهم مشترک یا فهم نزدیک همسران نسبت به یک موضوع است. معمولاَ وقتی از افراد سؤال میشود که برای ازدواج موفق چه مواردی مهم است یکی از موارد مهمی که از طرف اکثر افراد بیان میشود، تفاهم است.
متأسفانه در میان مردم، اکثراً تفاهم با توافق اشتباه گرفته میشود. تفاهم یعنی فهم نزدیک به هم داشتن اما توافق یعنی تلاش برای رسیدن به یک فهم نزدیک به هم.
افرادی که با هم تفاهم دارند به راحتی و سهولت با هم روزگار میگذرانند اما آنها که با هم توافق کرده اند ممکن است در طول زمان به توافقات خود پایبند نباشند و از توافق خود عدول کنند. تفاهم یعنی من و تو بدون اینکه از قبل با هم توافق کرده باشیم، نظراتمان نزدیک به هم است. اما توافق یعنی من و تو لازم است انرژی مصرف کنیم و نظراتمان را به هم نزدیک کنیم.
تفاهم بدون نیاز به صرف انرژی به دلایل مختلف از جمله پیشینه ی همانند، از قبل در همسران وجود دارد. دلیل اصلی اینکه ذکر میشود افرادی که تفاوت زیاد سنی، فرهنگی اجتماعی، تحصیلی، دینی و … دارند برای ازدواج با یکدیگر مناسب نیستند، این است که این افراد تفاهم زیادی با هم نخواهند داشت. تفاوتهای فرهنگی، قومی، نژادی، سنی، مذهبی، اجتماعی و تحصیلی باعث میشود که نگرش افراد به دنیا و موضوعات زندگی متفاوت باشد. وقتی که نگرشها متفاوت باشد تفاهم با مشکل روبرو خواهد شد.
تفاهم در ازدواج چقدر مهم است
ابتدا بهتر است به تعریف تفاهم بپردازیم. زمانی که دختر و پسر از نظر فکری ، ذهنی و اخلاقی و حتی مذهبی اشتراکات زیادی با هم دارند و در مورد مسائل مختلف زندگی فهم مشترکی دارند می توان گفت بین آنها تفاهم وجود دارد.
از نظر عامه مردم دختر و پسری که با یکدیگر تفاهم دارند بهتر می توانند زندگی کنند. در واقع یکی از آنها طوری رفتار و برخورد می کند که طرف مقابل هم انها را می پسندد و دوست دارد.
از آنجایی که افکار ، اخلاق و باور جزء اصول مهم زندگی مشترک است ، پس ضروری است که تفاهم در ازدواج بین دختر و پسر وجود داشته باشد. از طرفی تغییر شخصیت و نحوه افکار عمل و اخلاق طرفین در دوران پس از ازدواج در واقع موضعی نشدنی یا سخت است. بزرگترین اشتباه در ازدواج این است که افراد تصور کنند اگر پیش از ازدواج تفاهم نباشد پس از شروع زندگی مشترک می توان به تفاهم رسید.
اگر ازدواج صرفا به خاطر عشق و دوست داشتن باشد احتمال دارد که از موضوعات مورد اختلاف چشم پوشی شود و در نتیجه به خاطر عدم تغییر رفتار و شخصیت در طول رابطه ، جدایی و طلاق اتفاق می افتد.
لذت جنسی و عاطفی بین دختر و پسر ممکن است باعث شود تفاهم در ازدواج به صورت موقتی بین دختر و پسر صورت گیرد.
با توجه به شرایط پیچیده امروزی تفاهم در ازدواج به صورت صد در صد امکان پذیر نیست و یافتن فردی که به طور کامل از نظر فکری ، اخلاق و باورها در یک سطح باشد ، سخت است.
برای رسیدن به تفاهم در زندگی زناشویی عواملی دخیل است که یکی از آنها پذیرش همدیگر است به همسرتان اجازه بدهید همان که هست باشد نه آن طور که شما دوست دارید از او توقع نداشته باشید، نوع دیگری فکر کند و یا طوری باشد که با خود واقعیش هماهنگی ندارد.
درک احساسات همسرتان عامل دیگری است که به شما کمک می کند تفاهم داشته باشید خود را جای یکدیگر بگذارید.
داشتن رابطه ی صادقانه و قابل اعتماد میان همسران سبب می شود که همسرتان با اطمینان کامل راز خود را به شما بگوید مطمئن باشید که بعدا بر ضد خودش به کار نمی برید.
هر فردی باید زمانی را برای خودش صرف کند و برای نیازهای شخصی خود نیز اهمیت قائل شود اگر ما برای رفع نیازهای دیگران از جمله همسر و فرزندان تلاش کنیم و برای خود وقت صرف نکنیم از عدم کمال خود احساس رنجش و خشم می کنیم بنابراین باید بین این دو تعادل برقرار کنیم و از زندگی شخصی خودمان نیز رضایت داشته باشیم.
تفاهم پس از ازدواج به وجود می‌آید؟
تفاهم به معنی تناسب و اشتراک طرفینی در حیطه فکر و اخلاق و عمل نقش اساسی در زندگی مشترک دارد چون دو نفری که این مقدار اشتراک دارند بهتر و با اختلاف کمتری می‌توانند با هم زندگی کنند.
با توجه به اینکه تفاهم اشتراک فکری و اخلاقی و عملی است، لازم است این اشتراک قبل ازدواج وجود داشته باشد چون ایجاد تفاهم بعد ازدواج در گرو تغییر فکر و اخلاق و رفتاری است که در معمول افراد کار مشکلی می‌باشد. بخاطر اینکه وقتی یک نفر سالها با یک نوع فکر و اخلاق و رفتار پرورش پیدا کرده است، بعید است که بعد از ازدواج به راحتی بتواند تغییر کند.
البته اگر اختلاف فکری اخلاقی رفتاری طرفین در موارد اصلی و زیاد نباشد، جذابیتهای عاطفی و جنسی طرفین سبب می‌شود که هر کدام بخاطر طرفش کوتاه بیاد یا او را به همین صورتی که هست بپذیرد و یا اینکه سعی کند خودش را تغییر بدهد. لذا وجود تفاهم در موارد اصلی به شرط وجود عشق و علاقه بین طرفین احتمالا کافیست و به تفاهم یا گذشتن از اختلافات جزئی کمک خواهد کرد.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/191665/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برای خوب شدن سرفه آنتی‌بیوتیک بخوریم؟

