آریا بانو

آخرين مطالب

سلطانی‌فر: سازمان‌های مردم نهاد از فعالیت سیاسی اجتناب کنند اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - وزیر ورزش و جوانان از تشکیل کمیته مشترک معاونت امور جوانان و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در خصوص بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی خبر داد.

به گزارش ایسنا، مسعود سلطانی‌فر عصر امروز در جلسه با اعضای مجمع سمن های استان های خراسان رضوی، همدان و یزد که در ساختمان جوانان وزارت ورزش و جوانان برگزار شد، گفت: دنیای امروز در حال تجربه تغییرات اساسی مختلف از نظر روابط، ضوابط، قانونمندی و تعاملات است. اتفاقات سخت افزاری و نرم افزاری در دنیای ارتباطات و رسانه، امور سیاسی، اقتصادی و ... موجب پیشرفت همه امور، توسعه و مشارکت اجتماعی مردم و اصلاح روند تصمیم گیری و تصمیم سازی همراه با گسترش دولت الکترونیک شده است.
وی ادامه داد: همه این اتفاقات و ارتباطات بین ملت‌ها، همراه با پررنگ شدن نقش سازمان‌های مردم‌نهاد که ابزار تحقق مشارکت اجتماعی مردم هستند روبرو شده است و هنر ما استفاده از همه ظرفیت ها برای رسیدن به اهداف در جهت توسعه فرهنگی و همه جانبه کشور است.
سلطانی فر با تاکید بر این که کشورهایی که می‌خواهند از روند توسعه جا نمانند باید در شیوه ها و نحوه تعاملات خود بازنگری کنند، افزود: شیوه های سنتی دیگر کارکرد و سرعت این انتقال را ندارد و ما باید به سرعت به سمت تغییرات سخت افزاری و نرم افزاری حرکت کنیم.
وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر افزایش نقش مردم در همه امور گفت: نقش مردم روز به روز در مناسبات اجتماعی و فرهنگی، اقتصادی و غیره افزایش پیدا می‌کند. در نظام مردم سالاری دینی ایران گسترش الزامات برای رشد و توسعه اجتناب ناپذیر است و باید روند ارتباطات دموکراتیک را توسعه دهیم.
وی با بیان اینکه همه امور امروزه باید با نظر مردم باشد، گفت: نظرات مردم باید شکل الکترونیک به خود بگیرد. بر اساس نظر سنجی های الکترونیکی از مردم است که تصمیم گیری‌ها شکل جدید به خود گرفته و رویکردها اصلاح می‌شود.
وزیر ورزش و جوانان با تأکید بر تأثیرگذاری نیروی بسیج مردمی در امور کشور دارد، گفت: به دنبال سیل اخیر، در کشور خسارات زیادی به وجود آمد، بسیج مردمی ایجاد شد و سمن‌ها پای کار آمدند که همه اینها نشان از مشارکت مردم در امور اجتماعی و کمک به حل مشکلات دارد. این حادثه بزرگ در کشور با مشارکت مردم کنترل شد؛ هرچند خسارات مادی زیاد بود ولی اگر مردم به میدان نمی‌آمدند و تشکل‌های مردم نهاد پای کار نبودند، خسارات بسیار بیشتری به وجود می‌آمد.
سلطانی‌فر با تاکید بر این که باید از این ظرفیت بزرگ مشارکت مردمی و تشکل‌ها در دیگر عرصه‌ها هم استفاده بهینه شود، افزود: آیا موضوعاتی مانند مواد مخدر، افزایش طلاق و ازدواج سفید، افزایش تعداد کودکان کار، کاهش اشتغال، تکدی گری، افزایش آلاینده ها و سایر ناهنجاری‌های اجتماعی مخرب‌تر از سیل نیست؟
وی در ادامه اظهار کرد: زمان آن فرا رسیده تا نظام جمهوری اسلامی و همه قوا و ارگان‌هایش به نقش موثر سازمان‌های مردم نهاد در حل مشکلات اجتماعی اعتراف کرده و با دوراندیشی و ژرف‌نگری از این نیروی بزرگ مردمی استفاده کنند و فقط سیاستگذاری و ریل گذاری حرکت رو به توسعه آنها را فراهم و بعد هم این امور را به مردم واگذار کنند.
وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه سمن‌ها با ساز و کاری قانونی می‌توانند بسیار به حل مشکلات اجتماعی کمک کنند افزود: قطعاً سرعت آنها در اینزمینه از سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی در این زمینه بیشتر خواهد بود.
سلطانی‌فر در بخش دیگری از سخنانش به زمینه حضور مردم در روند توسعه کشور اشاره کرد و گفت: یکی از موضوعاتی که باید در دستور کار مجمع ملی سمن‌ها و مجامع استانی قرار بگیرد این است که چگونه می‌توان زمینه حضور و مشارکت جدی مردم را فراهم کرد و چگونه می‌توان از شرایط، امکانات و قوانین موجود استفاده کرد تا حضور سمن ها در حل مشکلات مردم و جوانان سهم بزرگی داشته باشند؟
وی با اشاره به اینکه مسائلی از قبیل شناسه سمن‌ها،مسائل اقتصادی و دیگر مشکلات حل شده است، تصریح کرد: فکر می‌کنم امروز به بلوغی رسیده‌ایم که به مسائل اصلی و هدف بزرگ فکر کنیم. باید ببینیم معضلات فرهنگی، اجتماعی را چگونه می خواهیم کاهش دهیم؟ ما نمی‌خواهیم سمن ها وارد مسائل سیاسی شوند البته در مواردی که دفاع از ارزشهای نظام و انقلاب و به دور از جناح بندی‌ها و درگیری‌های سیاسی باشد، مانعی نمی‌بینیم.
وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: سمن ها در موضوعات طلاق، مواد مخدر و پدیده هایی که بنیان های خانواده ها را مورد هدف قرار داده اند، چه کاری باید انجام دهند؟ اگر از الان هدف اصلی را نشان ندهیم، این انرژی بسیار ارزشمند و عظیمی که وجود دارد به هدر خواهد رفت.
سلطانی فر با بیان این که ملت ایران اراده کرده است که مسیر رشد و پیشرفت را طی کند، گفت: مجموعه وزارت ورزش و جوانان علی رغم همه فراز و نشیب‌هایی که در حوزه جوانان وجود داشت از فعالیت های خود غافل نشد. از اول گفتیم وظیفه داریم در جهت ساماندهی و حل مشکلات جوانان با استفاده از ابزارهایی که در اختیار داریم کار کنیم و این کار را نیز انجام دادیم. هر زمانی هم هر تصمیمی که مراجع قانونگذار و تصمیم گیر در رابطه با حوزه جوانان گرفتند همان تصمیم را اجرا خواهیم کرد و حرکت خود را ادامه خواهیم داد.
وزیر ورزش و جوانان همچنین در خصوص بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی ابلاغ شده است گفت: کمیته کاری مشترکی از سوی معاونت امور جوانان و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در این خصوص تشکیل شده است. این بیانیه اصل و اساس و چارچوب حرکت کلی نظام و مسیر رشد تعالی نظام در دهه‌های آینده است که مقام معظم رهبری آن را تبیین کرده اند و اکثر محورهای آن روی دوش جوانان است.
سلطانی‌فر اضافه کرد: این تغییر نسل که به مرور در همه عرصه‌ها تحقق می یابد در همه کشورها وجود دارد که امیدواریم در کشور ما تغییر نسل به صورت مناسبی اتفاق بیفتد و نظام ما که در کوران اتفاقات چهل سال به مرز پختگی و یک شرایط آب دیدگی رسیده با قدرت به راه خود ادامه دهد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/172499/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تصویر تازه نوه ی اکبر عبدی که مثل پدر بزرگش بانمک و توپوله / ماشالا به هردوشون

