آریا بانو

آخرين مطالب

رادیو با حجاج همگام می‌شود فرهنگی هنری

  بزرگنمايي:

آریا بانو -
رادیو با حجاج همگام می‌شود
١٢٨
٠
ایسنا / معاون صدا از پوشش ویژه‌برنامه‌های فرهنگی، وضعیت حجاج، حال و هوای سرزمین وحی، پیام حج و ... در شبکه های مختلف رادیویی خبر داد.
حمید شاه آبادی معاون صدا با اشاره به اطلاع‌رسانی از وضعیت حجاج در سرزمین وحی برای هموطنان، گفت: رادیو در برنامه هایی به بررسی این موضوع می پردازد. برنامه «سرزمین وحی» که از 27 تیر تا 7 شهریور از رادیو معارف پخش می شود به پوشش برنامه های فرهنگی و وضعیت حجاج می پردازد. رادیو ایران در برنامه های «سلام صبح بخیر»، «خانه و خانواده» و «ایران را بشنویم» در گفتگو با کارشناسان مذهبی به هفته حج و تشریح برنامه‌های مرتبط به آن می پردازند. ضمن اینکه «راه شب بامداد پنج شنبه» در مطالبی درباره حج و اهمیت آن صحبت می کند.
همچنین این شبکه رادیویی با استفاده از ظرفیت ایران یاران در برنامه «صفحه من» با مسئولان سازمان حج و زیارت درباره برنامه های این سازمان برای حجاج گفتگو می‌کند و از مراسم حج گزارش‌هایی را پخش می‌کند.
برنامه میزگرد «میزبان» نیز با طرح سوالاتی درباره اعزام حاجی و نحوه اعزام صحبت می‌کند خدمات، تفاوت بین این حج با سال‌های پیش، اهمیت حج امسال، روابط با حجاج کشورها از دیگر موضوعات این برنامه است.
مطالبه انتظارات مقام معظم رهبری از کارگزارن حج
وی با اشاره به کلام رهبری و مطالبه انتظارات مقام معظم رهبری از کارگزاران حج، گفت: موضوع مطالبه انتظارات مقام معظم رهبری از کارگزاران حج و آخرین اخبار و اطلاعات حج و آگاهی از وضعیت حجاج بیت الحرام در برنامه «گفتگوی 21» از رادیو معارف از 13 تیر تا 7 شهریور پخش می شود.
وحدت مذاهب اسلامی در فلسفه حج
معاون صدا تصریح کرد: حج فرصت همفکری امت اسلامی در خصوص مهمترین چالش‌های جهان اسلام است که واژه همبستگی اسلامی حاوی جهت گیری وحدت و تقریب پیروان مذاهب اسلامی است که یکی از مهمترین رسالت های حاجیان بویژه علما و فرهیختگان در این سفر الهی است در همین راستا رادیو ایران در برنامه «جهان سیاست»که از شنبه، 15 تیر تا چهارشنبه، 19 تیر پخش می‌شود به وحدت مذاهب اسلامی در هفته حج و استکبار ستیزی می پردازد.
در فواصل پخش این شبکه رادیویی نیز به موضوعاتی همچون بیان اهمیت و جایگاه حج در دین مبین اسلام، تبیین جایگاه حج و نقش مراسم حج در همبستگی و اقتدار مسلمانان و نمایش قدرت آنان ، پرداختن به نام گذاری روزهای این هفته ، اطلاع رسانی برنامه های متنوع فرهنگی و مذهبی در سارسر کشور به مناسبت هفته حج ، بیان خبرهای مربوط به سفر زائران بیت الله الحرام ، حج در آیات الهی و روایات و احادیث بزرگان دین می پردازد.
رادیو تهران نیز در برنامه «گفتاورد» به فلسفه حج و مراسم مناسک از حج این فریضه سیاسی ـ عبادی می پردازد.
کلام امام راحل (ه) و مقام معظم رهبری درباره حج
شاه آبادی ادامه داد: رادیو ایران در برنامه «راه امام، کلام امام» کلام امام راحل (ه) درباره حج را پخش می‌کند؛ ضمن اینکه در برنامه «نشانی» سخنان گهربار مقام معظم رهبری در خصوص حج پخش می شود.
پخش دعاهای ندبه، کمیل و عرفه از سرزمین نور و پوشش مستقیم مراسم برائت از مشرکان
