آریا بانو

آخرين مطالب

‍‍ ‍‍پیروز حناچی: مهم‌ترین هدف سمپوزیوم مجسمه‌سازی کشف استعدادهای جوان است / برزین ضرغامی: شورای شهر تهران ما را در تصویب لایحه ایجاد حریم برای مجسمه‌های شهری همراهی کند گفتگو

‍‍  ‍‍پیروز حناچی: مهم‌ترین هدف سمپوزیوم مجسمه‌سازی کشف استعدادهای جوان است / برزین ضرغامی: شورای شهر تهران ما را در تصویب لایحه ایجاد حریم برای مجسمه‌های شهری همراهی کند

  بزرگنمايي:

آریا بانو - مراسم اختتامیه دومین سمپوزیوم مجسمه‌سازی مفاخر معاصر با حضور پیروز حناچی شهردار تهران، برزین ضرغامی مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران و جمعی از هنرمندان در عمارت عین الدوله برگزار شد.


به گزارش هنرآنلاین ، آیین پایانی دومین سمپوزیوم مجسمه‌سازی مفاخر معاصر ایران در عمارت عین الدوله برگزار شد و در این مراسم از 26 هنرمندی که در طول هشت روز پرتره مفاخر معاصر ایران را ساختند تقدیر شد و به آن‌ها لوح تقدیر و مبلغ 100 میلیون ریال اهدا شد.
پیروز حناچی شهردار تهران در مراسم اختتامیه دومین سمپوزیوم ساخت مجسمه‌های مفاخر معاصر گفت: سازمان زیباسازی شهر تهران، با برگزاری سمپوزیوم مفاخر توانسته است با یک تیر چند هدف را نشانه برود و یاد مفاخر معاصر را در دل‌ها زنده نگه دارد و دعای خیر شهروندان را نثار روح هنرمندان درگذشته کند.
او در ادامه گفت: سمپوزیوم‌های مجسمه‌سازی مفاخر معاصر ایران اهداف متعددی را دنبال می‌کنند که یکی از این اهداف، شناسایی هنرمندان جوان است از این منظر، برگزاری سمپوزیوم‌های مجسمه‌سازی جای تقدیر دارد. از سوی دیگر در این رویداد هنری پرتره تعدادی از هنرمندان معاصر ساخته شد و با این کار نام و یاد مفاخر معاصر ایران زنده نگاه داشته می‌شود.
حناچی افزود: من از تعدادی از این مفاخر معاصر خاطره دارم. زمانی که دانشجو بودم کریم پیرنیا می‌گفت باید بذر عشق را در دل دانشجوها بکاریم تا بتوانیم کاری که به آن علاقه‌مند هستیم را ادامه بدهیم. کسی که راه خانه پدری را نمی‌شناسد در مسیر گمراهی قرار می‌گیرد.
او از هادی میرمیران به عنوان یکی از هنرمندان طراز اول یاد کرد و گفت:جوانان قدیم که میان‌سالان روزگار ما هستند با ابوالحسن صبا خاطرات بسیاری دارند.حسین میرخانی از جمله هنرمندانی بود که هرگاه خطی می‌نوشت به همراه آن روحمان را نیز به اهتزاز درمی‌آورد.
شهردار تهران گفت: برگزاری این دست از مراسم و نصب سردیس‌ها در معابر موجب می‌شود که بسیاری از مردم هنگام عبور از معابر و خیابان‌های تهران با نگاه به سردیس‌ها و مجسمه‌ها با تامل بیشتری از معابر عبور کنند. امیدواریم این حرکت و این نگاه زمینه‌ساز ایجاد تعامل و آرامش در پایتخت باشد و این مسیر نیز ادامه یابد و ما نیز در مدیریت شهری تلاش می‌کنیم طرح‌های عمرانی پایتخت را نیز در این مسیر گسترش دهیم.
برزین ضرغامی مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران نیز گفت: خوشحالم هنرمندان شرکت کننده در این رویداد توانستند در زمان مقرر به بهترین شکل ممکن ساخت پرتره‌هایی که بر عهده‌شان گذاشته شده بود را به سرانجام برسانند. برخی از پرتره‌هایی که در این رویداد خلق‌شده‌اند فخر مجسمه‌های شهری به شمار می‌روند.
او در ادامه درباره روند انتخاب هنرمندانی که در این رویداد پرتره آن‌ها ساخته شد، گفت: پس از نامه‌نگاری با انجمن‌های هنری از آن‌ها خواستیم تا تعدادی از مفاخرشان را به سازمان زیباسازی معرفی کنند تا پرتره آن‌ها در دومین سمپوزیوم مجسمه‌سازی مفاخر معاصر ایران ساخته شود. در این رویداد 26 تن از مفاخر هنر معاصر ایران انتخاب شدند و در دومین دوره سمپوزیوم مجسمه‌سازی مفاخر معاصر ایران پرتره آن‌ها ساخته شد.
مدیرعامل سازمان زیباسازی گفت: از شورای شهر تهران می‌خواهم که ما را در تصویب لایحه ایجاد حریم برای مجسمه‌های شهری همراهی کند تا در پایتخت شاهد آن باشیم که وقتی مجسمه‌ای در معبری نصب می‌شود مدیریت شهری رو به روی آن درخت نکارد و تابلویی نصب نکند.
ضرغامی گفت: بسیاری از سردیس‌ها و مجسمه‌های شهری به علت شلوغی معابر امکان دیده شدن و ایجاد زیبایی محیطی را ندارند که باید برای حل این معضل راهکاری پیدا شود. در سال جاری سمپوزیوم بین‌المللی تهران را برگزار خواهیم کرد و امیدوارم همچون دوره‌های گذشته هنرمندان در این رویداد به بهترین شکل هنرشان را ارائه دهند.





