آریا بانو

آخرين مطالب

بسته اخبار اجتماعی ایسنا در روز سه‌شنبه

لغو طرح ترافیک تهران «پنجشنبه» این هفته/چگونگی اندازه‌گیری آلاینده «ازن» اجتماعي

لغو طرح ترافیک تهران «پنجشنبه» این هفته/چگونگی اندازه‌گیری آلاینده «ازن»
  بزرگنمايي:

آریا بانو - "طرح ترافیک تهران «پنجشنبه» این هفته اجرا نمی‌شود، چگونگی اندازه‌گیری آلاینده «ازن»، کاهش 35 درصدی ترافیک با اجرای طرح ترافیکی جدید پایتخت، آرزوهای سرکوب شده خود را روی کودکتان پیاده نکنید، موافقت دولت برای تامین کاغذ کتب درسی با ارز دولتی و خدمات کمکیِ همراه بیماران در بیمارستان‌ها در غیاب نیروهای «کمک پرستاری»" از مهم‌ترین عناوین خبریِ اداره اجتماعی ایسنا در روز سه‌شنبه هستند.

به گزارش ایسنا، در ادامه به برخی از مهم‌ترین اخبار اجتماعی ایسنا اشاره شده که با کلیک روی تیتر هر یک از آنها، متن کامل خبر در دسترس خواهد بود:
طرح ترافیک تهران «پنجشنبه» این هفته اجرا نمی‌شود
سردار محمدرضا مهماندار، رئیس پلیس راهنمایی ورانندگی تهران بزرگ اعلام کرد که پنج شنبه این هفته به دلیل برگزاری کنکور سراسری، طرح ترافیک اجرا نمی‌شود.
وی دراین باره گفت: با توجه به برگزاری کنکور سراسری در روز پنج شنبه (سیزدهم تیرماه) و برای رفاه شهروندان تهرانی و افرادی که در این امتحان شرکت می‌کنند با هماهنگی به عمل آمده با سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران، طرح ترافیک در این روز اجرا نخواهد شد.
وزارت بهداشت اعلام کرد
بیماری‌های شغلیِ کارگران معدن
کار در معدن همواره یکی از مشاغل سخت در تمام جهان شناخته می‌شود. کار سنگین، ایجاد آسیب‌های شغلی، حقوق و مزایای ناکافی و... از جمله مهم‌ترین مشکلاتی است که کارگران معدن با آن دست‌ و پنجه نرم می‌کنند و در این بین نیز نمی‌توان از بروز بیماری‌هایی که به واسطه این شغل بروز می‌کنند، غافل بود.
فاطمه صادقی، رئیس گروه عوامل شیمیایی و سموم مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت خطرات و شرایط نامناسب کاری که معدن‌کاران با آن مواجهند را به پنج گروه خطرات فیزیکی، شیمیایی، بیولوژیکی، ارگونومی و روانشناختی طبقه‌بندی کرد و افزود: آسیب‌های فیزیکی دامنه وسیعی از مشکلات جزئی تا مرگ را در پی دارند. علت‌های معمولی آسیب‌های کشنده شامل ریزش صخره، حریق، انفجار، تصادفات، سقوط از ارتفاع و… است و علل غیر معمول شناخته شده صدمات کشنده نیز شامل جاری شدن سیل ناشی از کارهای زیرزمینی، هوای دم کرده و محبوس شدگی ناشی از مسدود شدن غارها است.
خدمات کمکیِ همراه بیماران در بیمارستان‌ها در غیاب نیروهای "کمک پرستاری"
احمد نجاتیان، مدیرکل دفتر توانمندسازی و بهبود سرمایه‌های انسانی پرستاری ضمن اشاره به کمبود نیروی پرستاری در کشور، در عین حال درباره نیروهای کمک پرستاری گفت: طبق برآورد صورت گرفته به ازای هر چهار پرستار، به یک نیروی کمک پرستار نیاز است، اما میزان نیروهای فعلی، نیاز بیمارستان‌ها را برآورده نمی‌کند.
