آریا بانو

آخرين مطالب

بهترین ماسک‌ها برای درمان جوش صورت پزشکي

  بزرگنمايي:

آریا بانو -
بهترین ماسک‌ها برای درمان جوش صورت
٣٧٨
٠
مادمازل / یکی از نگرانی های عمده نوجوانان و حتی بزرگسالان جوش صورت ( آکنه ) است، و اغلب هم به دنبال کرم و یا ماسک فوق العاده برای جوش صورت هستند تا بتوانند سلامت پوست خود را بازیابند.
پوست بزرگترین ارگان بدن است و نخستین خط محافظتی در برابر ویروسها و باکتری ها است. پوست در گرما شما را خنک و در سرما گرم می کند. همچنین اگر اندامهای درونی بدن دچار مشکل شوند پوست به سرعت شما را از طریق علائمی چون آکنه، بثورات، خشکی پوست، اگزما، پسوریازیس، زخم و کبودی؛ مطلع می سازد.
ماسکهای طبیعی و خانگی باعث می شوند آلاینده های روزانه، باکتری ها و دیگر عفونتهایی که بر روی پوست قرار می گیرند را به حداقل می رساند.
وجود آکنه و جوش صورت می تواند اختلالی جدی در زندگی اجتماعی کار و زندگی شخصی هر فرد ایجاد کند البته اغلب داروهای پوستی نیز گران است و گاهی با بودجه افراد همخوانی ندارد. اما باید بگوییم که این چند ماسک فوق العاده برای جوش صورت نیازی به هزینه زیاد ندارد و به راحتی در خانه می توانید با مواد ارگانیک تهیه کنید و از جادوی آنها لذت ببرید و شادابی پوستتان را به آن برگردانید.
مواد مورد نیاز برای انواع ماسک فوق العاده برای جوش صورت
ماست، زردچوبه، شیر، عسل، جوش شیرین، لیموترش، روغن زیتون، روغن نارگیل، جوز هندی، آلوئه ورا و …..

( برای تهیه ماسک صورت موادی را انتخاب کنید که با پوستتان سازگار باشد )
خب پیش از اینکه به سراغ دستور آماده سازی ماسک ها برویم باید بگویم که نیاز نیست تمام این مواد را تهیه کنی. هر کدام از این مواد مخصوص یک نوع ماسک فوق العاده برای جوش صورت هست پس بهتر است مقاله را تا انتها مطالعه کنید و ماسکی را انتخاب کنید که فکر می کنید سازگاری بیشتری با پوستتان خواهد داشت.
نکته : اگر از جمله افرادی هستید که دچار حساسیت های پوستی و یا دیگر مشکلات پوستی هستید هیچ وقت بدون مشورت با پزشکتان به سراغ هیچ گونه ماسکی نروید.
معجزه ماسک زردچوبه و ماست بر روی آکنه
به صورت عادی از زردچوبه به عنوان طعم دهنده غذایی در آشپزخانه استفاده می کنید و احتمالا از معجزه زردچوبه در روشن کردن و درخشش پوست بی خبرید.
زمانی که زردچوبه با ماست ترکیب می شود یک خمیری به دست می آید که قرار گرفتن آن بر روی پوست باعث می شود باکتریهای موثر در تولید آکنه از بین برود و بر قسمتهایی که مستعد آکنه هست به خوبی اثر کند، درنتیجه از ایجاد جوش صورت و آکنه جلوگیری کند. اما این همه ماجرا نیست بلکه این ترکیب همزمان باعث می شود که چربی بیش از اندازه پوست نیز از بین برود و درواقع چربی پوست را کنترل می کند.
ترکیب زردچوبه و ماست برای تهیه ماسک فوق العاده برای جوش صورت . این ماسک معجزه ای بی نظیر برای شفاف و درخشان شدن پوست است.

زردچوبه ماده ای بی نظیر برای تهیه ماسک فوق العاده برای جوش صورت
تمام آنچه که برای آماده سازی این ماسک ضد جوش نیاز دارید زردچوبه و ماست بدون افزودنی است، به مقداری ترکیب کنید که به صورت خمیری در بیاید که به راحتی بر روی پوست پخش شود و در عین حال انقدری شل نباشد که روی پوست نماند.
در هند برای قرن های از این ترکیب برای روشن و درخشان کردن پوست عروس ها استفاده می کردند.
زردچوبه با خواص ضد التهابی،ضد باکتری و ضد پیری در کاهش آکنه و همچنین اسکار های ناشی از آکنه بسیار موثر است. از سویی دیگر زینک و ویتامین ب موجود در ماست باعث رفع آکنه، جوش های سر سیاه و جوش های چرکی می شود. البته لازم به دکر است ماست در حالی که یک پاک کننده عمیق منافذ پوستی است، پوست را نرم و صاف می کند و نیز تغذیه رسان پوست است.
ماسک شیر، عسل و جوز هندی موثر در رفع جوش صورت
یکی دیگر از انواع ماسک فوق العاده برای جوش صورت، ترکیب شیر و عسل و جوز هندی است.
ماسک شیر، عسل و جوز هندی معجزه ای بی نظیر برای پوست است. مخصوصا برای کسانی که می خواهد از شر جوش صورت خلاص شوند

