آریا بانو

آخرين مطالب

یکتاناصر:نقش خوب پیشنهاد شود، بازی می‌کنم گفتگو

یکتاناصر:نقش خوب پیشنهاد شود، بازی می‌کنم

  بزرگنمايي:

آریا بانو -
«جاده قدیم» یک سریال طنز است که سال 1394 به کارگردانی بهرام بهرامیان ساخته شد و روی آنتن شبکه یک سیما رفت.یکتا ناصر، شهرام حقیقت‌دوست و حمیدرضا آذرنگ به‌عنوان بازیگران اصلی در این سریال ایفای نقش کردند.همچنین بازیگرانی همچون آنا نعمتی، حسین ملکی، امید روحانی، حبیب دهقان نسب و کیهان ملکی نیز در این مجموعه حضور داشتند.این سریال روایتگر داستان زن و شوهری به‌نام «زینت» و «نعمت» است که تنها با دارایی‌شان که یک گاو است به تهران می‌آیند.گاو در بدو ورود آنها به پایتخت گم می‌شود و همین موضوع مشکلاتی را برای این زوج جوان به‌وجود می‌آورد.یکتا ناصر با سریال «گل‌های کاغذی» پا به عرصه بازیگری گذاشت و پیش از «جاده قدیم» در مجموعه‌هایی مانند «اولین شب آرامش»، «عید آن سال‌ها»، «پدرخوانده»، «با من بمان» و «دختران حوا» جلوی دوربین رفته است.به گفته این بازیگر، ایفای نقش در «جاده قدیم» سختی‌های خاصی داشته است، از جمله لوکیش‌های سخت، گریم‌های سنگین و کار فشرده. به‌هر حال، هم اکنون این سریال از شبکه «آی‌فیلم» در حال پخش است، به همین بهانه « میزان» با یکتا ناصر گفت‌وگویی انجام داده است که در ادامه می‌خوانید:
جذابیت‌های نقشی که در سریال «جاده قدیم» برعهده داشتید برای خودتان چگونه بود؟
در ابتدا می‌خواهم بگویم، من متاسفانه نتوانستم این سریال را به‌طور کامل ببینم و الان که از شبکه «آی‌فیلم» پخش می‌شود آن را می‌بینم. با وجود اینکه ممکن است این مجموعه برای بینندگان صحنه‌های کمدی زیادی داشته باشد، اما برای من کار سختی بود.در این سریال به‌خاطر همه مشکلاتی که داشت خیلی اذیت شدم.
تمایل دارید از سختی‌های این سریال برایمان بگویید؟
نقشی که من در این سریال ایفا کردم، خیلی سخت بود. به‌طورکلی، کار برای سه بازیگر اصلی که من، حمیدرضا آذرنگ و شهرام حقیقت‌دوست بودیم، دشوار بود.ما تمام مدت کار می‌کردیم. از طرف دیگر این نقش از هر نظر با خود واقعی من متفاوت بود، اما متن سریال را دوست داشتم و اتفاق جدیدی برایم بود.من بازی کردن در سریال‌ها را دوست دارم، اما باید در وهله اول برای خودم جذابیت داشته باشد. نقش باید طوری باشد که بتوانم با لذت ایفایش کنم.وقتی متن این سریال را خواندم، احساس کردم کار خوبی است. همان طور که از خروجی مشخص است، «جاده قدیم» یک کار خیابانی است.در گرمای تابستان کار می‌کردیم، گریم‌های سنگینی داشتیم و در لوکیشن‌های سختی قرار می‌گرفتیم.از طرف دیگر قرار بود سریال در ماه رمضان پخش شود، به همین دلیل با کمبود وقت مواجه بودیم و ساعت‌های طولانی کار می‌کردیم. یک وانت غیرایمن داشتیم که باید داخل آن کار می‌کردیم. دائم داخلش گازوئیل می‌ریختند که دود کند، به همین دلیل چشم‌هایمان می‌سوخت.همچنین گاوی همراه ما بود. تمام کسانی که با حیوانات کار کرده‌اند، می‌دانند که چقدر دشوار است.از طرفی، این کار چند دوربینه بود و دو گروه کاری داشتیم.عوامل سریال دو شیفت سرکار می‌آمدند، اما بازیگران مدام کار می‌کردند.
