آریا بانو

آخرين مطالب

عجیب‌ترین و وحشتناک‌ترین جاذبه‌های متروکه‌‌ای که دیدنشان جرأت می‌خواهد! گوناگون

  بزرگنمايي:

آریا بانو -
عجیب‌ترین و وحشتناک‌ترین جاذبه‌های متروکه‌‌ای که دیدنشان جرأت می‌خواهد! 8
k ٢.٥
٠
لست سکند / همه مردم جاذبه‌های کنارجاده‌ای و پارک‌های موضوعی را دوست دارند و باید هم دوست داشته باشند. اما درباره پارک‌های موضوعی بسته‌ شده و جاذبه‌های کنار جاده‌ای مربوط به دهه‌های پیش در ایالات‌متحده چه فکر می‌کنید؟
بسیاری از توقفگاه‌های کنار جاده‌ای دیگر کهنه‌ شده‌اند. حتی بعضی از مسافران، این توقفگاه‌ها را وحشتناک می‌دانند و حس می‌کنند زمان در آن‌ها ایستاده است؛ این‌ها جاده‌های مرده‌ای هستند که به سازه‌های فرسوده و ساختمان‌های متروکه و مخروبه ختم می‌شوند. طبیعت سریعاً مکان‌هایی را که در معرض آسیب چرخش‌های طبیعی قرار می‌گیرند، در دست می‌گیرد. از این به بعد تنها بازدیدکنندگان این توقفگاه‌ها گردشگرانی خواهند بود که به چیزهای عجیب‌وغریب و شاید ارواح علاقه دارند. نوعی جذابیت خاص درباره دام‌های گردشگری و چیزهای عجیب کنار جاده‌ای متروکه و کهن هست که این گردشگران را به‌ سوی خود می‌کشاند. این‌ها که پیش‌تر نشانگر جذابیت سفرهای جاده‌ای آمریکا بودند، اکنون به بخش‌های شبح زده، ویرانه و عجیب آمریکای سال‌ها پیش تبدیل‌شده‌اند. مکان‌های ترسناک بسیاری در آمریکا برای دیدن وجود دارند؛ از مجسمه‌ی دایناسورها گرفته تا مجسمه‌های عظیم رئیس‌جمهورهای آمریکا. در این مطلب قصد داریم عجیب‌ترین و وحشتناک‌ترین جاذبه‌های متروکه در این منطقه را به شما معرفی کنیم.
1- پارک تفریحی لِیک شانی: منطقه راک، ایالت وِست ویرجینیا
چرا انسان باید به دیدن قطعه زمینی برود که هم شاهد یک خونریزی بزرگ بوده است و هم قبرستان است؟ اصلاً چه لزومی دارد که آنجا یک پارک تفریحی ساخته شود؟ احتمالاً این ایده بدترین ایده در طول تاریخ است. وقتی در سال 1966 دو کودک روی اسب‌های بازی پارک تفریحی لِیک شانی کشته شدند، این پارک برای همیشه بسته شد و از آن زمان جز ارواح کسی در آن تاب‌بازی نمی‌کند.
2- هولیلَند (سرزمین مقدس) ایالات‌متحده آمریکا: شهر واتِربِری، ایالت کانتیکت
هولیلَند (سرزمین مقدس) با تمام ادعای تقدسش به‌عنوان زمینی متروکه، فراموش‌شده و ترسناک، بیشتر به جهنم شباهت دارد. این پارک تم مذهبی با 18 هکتار مساحت که از سال 1984 به روی عموم بسته‌ شده است، مدت‌هاست که گفته می‌شود توسط ارواح تسخیر شده است، اما مورد تجاوز و قتل یک دختر 16 ساله در سال 2010 مهر تأیید محکمی بر این افسانه‌ها زد.
3- پارک چیپوا لِیک: استان مِدینا ، ایالت اوهایو
پارک چیپوا لِیک که احتمالاً قدیمی‌ترین و تاریخی‌ترین جاذبه موجود در فهرست ما باشد، در سال 1878 تأسیس و 100 سال بعد در سال 1978 بسته شد. چیپوا لِیک از محبوب‌ترین مکان‌ها برای طرفداران ترن هوایی است، زیرا ترن هوایی شگفت‌انگیز و بی‌استفاده آن (و چرخ فِریس) تماماً توسط طبیعت احاطه‌ شده است. روح زده و غم‌انگیز.