معاون صدا درخصوص پخش دعاهای ندبه، کمیل و عرفه از سرزمین نور و پوشش مراسم برائت از مشرکان از رادیو گفت: دو شبکه رادیویی معارف در برنامه «شرح اشتیاق» و قرآن به پخش دعای ندبه و دو شبکه رادیویی معارف در برنامه «محراب دل» و ایران به پخش دعای کمیل از سرزمین حج می پردازند. رادیو ایران در برنامه‌ای، دعای عرفه را از سرزمین حج پخش می کند. ضمن اینکه رادیو معارف در نهم ذی الحجه دربرنامه «عارفانه»دعای عرفه را از حرم حضرت معصومه (س)پخش می کند.دو شبکه رادیویی معارف در برنامه «پیام حج» و ایران در ویژه برنامه ای به پوشش مستقیم مراسم برائت از مشرکان می پردازد. رادیو جوان در برنامه زنده «روز رحمت» به روز عرفه و نیایش و حج می پردازد.
برنامه‌های تولیدی در سرزمین وحی
شاه آبادی خاطرنشان کرد: برنامه سازان و گزارشگرانی که به سرزمین وحی مشرف می شوند ، گاهی فرصت کرده و بخش هایی را تهیه و تولید می کنند که پخش آن در ایام حج بهترین فرصت برای آشنایی با مناسک این فریضه الهی است. رادیو ایران و جوان میان برنامه های کوتاهی را در سرزمین وحی تولید کرده که از 20 تیر تا 7 شهریور پخش می شود، همچنین دو شبکه رادیویی معارف و قرآن برنامه های اذان گاهی ظهر و مغرب که تولیدی سرزمین وحی است و شامل بیان و آداب احکام حج و استفاده بهتر حجاج از فضای معنوی حج است را پخش می کند. رادیو جوان نیز در برنامه اذان‌گاهی «قرار» به موضوع حج می پردازد.
نمایش هایی با موضوع حج
وی با اشاره به نمایش‌هایی که با موضوع حج توسط هنرمندان اداره کل هنرهای نمایشی تهیه شده گفت: هفت نمایش «صلح حدیبیه فتحی عظیم»، «چشمان منتظر»، «راز طواف»، «افسانه گذشتگان»، «درمحضر خدا»، «حج پینه دوز» و «شکوه سادگی» از رادیو نمایش پخش می شود.
ویژه برنامه های عید قربان
معاون صدا با اشاره به عید قربان گفت: رادیو فرهنگ در ویژه برنامه «آستان ارادت» از تجلی عید قربان در ادبیات فارسی می گوید. «تا انتها ایمان» نیز برنامه محیطی با حمایت از بیماران ام اس ایران است که فضای دلنشین در روز ایمان و بندگی برای مخاطبان این شبکه رادیویی به وجود می آورد.ضمن اینکه «جوانه ها» به آموزه های اخلاقی عید قربان برای نوجوانان می پردازد. «چهار باغ» به پخش ترانه و شعر خوانی به مناسبت عید قربان می پردازد.رادیو معارف در برنامه «منای دل» به بیان اعمال، فضایل عید قربان می پردازد.
دیگر برنامه‌ها
همچنین رادیو فرهنگ در برنامه «ناز و نیاز» که از 20 تا 25 مرداد پخش می شود به دهه ولایت و امامت ، ضرورت نیایش و جایگاه دعا در اندیشه اسلامی، عرفه و فرصت خدا شناسی می پردازد. «هفت کوچه» به موضوع فرهنگ نواحی مردم ایران در عید قربان و «گفتارش» به گفت و گو و گزارش درباره عید قربان و خبرهای فرهنگی می پردازد.همزمان با سالروز شهادت حضرت مسلم بن عقیل ویژه برنامه «میهمان کوفه» از رادیو معارف پخش می شود که به بیان ویژگی ها ی آن بزرگوار پرداخته و نقش ایشان را نهضت بزرگ کربلا بیان می کند.
رادیو تهران در «کتاب شب» سفرنامه حج شریعتی را روایت می کند.
معاون صدا خاطرنشان کرد: رادیو تهران در برنامه سعادت آباد بخشی به نام «حجّانه » دارد که هر روز ضمن ارتباط با گزارشگران مستقر در مکه و مدینه و ارتباط با حاجیان به اطلاع رسانی از وضعیت حجاج می پردازد ضمن اینکه در کلیه بخش های خبری رادیو با خبرنگاران و گزارشگران اعزامی ارتباط برقرار می شود.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/178660/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بیش فعالی چیست ؟ علائم ، دلایل و درمان آن کدامند؟