ترکیب شیر و عسل برای تهیه یک ماسک بی نظیر کافی است
کافی است این سه ماده را با هم مخلوط کنید و به صورت یک ماسک بر روی پوستتان بمالید می توانید 2 یا سه بار در هفته از این ماسک استفاده کنید و بعد از چند هفته تاثیر بی نظیر آن را مشاهده خواهید کرد.
هزاران سال است که جوز هندی در طب چینی استفاده می شود و دارای خواص ضد التهابی و ضد باکتری قوی است. به کاهش تورم و همچنین باز شدن منافذ مسدود شده پوست کمک می کند. جوز هندی به تعادل چربی پوست نیز کمک می کند.
عسل شاداب کننده، تغذیه رسان و آبرسان بسیار فوق العاده برای پوست است.
و در نهایت، شیر حاوی اسید لاکتیک است که با خوبی لایه های بالایی پوست را تمیز می کند، چربی های اضافی پوست را از بین می برد و کمک می کند جای جوش و آکنه از بین برود.
– نحوه آماده سازی ماسک شیر، عسل و جوز هندی :
1 ق غ عسل
1 ق غ جوز هندی پودر شده
1/2 ق غ شیر
این ترکیب را به خوبی با هم مخلوط و بر روی پوست بمالید و بعد از 10 تا 15 دقیقه توسط یک دستمال نمدار پاک کنید و بعد پوستتان را با آب گرم بشویید.
ماسکی برای پاکسازی پوست و جلوگیری از جوش صورت
این ماسک ترکیبی از چای سبز، عسل، لیموترش و شکر است. عسل یک آنتی بیوتیک قوی، لیموترش یک رطوبت رسان و تنظیم کننده چربی پوست، چای سبز منبع آنتی اکسیدان و ضد التهاب و ضد باکتری، شکر اسکراب ملایم و از بین برنده سلولهای مرده و منافذ پوست می باشند.
برای پاکسازی پوست و پیشگیری از بروز آکنه و جوش صورت بهتر است که به سراغ ماسک های طبیعی و خانگی بروید.

( تهیه ماسک خانگی با استفاده از چای سبز )
1 ق غ چای سبز
1 ق غ عسل
1 ق چ آب لیموترش تازه
3 ق چ شکر ( اگر شکر قهوه ای باشد بهتر است )
مواد را به خوبی مخلوط کنید و بر روی پوست صورتتان بمالید و به مدت 1 تا 2 دقیقه با نوک انگشت و به حالت دورانی و آرام بر روی پوست ماساژ دهید، بعد از آن به مدت 10 تا 15 دقیقه بگذارید بر روی پوست باقی بماند.
زمانی که می خواهید پوستتان را با آب گرم بشویید برای اثر لایه برداری از یک لیف صورت استفاده کنید.
جوش شیرین ماسک فوق العاده برای جوش صورت
قبلا در مطلبی از اثرات مطلوب جوش شیرین بر روی آکنه گفته ایم و همچنین انواع ماسک فوق العاده برای جوش صورت با استفاده از جوش شیرین را نیز معرفی کرده ایم.
در اینجا نیز قصد داریم که یک نوع از ماسک ترکیبی با جوش شیرین را به شما معرفی کنیم. این ماسک از ترکیب جوش شیرین، عسل و روغن نارگیل یا روغن زیتون تهیه می شود.
ماسک جوش شیرین، عسل و روغن زیتون هم چربی پوستتان را متعادل می کند و هم به عنوان یک لایه بردار ملایم عمل می کند

