آریا بانو

آخرين مطالب

4 حقیقت ناگفته برای داشتن کسب و کاری ماندگار گوناگون

  بزرگنمايي:

آریا بانو -
4 حقیقت ناگفته برای داشتن کسب و کاری ماندگار
١٨٣
٠
چطور / اگر علاقه‌مند به دنیای کسب و کار باشید و مطالب و اخبار مرتبط با آن را دنبال کنید، احتمالا از زبان کارآفرین ها صحبت‌های زیادی دربارۀ دشواری‌های پیش‌ِرو برای راه اندازی کسب و کار تازه شنیده‌اید. مسئله اینجاست که کمتر کارآفرینی راجع به چگونگی کسب موفقیت در بلندمدت و ماندگاری کسب و کار صحبت می‌کند و از تجربه‌هایش در این باره حرف می‌زند. به بیان بهتر، همان مراحل اولیۀ شروع کسب و کار جدید است که همۀ توجه‌ها را به خود جلب می‌کند. اما در این میان، کاری وجود دارد که به‌مراتب از آن دشوارتر است: این کار چیزی نیست جز ماندگار نگه داشتن کسب‌وکار در بلندمدت. این مطلب را به همین موضوع اختصاص داده‌ایم. در ادامه، شما را با 4 حقیقت ناگفته برای ایجاد کسب و کاری ماندگار آشنا خواهیم کرد.
همۀ ما کم‌وبیش با آماروارقام دلهره‌آور کسب و کارهای تازه‌ای که کارشان نهایت امر به شکست انجامید آشناییم؛ کسب و کارهایی که بعضا حتی سال‌های پرتنش ابتدایی را دوام آوردند، اما متأسفانه در ادامۀ مسیر، روند موفقیت‌های‌شان به پایان رسید و دچار ورشکستگی شدند. اولین چیزی که باید در ذهن داشته باشیم این است که اجازه ندهیم آماروارقام این‌چنینی مرددمان کند یا انگیزه را از ما سلب کند.
شاید صحبت از کارآفرینان موفق کمی کلیشه‌ای شده باشد، اما نمی‌توانیم از این مسئله چشم‌پوشی کنیم که بیشتر آنها، از استیو جابز گرفته تا کسانی مثل آریانا هافینگتن، در ابتدای کارشان موفق نشدند؛ باوجودِاین ناامید نشدند و از تلاش بازنایستادند.
اما رمز کار این کارآفرین‌های موفق چه بوده است و چطور توانسته‌اند کسب و کارشان را ماندگار کنند؟ در ادامه به شما خواهیم گفت.
1. راجع به وعده‌ها و قول‌هایی که می‌‌خواهید بدهید، خوب فکر کنید
کارآفرین‌های بسیاری هستند که از روی هیجان یا هر چیز دیگری، قول‌های زیادی به مشتری‌ها و مخاطبان‌شان می‌دهند، اما در ادامهٔ مسیر، در عملی کردن این وعده‌ووعیدها ناتوان می‌مانند. هیچ‌وقت نباید تأثیر و قدرت کلمات و گفته‌های‌مان را دست‌کم بگیریم: کافی است دهان‌به‌دهان میان مخاطب‌های شما بگردد که فرضا کیفیت محصولات‌تان آن‌قدر که ادعا می‌کنید خوب نیست؛ یا مثلا خدمات شما با انتظاراتی که در ابتدای امر به وجود آوردید هم‌خوانی ندارد. در چنین شرایطی، دیگر دشوار بتوان به آیندهٔ کسب و کار امیدوار بود.
قول‌ها و وعده‌ووعیدهای بی‌پایه‌واساس فقط مشتری‌ها را کلافه یا ناامید نمی‌کند، بلکه باعث بی‌اعتمادی آنها هم می‌شود. رابطهٔ کسب و کار با مشتری، مثل هر رابطهٔ دیگری در زندگی، در درجهٔ اول بر پایهٔ اعتماد شکل می‌گیرد. اگر نتوانیم این اعتماد را در مشتری‌ها به وجود بیاوریم یا به هر دلیلی اعتمادشان را از دست بدهیم، ادامهٔ کار دشوارتر از چیزی خواهد شد که در نگاه اول ممکن است به نظر برسد. پس خوب راجع به وعده‌ها و قول‌هایی که می‌خواهید بدهید، فکر کنید و تمامی جوانب امر را بسنجید و ببینید آیا توان عملی کردن‌شان را دارید یا خیر؟ بعد از آن با مشتری‌های‌تان در میان بگذارید.
2. قدردان کارکنان خوب و مستعدِ خود باشید
اگر واقعا می‌خواهید کسب و کار ماندگاری داشته باشید، یکی از اولویت‌های‌تان باید به خدمت گرفتن افراد مستعد و حفظ آنها باشد. کارکنان خوب هستند که کسب و کار را ماندگار می‌کنند؛ در سوی دیگر اگر کارکنان از صلاحیت کافی برخوردار نباشند، کسب و کارتان جز رؤیایی زودگذر چیز دیگری نخواهد بود.
کارکنان خوب می‌توانند از پسِ کارهای روزمره به بهترین نحو ممکن بربیایند و به این صورت، زمان کافی در اختیار شما قرار می‌گیرد تا روی مسائل مهم‌تری نظیر چگونگی گسترش و رشد بیشتر و بهتر کسب و کار تمرکز کنید.
درست است که نرخ بیکاری بالا است، اما فراموش نکنید کسی که واقعا در کارش حرفی برای گفتن داشته باشد، به دریافت دستمزد کم رضایت نمی‌دهد و ترجیح می‌دهد بیکار بماند. وقتی چنین کارکنانی پیدا کردید، دستمزدی منصفانه برای‌شان در نظر بگیرید و به آنها نشان بدهید که قدردان زحمات‌شان خواهید بود.
3. رودرروی مشکلات و سختی‌ها بایستید و پا پس نکشید
ایستادگی در برابر سختی‌ها-ایجاد کسب و کار ماندگار
کارآفرینی و راه‌اندازی کسب و کار تازه سخت و دشوار است. در این مسیر، مشکلات زیادی پیشِ‌روی‌تان قرار خواهد گرفت. درست در همان لحظه‌ای که فکر می‌کنید همهٔ کارها طبق انتظار پیش می‌رود، ناگهان گرهی به کارتان می‌خورد. اگر می‌خواهید کسب و کار ماندگاری داشته باشید، نباید در مقابل این مسائل و مشکلات شانه خالی کنید و ناامید شوید.
در کسب و کار تازه گاهی کارها به‌قدری بهم می‌ریزد و شرایط بغرنج می‌شود که شاید دل‌تان بخواهد قید همه‌چیز را بزنید. در چنین مواقعی بهتر است کمی راجع به انگیزه‌تان از راه‌اندازی این کسب و کار در روزهای اول فکر کنید و به این شکل به خودتان دلگرمی بدهید. بعد از آن با تکیه بر توانایی‌ها و نقاط قوت کارکنان‌تان برای هر مشکلی به‌طور جداگانه راه‌حلی پیدا کنید. مطمئن باشید که به‌مرور، روند کارها همانی خواهد شد که انتظارش را دارید.
اشتباه کردن جزء جدایی‌ناپذیر هر نوع کسب و کاری است، به‌ویژه در اوایل کار. به این اشتباه‌ها به چشم فرصتی برای کسب تجربه‌های جدید نگاه کنید و به‌عنوان کسی که وظیفهٔ دشوار کارآفرینی را متحمل شده است، سعی کنید با برداشتن قدم‌های بهتر و لحاظ کردن تغییرات لازم در جهت بهبود کسب و کارتان تلاش کنید.
4. همیشه با مشتری‌ها در ارتباط باشید
یکی از اشتباهاتی که بسیاری از کسب و کارها مرتکب آن می‌شوند این است که ارتباط با مشتری را صرفا محدود به زمانی می‌کنند که در حال جذب آنها هستند. کافی است مشتری قرارداد را امضا کند یا محصول را خریداری کند؛ بعد از آن به‌کلی فراموشش می‌کنند و به سراغ جذب مشتری جدید می‌روند.
شما این اشتباه را نکنید و همیشه با مشتری‌ها در ارتباط باشید، حتی مشتری‌های سابق‌تان. گاه‌به‌گاه با ارسال پیام یا ایمیلی جویای نظر آنها شوید و از آنها بخواهید صادقانه بازخورد خود را مطرح کنند. هرچند گرفتنِ بازخورد صادقانه گاهی کار راحتی نیست (مثلا اینکه از شخصی بپرسید چرا دیگر نمی‌خواهد مشتری کسب و کار شما باشد)، اما به هر حال، به بهتر شدن وِجههٔ کسب و کار شما و رابطه‌تان با مشتری‌های سابق کمک می‌کند. در این صورت، اگر بعدها کسی از او سراغ کسب و کاری قابل‌اعتماد را بگیرد، به‌احتمال زیاد از شرکت یا سازمان شما اسم خواهد برد.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/188039/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اولین سالگرد ازدواج ساده و خلوت آرین بهاری خواننده پازل بند و همسرش / خوشبخت باشید

