آریا بانو

آخرين مطالب

نماینده اسبق مجلس: حجاب نماد آزادی زن مسلمان است اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو -
نماینده اسبق مجلس: حجاب نماد آزادی زن مسلمان است
٧٦
٠
مهر / زهره الهیان نماینده اسبق مجلس معتقد است فجایع اجتماعی جوامع غربی در حوزه خشونت و فروپاشی خانواده، رهاورد فرهنگ برهنگی غرب است و آنها دوست دارند ما را هم به مرتبه خود در این مسائل برسانند.
حمله به نقاط قوت دشمن و از کار انداختن آنها، در هر مبارزه ای، الفبای ابتدایی پیروزی محسوب می‌شود. بر همین اساس، میتوان از میزان حساسیت و عصبانیت دشمن نسبت به یک موضوع، قدر داشته های خود را دانست. مسئله پوشش و حجاب زن مسلمان، بدون شک در مبارزه فرهنگی غرب با کشورهای اسلامی، یکی از همین نقاط قوت است که طی دو سده اخیر تلاش های متراکمی برای حذف اجباری و اختیاری آن انجام شده است. برای بررسی همین موضوع و واقعیات پیرامونی آن، با زهره الهیان نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی به گفتگو نشسته‌ایم.
به عنوان اولین سوال، اهمیت مسئله حجاب برای سلامت روانی و اجتماعی مردم را چگونه میتوان اثبات نمود؟
ما مشاهده می کنیم در طول دهه های گذشته بعد از از پیروزی انقلاب اسلامی یکی از محورهای عمده فعالیت دشمنان نظام و انقلاب، مقوله حجاب بوده است. یعنی در جنگ نرم و جنگ فرهنگی، نوک پیکان حمله دشمن به سمت حجاب بوده است. ترس و هراس از پیشبرد اهداف انقلاب و صدور فرهنگ جمهوری اسلامی آنها را وادار کرده تا بودجه های کلان میلیون دلاری را صرف حمله به حجاب کنند. این واقعیات نشان دهنده این است که آنها متوجه تاثیرگذاری عمیق حجاب در سلامت معنوی و اجتماعی جامعه شده اند. بدین معنا که یک پوشش بهنجار و مورد تاکید اسلام، مصونیت بخش جامعه است. البته این پوشش تنها برای خانم ها نیست. مجموع آقایان و خانم ها باید رعایت اصول پوشش صحیح در سطح جامعه را داشته باشند تا جامعه از بسیاری آفات و صدمه ها مصون بماند. دشمنان رمز تاثیرگذاری حجاب و پوشش را در سلامت جامعه ایرانی دریافته اند. متوجه هستند در صورتی که پوشش مورد نظر اسلام در جامعه مورد توجه قرار گیرد و نهادینه شود، انقلاب اسلامی میتواند در اهداف فرهنگی خود موفق باشد. دشمن قصد دارد با تخریب خحاب، تصویر الهام بخش و الگوی انقلاب برای جهان اسلام را تخریب کند. ما اما میخواهیم ملت های دیگر دنیا هم بتوانند از مدل و سبک زندگی ایرانی-اسلامی الگو بگیرند.
برنامه دشمن برای مقابله با این مسئله چیست و تمرکز آنها بیشتر بر کدام گروه است؟
در حال حاضر، بستر اصلی فعالیت دشمن بر شبکه‌های معاند ماهواره‌ای و اینترنت و شبکه‌های اجتماعی متمرکز است. قصد دارند با تزریق نوعی بی بندو باری و ولنگاری فرهنگی، فرهنگ اصلی و اصیل زن مسلمان ایرانی استحاله شود و دختران ما که مادران فردای این جامعه هستند، از این فرهنگ اصیل فاصله بگیرند تا به واسطه رواج بی‌بند و باری نوعی فساد اجتماعی را در سطح جامعه اشاعه دهند. تمرکز هم طبعاً بیشتر بر نسل جوان است. این امر بایستی یکی از مقوله هایی باشد که توجه مسئولین را به تاثیرگذاری مقوله حجاب معطوف کند. متاسفانه ما در طول دولت های گذشته و فعلی مشاهده می کنیم که نوعی غفلت و بی توجهی در باب فرهنگ سازی برای توسعه فرهنگ حجاب و عفاف اتفاق افتاده و دستگاه ها و مسئولین به وظایف خود در این حوزه عمل نکرده‌اند. این غفلت و عدم توجه می‌تواند آسیب‌های جدی برای جامعه در پی داشته باشد که شواهدی از آن را هم در سطح جامعه مشاهده می‌کنیم.
