آریا بانو

آخرين مطالب

‍‍ ‍‍پیروز حناچی: مهم‌ترین هدف سمپوزیوم مجسمه‌سازی کشف استعدادهای جوان است / برزین ضرغامی: شورای شهر تهران ما را در تصویب لایحه ایجاد حریم برای مجسمه‌های شهری همراهی کند گفتگو

‍‍  ‍‍پیروز حناچی: مهم‌ترین هدف سمپوزیوم مجسمه‌سازی کشف استعدادهای جوان است / برزین ضرغامی: شورای شهر تهران ما را در تصویب لایحه ایجاد حریم برای مجسمه‌های شهری همراهی کند

  بزرگنمايي:

آریا بانو - مراسم اختتامیه دومین سمپوزیوم مجسمه‌سازی مفاخر معاصر با حضور پیروز حناچی شهردار تهران، برزین ضرغامی مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران و جمعی از هنرمندان در عمارت عین الدوله برگزار شد.


به گزارش هنرآنلاین ، آیین پایانی دومین سمپوزیوم مجسمه‌سازی مفاخر معاصر ایران در عمارت عین الدوله برگزار شد و در این مراسم از 26 هنرمندی که در طول هشت روز پرتره مفاخر معاصر ایران را ساختند تقدیر شد و به آن‌ها لوح تقدیر و مبلغ 100 میلیون ریال اهدا شد.
پیروز حناچی شهردار تهران در مراسم اختتامیه دومین سمپوزیوم ساخت مجسمه‌های مفاخر معاصر گفت: سازمان زیباسازی شهر تهران، با برگزاری سمپوزیوم مفاخر توانسته است با یک تیر چند هدف را نشانه برود و یاد مفاخر معاصر را در دل‌ها زنده نگه دارد و دعای خیر شهروندان را نثار روح هنرمندان درگذشته کند.
او در ادامه گفت: سمپوزیوم‌های مجسمه‌سازی مفاخر معاصر ایران اهداف متعددی را دنبال می‌کنند که یکی از این اهداف، شناسایی هنرمندان جوان است از این منظر، برگزاری سمپوزیوم‌های مجسمه‌سازی جای تقدیر دارد. از سوی دیگر در این رویداد هنری پرتره تعدادی از هنرمندان معاصر ساخته شد و با این کار نام و یاد مفاخر معاصر ایران زنده نگاه داشته می‌شود.
حناچی افزود: من از تعدادی از این مفاخر معاصر خاطره دارم. زمانی که دانشجو بودم کریم پیرنیا می‌گفت باید بذر عشق را در دل دانشجوها بکاریم تا بتوانیم کاری که به آن علاقه‌مند هستیم را ادامه بدهیم. کسی که راه خانه پدری را نمی‌شناسد در مسیر گمراهی قرار می‌گیرد.
او از هادی میرمیران به عنوان یکی از هنرمندان طراز اول یاد کرد و گفت:جوانان قدیم که میان‌سالان روزگار ما هستند با ابوالحسن صبا خاطرات بسیاری دارند.حسین میرخانی از جمله هنرمندانی بود که هرگاه خطی می‌نوشت به همراه آن روحمان را نیز به اهتزاز درمی‌آورد.
شهردار تهران گفت: برگزاری این دست از مراسم و نصب سردیس‌ها در معابر موجب می‌شود که بسیاری از مردم هنگام عبور از معابر و خیابان‌های تهران با نگاه به سردیس‌ها و مجسمه‌ها با تامل بیشتری از معابر عبور کنند. امیدواریم این حرکت و این نگاه زمینه‌ساز ایجاد تعامل و آرامش در پایتخت باشد و این مسیر نیز ادامه یابد و ما نیز در مدیریت شهری تلاش می‌کنیم طرح‌های عمرانی پایتخت را نیز در این مسیر گسترش دهیم.
برزین ضرغامی مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران نیز گفت: خوشحالم هنرمندان شرکت کننده در این رویداد توانستند در زمان مقرر به بهترین شکل ممکن ساخت پرتره‌هایی که بر عهده‌شان گذاشته شده بود را به سرانجام برسانند. برخی از پرتره‌هایی که در این رویداد خلق‌شده‌اند فخر مجسمه‌های شهری به شمار می‌روند.
او در ادامه درباره روند انتخاب هنرمندانی که در این رویداد پرتره آن‌ها ساخته شد، گفت: پس از نامه‌نگاری با انجمن‌های هنری از آن‌ها خواستیم تا تعدادی از مفاخرشان را به سازمان زیباسازی معرفی کنند تا پرتره آن‌ها در دومین سمپوزیوم مجسمه‌سازی مفاخر معاصر ایران ساخته شود. در این رویداد 26 تن از مفاخر هنر معاصر ایران انتخاب شدند و در دومین دوره سمپوزیوم مجسمه‌سازی مفاخر معاصر ایران پرتره آن‌ها ساخته شد.
مدیرعامل سازمان زیباسازی گفت: از شورای شهر تهران می‌خواهم که ما را در تصویب لایحه ایجاد حریم برای مجسمه‌های شهری همراهی کند تا در پایتخت شاهد آن باشیم که وقتی مجسمه‌ای در معبری نصب می‌شود مدیریت شهری رو به روی آن درخت نکارد و تابلویی نصب نکند.
ضرغامی گفت: بسیاری از سردیس‌ها و مجسمه‌های شهری به علت شلوغی معابر امکان دیده شدن و ایجاد زیبایی محیطی را ندارند که باید برای حل این معضل راهکاری پیدا شود. در سال جاری سمپوزیوم بین‌المللی تهران را برگزار خواهیم کرد و امیدوارم همچون دوره‌های گذشته هنرمندان در این رویداد به بهترین شکل هنرشان را ارائه دهند.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

