آریا بانو

آخرين مطالب

در گزیده اخبار اجتماعی ایسنا بخوانید:

آزمون‌های ممنوعه مقطع ابتدایی/ پیگیری پزشکی از راه دور برای بیمارستان‌ها اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - پایش آسفالت‌های جدید پایتخت، آوانس وزارت بهداشت به متخصصانی که به مناطق محروم می‌روند، آزمون‌های «چرتکه» و «کانگورو» در مدارس ممنوع است، ظرفیت زیستی تهران پاسخگوی صنعت و جمعیت بیشتر نیست، توزیع 10 هزار بسته کالاهای اساسی در میان سیل‌زدگان کشور از امروز و... تیتر برخی از مهمترین اخبار امروز اداره اجتماعی ایسنا هستند.

به گزارش ایسنا، تحریریه اخبار اجتماعی ایسنا امروز (22 تیرماه) بیش از 55 خبر روی خروجی خود منتشر کرده است که گزیده‌ای از مهمترین این اخبار به همراه تیتر و لینک در زیر می‌آید:
پایش آسفالت‌های جدید پایتخت
رییس کمیته عمران شورای شهر تهران از پایش آسفالت‌های پایتخت خبر داد.
افشین حبیب‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد لکه‌گیری آسفالت‌های معابر شهر تهران با بیان این‌که معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران لکه‌گیری و آسفالت معابر را آغاز کرده است، گفت: یکی از اتفاقات خوبی که برای اولین‌بار در تهران رخ می‌دهد این است که آسفالت جدیدی که برای معابر استفاده می‌شود از این به بعد توسط روش‌های مکان‌یابی دقیق پایش می‌شود.
نصب 109 دوربین پلاک‌خوان در محدوده طرح ترافیک جدید / دریافت جریمه فرسودگی خودرو صحت ندارد
مدیر واحد ساماندهی محدوده‌ها و طرح‌های ترافیکی شهرداری تهران به برخی ابهامات مطرح‌شده در طرح «کنترل آلودگی هوا» پاسخ داد.
به گزارش ایسنا، عمار سعیدیان‌فر در پاسخ به برخی مطالب عنوان‌شده مبنی بر اینکه از لحاظ زیرساخت، مجموعه شهرداری تهران آماده اجرای طرح کنترل آلودگی هوا نیست، گفت: همکاران بنده در معاونت حمل‌ونقل و ترافیک در جهت توسعه سیستم هوشمند، 500 متر کابل فیبر نوری، 1500 متر کابل شبکه و همچنین 4000 متر کابل برق جهت راه‌اندازی دوربین‌ها در معابر کنترل آلودگی هوا اضافه کرده‌اند.
آوانس وزارت بهداشت به متخصصانی که به مناطق محروم می‌روند
کمبود پزشک متخصص؛ یکی از دغدغه‌های همیشگی نظام بهداشت و درمان کشور بوده؛ دغدغه‌ای که می‌تواند چالش‌های زیادی را به‌ویژه در مناطق محروم و کم‌برخوردار برای "سلامت" و "درمان" مردم ایجاد کند. حال باید پرسید چند پزشک متخصص در کشور وجود دارد و برنامه وزارت بهداشت برای توزیع عادلانه آنها و افزایش تدریجی تعداد متخصصان پزشکی چیست؟.
دکتر بهزاد کلانتری- مدیرکل دفتر مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با ایسنا، درباره نحوه توزیع پزشکان متخصص در کشور، گفت: توزیع متخصص در کشور بر اساس آیین‌نامه‌ای انجام می‌شود که از سوی وزیر بهداشت ابلاغ شده، در هر دو تا سه سال هم با توجه به شرایط کشور مورد بازنگری قرار گرفته و اصلاحاتی بر رویش انجام می‌شود که به نفع مردم و پزشکان باشد. آخرین اصلاحی که بر روی این آیین‌نامه انجام شد، مربوط به سال گذشته است که تیمی از معاونت درمان نظرات کارشناسی‌شان را ارائه دادند. سپس آقای دکتر هاشمی- وزیر وقت بهداشت نیز تیم پنج نفره‌ای را برای اعلام نظر بر روی این آیین‌نامه تشکیل داد که نهایتاً آیین‌نامه‌ای که ملاک توزیع نیروی انسانی سال گذشته و امسال است، ابلاغ شد.