4- سیکس فِلَگز: شهر نیواورلَنز، ایالت لوئیزیانا
پس از ماجرای فاجعه‌بار طوفان کاترینا، اعلام شد که سیکس فِلَگز نیواورلَنز (که به آن جازلَند نیز می‌گویند) کاملاً «از بین رفته است» و آن را ترک کردند تا به یک شهر ارواح مخروبه تبدیل شود. گاهی گفته می‌شود که به دنبال یک توسعه‌دهنده جدید برای این مِلک هستند. اما فعلاً متروکه باقی‌مانده است.
5- ریوِر کانتری دیزنی: دریاچه بونا ویستا، ایالت فلوریدا
آیا فکر می‌کنید بخش‌های متروکه و کهنی از پارک تم دیزنی وجود داشته باشد که چیزی راجع به آن نمی‌دانید؟ پاسخ این پرسش مثبت است. این بخش‌ها داستان‌های وحشتناکی هم دارند. ریور کانتری دیزنی یک پارک آبی زیبا بود که در سال 1976 فعالیت می‌کرد. داستان غم‌انگیزی در سال 1980 در این پارک آبی پیش آمد و یک پسر 11 ساله به دلیل شنا در آب این پارک کشته شد. دلیل مرگ این پسربچه یک نوع بیماری عفونی کمیاب به نام آموبیک مِنینگونسِفالیتیس (amoebic meningoencephalitis) بود که مغز او را هدف گرفت. البته ریور کانتری مدت‌ها پس‌ از آن به فعالیت خود ادامه داد و در سال 2001 بود که شرکت دیزنی آن را بست. طبق گزارش‌ها ممکن است این پارک به‌عنوان یک محل تفریحاتی دیزنی با الهام از طبیعت دوباره در سال 2022 بازگشایی شود.
6- پارک تفریحی جنگل ماقبل تاریخ (پِریهیستوریک فورِست) : تپه‌های آیریش، ایالت میشیگان
خرابه‌های مدرن واقعاً وحشتناک هستند و وقتی پر از اجساد فایبرگلاسی دایناسورهای فراموش‌ شده باشند این وحشتناکی دوچ ندان می‌شود. این پارک موضوعی واقع در تپه‌های آیریش ایالت میشیگان با استقبال بسیاری در سال 1963 بازگشایی شد اما در سال 1999 بسته و متروکه شد.
7- اسپلِندید چاینا (چین زیبا): شهر کیسیمی، ایالت فلوریدا
پارک موضوعی چین زیبا با بیش از 72 هکتار مساحت که به‌ عنوان مدلی از کشور چین ساخته‌ شده بود، نوع کاملاً متفاوتی از پارک‌های تم بود. این پارک از سال 1993 تا 2003 فعالیت می‌کرد و بودجه‌ی آن توسط یک آژانس متعلق به دولت چین تأمین می‌شد و محلی‌ها درباره آن اختلاف‌نظرهایی داشتند زیرا می‌ترسیدند توطئه کمونیست‌ها باشد. بسیاری از مجریان برنامه چینی که آنجا کار می‌کردند فرار کردند و به دنبال پناهندگی در ایالات‌ متحده بودند. هنگامی‌که پارک بسته شد، عده‌ای به آن حمله‌ور شدند و هر چیز سالمی که مانده بود دزدیدند.
8- پارک تفریحی ویلیامز گِرُو: منطقه مکانیکزبورگ، ایالت پنسیلوانیا