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

شادی مختاری: چرا خانمِ بازیگر 40 ساله نقش دختر 20 ساله را هم بازی می کند؟

روایت مسعود کیمیایی از فشار ساواک برای تغییر پایان «گوزن‌ها»

با فرزندانتان طوری رفتار نکنید که فضای بیرون را به داخل خانه ترجیح دهند

سیروس الوند: سینما پس از انقلاب، دوباره اختراع شد

سیامک زندیه: شرط حفظ کیفیت البسه ایرانی عرضه محصولات با قیمت‌های بسیار بالا است

فیروز فیروز: معماری بیش از هر چیزی هنر است / معماری ایران فلسفه اکولوژیک دارد/ حرف امروز دنیا را ما قبلاً تجربه کرده‌ایم

ندا بهزاد: بانوان موزیسین چیزی از آقایان کم ندارند / گروه دلیار با دو خواننده روی صحنه می‌رود

مطالعه را فقط کتاب خواندن نمی‌دانیم / روایت محمدرضا رضاییان از فصل چهارم برنامه "کتاب باز"

نگاهی سایکودرام به نمایش تنسی ویلیامز / روایت کامبیز بنان از نمایش "نمی‌دونم فردا چی میشه؟"

مهم‌ترین معضلات عرصه مد و لباس از نگاه یک استاد دانشگاه

رواج پدیده شبه کودک همسری برای دریافت مستمری

‍‍ ‍‍پیروز حناچی: مهم‌ترین هدف سمپوزیوم مجسمه‌سازی کشف استعدادهای جوان است / برزین ضرغامی: شورای شهر تهران ما را در تصویب لایحه ایجاد حریم برای مجسمه‌های شهری همراهی کند

گفت و گویی با یک‌راننده زن تاکسی‌های اینترنتی

تاجبخش فنائیان: لازمه‌ تئاتر ملّی بازشناسی ریشه‌های فرهنگی است / استعداد جهانی شدن تئاتر ما کمتر از سایر کشورهای نیست

یکتاناصر:نقش خوب پیشنهاد شود، بازی می‌کنم

محمدپور: "دختر شیطان" در پاییز می‌توانست 15 میلیارد بفروشد / اشتباه کردیم اکران عید فطر را پذیرفتیم

پایان کار هفتمین جشنواره ملی نقش تن‌پوش بدون برگزیده در بخش هنری / فاطمی: کپی نقش‌های گذشته ارزشی ندارد

ظلم تاریخی و هدیه‌های مدرنیته / روایت ابوالفضل رفیعی از نمایشگاه "ساکنان مویه" در گالری سیحون

سید محمد بهشتی: توجه به بازشناسی هویت در معماری ضروری است / شهر شیراز دارای ارزش تاریخی و معماری خاصی است

بیوک میرزایی از نمایش "نویی تضاد منافع" تا سریال "افسانه هزارپایان"

تأکید بر موسیقی آوازی و تجلیل از دستاوردهای هنرمندان و ذاکران فرهنگ رضوی / همه چیز درباره چهارمین جشنواره سراسری آواها و نواهای رضوی

امیر سرتیپ کیومرث حیدری: کسانی که در مسیر صراط قرار می‌گیرند رستگار می‌شوند / از یادداشت تجلیل مقام معظم رهبری بر کتاب شهید مجتبی ذوالفقارنسب و کتاب شهدای مدافع حرم و تازه‌های نشر نیروی زمینی ارتش رونمایی شد