الان طبعاً دوره اجبار به کشف حجاب گذشته و در عوض، سعی می شود با قرار دادن مسئله حجاب در مقابل مفهوم آزادی، زنان مسلمان را خودخواسته تشویق به بی حجابی کنند. نسبت آزادی و ممسئله حجاب چیست؟
قرار دادن مسئله حجاب در برابر آزادی، قصه جدیدی نیست. ما در طول دوره‌های مختلف مشاهده کردیم که برخی جریانات که بعضاً وابسته به عناصر خارج از کشور هم هستند، تلاش می کنند دوقطبی حجاب - آزادی را به جامعه القا کنند. کانه رعایت حجاب در برابر آزادی زنان قرار گرفته است. آنها با تشدید این دوقطبی تلاش می کنند تا جامعه را در برابر حجاب بسیج کنند. در حالی که حجاب به عنوان یک الزام قانونی در جامعه ما اتفاقاً می تواند نوعی آزادی و مصونیت را برای زنان جامعه به ارمغان بیاورد. بدین معنا که زنان جامعه ما با رعایت حجاب و پوشش صحیح توانستند خود را در محیط های مختلف علمی و کاری خود را از بسیاری آسیب ها مصون بدارند و آزادانه فعالیت های اجتماعی خود را با رعایت پوشش صحیح ادامه دهند. این در حالی است که ما در غرب مشاهده می کنیم به دلیل عدم وجود اصول صحیح پوشش و غلبه ی فرهنگ برهنگی، زنان بیشترین قربانیان این ولنگاری هستند. زنان در جوامع غربی مورد سوء استفاده قرار می گیرند و مورد خشونت های جدی قرار دارند. آمار و ارقام و شواهد مختلفی در رابطه با خشونت علیه زنان در جوامع غربی داریم که همه را هم خودشان اقرار می کنند و الان واقعاً به ستوه آمده اند.
مثال و موردی از آمارهای مذکور را در ذهن دارید که برای ما بازگو کنید؟
آمارهای بسیار متنوع و تکان دهنده وجود دارد که با یک جستجوی ساده اینترنتی قابل جستجو است. فرضا طبق یکی از همین آمارهای منتشر شده، از هر دو دانشجوی دختر آمریکایی، یک نفر مورد تعرض و خشونت جنسی قرار می گیرد. شبکه هایی از قاچاق انسان در خود آمریکا وجود دارد که بیش از یک میلیون زن آمریکایی در دام این شبکه های قاچاق انسان هستند و به نوعی به عنوان برده جنسی محسوب می شوند. وضعیت مدارس به نوعی فاجعه بار تر است. در کشور آمریکا برخی از خانواده ها ترجیح میدهند فرزندان شان آموزش از راه دور داشته باشند تا اینکه آنها را به محیط ناسالم مدارس بفرستند. این ناامنی اجتماعی و خشونتی که علیه زنان و دختران در جوامع غربی مشاهده می کنیم، حاصل همین ولنگاری و عدم توجه به این مفاهیم فرهنگی مربوط به پوشیدگی و عدم برهنگی است. خوشبختانه بعد از انقلاب اسلامی و با فضای سالمی که در جامعه پدید امد به واسطه رعایت اصول پوشش صحیح، فضای سالمی فراهم شد تا زنان بتوانند در تمامی شئون اجتماعی به کار و تحصیل بپردازند و این مصونیت، ارمغان پوشش صحیح و رعایت اصول پوشش اسلامی در سطح جامعه بود که قطعاً مقوله ای است که عدم رضایت دشمنان ما را به همراه دارد. به همین دلیل هم هجمه ها علیه حجاب طی سالهای گذشته در اوج خود بوده و مشاهده می کنیم که دشمنان نظام بودجه های کلانی را در این راستا برای استحاله فرهنگ زن مسلمان ایرانی خرج کرده اند.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/174035/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