چگونگی شناسایی و غربالگری کودکان اوتیسم / ضرورت تشخیص بهنگام بیماری
اوتیسم یا درخودماندگی نوعی اختلال رشدی است و تاکید متخصصان آن است که تشخیص هرچه سریع‌تر این اختلال می‌تواند منجر به بروز مهارت‌های لازم برای رسیدن به حداکثر توانایی کودک شود.
سعیده صالح غفاری_ مدیرعامل انجمن اوتیسم ایران در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر لزوم تشخیص هرچه سریع‌تر بیماری اوتیسم، گفت: اختلال افراد طیف اوتیسم هرچه زودتر تشخیص داده شود، آموزش‌پذیری آنها راحت‌تر خواهد بود و از یک سطح توانایی مؤثری در جامعه برخورد خواهند شد. آنها می‌توانند حداقل مهارت‌های فردی خود را کسب کنند و به مدرسه بروند، اما اگر تشخیص زودهنگام اتفاق نیفتد متأسفانه این بچه‌ها بعد از شش سالگی نسبت به آموزش پذیری برای تغییر و اصلاح رفتار و برنامه‌های توانبخشی مانند کاردرمانی ذهنی و جسمی، مقاوم می‌شوند.
دریافت مستمری 178 هزار خانوار با مستمری تک نفره، طبق تعداد نفرات خانوار
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد که در سایه جوانگرایی درعرصه مدیریت و با پیگیری ویژه از دولت و مجلس و عنایت خاص آنها در سال جاری نه تنها 200 هزار خانوار از لیست مستمری بگیران سازمان بهزیستی حذف نشد، بلکه 178 هزار خانواری که مستمریشان تک نفره بود، مستمری خود را از این پس براساس تعداد نفرات خانوارشان می‌گیرند.
به گزارش ایسنا، محمد شریعتمداری در رشته توییتی نوشت: با توجه به اجرای برنامه نهضت جوانگرایینخبگان درعرصه مدیریت عالی کشور، از این پس مستمرا نتایج و ثمرات ارزشمند مدیریت جوانان منصوب درپست های مدیریت عالی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استحضار ملت بزرگوار کشور خواهد رسید.
احتمال افزایش مستمری مددجویان / پرداخت «ودیعه مسکن» توسط بهزیستی
رئیس سازمان بهزیستی کشور از پرداخت ودیعه مسکن به مددجویان بهزیستی برای اولین بار خبر داد.
به گزارش ایسنا، وحید قبادی دانا با بیان اینکه پرداخت ودیعه مسکن برای اولین بار در سال ٩٨ به شکل محدود اجرا می‌شود، اظهار کرد: برای این بخش ١٢ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که تا سقف 5 میلیون تومان برای ٢5٠٠ نفر پرداخت می‌شود.
آزمون‌های «چرتکه» و «کانگورو» در مدارس ممنوع است
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از ممنوع شدن برگزاری کلیه آزمون‌هایی چون چرتکه، کانگورو و غیره که فقط بر تقویت قوای ذهنی دانش آموزان تمرکز کرده و تربیت در آن مغفول است، خبر داد.
رضوان حکیم زاده با بیان اینکه اگر همراهی خانواده را به عنوان یکی از ذینفعان اصلی تعلیم و تربیت داشته باشیم، برنامه هایی که در دوره ابتدایی در دست اجرا داریم بهتر پیش می رود گفت: اخیراً نامه ای را با رئیس مرکز ملی سمپاد تهیه کردیم که به مدارس ابلاغ می کنیم و بر اساس آن کلیه آزمون هایی چون چرتکه و کانگورو و غیره که فقط روی تقویت قوای ذهنی تمرکز کرده و تربیت در آن مغفول است را غیرقانونی و ممنوع اعلام می کنیم. اگر خانواده‌هایی تا کنون آگاهی نداشتند حتماً باید این مسیر تغییر کند. اگر مدرسه‌ای این آزمون ها را اجرا کند کار غیرقانونی انجام می دهد.
