آریا بانو

آخرين مطالب

آیا با این هزینه در ایران، می توان ازدواج کرد؟ اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو -
آیا با این هزینه در ایران، می توان ازدواج کرد؟ 2
k ٢.٧
١٢
دینو/ با افزایش هزینه‌ها طبیعی است که آمار ازدواج کاهش یابد و درآمدها قطعا برای شروع یک زندگی کافی نخواهد بود. اما اگر این شرایط هرگز بهبود نیابد، هرگز نباید ازدواج کرد؟ می‌دانیم که هزینه‌ها برای خرید جهیزیه یا حتی یک حلقه ساده بسیار بالا بوده و برگزاری مراسم عروسی غیر ممکن است. این فشار حتی بر افرادی که از شرایط مالی خوبی هم برخوردارند احساس می شود، اما چاره چیست؟ آیا راه حل شما ازدواج نکردن است؟ در این مطلب در رابطه با هزینه ازدواج بحث خواهیم کرد و تصمیمات مختلف در این زمینه را مورد بررسی قرار خواهیم داد. در نهایت نیز به یک راه حل خواهیم رسید.

هزینه ازدواج
این روزها، هزینه‌های بالای عروسی نگران‌کننده است و قطعا خانواده‌ها از پس هزینه‌ها بر‌نمی‌آیند. هزینه‌های عروسی در واقع شامل خرید طلا، تهیه لباس عروس و کت و شلوار دامادی، گروه موسیقی، آرایشگاه، عکاسی و فیلم‌برداری، هزینه تالار و پذیرایی مهمانان بوده است. اما قطعا یک ازدواج فقط به هزینه‌های عروسی ختم نمی‌شود و خرید خانه یا حتی رهن و اجاره و خرید جهیزیه هم هستند که ازدواج را پیچیده‌تر می‌کنند. در نتیجه با یک حساب سرانگشتی هم حتی اگر قصد ازدواج داشته باشیم منصرف می‌شویم و این کاملا طبیعی است. اما در چنین شرایطی چه باید کرد؟
با هزینه ازدواج چه باید کرد؟
مهم‌ترین نکته این است که طرفین، شرایط ازدواج را برای هم ساده‌تر کنند و اگر شرایط یا موقعیت مالی هم را می‌دانند، بر حسب وضعیت، خواسته‌های خود را تغییر دهند. بله، همه فقط یک بار ازدواج می‌کنند و همه برای ازدواج و مراسم عروسی‌شان آرزوها و رویاهایی دارند، اما زندگی مهم‌تر از این موارد است.
خرید جهزیه
بهتر است تا تجیهزات جهیزیه کم‌کم و در مدت زمانی طولانی خریداری شود تا با فشار زیادی برای خانواده همراه نباشد. برای شروع فقط و فقط باید تجهیزات واجب زندگی تهیه شود زیرا بعد‌ها می‌توان جزییات را با کمک خانواده‌ها تکمیل کرد. از سوی دیگر برای خرید یا رهن خانه بهتر است از خانه‌های کوچکتر آغاز کنید و در کنار هم آرام آرام پیشرفت کنید و زندگی خود را ارتقا دهید. در واقع شاید برای شروع نتوانید بهترین تجهیزات و خانه را در اختیار نداشته باشید اما با کار کردن در کنار هم و تلاش برای خواسته‌هایتان می‌توانید به بهترین‌ها برسید. در نتیجه می‌توانید برای شروع تخفیف‌هایی برای هم قائل شوید.
از سوی دیگر می‌توانید بودجه خود را تقسیم بندی کنید و بر روی مهم‌ترین چیزها تمرکز داشته باشید. برای مثال اگر یخچال برایتان بسیار مهم است می‌توانید یک یخچال خوب بخرید اما یک تلویزیون ساده‌تر و ارزان‌تر را انتخاب کنید. با همین ترتیب می‌توانید جهیزیه خود را اولویت‌بندی کنید و در عین حال بهترین‌ها را در اختیار داشته باشید.
مراسم عروسی
