آریا بانو

آخرين مطالب

جشنواره مجسمه‌های برفی و یخی در داغ ترین روزهای سال فرهنگی هنری

  بزرگنمايي:

آریا بانو - جشنواره مجسمه‌های برفی و یخی ، پنجشنبه و جمعه 30 و 31 خرداد ماه در تله کابین توچال برگزار می‌شود.


به گزارش هنرآنلاین ، هادی مظفری؛ مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این مهم که از جذابیت‌های ویژه این جشنواره، برگزاری در داغ‌ترین روزهای سال است، گفت: در حالی که دمای هوای اکثر نقاط کشور بالای 40 درجه سانتی‌گراد است و در آستانه تابستان، برپایی چنین رویدادی در چنین فضایی، بسیار شگفت‌انگیز است. در سال جاری با توجه به بارندگی‌های زیاد و برکت الهی، فضایی محقق شد که جشنواره مجسمه‌های برفی و یخی در این زمان از سال در پیست اسکی توچال ایستگاه 7 برگزار شود.
هادی مظفری در بیان هدف از برگزاری این جشنواره گفت: هدف مشترک ما و مجموعه تفریحی ورزشی توچال این است که ساعات مفرح و شادی را برای مردم رقم بزنیم. مردم در مواجهه فضای هنری قرار بگیرند و لحظاتی با آرامش و آسودگی بیشتر در کنار خانواده این رویداد هنری را تجربه کنند.
وی اظهار داشت: چنین جشنواره‌هایی تا کنون به صورت عمومی برگزار می‌شدند و کماکان هم برگزار می‌شوند. حال هدف ما از حضور در اینگونه جشنواره‌ها افزودن بخش تخصصی و غنای بیشتر هنری به این جشنواره هاست. حضور ما در جشنواره مجسمه‌های برفی و یخی نیز به همین نیت است و در نقطه اول تخصصی کردن فضاست.
وی افزود: رویکرد دوم ما این است که هنر را به میان مردم ببریم. با برگزاری رویدادهایی نظیر شهروند ؛پرتره (پل طبیعت و رامسر ) ، مجسمه‌سازان و سرامیست‌ها در روستای کلپورگان، مجسمه‌های نمکی نهبندان، نمایشگاه عکس در ایوان زیرین میدان ولیعصر، جشنواره مجسمه‌های برفی و یخی و... دایره هنرهای تجسمی را به سمت مردم بازتر بکنیم و مردم هم بتوانند بیشتر در محیط و فضای هنری قرار بگیرند .
مظفری اضافه کرد : اداره کل هنرهای تجسمی در میدان اتصال دانشگاه‌ها، انجمنها، تشکل‌های هنری قرار دارد و وصل کردن و ارتباط این تشکل‌ها با هم برای برگزاری چنین رویدادهایی کار جدی ماست. جشنواره مجسمه‌های برفی و یخی هم با ایجاد هماهنگی میان دانشگاه هنر ،دانشگاه تهران، انجمن‌های مرتبط هنری و هنرمندان پیشکسوت و صاحب‌نام این حوزه برگزار می‌شود. به عنوان مثال در پروژه شهروند؛پرتره ،اساتید و هنرمندان پیشکشوت را در حال کار در کنار هنرمندان جوان، دانشجویان، هنرجویان و حتی علاقمندان هنر دیدیم. در بیرجند نیز مردم بومی دوشادوش دانشجویان و هنرجویان مجسمه خلق کردند. هدف‌گذاری روی تمامی بخش‌هاست از استاد تا دانشجو و حتی علاقمندان و عموم مردم را در بر می‌گیرد .
در ادامه سید حسن میر یحیایی؛ مدیر عامل مجموعه تفریحی ورزشی تله کابین توچال گفت: در سال جاری ما با رکوردی بی‌سابقه در مجموعه توچال رو به رو بودیم ؛ پیست اسکی این مجموعه تا 24 خرداد ماه امسال قابل بهره‌برداری بود و این از وجود نعمات الهی و بارش‌های زیاد سال گذشته است. در ادامه این فضا، ما تصمیم گرفتیم برای ایجاد شادی و نشاط عمومی میان مردم و برگزاری رویداد فرهنگی و هنری، جشنواره مجسمه‌های برفی و یخی را با همکاری اداره کل هنرهای تجسمی تدارک ببینیم. تناقض برف و گرمای تابستان در توچال و در شهر برای مردم و علاقمندان بسیار جذاب است و ما از همین ویژگی استفاده کردیم و چنین رویداد هنری را در دستور کار قرار دادیم .
وی افزود: در پی برپایی این رویداد هنری هم مردم با هنر تنگاتنگ درگیر می‌شوند و در رویایی با فضای فرهنگی و هنری قرار میگیرند و هم به نوعی با مجموعه توچال و تله کابین آشنا می‌شوند .
یحیایی افزود: ما در مجموعه برای برگزاری دومین جشنواره مجسمه‌های برفی و یخی امکان حضور 50 گروه هنری را داریم. هنرمندان و اساتید در 20 گروه شرکت خواهند کرد و علاقمندان تقریبا در 30 گروه مجسمه خلق خواهند کرد. ما تمهیدات ویژه‌ای نیز برای مردم عادی در نظر گرفتیم تا از تخفیف 15 درصدی بلیت تله کابین برخوردار شوند .
مدیر عامل مجموعه تفریحی ورزشی تله کابین توچال با بیان اینکه مراسم اختتامیه در ظهر روز جمعه 31 خرداد ماه برگزار می‌شود، گفت: ظهر روز جمعه 31 خرداد ماه اختتامیه دومین جشنواره مجسمه‌های برفی و یخی برپا خواهد شد و داوران این دوره شامل نرگس حریریان، رضا قره باغی و کوروش گلناری برترین‌های این رویداد را معرفی و به نفرات سوم تا اول، جوایز نقدی اهدا خواهد شد .
گفتنی است، دومین جشنواره مجسمه های برفی و یخی توسط مجموعه تفریحی ورزشی تله کابین توچال با همکاری اداره کل هنرهای تجسمی در پیست اسکی توچال ایستگاه 7 تله کابین، پنجشنبه و جمعه 30 و 31 خرداد ماه 1398 برگزار خواهد شد .