(جوش شیرین ماده ای خاص برای تهیه انواع ماسک فوق العاده برای جوش صورت )
جوش شیرین یک ماده ضد میکروب و ضد قارچ می باشد و در حالی که چربی اضافی پوست را از بین می برد یک لایه بردار ملایم نیز می باشد.
روغن زیتون و روغن نارگیل دارای خواص آنتی باکتریال ( ضد میکروب ) و مرطوب کننده می باشند.
1 ق چ جوش شیرین
1 ق غ عسل
1 ق چ روغن نارگیل و یا زیتون
تمام مواد را با هم ترکیب کنید و بر روی پوست قرار دهید و به مدت 1 تا 2 دقیقه به حالت دروانی بر روی پوست ماساژ دهید. در انتها 10 تا 15 دقیقه هم بگذارید تنها بر روی پوستتان بماند و بعد با آب گرم بشویید.
زمانی که می خواهید پوستتان را با آب گرم بشویید برای اثر لایه برداری از یک لیف صورت استفاده کنید.
(اندازه های گفته شده داخل عکس با اندازه های گفته شده در بالا تفاوت دارد و شما هم می توانید بر این اساس که کدام ماده سازگاری بیشتری با پوستتان دارد اندازه ها را کمی تغییر دهید).
2 نوع ماسک زردچوبه برای درمان جوش صورت
ماسک اول از ترکیب زردچوبه، شیر (یا ماست) و عسل درست می شود.
ماست محتوی اسید و چربی است، اسید آنتی باکتریال است و چربی درون آن به عنوان مرطوب کننده عمل می کند.
زردچوبه خاصیت ضد پیری و ضد باکتری دارد پس ماسک زردچوبه علاوه بر جوانسازی برای آکنه نیز مفید است

زردچوبه و ماست ماده ای مناسب در تهیه ماسک فوق العاده برای جوش صورت
1 ق چ زردچوبه
3 ق چ شیر و یا ماست یونانی
1 ق چ عسل
تمام مواد را به اندازه مشخص شده با هم ترکیب کنید و بهتر است با یک برس و یا پد آرایشی آن را بر روی پوست بمالید تا دستهایتان زرد رنگ نشود. بعد از آنکه تمام صورتتان را پوشش دادید، بگذارید به مدت 10 تا 15 دقیقه بماند و بعد بشویید.
برای شستشوی پوست بهتر است از یک لیف صورت استفاده کنید و اگر حس کردید پوستتان زردی دارد از ترکیب سرکه سیب و آب برای پاک کردن استفاده کنید.
ماسک دوم ترکیبی از زردچوبه، عسل و آلوئه ورا می باشد.
آلوئه ورا سرشار از آنتی اکسیدان است و برای شادابی و از بین بردن التهابات پوست مفید است

آلوئه ورا سرشار از آنتی اکسیدان و ضد التهاب است
1 ق چ زردچوبه
3 ق چ عسل
1 بند انگشت آلوئه ورا تازه و یا 2 ق چ آب آلوئه ورا
بعد از مخلوط کردن مواد بالا آن را بر روی پوست بمالید و به مدت 1 دقیقه به صورت دورانی ماساژ دهید و بعد بگذارید به مدت 10 دقیقه بر روی پوستتان باقی بماند.
این ماسک برای از بین بردن جوش های سر سیاه بسیار مناسب است. این ماسک را برای پوستهای حساس استفاده نکنید و اگر با قرار گرفتن آن بر روی پوست احساس سوزش کردید سریع بشویید.
ماسک سرکه سیب و رفع آکنه
این ماسک ترکیبی از سرکه سیب، جوش شیرین و عسل است.
سرکه سیب قلیایی است و سطح PH پوست را متعادل می کند.
سرکه سیب انتخابی مناسب در تهیه ماسک فوق العاده برای جوش صورت

1 ق چ سرکه سیب ارگانیک
2 ق چ عسل
1 ق چ جوش شیرین
همه این مواد را با هم ترکیب کنید و به مدت 10 تا 15 دقیقه بگذارید بر روی پوست بماند و بعد بشویید.
زمانی که می خواهید پوستتان را با آب گرم بشویید برای اثر لایه برداری از یک لیف صورت استفاده کنید.
به یاد داشته باشید که هیچ ماسکی را دور پشم روی لب و ابروهایتان نمالید.
یک نکته برای اثر بخشی بهتر ماسک های صورت
پیش از استفاده ماسک صورت مطمئن شوید که پوست شما کاملا تمیز و منافذ آن باز است. بهترین راه این است که دوش بگیرید و یا برای باز شدن منافذ پوستتان از بخار استفاده کنید.
در یک قابلمه بگذارید آب به جوش آید و بعد زیر آن را خاموش کنید و بگذارید 1 تا 2 دقیقه کمی خنک شود ( می توانید آب را به کاسه دیگری هم منتقل کنید و بگذارید خنک شود ). حال حوله ای بر روی سرتان بیندازید و صورتتان را به مدت 5 تا 10 دقیقه بر روی بخار نگه دارید.
حال پوست شما آماده است تا ماسک بر روی آن قرار گیرد.
بعد از شستن ماسک ها از روی پوستتان نیز کرم مرطوب کننده فراموش نشود.
آکنه و جوش صورت تنها با استفاده از ماسک از بین نمیرود پس حتما و حتما علت اصلی آن را پیدا کنید و در کنار درمان برای از بین بردن جوش و جای آن از این ماسک های خانگی کمک بگیرید.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/187121/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پیست مسابقات فرمول یک با آسفالت نانویی روکش شد