پارک تفریحی ویلیامز گرو در نزدیکی منطقه مکانیکزبورگ ایالت پنسیلوانیا قرار دارد. البته بهتر است بگوییم پیش از آنکه به خرابه‌ی ترسناک و متروک امروزی تبدیل شود، این‌گونه بود. این پارک، یک پارک تفریحی قدیمی و کلاسیک است که اوایل در دهه 50 قرن نوزدهم میلادی خانواده‌ها برای پیک‌نیک به آن می‌رفتند و نخستین وسایل تفریحی‌اش در سال 1928 شروع به کار کردند. این پارک که تقریباً تمام قسمت‌های آن طی طوفان آگنِس در سال 1972 تخریب شدند، به دلیل حفظ امنیت در سال 2005 بسته شد و از آن زمان اوضاع آن به همین شکل مانده است.
9- پارک تفریحی میراکِل استریپ: شهر پاناما
واقعاً نمی‌شود از زمین‌های خالی شهر پاناما عمیقاً وحشت نکرد. این پارک تفریحی زمانی از درخشنده‌ترین پارک‌های ایالت فلوریدا بود. این مکان در سال 1963 بازگشایی شد و در سال 2004 فعالیت خود را متوقف کرد؛ البته تلاش‌هایی نیز برای بازسازی پارک صورت گرفته است.
10- پارک تفریحی جویلَند: شهر ویچیتا، ایالت کنزاس
گرچه تابلوی رنگارنگ این مکان در دوره خود جاذبه بزرگی به شمار می‌رفت، اما اکنون به مکانی شباهت دارد که اگر به آن بروید حس می‌کنید قرار است یک روانی با تبر به دنبالتان بیفتد. پارک تفریحی جویلند واقع در شهر ویچیتا از سال 1949 تا 2006 فعالیت می‌کرد. در سال 2018 تابلوی درخشان این پارک که زمانی نورهای رنگارنگی داشت و افراد را به هیجانات بسیاری فرا می‌خواند، طعمه‌ی حریق شد.
11- مسافرخانه کریسمس تِری: دهکده سانتا کلاس، ایالت آریزونا
نه‌تنها این مسافرخانه تاریخی بلکه تمام دهکده‌ی سانتا کلاس واقع در آریزونا مخروبه است. این شهر ارواح که در سال 1937 تأسیس شد و در دهه 90 میلادی فعالیتش خاتمه یافت، معنای کاملاً تازه‌ای به عبارت «روح گذشته کریسمس» داده است.
12- هریتِج یو اِس اِی (Heritage USA): شهر فورت میل، کارولینای جنوبی
اعجاب آشکار پارک تفریحی و موضوعی مسیحی 52 هکتاری ساخته جیم فای باکر و تامی فای باکِر به نام هریتج یو اس ای (میراث آمریکا) که تقریباً شبیه به خرابه‌های یک کابوس پسا آخرالزمانی است را نباید دست‌کم گرفت. در سال 1986 پارک هریتج یو اس ای سومین دام گردشگری موفق در آمریکا بود و تنها پارک‌هایی که از آن بهتر بودند دیزنی وُرلد و دیزنی لَند بودند. بقایای «قلعه پادشاه» که اکنون ویرانه، روح زده، آفتاب‌زده و شکسته می‌باشند، به خاطره‌ای فراموش‌شده تبدیل‌شده‌اند.
13- سرزمین اوز: منطقه بیچ ماونتِین، ایالت کارولینای شمالی
این پارک موضوعی از کار افتاده از سال 1970 تا حدود بیش از یک دهه فعالیت می‌کرد. اما به نظر می‌رسد جاده آجری زرد آن دوباره بازگشایی شود: طبق برنامه‌ریزی‌ها از ژوئن 2019 تورهای تعاملی با گروه‌های موسیقی در این پارک برگزار خواهند شد.
14- اینچَنتِد فورست (جنگل سحرآمیز): منطقه هوپ وَلی، ایالت رود آیلَند
قصه‌های شب برای کودکان بسیار پرمعنا هستند. جنگل سحرآمیز در ایالت رود آیلند بر مبنای آن‌ها ساخته‌شده بود و از سال 1971 تا 2005 فعالیت می‌کرد. این پارک تعطیل و فراموش‌ شده است، اما تمام آن سالم است و تنها بخشی از آن دزدیده یا تخریب گشته است.