نتیجه چطور بود؟ این سریال آن‌طور که انتظارش را داشتید دیده شد؟
منتظر نت یجه بهتری بودم. به‌دلایل مختلف در آن حدی که انتظار داشتم، این سریال دیده نشد.
معمولا بازیگران از این موضوع گله‌مند هستند که کارگردان‌ها و تولیدکنندگان برای نقش‌های تکراری سراغ آنها می‌روند و حاضر نیستند ریسک کنند و نقش جدیدی پیشنهاد دهند، شما هم با این مشکل روبه‌رو هستید؟
در یک برهه‌ای این اتفاق برایم می‌افتاد، اما از یک جایی به بعد که نقش‌های متفاوت‌تری بازی کردم، کم کم این موضوع حل شد و نقش‌های متنوع‌تری به من پیشنهاد می‌شود.فکر می‌کنم عوامل فیلم و سریال‌سازی برای نقش‌های مختلف به من اعتماد می‌کنند. البته من هم به‌عنوان یک بازیگر، صبوری دارم تا بتوانم نقش‌های خوبی بازی کنم و به بهترین شکل ممکن نقش را در بیاورم.فکر می‌کنم رابطه دو سویه‌ای وجود دارد. هم بازیگر باید صبوری کند تا نقش‌ها را خوب در بیاورد و هم کارگردان‌ها باید ریسک کنند و نقش‌های متفاوت پیشنهاد دهند.
ترجیح می‌دهید در کار‌های طنز حضور داشته باشید یا جدی؟
من به کار‌های خوب علاقه‌مند هستم. اصلا نمی‌توانم بگویم که چه کاری را انجام می‌دهم و چه نوع کاری را قبول نمی‌کنم. هر کاری که خوب باشد قبول می‌کنم.برای انتخاب یک نقش ابتدا فیلمنامه را می‌خوانم. اگر کارگردان کسی باشد که او را بشناسم و قبلا با وی کار کرده باشم، مشکلی نیست، اما اگر کارگردان را نشناسم؛ حتما درباره کار‌های قبلی‌اش پرس‌وجو می‌کنم و احتمالا فیلم و سریال‌هایش را می‌بینم.نویسنده، تهیه‌کننده و فیلمبردار نیز مهم هستند.به‌طورکلی، سعی می‌کنم قبل از انجام کار یکسری موارد را در نظر بگیرم. این را هم بگویم که خودم خیلی آدم مسئولی هستم و سعی می‌کنم با انرژی کامل و صددرصد چیزی که بلد هستم، سر کار‌ها حاضر شوم.
از حضورتان در سریال «جاده قدیم» راضی هستید؟
به هر حال یکی از وظایف تهیه‌کننده این است که با بازیگران تسویه حساب کند، اما من دستمزد 15 الی 16 روز آخری را که در این سریال بازی کردم، نگرفتم. اصلا دنبالش هم نرفتم، چون حوصله شکایت و این‌طور مسائل را ندارم.از طرف دیگر، بازیگری هستم که وقتی دستمزدم پرداخت نشد، کارم را نیمه‌کاره رها نمی‌کنم. فکر می‌کنم وقتی کاری را شروع می‌کنی باید آن را به پایان برسانی. اول برای خودم و دوم به احترام بینندگان نقشم را به‌صورت کامل ایفا کردم.
تمایل دارید در چه مدیومی کار کنید؟
به‌لحاظ مدیوم اولویتی ندارم. اگر احساس کنم نقشی با معیار‌های من سازگار است، حتما قبول می‌کنم. البته من کارکردن در تلوزیون را به شدت دوست دارم و تاکنون در سریال‌های خوبی ایفای نقش کرده‌ام و خاطرات خوبی هم از آن دارم.
در حال حاضر مشغول کاری هستید؟
مشغول بازی در سریال «دل» هستم که برای نمایش خانگی تولید می‌شود. فیلمبرداری‌اش از حدود 5 ماه پیش شروع شده است و هنوز هم ادامه دارد.
اطلاع دارید که چه زمانی به بازار می‌آید؟
درباره اینکه قسمت اولش چه زمانی آماده می‌شود و به بازار بیاید اطلاع ندارم.اما فکر می‌کنم که طی چند ماه آینده تصویربرداری‌اش ادامه داشته باشد.
روزنامه آرمان