کمالوند: بعد از بازی تراکتور حرف های مهمی دارم

خلاصه بازی وستهم 1 - بایرلورکوزن 1

برتری رئال مادرید مقابل منچسترسیتی در ضربات پنالتی به روایت کارتون

خنده های یورگن کلوپ در لحظات پایانی بازی آتالانتا و لیورپول و حذف از لیگ اروپا

سیو برتر هفته 29 لیگ برتر پرتغال 2023/24

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

آاس رم (3) 2-1 (1) میلان؛ شیطان در جهنم المپیکو سوخت

خلاصه بازی آاس رم 2 - آث میلان 1

نماشی دیگر از گلر دیوانه با دو کارت زرد!

آخرین بازی اروپایی کلوپ و لیورپول

لورکوزن ادامه می‌دهد؛ نیمه نهایی و رکورد

واکنش آتالانتا به صعود تاریخی

خاطره تیری آنری از بهترین گلی که لیونل مسی به ثمر رسانده است

وقتی آنتونیو رودیگر جهت ضربه پنالتی متئو کواچیچ را به آندری لونین نشان می‌دهد!

گل اول میلان توسط گابیا در دقیقه 85

خلاصه بازی آتالانتا 0 - لیورپول 1

محمد عباس‌زاده دوباره در نقش رهبر نساجی

24 هفته صبر و یک تغییر تیم برای گلزنی!

شروع قوی رم؛ میلان آچمز شد!

دو مصدوم و یک اخراجی، امیدواری میلان به کامبک

پیروزی یوزهای ایرانی در گام نخست آسیا

عملکرد تیم ملی فوتسال ایران مقابل افغانستان از زبان رعدی

جریمه 10 درصدی پس از باخت به پرسپولیس

استفاده حداکثری از غیبت تورس و زنده‌روح

سیو تک دست دیدنی آلیسون در دیدار برابر آتالانتا

گل دوم آاس رم به میلان با ضربه تماشایی دیبالا

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

صلاح امید را به لیورپول برگرداند

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس

گل اول وستهم توسط آنتونیو در دقیقه 12

ویدئویی که سایت رهبری برای مدال آوران تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی منتشر کرد

اخراج چلیک و ده نفره شدن آاس رم مقابل میلان

آهنگ بی نظیر The magus اثری از یانی

آیفون‌های سرقت شده سر از چین درآوردند!

عملیات انتقال بیمار 300 کیلویی به بیمارستان مسکو!

تلاوت دلنشین سوره قیامت با صدای استاد عبدالباسط

ماکارونی رو فقط با این دستور ویژه بپزید

یک توصیه برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

برای مادربزرگتان سجاده جیبی بدوزید

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

زومی حیرت آور درون صورت فلکی اوریون

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

جنجال در لیگ کنفرانس؛ مربیان معروف درگیر شدند

نصرتی: دوست داریم سهمیه آسیا بگیریم

تحریم نشست خبری اوسمار ویرا توسط خبرنگاران

نجات مهم در کامبک بزرگ آبی‌ها

گل مارادونایی لیونل مسی به ختافه

ژوزه مورینیو: من محمد صلاح را برای چلسی خریدم!

نظر تیری آنری در مورد انتقادات ژاوی از داور دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن