آریا بانو

آخرين مطالب

خطرناک‌ترین محلات جهان اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو -
خطرناک‌ترین محلات جهان 2
k ٢.٥
٠
ایسنا / ماجراجویی در سفر و گاهی قدم گذاشتن به خارج از محدوده‌های امن می‌تواند برای برخی افراد تجربه‌ای هیجان‌انگیز باشد.
در سفرها گاهی می‌توان تنها به گشت‌وگذار در مناطق گردشگری و سواحل زیبای شهر اکتفا کرد اما گاهی می‌توان با کشف نقاط ناشناخته‌تر تجربه‌ای جدید، خاص و هیجان‌انگیز به دست آورد.
با این وجود مناطقی هستند که گردشگران اغلب از سفر و گشت‌وگذار در آن‌ها به دلایل مختلفی از جمله از بیم جان خود چشم‌پوشی می‌کنند.
برای مثال در ادامه فهرستی از خطرناک‌ترین محله‌ها و خیابان‌های جهان به نقل از سایت "دِ کالچرتریپ" آورده شده که توصیه می‌شود در صورت سفر به این شهرها از رفتن به این محله‌ها جدا خودداری کنید:
کاتیا، کاراکاس، ونزوئلا
کاتیا، یکی از محله‌های غرب کاراکاس، خطرناک‌ترین شهر دنیا است که خود در این شهرِ خطرناک، بدنام‌ترین و بدترین محله محسوب می‌شود. در سال 2016 میلادی آمار آدم‌کشی در ونزوئلا عدد بسیار وحشتناک 60 فقره قتل در هر روز برآورد شده بود. همچنین برخی از خیابان‌های این شهر از جمله خیابان "آرژانتین" و خیابان "اِل کامرسیو" نمونه‌هایی دیگر از مناطق ناامن و خطرناک در کاراکاس هستند.
رِناسیمیِنتو، آکاپولکو، مکزیک
آکاپولکو که اکنون خشونت‌آمیزترین شهر مکزیک محسوب می‌شود، دیگر آن شهر ساحلی پر زرق و برقی نیست که در فیلم‌های هالیوودی قدیمی نشان داده می‌شد. در خیابان‌هایی مانند "خوان آر اسکودرو" و "اخیدو لاس پوزاس" که در محله ناامن و بدنام "رِناسیمیِنتو" واقع شده‌اند، قتل و خشونت بسیار رایج بوده و ماه ژوئن 2017 میلادی مرگبارترین ماه آن در دو دهه گذشته به ثبت رسیده است. در این محله باندهای تبهکار و خلافکار در سطح بالایی حکومت کرده و تمامی افراد در این محله هر هفته برای پرداخت بخشی از درآمد خود به اعضای این باندها به صف کشیده می‌شوند. این امر واقعا یادآور تراژدیکی از بلایی است که جنگ‌های ننگ‌آمیز باندهای مواد مخدر بر سر این کشور آورده است.
دیترویت، میشیگان، ایالات متحده آمریکا
دیترویت شهرتی خاص برای جرایم خشونت‌آمیز دارد. اگر در این محله و در اطراف خیابان‌های "وست وارن" و "مک‌کینلی" زندگی کنید، احتمال آن که قربانی چنین جرایمی شوید در هر سال بسیار بالا خواهد بود.
فورتالیزا، سئارا، برزیل
این محله خطرناک در برزیل نیز همیشه شاهد جرایم خشونت‌آمیز مختلفی بوده است. برای مثال می‌توان به تیراندازی در یکی از باشگاه‌های شبانه این شهر واقع در شمال غربی برزیل اشاره کرد که منجر به کشته شدن بیش از 14 نفر شده و تصور می‌شود باندهای تبهکاری مربوط به مواد مخدر که رقیب یکدیگرند، عامل آن بوده باشند. باندهای تبهکار مواد مخدر یکی از دلایلی هستند که منجر به خطرناک شدن تقریبا تمامی محله‌های سئارای برزیل به خصوص پس از تاریکی هوا شده‌اند. برخی از بخش‌های این محله که در اطراف ساحل "ایراسیما" قرار دارند از جمله خیابان "بیرا مار" و خیابان "هیستوریادور ریموندو گیرائو" از خطرناک‌ترین بخش‌های "فورتالیزا" محسوب می‌شوند.
سن پدرو سولا، کورتس، هندوراس
شهر "کورتس" در هندوراس پس از کاراکاس، دومین رتبه از لحاظ قتل را در سال 2016 میلادی به خود اختصاص داده بود. از همین رو به هنگام قدم زدن در محله‌های این شهر ترسناک نباید از دیدن جنازه‌هایی که در کنار خیابان رها شده، تعجب کنید. جرم و خشونت خیابان‌های سراسر هندوراس را که یکی از بدترین اقتصادهای آمریکای جنوبی را به خود اختصاص داده، فرا گرفته است. بیشتر حوادثی که در محله‌ای موسوم به "چَمِلِکون" رخ می‌دهد، به نوعی با مواد مخدر ارتباط دارد. با این حال برنامه‌های اجتماعی که اخیرا در این کشور پیاده شده به آرامی در حال امن‌تر کردن این شهر است و به همین دلیل امید می‌رود این شهر به زودی از فهرست شهرهای خطرناک جهان خارج شود.
محله‌های سان سالوادور، السالوادور
در سال 2016 میلادی این شهر که پایتخت السالوادور است، به طور میانگین در ازای هر 100 هزار نفر 83.39 قتل را به خود دیده است. باید گفت که ریشه تمام خطراتی که در سان سالوادور وجود دارد از آمریکا می‌آید، چرا که باند تبهکاری مشهور MS-13 که این شهر را به ستوه آورده، ابتدا توسط کودکان مهاجران السالوادوری در آمریکا تشکیل شده است. از بدترین و خطرناک‌ترین خیابان‌های این شهر می‌توان خیابان‌ "زاکمیل" و خیابان اصلی "ایلوپانگو" را نام برد.
محله‌های کیپ تاون، آفریقای جنوبی
طبق آمار منتشر شده توسط پلیس آفریقای جنوبی، مرکز کیپ تاون در سال 2016-2017 میلادی شاهد بیشترین جرم و جنایات رخ داده در کل این کشور بوده است. با وجود این که کیپ تاون نیز مانند بسیاری از شهرهای دیگر ذکر شده در این فهرست بسیار زیبا و دیدنی است اما سفر به این شهر باید حتما با همراهی فردی هوشیار صورت گیرد، چرا که جنایت، واقعیت اصلی این شهر است. یکی از بدترین خیابان‌های این شهر را به ویژه در شب می‌توان خیابان "لانگ" عنوان کرد.
محله‌های ایست سنت لوئیس، ایلینوی، ایالات متحده آمریکا
خیابان‌های "ایست سنت لوئیس" که به طور گسترده‌ای به بدترین شهر آمریکا شهرت یافته است، با جرم و جنایت و فقر پوشیده شده است. در سال 2013 میلادی سرانه قتل به ازای هر نفر در این شهر 18 درصد برآورد شده بود که از میانگین آن در سراسر آمریکا بسیار بالاتر محسوب می‌شد. در سال 2015 میلادی در این شهر تنها با جمعیت 26 هزار و 616 نفر، 19 مورد قتل و آدمکشی، 42 مورد تجاوز، 146 مورد سرقت، 682 مورد حملات خشونت‌بار و 12 مورد آتش‌زنی عمدی گزارش شده بود. در سال 2016 میلادی نیز این شهر بالاترین میزان قتل در کل کشور را به خود اختصاص داده بود. نکته جالب آن که اگر چه "ایست سنت لوئیس" به طور کلی خطرناک‌ترین شهر آمریکا محسوب می‌شود اما خطرناک‌ترین خیابان این کشور را باید خیابان ملی "بریج" دانست که در "نورث سنت لوئیس" واقع شده و جرایم بسیار بالای مرگبار با اسلحه را شاهد است.
محله‌های اولان‌باتور، مغولستان
خیابان‌های "اولان‌باتور"، پایتخت مغولستان به خصوص خیابان‌ "باگا تویرو" برای گردشگرانی که در آن قدم می‌زنند به ویژه در شب می‌تواند خطرآفرین باشد. برای مثال گزارش‌هایی مبنی بر دعواهای خیابانی مردان مغول که با خارجی‌ها راه می‌اندازند، در این شهر بسیار رایج است. اگرچه این نوع از خطر با دیگر خطراتی که در این فهرست ذکر شده، کمی متفاوت است اما به هر حال این مورد نیز می‌تواند برای شهروندان و گردشگران بسیار خطرناک محسوب شود.
محله‌های بالتیمور، مری‌لند، ایالات متحده آمریکا
یکی دیگر از شهرهای آمریکا که خیابان‌هایش با جرم و جنایت پوشیده شده را می‌توان "بالتیمور" دانست. تقاطع خیابان‌های "مک‌کولو" و "وست پرستون" در این شهر یکی از خطرناک‌ترین قسمت‌های آن است که جرایم خشونت‌آمیز با اسلحه بسیار بالا بوده و متاسفانه میانگین درآمد افراد در این محله به طور شدیدی پایین است. نکته قابل تامل این است که "بالتیمور" تنها 50 دقیقه از واشینگتن دی.سیِ شیک و مجلل فاصله دارد اما مردان سیاه‌پوست 15 تا 29 ساله ساکن بالتیمور به طرز خشونت‌آمیزی در این شهر کشته می‌شوند.
اسکامپیا، ناپل، ایتالیا
"اسکامپیا" که یکی از بزرگ‌ترین محله‌های "ناپل" در ایتالیا محسوب می‌شود را همچنین می‌توان بزرگ‌ترین بازار فضای آزاد مواد مخدر در سراسر اروپا دانست. اگر تنها چند دقیقه در این محله رانندگی کنید، خیلی سریع خود را تحت تعقیب موتورسیکلتی می‌یابید که متعلق به باندهای تبهکار مواد مخدر متعدد این محله هستند. خشونت در این محله بسیار بالا بوده و مواد مخدر بر آن فرمانروایی می‌کند.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/175006/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بی ارادگی چیست؟ راههای مقابله با بی ارادگی