وی افزود: البته ارائه خدمات اولیه به بیمار باید در بیمارستان‌ها توسط کمک پرستار انجام شود، اما متأسفانه به علت کمبود نیرو در این بخش، این خدمات توسط همراه بیمار انجام می‌شود. به طور اصولی خدمات کمکی به بیمار نظیر کمک به غذا خوردن و دستشویی رفتن و…باید توسط کمک پرستار و از سوی بیمارستان تأمین باشد و دیگر نیازی به انجام این اقدامات از سوی همراه بیمار نباشد.
در گفت‌وگو با ایسنا اعلام شد
چگونگی اندازه‌گیری آلاینده «ازن» / بازنگری دستورالعمل اعلام شاخص آلودگی هوای تهران
محسن روشنی، مدیر واحد پایش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ضمن توضیح اینکه آلاینده ازن در تهران چگونه اندازه‌گیری و اعلام می‌شود، گفت: قرار است که در دستورالعمل اعلام آلودگی هوا در تهران تغییراتی صورت گیرد.
وی با بیان اینکه اندازه‌گیری آلاینده ازن نسبت به سایر آلاینده‌ها سخت‌تر است، گفت: نگهداری و دقیق‌تر شدن ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوا سبب شده که طی چند سال اخیر ازن به عنوان یک آلاینده در فصل گرم سال معرفی شود. از سوی دیگر کاهش ذرات معلق در هوا سبب تولید بیشتر ازن می‌شود چرا که نور خورشید مستقیم جذب زمین می‌شود و در نتیجه ازن افزایش می‌یابد.
کاهش 35 درصدی ترافیک با اجرای طرح ترافیکی جدید پایتخت
محسن پورسید آقایی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از کاهش 35 درصدی ترافیک در محدوده طرح زوج و فرد سابق خبر داد.
وی با بیان این که مجموع خودروهایی که وارد محدوده طرح زوج و فرد سابق می‌شدند با اجرای طرح ترافیکی جدید حدود 16 درصد کاهش یافته است گفت: هر چند که برای نتیجه گیری هنوز زمان داریم اما در مورد گازهای خروجی از اگزوز خودروها معیار مونواکسید کربن در هفته گذشته مورد پایش قرار گرفت و مشخص شد در پی اجرای طرح ترافیک جدید شاخص منواکسید کربن 16 درصد کاهش یافته است.
آرزوهای سرکوب شده خود را روی کودکتان پیاده نکنید
گوهریسنا انزانی متخصص روانشناسی کودک و نوجوان با بیان اینکه برنامه‌ریزی مناسب برای اوقات فراغت کودکان یکی از مسائل مهمی است که اغلب والدین به آن بی‌توجهی یا کم توجهی می‌کنند، گفت: از دیدگاه روانشناسی کودک لازم است کودکان در ایام تابستان در یک یا دو کلاس تابستانی حضور یابند و والدین نباید آرزوهای سرکوب شده خود را روی کودکانشان پیاده کنند.
وی با اشاره به اینکه بسیاری از والدین براساس علایق و سلیقه‌های شخصی خود کودکانشان را در کلاس‌های تابستانی ثبت‌نام می‌کنند، گفت: والدین باید در ابتدا آرزوهای سرکوب شده خود را شناسایی کنند تا مبادا آنها را روی کودکانشان فرافکنی کنند. آنها باید از مقایسه کردن فرزندان خود با سایر کودکان خودداری کنند، زیرا هر کودکی دارای مهارت و تیپ شخصیتی خاصی است و نمی‌توان کودکان را به خاطر بی‌مهارتی یا بی‌علاقگی به حوزه‌ای، سرزنش یا تنبیه کرد.
موافقت دولت برای تامین کاغذ کتب درسی با ارز دولتی
حجت الاسلام علی ذوعلم، رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی از اتمام بررسی‌های کارشناسانه به منظور بازآرایی تشکیلاتی این سازمان خبر داد و گفت: حوزه یازده گانه یادگیری تا کنون مستقر نشده بود و شاهد شکاف میان حوزه نظری و فنی و حرفه‌ای بودیم.
رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی همچنین با اشاره به اینکه کتب درسی تا سال 1400 تغییری نخواهد کرد به این معنا که تغییر ملموسی در کتب درسی نداریم گفت: البته تعدادی کتاب نونگاشت به مجموعه کتب درسی افزوده می‌شود. علاوه بر این اشکالات جزئی که وجود دارد رفع می‌شوند ولی در مجموع تغییر کلی در کتب درسی نداریم که مشمول سال تحصیلی پیش رو نیز خواهد بود.
سخنگوی شورای شهر تهران خبر داد
کاهش 24 درصدی ورود به طرح ترافیک تهران در خرداد/ برگزاری انتخابات شورایاری‌ها در 4 مرداد
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با اعلام کاهش 35 درصدی ترافیک تهران با طرح جدید گفت: آمار ورود به محدوده طرح در خرداد ماه 24 درصد کاهش پیدا کرده است.
وی در خصوص اجرای طرح حیات شبانه در تهران نیز گفت: با توجه به اعتراض فرمانداری در خصوص زیست شبانه که به شورای شهر تهران ارسال شده در هیأت حل اختلاف این موضوع مورد بررسی قرار گرفت و به اتفاق آرا مقرر شده اتخاذ تصمیم در این خصوص به بررسی‌های بیشتر موکول شود و برای اینکه برخی ابهامات برطرف شود از فرماندار و ریاست شورا برای جلسه آتی هیأت مرکزی حل اختلاف دعوت می شود تا موضوع به صورت دقیق بررسی شود.
پلمب 2 مدرسه دولتی تهران/ اطمینان خاطر آموزش‌ و پرورش به والدین؛ صبورباشید
رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران از پلمب دو مدرسه دولتی تهران توسط بنیاد شهید خبر داد.
مسعود ثقفی پیرو خبری که روز گذشته مبنی بر احتمال پلمب 11 مدرسه قلع و قمعی دارای مالک حقوقی در تهران (بنیاد شهید) و سرگردانی 8000 دانش آموز در پی این اقدام اعلام کرده بود، توضیحات جدیدی ارائه و اظهار کرد: متاسفانه دیروز دو مدرسه ابتدایی دخترانه "زیوری" در منطقه 2 و مدرسه پسرانه "شهدای هسته‌ای" در منطقه 3 پلمب شدند.
زنان، 20 درصد ثبت‌نام کنندگان انتخابات شورایاری‌ها/ استقبال از حضور احزاب
عضو شورای شهر تهران بااشاره به ثبت‌نام 5700 نفر در این دوره انتخابات شورایاری‌ها گفت:‌ حدود 20 درصد ثبت‌نام‌کنندگان از بانوان هستند.
آرش حسینی میلانی در خصوص تمدید پنج روزه زمان ثبت نام انتخابات شورایاری‌ها نیز گفت: براساس درخواست 12 نفر از اعضای شورای شهر تهران و با توجه به درخواست گروه‌های مختلف اجتماعی مقرر شد که پنج روز زمان ثبت نام کاندیداها افزایش پیدا کند. البته بخاطر موضوعات دیگری همچون تأخیر در شروع تبلیغات برای این انتخابات و با هدف افزایش مشارکت مردمی با تمدید پنج روزه زمان ثبت نام موافقت شد. هرچند این تمدید فشار مضاعفی را به هیأت‌های اجرایی خواهد آورد اما قطعاً کیفیت بررسی صلاحیت‌ها در این مسیر کاهش پیدا نمی‌کن
به گزارش ایسنا، پربازدیدترین اخبار اداره اجتماعی در 24 ساعت گذشته به شرح زیر است:
جزئیات تبعات و مجازات غیبت از سربازی
بارش 1.5 متری تگرگ تابستانی در مکزیک + عکس
دعوت "حناچی" از "وزیر ارتباطات" برای دوچرخه‌سواری
طرح ترافیک تهران «پنجشنبه» این هفته اجرا نمی‌شود
سقوط مسافر قاچاقی از هواپیمایی بر فراز لندن
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/172476/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بادبان ناسا بر فراز زمین برافراشته می‌شود!