15- پارک پرِزیدِنتس (رئیس جمهورها): شهر ویلیامز بِرگ، ایالت ویرجینیا
دیدن چهره سفید و بزرگ 43 پیرمرد (که بیشترشان مرده‌اند) درهرحال ترسناک است و این پارک هنگامی‌که به‌عنوان یک مکان تفریحی برای خانواده‌ها فعالیت می‌کرد نیز جای وحشتناکی بود. اکنون متروکه نیز گشته است و این امر ترسناکی آن را دوچندان کرده است. پارک در سال 2004 ساخته شد و در سال 2010 بسته شد و ردیف مجسمه‌های 5 تا 6 متری بلند آن از صورت رئیس‌جمهورها که به جورج بوش ختم می‌شوند، به یک مزرعه محلی 400 هکتاری منتقل شدند و آنجا به خواب رفتند.
16- پارک تاندِربیست: شهر چیلوکوئین، ایالت اورِگون
پارک تاندربیست که کنار جاده‌ی Oregon’s U.S. 97 متروکه مانده است، در سال 1962 تأسیس شد. روی سردر دروازه اصلی پارک نوشته است: «درگاهی به گذشته» که جز معنای سابق اکنون معنای دیگری پیدا کرده است.
17- پارک تفریحی راکی پوینت: شهر وارویک، ایالت رود آیلَند
پارک تفریحی راکی پوینت از دهه‌ی 40 قرن نوزدهم تا سال 1995 فعالیت می‌کرد و برای گردشگران و خانواده‌های ایالت رود آیلند مقصد تفریحی بسیار محبوبی بود؛ افراد در این پارک غذای خود را صرف می‌کردند و سپس به‌سوی ترن‌های هوایی و چرخ‌وفلک‌های آن می‌رفتند. پس از بسته شدن پارک، خرابکارها و دزدها به آن هجوم آوردند و اکنون به قلمروی بسیار بیزار کننده‌ای تبدیل‌ شده است.
18- باغ‌ وحش جانگِل لَند: شهر کیسیمی، ایالت فلوریدا
فرار کردن یک شیر، مدفوع بیش‌ از حد میمون و بیماری کچلی میان خوک‌ها ازجمله دلایلی بودند که به تعطیلی باغ‌ وحش جانگل لند در ایالت فلوریدا انجامیدند. این باغ‌ وحش در ابتدا کار خود را با نام باغ‌ وحش آلیگِیتور سافاری در دهه 70 میلادی آغاز کرد. ردیف‌های قفس‌ خالی که زمانی خانه بیش از 1600 نوع پرنده، خزنده و حیوان بودند از سال 2002 تهی مانده‌اند.
19- استوآرتز پِتریفاید وود: شهر هولبروک، ایالت آریزونا
چرا دایناسورهای عظیم‌الجثه بتنی باید در ایالت آریزونا وجود داشته باشند؟ شاید هیولاهای عجیب و در حال زوال مربوط به دوره مزوزوئیک، حیوان (یا خزنده) ایالتی آریزونا باشند، زیرا این ایالت جنوب غربی آمریکا پر است از این قبیل حیوانات. با اینکه این مکان متروکه نیست، اما حیوانات موجود در آن واقعاً عجیب‌اند. آن‌ها در رشته چراغ‌های کریسمس پیچیده شده‌اند و چنگال‌های چوبی خود را به رخ می‌کشند.
20- سلبریشن سیتی (شهر جشن): شهر برانسون، ایالت میسوری
به نظر شما چه چیز بیشتر از دوری کردن از یک شهر جشن خالی و متروک و ترن هوایی سست آن ارزش جشن گرفتن را دارد؟ فعالیت این شهر در سال 2008 متوقف شد.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/182008/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تصاویری فوق‌العاده زیبا از عبور زیبای فالکون 9 از مقابل ماه

چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه

ویسی: قول می‌دهم خوزستانی‌ها در پایان، ناراحت نباشند

نویدکیا: نیمه دوم با کیفیت بازی کردیم

شجاع: هواداران تراکتور هر چه بگویند حق دارند

سیامک: باید ببینیم برای چه به تراکتور آمده‌ایم

فراز: منظورم از نشان دادن عدد 4 کری نبود!

دومین صدر جدول هم به استقلال رسید

ماجرای کت درآوردن حقیقی مربی شمس آذر برای داور بازی!

فخریان: جواب اعتماد کادرفنی را دادم

گفت و گوی خبرنگاران با سیدحسین حسینی در پایان بازی استقلال و شمس آذر

واکنش روزبه چشمی به سوال یکی از خبرنگاران درباره مشکلات باشگاه

سلمان: بن افلک جنفیر رو همچین ماه عسلی نبرده بود که من آوردمت!

توصیه بامزه فامیل دور به آقای مجری

استوری جدید و متفاوتی که منوچهر هادی منتشر کرد

چهره ها/ تغییر چهره «گلنار» سریال گیلدخت بعد از 3 سال

ببعی به زبان ترکی هم مسلطه!

چهره ها/ سلفی جالب نصرالله رادش و همسرش وایرال شد

رپ خوانی بحرانی برای سید جواد هاشمی

شیرین: تا وقتی بله نگفته بودیم، هیشکی قصد ازدواج نداشت حالا همه میخوان زن بگیرن!

وقتی ناراحتی از اینکه مخ زن خودت رو زدی

ترانه «شریک جرم» با صدای روزبه نعمت اللهی

فراجا: با رفتار اشتباه احتمالی ماموران در برخورد با بی‌حجابی برخورد خواهد شد

گوناگون/ دستاوردهای عملیات «کربلای10»

پلی زیبا و بزرگ در میان ابرها در چین

خرس خانگی یک روس

یک دسر شکلاتی پرتقالی و خوشمزه برای مهمونی هاتون

طرز تهیه کوکو سبزی مجلسی

اگر هنگام مسواک زدن از لثه شما خون می‌آید بخوانید

اگر این نشانه‌ها را دارید یعنی شخصیت قوی دارید

بیگانگان فضایی ممکن است در واقعیت بنفش باشند

من پیر فنا بدم جوانم کردی

حکم ‏CAS‏ علیه اسپانیا؛ انتخابات را از نو برگزار کنید

هوادار استقلال دچار حمله عصبی شد

پیروزی مس برابر شاگردان ویسی با گلزنی بازیکن مازاد فولاد!

کارشناسی صحنه‌های جنجالی دیدار استقلال - شمس آذر

تفاضل گل استقلال و پرسپولیس برابر شد

فریاد باقری با مهم‌ترین گل سال به تراکتور

جدول لیگ برتر؛ استقلال به صدر رسید

زندی: اصلاً خوب نبودیم؛ استقلال تیم یکدستی دارد

ستاره‌های سپاهان در دو چالشِ مورایس

گزارش اکیپ؛ بایرن نه، زیدان به یونایتد می‌رود!‏

آخرین وضعیت لوکاکو پس از مصدومیت شدید

شمس‌آذر نفس آبی‌پوشان را حبس کرد؛ استقلال صدر را پس گرفت

نمک های بی پایان علی صادقی در سریال خانه به دوش

ماجرای عاشق شدن دیبی در جوانی

قطعه ای زیبا با تکنوازی ساز «ابوا»

ترخیص 2 هزار و 500 خودرو و تاکسی برقی از گمرک

تو ژاپن موسیقی رو اینجوری آموزش میدن!

خواص مصرف لیموی یخ زده در طول روز که تا به حال نشنیده اید