زمان اعلام نتایج کنکور 98 +ظرفیت دانشگاه‌های سراسری

ابوالفضل صفری گفت: سرنوشت «سلام صبح بخیر» با برگشت «حالا خورشید»/ عصرگاهی می‌شویم

توحید معصومی خبر داد؛ «مگس» از 23 تیرماه به تالار سایه می‌آید/ یک اقتباس گروتسک

"الف دزفول" همچنان در انتظار / مرجان اشرفی‌زاده: با حذف پروانه‌ها به تسریع جریان فیلمسازی کمک می‌شود

احسان دانش فرید: نه از کسی تقلید کرده‌ام و نه الگوبرداری

آرش قاسمی : تمرکزم بر صداگذاری «نهنگ آبی» است/ همکاری در چند فیلم کوتاه

چرا کودک آزاری رخ می‌دهد؟/ پدر و مادر را به زندان بیندازیم، آسیب به کودکان کم نمی‌شود/ قصور جامعه را نادیده نگیریم

نمایش "یک زن و یک مرد" یک کار تمام آناهیتایی است / وجه درمانگری تئاتر باید حفظ شود تا حال مردم بهتر شود / روایت هوشمند هنرکار، کاظم هژیرآزاد و ناهید مسلمی از نمایش "یک زن و یک مرد"

یک کمدی سیاه با پایانی متفاوت / محسن قصابیان از "نیوکاسل" می‌گوید

حلقه مفقوده تولیدات فرهنگی و هنری نوجوانان هستند / حسین بختیاری و نگارش سه‌گانه‌ای آمیخته از وحشت و فانتزی برای نوجوانان

عروسی‌های 600میلیونی!

ماهان پوریان: فضای کنونی مناسب انتشار آلبوم نیست

آزاده عسگری: تنها 20 درصد موفقیت برند حوزه مد و لباس وابسته به طراحی است

امیر جعفری: من کارگرزاده هستم و هیچوقت از جایی رانت نگرفتم/ عذرخواهی می‌کنم

حماقتی که منجر به عذاب وجدان می‌شود / روایت صالح علوی‌زاده از نمایش "تایم لپس"

بهزاد فراهانی: شریف‌تر از ستاره اسکندری چه کسی را می‌توان نام برد/ غبطه می‌خورم برای آنها که هنوز خود را با معیارهای قرن 21 تطبیق نداده‌اند

آرا صلاحی: با «زهرمار» به حقم رسیدم

مهدی کوشکی: تصمیم گرفتم بنویسم تا بتوانم بازی کنم / تئاتر ایران دچار خلأ جادو و تعلیق است / آموزش بازیگری در سالن تئاتر اتفاق می‌افتد

کتابخانه‌ای مغفول‌مانده در دل تئاتر شهر / جواد تولمی: می‌توان با آثار کتابخانه و مرکز اسناد هنرهای نمایشی تئاتر کشور را آباد کرد

سعیده سروش‌فر: قیمت پارچه هر دو هفته بالا می‌رود

"وانهاده" اجرا نخواهد شد / رویا میرعلمی بازیگر نمایش"مثبت فکر کن" شد / سیامک صفری با "گورخواب‌ها" به نوفل‌لوشاتو می‌رود

اجرایی که نشانگر یک ناتورالیسم آمریکائی است / نگاهی به نمایش "نفرین قحطی‌زدگان" اثر سام شپارد به کارگردانی اشکان خطیبی

غلامحسین لطفی: دعوت به کار با دستمزد ٣٠ سال پیش توهین به هنرمند است

علاقمند بودم درباره کارگران روزمزد کار کنم / کارهایم متکی به دیالوگ و زبان است / نمایش اجتماعی به نوعی مردم‌نگاری است / نمایش "کمیته نان" به روایت لیلی عاج، شاهرخ استخری و الهام شعبانی

اشرف‌زاده: تک‌آهنگ‌ بیشتر شنیده می‌شود / آغاز تور کنسرت‌های خواننده "ماه و ماهی" از لاهیجان

منشأ هنر همیشه بیرون از هنر است/ هنر ایران بیش از حد درگیر تکنیک است / شیفتگی به توانایی گاهی یک هنرمند را منحرف می‌کند / روایت مسعود سعدالدین از نمایشگاه "حیرت در آن" تا زندگی هنری در آلمان

محمد آزرم: جشنواره‌های ادبی زمانی تاثیرگذار هستند که تداوم داشته باشند / روایت در شعر باید به چگونه بیان کردن و فرم‌سازی روایی منجر شود

رونمایی کتاب "پارتیتور دست‌نویس نی‌نوا" در فرهنگسرای نیاوران / حسین علیزاده: موسیقی با وجود محدودیت‎ها جنب‌وجوش دارد