رونمایی از چهره جدید هانده ارچل «کیمیا خاتون» فیلم مست عشق در ژاپن

نیوشا ضیغمی از بزرگترین راز زندگی اش پرده برداشت / دلنوشته تلخ بازیگر معروف 2 سال بعد از جدایی همسرش

خرید شیرخشک بدون تغییر قیمت از داروخانه ها

آیا تهوع و استفراغ شدید در دوران بارداری مضر است؟

پاتوق معتادان متجاهر در عمق 10 متری زمین در تهران

برگزاری جلسه شورای معاونان و اطلاع رسانی بنیاد استان سمنان

تجمع مردم یزد در گلزار شهدا و قدردانی از پاسخ مقتدرانه سپاه

حل مشکلات جامعه ایثارگری نیازمند مشارکت دستگاه هاست

چند روز آینده آب و هوای این استان ها رویایی می شود

چطور وام فرزندآوری بگیریم؟

عکس بهاری و زیبای میترا رفیع بانوی خوش استایل گیلدخت نگاه ها را خیره کرد

تولد ایلیا عامری پسر مو فرفری و خوشتیپ کمند امیر سلیمانی/ بهش نمیاد پسر به این بزرگی داشته باشه

تبریک تولد مارال فرجاد به خواهرش مونا با انتشار عکس های سفر خواهرش به بوداپست

اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک تا 24 ساعت آینده برطرف خواهد شد

آیا زمان دور انداختن «مسواک» فرا رسیده است؟

ابلاغ دستورالعمل دانشگاه آزاد درباره حجاب

افزایش 35 درصدی تعرفه های پزشکی؛ ویزیت پزشکان عمومی، 126000 تومان

جهیزیه و مهریه معاف از مالیات است؟

سال 1401 ؛ سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین»

جلسه شورای سیاستگذاری ستاد کنگره شهدای استان البرز برگزار شد

جزئیات جدید از تعطیلی پنجشنبه ها

خبرهای جدید و مهم بانک مرکزی برای متقاضیان انواع وام‌های بانکی در سال جدید

تعطیلی پنجشنبه ها قطعی شد؟ | خبر مهم و جدید درباره کاهش ساعت کاری ادارات

مادر شهیدان والامقام «انصاری رامندی» به لقاءالله پیوست

«حفظ نظم و انضباط اداری» و «پاسخگویی حداکثری به جامعۀ هدف» پایه و اساس خدمت است

واکنش جالب و متفاوت ژیلا صادقی مجری مشهور به حمله سپاه پاسداران به اسرائیل

سلفی خاص و عجیب منوچهر هادی در مراسم سی و نهمین سالگرد پدرش

اثبات یک رابطه میان سدیم و بیماری های قلبی و عروقی

حمید معصومی‌نژاد خبرنگار ایرانی مقیم ایتالیا وارد دنیای سینما شد

ژست هندی و خنده دار عموپورنگ و مادرش / عاشقانه جداب مادر و پسری در خانه اش

جدیدترین عکس منتشر شده از محمدرضا گلزار و همسرش آیسان آقاخانی بعد از ازدواج!

جلوگیری از چین و چروک دور لب با چند پیشنهاد ساده

رفع تیرگی زانو، آرنج و قوزک پا با 5 روش موثر خانگی ارزان قیمت!

رژیم تخم مرغ، یک رژیم سریع و آسان برای لاغری

واریاسیون چیست؟ چگونه در رنگ مو از آن استفاده کنیم؟

اجرای فوق العاده دلنشین امیرحسین مدرس و پسرش در برنامه صداتو / رونمایی از پسر مجری و بازیگر

بیماری های شایع فصل بهار کدامند؟

آخرین جزییات از افزایش جرائم رانندگی و موعد پرداخت

تکریم مدیرکل بنیاد کرمانشاه از ایثارگران شهرستان جوانرود

از کجا بفهمیم آب مروارید داریم؟

دیدار مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران

یادواره شهدای معلم حوادث تروریستی آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان

مادر گرامی شهیدان «فرشیدفر» به فرزندان شهیدش پیوست

عملیات عمرانی طرح جامع گلزار شهدای قزوین آغاز می‌شود

رئیس جمهور در پیامی درگذشت پدر شهیدان «خرسندیان» را تسلیت گفت

همه فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد آذربایجان شرقی استخدام می‌شوند

آخرین سامورایی‌های ژاپن در یک قاب

پیام تسلیت رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت پدر شهیدان والامقام «دهنوی»

خلاقیت منحصربفرد مرجانه گلچین برای گرفتن یک عکس بهاری با دکور جداب پس زمینه