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

شادی مختاری: چرا خانمِ بازیگر 40 ساله نقش دختر 20 ساله را هم بازی می کند؟

روایت مسعود کیمیایی از فشار ساواک برای تغییر پایان «گوزن‌ها»

با فرزندانتان طوری رفتار نکنید که فضای بیرون را به داخل خانه ترجیح دهند

سیروس الوند: سینما پس از انقلاب، دوباره اختراع شد

سیامک زندیه: شرط حفظ کیفیت البسه ایرانی عرضه محصولات با قیمت‌های بسیار بالا است

فیروز فیروز: معماری بیش از هر چیزی هنر است / معماری ایران فلسفه اکولوژیک دارد/ حرف امروز دنیا را ما قبلاً تجربه کرده‌ایم

ندا بهزاد: بانوان موزیسین چیزی از آقایان کم ندارند / گروه دلیار با دو خواننده روی صحنه می‌رود

مطالعه را فقط کتاب خواندن نمی‌دانیم / روایت محمدرضا رضاییان از فصل چهارم برنامه "کتاب باز"

نگاهی سایکودرام به نمایش تنسی ویلیامز / روایت کامبیز بنان از نمایش "نمی‌دونم فردا چی میشه؟"

مهم‌ترین معضلات عرصه مد و لباس از نگاه یک استاد دانشگاه

رواج پدیده شبه کودک همسری برای دریافت مستمری

‍‍ ‍‍پیروز حناچی: مهم‌ترین هدف سمپوزیوم مجسمه‌سازی کشف استعدادهای جوان است / برزین ضرغامی: شورای شهر تهران ما را در تصویب لایحه ایجاد حریم برای مجسمه‌های شهری همراهی کند

گفت و گویی با یک‌راننده زن تاکسی‌های اینترنتی

تاجبخش فنائیان: لازمه‌ تئاتر ملّی بازشناسی ریشه‌های فرهنگی است / استعداد جهانی شدن تئاتر ما کمتر از سایر کشورهای نیست

یکتاناصر:نقش خوب پیشنهاد شود، بازی می‌کنم

محمدپور: "دختر شیطان" در پاییز می‌توانست 15 میلیارد بفروشد / اشتباه کردیم اکران عید فطر را پذیرفتیم

پایان کار هفتمین جشنواره ملی نقش تن‌پوش بدون برگزیده در بخش هنری / فاطمی: کپی نقش‌های گذشته ارزشی ندارد

ظلم تاریخی و هدیه‌های مدرنیته / روایت ابوالفضل رفیعی از نمایشگاه "ساکنان مویه" در گالری سیحون

سید محمد بهشتی: توجه به بازشناسی هویت در معماری ضروری است / شهر شیراز دارای ارزش تاریخی و معماری خاصی است

بیوک میرزایی از نمایش "نویی تضاد منافع" تا سریال "افسانه هزارپایان"

تأکید بر موسیقی آوازی و تجلیل از دستاوردهای هنرمندان و ذاکران فرهنگ رضوی / همه چیز درباره چهارمین جشنواره سراسری آواها و نواهای رضوی

امیر سرتیپ کیومرث حیدری: کسانی که در مسیر صراط قرار می‌گیرند رستگار می‌شوند / از یادداشت تجلیل مقام معظم رهبری بر کتاب شهید مجتبی ذوالفقارنسب و کتاب شهدای مدافع حرم و تازه‌های نشر نیروی زمینی ارتش رونمایی شد

زمان اعلام نتایج کنکور 98 +ظرفیت دانشگاه‌های سراسری

ابوالفضل صفری گفت: سرنوشت «سلام صبح بخیر» با برگشت «حالا خورشید»/ عصرگاهی می‌شویم

توحید معصومی خبر داد؛ «مگس» از 23 تیرماه به تالار سایه می‌آید/ یک اقتباس گروتسک

"الف دزفول" همچنان در انتظار / مرجان اشرفی‌زاده: با حذف پروانه‌ها به تسریع جریان فیلمسازی کمک می‌شود