پیرزن 81 ساله بعد از 60 سال به اولین عشق خود بله گفت / دود از کنده بلند میشه

تغییر چهره عسل امیرپور همسر سام درخشانی 9 سال بعد از ازدواجش / چقدر ساده و مهربون

رونمایی از استایل دامادی احمد مهرانفر ارسطو سریال پایتخت در ششمین سالروز ازدواجشان

علائم هشداردهنده حمله قلبی

به یاد مرتضی پاشایی، در کنسرت «محسن ابراهیم زاده»

درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود

اجرای آزمایشی طرح متمرکز سازی چاپ و صدور شناسنامه در 5 استان

حذف کامل کروکی‌های کاغذی تا پایان خرداد ماه

تفال/ تاب بنفشه می دهد طره مشک سای تو

تقویم تاریخ/ درگذشت "ملک‏ الشعراء بهار" ادیب و سیاستمدار

این دستور پخت مرغ زعفرانی را از دست ندهید

3 روغن طبیعی که به تسریع رشد مو کمک می‌کند

اهالی این استان‌ ها از امروز منتظر بارش باران باشند

زباله های فضایی در مریخ

اهمیت مدح و ثنای الهی در جلد هشتم «طعم شیرین خدا»

محرومیت سنگین برای دروازه‌بانی که لیزر انداخت!

دربی در اسپانیا برای انتقال آردا گولر!

نامعادله تبلیغات در سینمای ایران

ورود سامانه بارشی به کشور طی دوشنبه

آلگری: می‌خواستم خودم را هم تعویض کنم!

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

گلزنی منتظرمحمد مقابل تیم ملی امید تاجیکستان

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

کارشناسی داوری سپاهان - ذوب آهن

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

ماجرای مرد کوری که 60 سال پیش با شکنجه 2 کودک را برای گدایی اجاره کرد!

پیرترین فرد زنده جهان کیست؟

وداع با اطلس؛ ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکس بازنشسته می‌شود

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

نصیرزاده: با مجیدی، گل محمدی مذاکره داشتیم

نصیرزاده: تمام لیست خمس با نظر خودش جذب کردیم

پیروانی: یک بار هم علیه داوری حرف نزدم

وضعیت خروجی ورزشگاه وطنی