امشب ماه کامل صورتی را رصد کنید

مطالعه‌ جدید؛ تقریباً نیمی از شهرهای بزرگ چین درحال غرق‌شدن هستند

بزرگترین شاعر شیعی کشمیر

نسل طلایی استقلال با حضور حیدری، جباری و آندو

وحید مرادی سرپرست تیم ملی والیبال شد

ناراحتی آرتتا برای پوچتینو

پالس مثبت برای حل مشکل یحیی گل‌محمدی

اعلام اسامی 30 بازیکن ایران برای لیگ ملت‌های والیبال

سیستم امنیتی جدید برای بررسی چمدان‌ها در المپیک

آلگری: رسیدن به فینال هیچ‌ گاه آسان نیست

قطبی: می‌خواهیم بازی به بازی پیشرفت کنیم

کیومرث هاشمی: واگذاری استقلال و پرسپولیس نقطه عطف ورزش ایران است

AFC واگذاری استقلال و پرسپولیس را تایید کرد

ویدئویی زیرخاکی از هنرمندان بزرگ تاریخ سینمای ایران

جمله سنگین «خلیل» در مورد زمان که هیچ کس معنی اش را نفهمید!

دسته گل زیبا و لاکچری رضا گلزار و همسرش آیسان آقاخانی برای افتتاحیه سالن ساره بیات

اشک‌های عاشقانه امیرعلی نبویان برای همسرش بهار نوروزپور همراه با بغض

ارکستر نوای آفتاب سال جدید را با موسیقی بی کلام آغاز می‌کند

آخرین وضعیت پرونده مهسا امینی از زبان وکیل خانواده

آخرین جمع‌بندی احتمالی کمیسیون اجتماعی؛ توافق برای تعطیلی شنبه‌ها

یک پاستای خوشمزه پنیری و راحت درست کن

خوردن این غذاها در شب باعث سوزش معده می‌شود

آیا رفع بی‌نظمی‌های زندگی در بهبود سلامت روان موثر است؟

خانم مبتلا به «سندرم لی» برای نخستین بار در کشور جراحی شد

تغییرات آب و هوایی چگونه زندگی متولدین 2024 را تحت تاثیر قرار خواهد داد؟

ورود «مسافر و مهتاب» با «فرقه خودبینان» به کتابفروشی‌ها

آیین واگذاری مالکیت سرخابی‌ها به بخش خصوصی

مسیر اینتر تا قهرمانی بیستم در سری‌آ

خاطره جالب خسرو حیدری از دی‌ماریا

هوشمند: پرسپولیس و استقلال کار سختی برابر نساجی دارند

چگونه پل پوگبا از فوتبال محروم شد

حضور وزیر ورزش در مراسم واگذاری سرخابی‌ها

حضور درویش،خطیر و نبی در مراسم واگذاری سرخابی‌ها

قهرمان قایقرانی آسیا: مدال طلا را مدیون مربی‌ام هستم

تقدیر ستاره پیشین بارسا از والیبالیست بلغارستانی

فرصت‌طلبی مسی به رونالدو چربید!

اشک امیرعلی نبویان بخاطر عشق زیاد به همسرش

فرار لحظه آخری اسماعیل

بازدید نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران از معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی

نگاهی به تفریح لاکچری دو نفره نیلوفر استخری و همسرش در هلند / رستوران روباز در شهر زیبای ماستریکت جلب توجه کرد

نیم نگاهی دکوراسیون شیک و منحصر به فرد خانه ساره بیات / چیدمان خاص میز پذیرایی با شمعدانهای زیبا و گل رز

تبریک تولد آیین جعفری برای پسر عموی بازیگرش علیرضا جعفری / پ ن : پسر هاشم آقا در سریال متهم گریخت 30 ساله شد

تصاویری فوق العاده از صحرای بزرگ عربستان «حومه آخرالزمانی ریاض» که پربازید شد

سقف تراکنش‌های بانکی تغییر کرد + جزییات بخشنامه جدید بانک مرکزی به بانک ها

برخی از آزمایشگاه ها برای فرار از ورشکستگی برگه های تقلبی آزمایش صادر می‌کنند

آهنگ جدید/ «بارون بارونه» با صدای سینا درخشنده

گزارشی از تک آهنگ‌های جدید/ شنیدن فهرست بهاری خوانندگان در اردیبهشت

معاون وزیر کشور: "طرح نور" با قوت و تدبیر به کار خود ادامه خواهد داد

بازدید مجدد استاندار سیستان و بلوچستان از مناطق سیل زده

واژگونی اتوبوس 11 مصدوم برجا گذاشت