اما می‌رسیم به مراسم عروسی که همه می‌خواهند به بهترین شکل برگزار شود. اگر بودجه کمی برای مراسم عروسی دارید می‌توانید بر مهم‌ترین چیز‌ها تمرکز کنید و برخی بخش‌ها را ساده بگیرید. برای مثال اگر لباس برایتان مهم است، لباسی گران‌قیمت‌تر بگیرید ولی گروه موسیقی ساده‌تری را انتخاب کنید. یا اگر به عکاسی اهمیت می‌دهید یک گروه خوب انتخاب کنید و در عوض لباس ساده‌تری تهیه کنید. در واقع سعی کنید بر روی موضوعاتی تمرکز و هزینه کنید که برایتان اهمیت بیشتری دارد. از طرفی می‌توانید بر حسب شرایط مالی‌تان تعداد مهمانان مراسم را به حداقل برسانید ولی پذیرایی خوبی را ارائه دهید زیرا ارزش قائل شدن و پذیرایی از مهمانان از مهم‌ترین بخش‌های یک جشن و مراسم به حساب می‌آید.
به هر جهت این شرایط فعلی برای اکثر جوانان جامعه یکسان است و با ناامیدی به جایی نخواهیم رسید. تنها راه حل درک شرایط است. در نتیجه باید با توجه به شرایط مالی و شرایط فعلی جامعه هزینه ازدواج را کاهش دهیم. در این میان می‌توان برخی جزئیات که باعث افزایش هزینه می‌شود را حذف کرد. برای آماده شدن برای هزینه ازدواج به یکدیگر وقت دهید و نگران حرف‌های اطرافیان نباشید. حتی اگر بهترین مراسم دنیا را هم بگیرید باز هم حرف و حدیث‌هایی خواهد داشت. در نتیجه سعی کنید به اندازه جیبتان رویا‌پردازی کنید. خوشبختی مهم‌تر از یک مراسم گران‌قیمت و تجهیزات لوکس است. همه دوست داریم که بهترین عروسی را داشته باشیم و بهترین تجهیزات دنیا در اختیارمان باشد اما این به معنی فشار آوردن به یکدیگر نیست در نتیجه خواسته‌هایمان را طبق شرایط فعلی جامعه باید تغییر دهیم و زندگی را برای خود و اطرافیان، سخت و پیچیده نکنیم.
سخن پایانی: انتخاب ازدواج‌هایی ساده تر
ازدواج و برگزاری یک مراسم عروسی از اهمیت بالایی برخوردار است اما شاید در دورانی هستیم که باید به سمت سادگی برویم و تجملات را کنار بگذاریم. در این جهان پر از تجمل، هنوز در بسیاری از کشورهای پیشرفته، مراسمات عروسی بسیار ساده برگزار می شود و حتی بسیاری از سلبریتی‌ها هم از این تجملات در مواردی فاصله می‌گیرند. در نتیجه به روش خودتان عمل کنید و فکر نکنید که یک عروسی ساده یا یک ازدواج کم‌هزینه از ارزش شما و ازدواجتان کم می‌کند. در نتیجه مثل الگوبرداری‌های دیگر، می‌توانید طبق شرایطتان از برخی از مراسمات ساده و در عین حال شاد در نقاط مختلف جهان الگو بگیرید. شاید این وضعیت و فشار اقتصادی موقت باشد در نتیجه بهتر است در چنینی شرایطی بهترین تصمیمات را بگیریم و در کنار هم به آینده‌ای بهتر امیدوار باشیم و برایش تلاش کنیم.
نظر شما درباره هزینه ازدواج چیست؟ آیا حاضرید برای شروع یک زندگی جدید از برخی از هزینه‌ها بگذرید؟ آیا این راه حل، تصمیم خوبی است یا باید ازدواج کردن را متوقف کنیم؟ نظرات خود را در این زمینه با ما در میان بگذارید.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/170322/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نماهنگ «گل رز» با خوانندگی امید نصری

آپارتمان مخفی در نوک برج ایفل

آبشار زیبای شن لونگ در چین

خوش و بش جالب خرس با یک راننده!