دستمزد ترانه علیدوستی در سریال شهرزاد باید پس داده شود !!!

دستمزد بازیگران «شهرزاد» از نظر قانونی چه حکمی دارد؟

دوچرخه‌ سواری زنان و موضع قوه قضائیه درباره آن!

جامعه نسبت به فرزندان طلاق سوگیری غلطی دارد

18 تا 25 درصد بیماران با خطای پزشکی مواجه می‌شوند

چه کسانی گرفتار شانه های یخ زده می شوند؟

کبدِ چرب حاملگی چیست؟

سخنگوی سازمان انتقال خون: 4 هزار نمونه خون بند ناف ذخیره شده است

کشور در تامین داروهای اساسی کمبودی ندارد

امید صالحی عکاس سال سینمای ایران شد / تقدیر از حسین ملکی / معتمدآریا: بهتر است حرکت عکاسان سینما در پیگیری امنیت شغلی را با جان و دل بپذیریم

رد پای موسیقی‌ خاطره‌انگیز دهه‌های پیشین در یک اجرا / روایت سهراب کاشف و بهرام دهقانیار از کنسرت "شب خاطره‌ها برای بچه‌های ایران‌زمین"

حسین ایمانی جاجرمی: جدایی‌گزینی طبقاتی در محلات به چند پاره شدن جامعه می‌انجامد / شهرسازی و معماری نادرست مردم را به انزوا سوق می‌دهد

اجرایی بسیار زیبا و دراماتیک / نگاهی به نمایش "کریم لوژی" به نویسندگی مجید رحمتی و مهران رنجبر و به کارگردانی رضا بهرامی

آغاز بیست و دومین جشنواره تولیدات مراکز استانی صداوسیما / دارابی: اقبال مخاطبان به شبکه‌های استانی رو به افزایش است

فرزاد فرجی: تعدادی از هنرمندان نقش سفال و سرامیک را در هنرهای تجسمی پررنگ کرده‌اند / نمایشگاه پیشکسوتان سفال و سرامیک ایران سالانه برگزار می‌شود

فرار احمدشاه به رخت‌شورخانه دربار / روایت علی یدالهی از نمایش "رخت‌شور شاه" در جشنواره نمایش‌های آئینی و سنتی

رهگذر: نوجوانان در سینمای ما نادیده گرفته شده‌اند / "آخرین داستان" پاییز اکران می‌شود

متامدرن نه مبهم است و نه جدید / دیدگاه انتقادی محمد آزرم نسبت به مانیفست "متامدرنیسم"

"بی‌سر" در مراحل پایانی تولید است / "زالاوا" به دنبال جذب سرمایه

مرضیه برومند: متولی سینمای کودک باید کانون پرورش فکری کودکان باشد

راضیه ابراهیمیان: حمایت از برندسازی یا کارآفرینی به شکل اصولی و حرفه‌ای انجام نمی‌شود

سیدحسین ملکی: خط تحریری در زندگی روزمره مردم قابل استفاده است / از ابداع خط ترنم تا اقتصاد هنر خوشنویسی

سعید خاقانی: معماری ما فضای تجربه درست نداشت که بخواهد سالم بماند / هویت امری ارجاعی و بیرونی نیست

لازم نیست دستتان را محکم روی دف بکوبید / تئوری موسیقی از نان شب هم واجب‌تر است / توصیه‌های داوران به شرکت‌کنندگان جشنواره ملی موسیقی جوان

محمدعلی سجادی: "سودابه" ادامه سینمای داستانی من است

رادیو سوینا آغاز به کار کرد / شهاب حسینی: حضور جامعه محترم نابینایان در سالن‌های سینما خبر خوبی است

مرادیان: ضرورت ساخت مجسمه در جامعه نابه سامان امروز بیش از گذشته احساس می‌شود / تبدیل درختان خشکیده تهران به مجسمه توسط بخش خصوصی

اثر نمایشی برگرفته از آئین و سنت‌های استان بوشهر / روایت حسین اسدی از اجرای نمایش "آبگوشت زهرماری" در جشنواره آئینی و سنتی

فعال مدنی درحوزه زنان وخانواده:امنیت مهمترین اولویت و دغدغه زنان شهری است

زنانه شدن سالمندی در آینده جدی است

مدیرعامل انجمن تالاسمی ایران: داروی جدید دفرازیروکس در داروخانه‌ها وجود ندارد

تلفن همراه حریم خصوصی کودکان نیست

انجام ماموگرافی سبب ابتلا به سرطان سینه می‌شود؟

دلایل جامعه شناختی کودک همسری

فرآیند کار مراکز مشاوره قبل «ازدواج»

معیارهای جوانان امروزی برای ازدواج

گفت‌وگو با مَلِک‌آرا رحیمی، زنی که احمد پسربچه افغان را جهانی کرد

«ازدواج»؛ هندوانه‌ای که دیگر در بسته نیست

چرا آمار اشتغال زنان پایین است؟

مسعود کیمیایی: فیلم‌ها ده‌ها میلیارد می‌فروشند اما برای من و مهرجویی سرمایه‌گذار نیست

اقبال واحدی: خودم را مجری نمی‌دانم من یک بسیجی‌ام!

رضا کیانیان خطاب به رضا رشیدپور: دوستت دارم اما شفاف بگو کی پول کثیف آورده سینما؟

منصوره ثابت‌زاده: من خادم فرهنگ هستم / برای نخستین بار موسیقی حرکتی ایران را آنالیز و طبقه‌بندی کردم / موسیقی می‌تواند در زبان تاثیر بسزایی بگذارد

بهار ایلچی: هدف گروه پلاریس ارتباط با همه مردم در هر جغرافیای دنیاست

رامتین لوافی: "هت تریک" در شرایط متعادل می‌توانست پرفروش شود

گفت و گوی اعضای خانواده یک مسئولیت زنانه نیست

لیلا کردبچه: می‌توان از روی شعر برخی شاعران تقویم تهیه کرد / صنایع ادبی ما نیاز مبرم به نوسازی دارند

علیرضا صفاری: برندسازی وابسته به رفتار مصرف است / اگر پول اولویت بود تمام برندهای پوشاک در ایران تعطیل می‌شدند

ضعف شناخت و به کارگیری ناآگاهانه تکنولوژی تأثیر مخربی بر معماری دارد / احصاء و یکپارچگی از مهم‌ترین اصول مرمت است / پول نفت باعث شد تا درست زندگی کردن را فراموش کنیم / روایت سجاد موذن از مرمت در سامرا تا خانه‌های تاریخی ایران

کارگردان «قدیس»: فقط 20 درصد نقدها علیه شاملو را گفتم!