عقدهٔ الکترا چیست و چگونه حل می شود؟

راه های تقویت بهره ی هوشی

قانون باور چیست و آیا می توان آن را تغییر داد؟

سندروم دیوژن چیست و چگونه درمان می شود؟

اختلال حافظه تکرار پنداری

تکنیک ای اف تی چیست و مراحل آن کدامند؟

سندرم استکهلم چیست و چگونه درمان می شود؟

توهم کوتارد چیست و علائم و درمان آن چه چیزی است؟

علائم و روش های درمان سندروم استندال یا سندرم فلورانس

ضد افسردگی های سه حلقه ای

توهم کاپگراس چیست؟

سایکومتریست چگونه کار می کند؟

رفتار تکانشی چیست و چگونه درمان می شود؟

فروپاشی عصبی چیست و چه علائمی دارد؟

اختلال دیس تایمی یا افسرده خویی چیست ؟ علل ، علائم و درمان آن

با بیمار در حال مرگ چگونه باید رفتار کرد؟

درباره اتانازی چه می دانید؟

آزار و اذیت خیابانی چیست و چگونه با آن رفتار کنیم؟

توهم فرگولی چیست؟ علل و درمان آن

فردگرایی چیست و شیوع فردگرایی در میان افراد جامعه

افسردگی غیر معمول یا آتیپیک

سندروم بیت المقدس چیست؟

آشنایی با خصوصیات زنانی که تیپ شخصیت مردانه دارند

آدم های پرتوقع چه ویژگیهایی دارند و چگونه باید با آن‌ها رفتار کرد؟

اختلال افسردگی اساسی چیست؟ دلایل و درمان آن

بیماری وسواس فکری OCD

بی اشتهایی عصبی چیست و چگونه درمان می شود؟

چگونه به شخصی بگویید که بوی بد دهان یا بدن دارند

آگورافوبیا یا ترس از فضای باز چیست؟ علل و درمان

بی‌گوشی‌هراسی (نوموفوبیا)

راههای غلبه بر افسردگی

ادیتیوولتافوبیا چیست و چگونه درمان می شود؟

افراد آب زیر کاه چه کسانی هستند؟

کربوفوبیا چیست؟ علت و درمان آن

نئوفوبیای غذایی چیست و چگونه درمان می شود؟

تراپیست کیست؟ معرفی انواع تراپی

اختلالات خلقی چیست؟ انواع اختلالات خلقی

نشخوار ذهنی چیست؟ درمان نشخوار ذهنی

ویژگی افراد درون گرا چیست؟ راههای درمان درون گرایی

آر تی ام اس (rTMS) یا تحریک مغناطیسی مغز چیست؟

مثلث کارپمن چیست؟ خروج از مثلث کارپمن

هیپنوتراپی چیست؟ موارد استفاده از هیپنوتراپی

کلمات و عبارات نشان دهنده افسردگی

روش صحیح قطع داروهای افسردگی

رشد فردی چیست؟ تاثیرات رشد فردی

قانون لاگوم چیست و چگونه سوئد را به شادترین مردم تبدیل کرده است؟

نقشه مغزی چیست؟ نحوه تهیه نقشه مغزی

آموزش انجام تمرین های مدیتیشن + نکاتی برای تازه کارها

دلایل، مزایا و معایب تغییر شغل