پاسخ معاون آموزش و پرورش به شائبه‌هایی درباره مافیای تالیف کتب درسی
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به پرسشی درباره مافیای دفتر تالیف کتب درسی گفت: اگر بتوانیم دو مقوله طراحی و برنامه ریزی درسی 11 حوزه یادگیری و تعیین استانداردها را از بخش تالیف کتب درسی جدا و تفکیک کنیم این اتهامات برطرف می‌شود و به جایی برسیم که هر کارشناس و مولف بتواند کتب درسی تالیف کند.
مجلس هم به "فرسوده‌ها" ورود کرد؛ آیا مصوبات اجرایی می‌شود؟
به دنبال تعیین تکالیف جدید برای خودروسازان و موتورسیکلت‌سازان کشور، جهت از رده خارج کردن وسایل نقلیه فرسوده از سوی مجلس شورای اسلامی، رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم با تاکید بر اینکه مصوبات جدید مجلس در راستای مواد 2 و 8 قانون هوای پاک است که هر دو به تعویق افتاده است، گفت: براساس مصوبات جدید مجلس، خودروسازان و موتورسیکلت‌سازان موظف شده‌اند که در ازای تولید هر چهار دستگاه جدید یک خودرو یا موتور فرسوده اسقاط کنند.
ظرفیت زیستی تهران پاسخگوی صنعت و جمعیت بیشتر نیست
سرپرست اداره محیط زیست شهر تهران ضمن تاکید بر اینکه هیچ استانی در کشور به لحاظ تراکم جمعیتی و صنعتی مانند تهران نیست، گفت: قانون "منع استقرار صنایع در شعاع 120 کیلومتری تهران" برای جلوگیری از تراکم بیشتر تصویب شده است و اصلاح آن کار یک یا دو دستگاه نیست.
توزیع 10 هزار بسته کالاهای اساسی در میان سیل‌زدگان کشور از امروز
رئیس جمعیت هلال احمر از آغاز توزیع بیش از 10 هزار بسته کالاهای اساسی میان سیل‌زدگان سراسر کشور خبر داد.
علی‌اصغر پیوندی در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی ایسنا به مناطق سیل‌زده لرستان ، اظهار کرد: با دریافت کمک‌های مردمی به سیل‌زدگان مجموع این کمک‌ها به بیش از 200 میلیارد تومان رسید که به نوعی یک رکوردزنی در جمع‌آوری کمک‌های مردمی نیز محسوب می‌شود.
تصادف بامدادی در بزرگراه خرازی یک کشته و 3 مجروح برجای گذاشت
رئیس مرکز کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از تصادف بامدادی یک دستگاه خودرو 206 با یک دستگاه کامیون در بزرگراه شهید خرازی خبر داد که طی آن یک نفر جان باخت و سه تن دیگر نیز مجروح شدند.
سرهنگ محمد رازقی در گفت‌وگو با ایسنا در باره جزئیات وقوع این حادثه اظهار کرد: حوالی ساعت 2 بامداد امروز یک دستگاه خودرو پژو 206 با سه سرنشین در مسیر غرب به شرق بزرگراه شهید خرازی در حال حرکت بود که پیش از رسیدن به خروجی آزادگان با یک دستگاه کامیون تصادف کرد.
به گزارش ایسنا، پربازدیدترین اخبار اجتماعی ایسنا در روز 22 تیرماه 98 به شرح زیر است:
مجلس هم به "فرسوده‌ها" ورود کرد؛ آیا مصوبات اجرایی می‌شود؟
آوانس وزارت بهداشت به متخصصانی که به مناطق محروم می‌روند
آزمون‌های «چرتکه» و «کانگورو» در مدارس ممنوع است
تاثیر داروی رایج فشارخون بر سلامت روده
ظرفیت زیستی تهران پاسخگوی صنعت و جمعیت بیشتر نیست
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/174052/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