طرز تهیه کته کباب بازاری

فقط مادر می‌تواند فرزند زیر دوسالش را ببوسد

به عنوان یک نوجوان در خانه هیچ حق انتخابی ندارم!

بادبان ناسا بر فراز زمین برافراشته می‌شود!

«نشان سبز» درباره زندگی پیامبر اکرم (ص) منتشر شد

صعود شفیعیان به فینال کایاک 500 متر

واکنش سرمربی فوتسال ژاپن به احتمال تقابل با ایران

طلسم‌شکنی 120 ساله با آلونسو عبرتی برای چرخه تکراری لیگ برتر

چین با پذیرش شکست مقابل ویتنام حذف شد

نبرد همزمان ستاره استقلال با آلوز و گودرزی

واکنش توخل به تمدید ناگلزمان

ناگلزمان: تمدید قراردادم تصمیمی قلبی بود

واکنش جالب سرمربی رم وقتی یورنته از او زمان باقی مانده بازی رو میپرسه!

گران‌ترین لیگ فوتبال دنیا در بن بست!

عالیشاه بازی‌های مهم پرسپولیس را از دست داد

یوفا بارسلونا را نقره‌داغ کرد

مهران رجبی رازی که خیلی‌ها دنبالش بودند را فاش کرد!

خاطره جالب محمد بحرانی از 3هزار تومانی که زندگی‌اش را تغییر داد

پسر صدیقه خانم که اروپایی‌ها را شگفت زده کرد

این صیفی همه کمبودهای بدن و ویتامین ها را جبران می کند

هزینه مومیایی جسد در سال 1403 اعلام شد

وقتی زنبور محو شهد گل ها می شود

دره خزینه یکی از دره‌های زیبا و شگفت‌انگیز استان لرستان

صحنه هایی دیدنی از خانواده خرس های قطبی

اخترشناسان پرجرم‌ترین سیاه‌چاله ستاره‌ای کهکشان راه شیری را کشف کردند

شعرخوانی زیبا از هوشنگ ابتهاج

مقایسه گل‌ها و مهارت‌های وینیسیوس و یامال

تاریخ بازگشت بارسلونا به نوکمپ مشخص شد

رقابت جدید و جذاب پرسپولیس و استقلال

پرسپولیس امروز به مصاف پیکان می‌رود

4 ستاره در لیست فروش آرسنال

مروری بر گل‌ها و مهارت‌های برتر رونالدو نازاریو در اینتر

گرم کردن جالب مارادونا پیش از بازی مقابل بایرن مونیخ

حرکت منشوری دانیال اسماعیلی‌فر پس از گلزنی به نفت آبادان

رئیسی‌کیا: وضعیت واگذاری با دهه پیش متفاوت است

کنایه مدافع ذوب‌آهن به پنالتی سپاهان!

بازیگر سفارشی که کارگردان رو تحقیر میکنه!

شبکه های اجتماعی و تاثیر آن بر صنعت موسیقی

ترافیک سنگین در جاده کرج - چالوس

شور و شادی مردم اصفهان با اجرای سرود ای ایران در کنار زاینده رود

4 گوشه دنیا/ بزرگترین مارِ تاریخ طبیعت کشف شد

مهارت شگفت‌انگیز جانی دپ در کشیدن نقاشی

کاپ‌کیک شکلاتی بدون فر و همزن

اگر این نشانه های ساده را دارید سلامتی تان به خطر افتاده است!

چطور با خودشیفته‌ها رفتار کنیم؟

چاپ مجله اختصاصی برای یک بازی لیگ برتر!