کتاب درمانی چیست و چگونه انجام می شود؟

منشور برقراری ارتباط چیست + روش ساخت منشور برقراری ارتباط

رفتار حرفه ای چیست؟ چگونه رفتار حرفه ای داشته باشیم

ایده آل گرایی چیست و خطرات آن چیست؟

بلوغ فکری چیست و چه نشانه هایی دارد؟

اختلال سلفیتیس چیست و چگونه درمان می شود؟

سندرم قلب شکسته چیست؟ علل و علائم و درمان آن

دروغگویی پاتولوژیک چیست؟ علائم و درمان آن

ترس از سگ یا سگ هراسی چیست و چگونه درمان می شود؟

صدابیزاری یا میسوفونیا چیست و چگونه درمان می شود؟

سندرم آسپرگر چیست و چگونه درمان می شود؟

بی ثباتی عاطفی چیست و علائم و درمان آن کدام است؟

نردبان انتزاع چیست و کاربرهای آن برای سخن گفتن جذاب کدامند؟

اعتیاد به تلویزیون چه مضراتی دارد و چگونه می توان برآن غلبه کرد؟

اعتیاد به قمار چیست؟ نشانه ها، علل و درمان آن

استرس و ناراحتی در هنگام پرواز

وسواس کمک به دیگران چیست و چگونه به آن غلبه کنیم؟

اختلال تجزیه ای چیست ؟ انواع آن و درمان آن

اختلال اضطراب یا استرس پس از سانحه یا ptsd

روانکاوی چیست و تکنیک های روانکاوی کدامند؟

چگونه بر خجالت و کمرویی هنگام مکالمه تلفنی غلبه کنیم؟

تبعیضِ جنسیتی چیست و انواع آن کدامند؟

پت تراپی چیست و چه مزایایی دارد؟

مایندفولنس یا ذهن آگاهی چیست و چه فوایدی دارد؟

روانشناسی مهاجرت چیست؟ دلایل مهاجرت و مشکلات فرد مهاجر

در چه سنی بیشتر احساس بدبختی میکنیم

منطقه امن ذهنی چیست و چگونه می توان از آن خارج شد؟

خودانگاره چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

خنده های بی اختیار و غیر ارادی

خیانت به خود چیست و چگونه می توان از آن رها شد؟

چرا بعضی از افراد همیشه سر قرار دیر می رسند

با گریه نخوابید

گم شدن در مسیر زندگی چگونه است و چه باید کرد؟

علل خودزنی در موقع عصبانیت چیست؟

چگونه کار پیدا کنیم؟

دلایل گریه کردن در هنگام عصبانیت چیست و چگونه می توان آن را کنترل کرد؟

افسردگی ماسکه چیست؟ علائم و راه درمان آن

چرا بی دلیل احساس غم می کنیم؟

آکروفوبیا یا ترس از ارتفاع : علت ، علایم و درمان

افسردگی ماژور چیست و راه درمان آن کدام است؟

علت تمایل جوانان به زندگی جدا از خانواده

کلپتومانیا یا جنون دزدی چیست؟ علل و درمان آن

افسردگی سایکوتیک چیست؟ علائم و درمان آن

روان پویشی چیست و چگونه عمل می کند؟

نوروتیزیسم یا روان رنجوری چیست؟ علائم و درمان آن

پاراسومنیا یا خواب پریشی چیست؟ علل ، انواع و درمان آن

هموفوبیا، ترس از خون چیست؟ علایم و راههای درمان

علایم و انواع اختلال یادگیری + راههای درمان اختلال یادگیری

نوروپلاستیسیتی: چگونه از قابلیت شکل پذیری مغز خود استفاده کنیم؟