احسان دانش فرید: نه از کسی تقلید کرده‌ام و نه الگوبرداری

آرش قاسمی : تمرکزم بر صداگذاری «نهنگ آبی» است/ همکاری در چند فیلم کوتاه

چرا کودک آزاری رخ می‌دهد؟/ پدر و مادر را به زندان بیندازیم، آسیب به کودکان کم نمی‌شود/ قصور جامعه را نادیده نگیریم

نمایش "یک زن و یک مرد" یک کار تمام آناهیتایی است / وجه درمانگری تئاتر باید حفظ شود تا حال مردم بهتر شود / روایت هوشمند هنرکار، کاظم هژیرآزاد و ناهید مسلمی از نمایش "یک زن و یک مرد"

یک کمدی سیاه با پایانی متفاوت / محسن قصابیان از "نیوکاسل" می‌گوید

حلقه مفقوده تولیدات فرهنگی و هنری نوجوانان هستند / حسین بختیاری و نگارش سه‌گانه‌ای آمیخته از وحشت و فانتزی برای نوجوانان

عروسی‌های 600میلیونی!

ماهان پوریان: فضای کنونی مناسب انتشار آلبوم نیست

آزاده عسگری: تنها 20 درصد موفقیت برند حوزه مد و لباس وابسته به طراحی است

امیر جعفری: من کارگرزاده هستم و هیچوقت از جایی رانت نگرفتم/ عذرخواهی می‌کنم

حماقتی که منجر به عذاب وجدان می‌شود / روایت صالح علوی‌زاده از نمایش "تایم لپس"

بهزاد فراهانی: شریف‌تر از ستاره اسکندری چه کسی را می‌توان نام برد/ غبطه می‌خورم برای آنها که هنوز خود را با معیارهای قرن 21 تطبیق نداده‌اند

آرا صلاحی: با «زهرمار» به حقم رسیدم

مهدی کوشکی: تصمیم گرفتم بنویسم تا بتوانم بازی کنم / تئاتر ایران دچار خلأ جادو و تعلیق است / آموزش بازیگری در سالن تئاتر اتفاق می‌افتد

کتابخانه‌ای مغفول‌مانده در دل تئاتر شهر / جواد تولمی: می‌توان با آثار کتابخانه و مرکز اسناد هنرهای نمایشی تئاتر کشور را آباد کرد

سعیده سروش‌فر: قیمت پارچه هر دو هفته بالا می‌رود

"وانهاده" اجرا نخواهد شد / رویا میرعلمی بازیگر نمایش"مثبت فکر کن" شد / سیامک صفری با "گورخواب‌ها" به نوفل‌لوشاتو می‌رود

اجرایی که نشانگر یک ناتورالیسم آمریکائی است / نگاهی به نمایش "نفرین قحطی‌زدگان" اثر سام شپارد به کارگردانی اشکان خطیبی

غلامحسین لطفی: دعوت به کار با دستمزد ٣٠ سال پیش توهین به هنرمند است

علاقمند بودم درباره کارگران روزمزد کار کنم / کارهایم متکی به دیالوگ و زبان است / نمایش اجتماعی به نوعی مردم‌نگاری است / نمایش "کمیته نان" به روایت لیلی عاج، شاهرخ استخری و الهام شعبانی

اشرف‌زاده: تک‌آهنگ‌ بیشتر شنیده می‌شود / آغاز تور کنسرت‌های خواننده "ماه و ماهی" از لاهیجان

منشأ هنر همیشه بیرون از هنر است/ هنر ایران بیش از حد درگیر تکنیک است / شیفتگی به توانایی گاهی یک هنرمند را منحرف می‌کند / روایت مسعود سعدالدین از نمایشگاه "حیرت در آن" تا زندگی هنری در آلمان

محمد آزرم: جشنواره‌های ادبی زمانی تاثیرگذار هستند که تداوم داشته باشند / روایت در شعر باید به چگونه بیان کردن و فرم‌سازی روایی منجر شود

رونمایی کتاب "پارتیتور دست‌نویس نی‌نوا" در فرهنگسرای نیاوران / حسین علیزاده: موسیقی با وجود محدودیت‎ها جنب‌وجوش دارد