این استان ها امروز منتظر بارش باران باشند

خبری تازه از عرضه شیرخشک در داروخانه ها

تجلیل استاندار یزد از خانواده شهدای ارتش

مدیرکل بنیاد استان آذربایجان شرقی به مشکلات 50 نفر از مراجعا رسیدگی کرد

گشت و گذار دختران جوان در تهران 100 سال قبل

خلاقیت منحصر بفرد عاشقان باغ ارکیده در جزیره مالدیو / نفیسه روشن رونمایی کرد

حرف های دلی و عاشقانه بازیگر سریال پدر پسری برای همسرش در سالروز تولدش / به هر تپش قلبم جون دادی

امید اسماعیل خانی پسر گوهر خیراندیش و همسر در خانه ابدی پدرش با رونمایی از سنگ قبر بازیگر معروف

علایم افسردگی در سن یائسگی به چه شکل است؟

دیدار تشکل‌های شاهد و ایثارگر با معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری

اسرائیلی‌ها به میزان خسارت خود پس از حمله پهپادی_موشکی سپاه ایران اعتراف کردند!

اولین واکنش ژیلا صادقی به ماجرای ممنوع الکار بودنش در برنامه تلویزیونی برمودا!

پیش بینی جدید درباره قیمت مسکن در سال 1403| تا آخرسال قیمت آپارتمان به این اعداد می‌رسد!

جشن تولد نیلوفر پارسا بیتای آوای باران در 33 سالگی / رونمایی از بارداری دوقلوهایش

خاطرات ناصرالدین‌شاه؛ خرس‌ها ول می‌شدند می‌رفتند توی مردم؛ خنده داشت

استایل جدید و متفاوت بهنوش طباطبایی بازیگر سینما و تلویزیون با شعری معنادار

دابسمش زیبای الهه حصاری کیمیا زخم کاری و دوستش با آهنگ چاوشی در خودروی لاکچری اش

لو رفتن اسم واقعی سیدجواد هاشمی در برنامه «صداتو»/ محسن کیایی افشاگری کرد

چهره جدید نیکا فرقانی دختر نقی و همای پایتخت در شهربازی استکهلم

رونمایی از تغییرات جدید چهره بهنوش طباطبایی خانم بازیگر همیشه خوشتیپ در آسانسور

دورهمی دوستانداران عارف لرستانی در سالگردش / بازیگر طنزی که در بهار مرگی تلخ داشت

فلزات سنگین تهدید جدی رژ لب های تقلبی

پیام تسلیت دکتر رئیسی در پی درگذشت پدر شهیدان «دهنوی»

رونمایی سیدحسین حسینی دروازه بان استقلال از چهره عروسکی دخترش / این کوچولوی ریزه میزه ماشاالله داره

ماجرای عمل جراحی رهبر انقلاب بدون بیهوشی عمومی و آخرین وضعیت سلامتی ایشان | رهبر انقلاب رژیم غذایی خاصی دارند؟

بهترین راه برای داشتن همسری بهتر: نگاهی به تجربه‌ی یک زن ایرانی

10 نکته برای بهبود کیفیت خواب

پاتوق معتادان متجاهر در عمق 10 متری زمین در تهران

جدیدترین عکس منتشر شده از محمدرضا گلزار و همسرش آیسان آقاخانی بعد از ازدواج!

رفع تیرگی زانو، آرنج و قوزک پا با 5 روش موثر خانگی ارزان قیمت!

قانون فرزندآوری با آن همه بودجه و اعتبار و اصرار شکست خورد

از کجا بفهمیم آب مروارید داریم؟

رژیم تخم مرغ، یک رژیم سریع و آسان برای لاغری

جلوگیری از چین و چروک دور لب با چند پیشنهاد ساده

اثبات یک رابطه میان سدیم و بیماری های قلبی و عروقی

واکنش جالب و متفاوت ژیلا صادقی مجری مشهور به حمله سپاه پاسداران به اسرائیل

تعطیلی پنجشنبه ها قطعی شد؟ | خبر مهم و جدید درباره کاهش ساعت کاری ادارات

ابلاغ دستورالعمل دانشگاه آزاد درباره حجاب

مدیرکل بنیاد شهید کرمانشاه بر شناساندن سبک و سیره عملی شهدا به جوانان تآکید کرد

اقدامات سازمان اقتصادی کوثر منجر به خودکفایی‌های بزرگ در حوزه اقتصادی شد

افزایش تعامل بنیاد شهید و امور ایثارگران با آموزش و پرورش برای توسعه فعالیت های فرهنگی

صبر و ایثار خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر درس آموز است

افشاگری مجری جنجالی زن تلویزیون: شهروند آمریکا هستم!

شیطنت‌های دختر با نمک سروش رفیعی در تمرین پرسپولیس / روزمو ساختی عمر بابا

تصویر تازه نوه ی اکبر عبدی که مثل پدر بزرگش بانمک و توپوله / ماشالا به هردوشون

رونمایی از چهره جدید هانده ارچل «کیمیا خاتون» فیلم مست عشق در ژاپن

نیوشا ضیغمی از بزرگترین راز زندگی اش پرده برداشت / دلنوشته تلخ بازیگر معروف 2 سال بعد از جدایی همسرش

خرید شیرخشک بدون تغییر قیمت از داروخانه ها

آیا تهوع و استفراغ شدید در دوران بارداری مضر است؟

برگزاری جلسه شورای معاونان و اطلاع رسانی بنیاد استان سمنان