«نشان سبز» درباره زندگی پیامبر اکرم (ص) منتشر شد

صعود شفیعیان به فینال کایاک 500 متر

واکنش سرمربی فوتسال ژاپن به احتمال تقابل با ایران

طلسم‌شکنی 120 ساله با آلونسو عبرتی برای چرخه تکراری لیگ برتر

چین با پذیرش شکست مقابل ویتنام حذف شد

نبرد همزمان ستاره استقلال با آلوز و گودرزی

واکنش توخل به تمدید ناگلزمان

ناگلزمان: تمدید قراردادم تصمیمی قلبی بود

واکنش جالب سرمربی رم وقتی یورنته از او زمان باقی مانده بازی رو میپرسه!

گران‌ترین لیگ فوتبال دنیا در بن بست!

عالیشاه بازی‌های مهم پرسپولیس را از دست داد

یوفا بارسلونا را نقره‌داغ کرد

مهران رجبی رازی که خیلی‌ها دنبالش بودند را فاش کرد!

خاطره جالب محمد بحرانی از 3هزار تومانی که زندگی‌اش را تغییر داد

پسر صدیقه خانم که اروپایی‌ها را شگفت زده کرد

این صیفی همه کمبودهای بدن و ویتامین ها را جبران می کند

هزینه مومیایی جسد در سال 1403 اعلام شد

وقتی زنبور محو شهد گل ها می شود

دره خزینه یکی از دره‌های زیبا و شگفت‌انگیز استان لرستان

صحنه هایی دیدنی از خانواده خرس های قطبی

اخترشناسان پرجرم‌ترین سیاه‌چاله ستاره‌ای کهکشان راه شیری را کشف کردند

شعرخوانی زیبا از هوشنگ ابتهاج

مقایسه گل‌ها و مهارت‌های وینیسیوس و یامال

تاریخ بازگشت بارسلونا به نوکمپ مشخص شد

رقابت جدید و جذاب پرسپولیس و استقلال

پرسپولیس امروز به مصاف پیکان می‌رود

4 ستاره در لیست فروش آرسنال

مروری بر گل‌ها و مهارت‌های برتر رونالدو نازاریو در اینتر

گرم کردن جالب مارادونا پیش از بازی مقابل بایرن مونیخ

حرکت منشوری دانیال اسماعیلی‌فر پس از گلزنی به نفت آبادان

رئیسی‌کیا: وضعیت واگذاری با دهه پیش متفاوت است

کنایه مدافع ذوب‌آهن به پنالتی سپاهان!

بازیگر سفارشی که کارگردان رو تحقیر میکنه!

شبکه های اجتماعی و تاثیر آن بر صنعت موسیقی

ترافیک سنگین در جاده کرج - چالوس

شور و شادی مردم اصفهان با اجرای سرود ای ایران در کنار زاینده رود

4 گوشه دنیا/ بزرگترین مارِ تاریخ طبیعت کشف شد

مهارت شگفت‌انگیز جانی دپ در کشیدن نقاشی

کاپ‌کیک شکلاتی بدون فر و همزن

اگر این نشانه های ساده را دارید سلامتی تان به خطر افتاده است!

چطور با خودشیفته‌ها رفتار کنیم؟

چاپ مجله اختصاصی برای یک بازی لیگ برتر!

کدام تیم بیشترین شانس فتح لیگ قهرمانان اروپا را دارد؟

ترین‌های هفته بیست و سوم لیگ برتر ایران

تمرین منچستریونایتد برای نیمه نهایی جام حذفی مقابل کاونتری

تمامی گل‌های هفته 29 لیگ برتر پرتغال

شبیه‌سازی بازی منچسترسیتی و رئال مادرید با عروسک لگو

تاریخ و روز بازی رئال تغییر کرد

ستاره بایرن جرات شوخی با رئال را نداشت