آریا بانو

آخرين مطالب

در نشست خبری جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی چه گذشت؟ فرهنگی هنری

  بزرگنمايي:

آریا بانو - دبیر پنجمین جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی (فردا) گفت برگزارکنندگان جشنواره به دنبال هم‌افزایی و ارتقای فرهنگ صنعتی هستند.


سرویس سینمایی هنرآنلاین : نشست خبری پنجمین جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی (فردا) با حضور بهزاد رشیدی دبیر جشنواره و رئیس جهاد دانشگاهی هنر، اکبر عالمی رئیس هیئت داوران و ناصر باکیده دبیر دوره دوم این جشنواره، دوشنبه 27 خردادماه با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.
رشیدی در ابتدای این نشست با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جهاد دانشگاهی بیان کرد: این جشنواره با سعی و تلاش همکاران من در جهاد دانشگاهی به دوره پنجم رسیده است و به‌عنوان رویداد هنری که موضوع آن صنعت است برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: در دبیرخانه جشنواره درصدد هستیم ارتباط و هم‌افزایی بین هنرمندان و صاحبان صنایع برقرار کنیم. دستاوردهای فناورانه از دیگر اهداف ماست، ضمن اینکه با تولیدات مستند صنعتی و نمایش آن این فعالیت‌ها را به جامعه معرفی کرده و به غرور ملی بپردازیم. مهم‌ترین هدف ما در این دوره کمک به رفع مهجوری صنعت در کشور است. صنعت و فناوری کمک و موتور حرکتی در کشور هستند که عامل اقتدار سیاسی نیز می‌توانند باشند اما این عامل به‌اندازه‌ای که باید در جامعه معرفی نشده است.
رشیدی گفت: هر جا اسمی از برندهای صنعتی خارجی هست، بی‌اختیار نام کشور تولیدکننده نیز به ذهن متبادر می‌شود و هر برند یادآور نام یک کشور است که بخشی از هویت آن‌ها را نیز شکل می‌دهد، اما در جامعه ما این مفاخر و این برندها خیلی معرفی نشده‌اند، ضمن اینکه در شرایط تحریم فعالیت این برندهای صنعتی و چگونگی ادامه این راه اهمیت دارد. ما گروه‌ها صنعتی همانند مپنا یا پارک علم و فناوری و بسیاری دیگر از فعالان این حوزه را داریم که هنوز چندان به مخاطبان معرفی نشده‌اند. ما معتقدیم جشنواره فیلم مستند و عمدتاً هنر می‌تواند به بهترین شکل این برندها را معرفی کرده و به کمک هنر می‌توانیم تولید و اشتغال را نیز مطرح کنیم.

وی افزود: مدیران صنعتی حرف‌های ناگفته بسیاری دارند که هنر می‌تواند به آن کمک کند. ما می‌توانیم بین هنر و صنعت ارتباط برقرار کرده و آن را به نمایش بگذاریم تا به ارتقای فرهنگ صنعتی نیز تأثیر گذاشته و اهمیت تولید و ارتقا جایگاه کار و تلاش را بالا ببرد. به دنبال این هم‌افزایی هستیم تا در نهایت فرهنگ صنعتی ارتقا یابد.
دبیر جشنواره همچنین اظهار کرد: از این دوره که در مهرماه برگزار می‌شود، استقبال خوبی صورت گرفته است. هنرمندان و مدیران فرهنگی جشنواره را رصد می‌کنند و برخی از موضوعات را از ما مطالبه می‌کنند. در این دوره بر اساس تجربیات گذشته متوجه شدیم تعاریف مشخصی وجود ندارد و درصدد تبیین محورها هستیم. آیین‌نامه جشنواره امسال تغییر یافت و تداخل‌ها از میان برداشته شد. سعی کردیم مخاطبان جشنواره را لیست کنیم که شامل وزارتخانه‌های متولی، سازمان سینمایی و مراکز زیرمجموعه آن، دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی می‌شود. همچنین توافقاتی با سازمان سینمایی در بحث همکاری و حمایت و مشارکت در تولیدات با انجمن‌های فیلم و عکس داشتیم، از جمله توافقی که با کانون کارگردانان فیلم مستند داشتیم. امیدوارم شاهد دوره متفاوت‌تری باشیم.
وی ادامه داد: جشنواره در هشت بخش برگزار می‌شود که شامل بخش مستند، فیلم‌های پویانمایی، فیلم‌های تبلیغاتی، عکس صنعتی، عکس تبلیغاتی، بخش ویژه و مسابقه دانشجویی است. همچنین پخش فیلم‌های خارجی که در جشنواره‌های مشابه حضور یافته‌اند را نیز خواهیم داشت. همچنین در روز اختتامیه نیز از سه سازمان صنعتی که در حوزه فیلم و عکس فعالیت خوبی داشته باشند تقدیر خواهیم کرد.
رشیدی در خاتمه گفت: از ناصر باکیده دبیر دومین دوره جشنواره و مسعود نجفی دبیر دوره سوم و چهارم جشنواره کمال تشکر و قدردانی را دارم چرا که گام‌های ابتدایی جشنواره را این دوستان برداشتند.
اکبر عالمی رئیس هیئت داوران جشنواره نیز در ادامه این نشست طی سخنانی کوتاه بیان کرد: اساس همه عکس‌های مستند پژوهش و نوآوری است. هنرمند از راه دل اثرگذار هستند نه تبلیغات مستقیم.
ناصر باکیده نیز کوتاه گفت: برگزاری جشنواره‌های موضوعی کار بسیار سختی است و جای خوشحالی و خدا قوت به دوستان دارد که حرکتی مستمر، آهسته اما پیوسته دارند.
در ادامه این مراسم از زحمات باکیده و نجفی دو دبیر قدیمی جشنواره تجلیل و پوستر این دوره جشنواره نیز رونمایی شد.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/170256/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

زباله های فضایی در مریخ

اهمیت مدح و ثنای الهی در جلد هشتم «طعم شیرین خدا»

محرومیت سنگین برای دروازه‌بانی که لیزر انداخت!

دربی در اسپانیا برای انتقال آردا گولر!

نامعادله تبلیغات در سینمای ایران

ورود سامانه بارشی به کشور طی دوشنبه

آلگری: می‌خواستم خودم را هم تعویض کنم!

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

گلزنی منتظرمحمد مقابل تیم ملی امید تاجیکستان

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

کارشناسی داوری سپاهان - ذوب آهن

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

ماجرای مرد کوری که 60 سال پیش با شکنجه 2 کودک را برای گدایی اجاره کرد!

پیرترین فرد زنده جهان کیست؟

وداع با اطلس؛ ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکس بازنشسته می‌شود

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

نصیرزاده: با مجیدی، گل محمدی مذاکره داشتیم

نصیرزاده: تمام لیست خمس با نظر خودش جذب کردیم

پیروانی: یک بار هم علیه داوری حرف نزدم

وضعیت خروجی ورزشگاه وطنی

هاشمی نسب: درباره ناعدالتی ها حرف نمیزنم

کایل واکر: جود بلینگام یک هافبک کامل است

بادامکی: فشار مجازی استقلال بی سابقه بوده است

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

عمو کاووس: مرگ حقه، میکروب بهانه است

گناه مخاطب چی بود فرشته؟

‎«گریه لیلی»؛ شاهکار تکنوازی ویولن استاد اسدالله ملک

سرعت وقوع فرونشست چقدر است؟

خیلی شانس آورد از یک تصادف مرگبار نجات پیدا کرد!

عکس های کاملا به موقع

دلیل احساس درد در مفاصل انگشت ها چیست؟