اینتل بزرگترین رایانه نورومورفیک جهان را ساخت

چهار سؤالی که ارسطو به آنها پاسخ می‌دهد

کریستین بنتکه: منتظر درخشش دی‌بروینه در آمریکا باشید

کدام کشتی‌گیران سهمیه المپیک را کسب کردند؟

محسن ربانی: دوومیدانی ایران به تک ستاره‌ها متکی است

سورپرایز آنچلوتی؛ تغییرات مهم در ال‌کلاسیکو!

گلزنی شهاب زاهدی در بازی آویسپا فوکوکا مقابل جوبیلو ایواتا

صعود قایقرانان ایران به فینال قهرمانی آسیا

برگزاری جلسه تایید صلاحیت خریداران سرخابی‌

مودریچ هم‌وطنش را به رئال مادرید فروخت!

قرارداد سرمربی والیبال ایتالیا تا 2026 تمدید شد

مدیر مدرسه‌ دختر یا نامزد سابق پدر؟

خانواده جعفری‌جوزانی عزادار شدند

آهنگ «معین زد» رو از خود خواننده قشنگ‌تر خوندن!

برگزاری اولین همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان با حضور مدیرکل حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران

رونمایی شهربانو منصوریان از پسرش آرشام که قراره مثل مامانش قهرمان باشه / چه پسر پر انرژی

علت آب نشدن چربی شکم تان اینجاست!!

آهنگ جدید/ «ماه من» از بابک جهانبخش منتشر شد

متن تلخ دخترِ حسین زمان درباره مرگ پدرش

افزایش 2 میلیون تومانی حقوق سرایداران مدارس

تصاویری عجیب از خسارت سیل امارات

دستگیری یکی از سرکردگان تبلیغ و فروش کوکائین در فضای مجازی

لیز خوردن خودرو در خیابان برفی

شاخ به شاخ دو خودرو با هم

سیب‌زمینی سرخ‌کرده‌ ویژه بچه‌ها!

برای خنک شدن بدن چی بخوریم؟

قبل و بعد شام خوردن این نکات را رعایت کنید

روش جالب قفل کردن درهای خانه برای دزد نزدن

اگر این نشانه‌ها را دارید یعنی شخصیت قوی دارید

تصاویری شگفت‌انگیز از سحابی Orion

رضایت کادر فنی نساجی از لوان پولی

قد کشتی ایران از آسیا بلندتر است

قربانعلی‌پور: قلعه‌نویی سعی در کمترین تعطیلی دارد

هافبک استقلال زیر تیغ جراحی

قاب مشترک ستاره استقلال با غول بسکتبال ایران

محرومیت مادام‌العمر برای بازیکنی که شرط‌بندی می‌کرد

فیفا در جریان اقدامات مربوط به پیشرفت فوتبال ایران قرار گرفت

«مارال»؛ روایت دختری 15 ساله که مجبور به ازدواج است

متلک بانمک سریال «نون خ» به قیمت طلا

اکران آنلاین «آخرین تولد» با بازی الناز شاکردوست

رونمایی از پوستر رسمی جشنواره فیلم «کن»

جایگاه و شان ایثارگران معزز در این نظام بسیار بالا و ویژه است

پاسخگویی سلمانی به جامعه ایثارگری در میز خدمت نماز جمعه تبریز

با تمام توان پیگیر حل مشکلات جامعه ایثارگری استان هستیم

دیدار دکتر رئیسی با مادر شهیدان طوسی و مادربزرگ شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان

سهم هر ایرانی از مصرف سیگار؛ سالی 860 نخ!

هدیه عجیب و ویژه مهسا طهماسبی برای حامد آهنگی در «شب‌ آهنگی» که سوژه شد

رونمایی از دفتر کار محمد بن سلمان / استایل جالب و متفاوت ولیعهد عربستان در محل کارش که پربازدید شد!

قسمتی از دکوراسیون امروزی و شیک خانه یوسف تیموری بازیگر فولاد سریال «زیر آسمان شهر» / چه مبلمان زیبایی