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/170251/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

خاطره تیری آنری از بهترین گلی که لیونل مسی به ثمر رسانده است

وقتی آنتونیو رودیگر جهت ضربه پنالتی متئو کواچیچ را به آندری لونین نشان می‌دهد!

گل اول میلان توسط گابیا در دقیقه 85

خلاصه بازی آتالانتا 0 - لیورپول 1

محمد عباس‌زاده دوباره در نقش رهبر نساجی

24 هفته صبر و یک تغییر تیم برای گلزنی!

شروع قوی رم؛ میلان آچمز شد!

دو مصدوم و یک اخراجی، امیدواری میلان به کامبک

پیروزی یوزهای ایرانی در گام نخست آسیا

عملکرد تیم ملی فوتسال ایران مقابل افغانستان از زبان رعدی

جریمه 10 درصدی پس از باخت به پرسپولیس

استفاده حداکثری از غیبت تورس و زنده‌روح

سیو تک دست دیدنی آلیسون در دیدار برابر آتالانتا

گل دوم آاس رم به میلان با ضربه تماشایی دیبالا

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

صلاح امید را به لیورپول برگرداند

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس

گل اول وستهم توسط آنتونیو در دقیقه 12

ویدئویی که سایت رهبری برای مدال آوران تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی منتشر کرد

اخراج چلیک و ده نفره شدن آاس رم مقابل میلان

آهنگ بی نظیر The magus اثری از یانی

آیفون‌های سرقت شده سر از چین درآوردند!

عملیات انتقال بیمار 300 کیلویی به بیمارستان مسکو!

تلاوت دلنشین سوره قیامت با صدای استاد عبدالباسط

ماکارونی رو فقط با این دستور ویژه بپزید

یک توصیه برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

برای مادربزرگتان سجاده جیبی بدوزید

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

زومی حیرت آور درون صورت فلکی اوریون

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

جنجال در لیگ کنفرانس؛ مربیان معروف درگیر شدند

نصرتی: دوست داریم سهمیه آسیا بگیریم

تحریم نشست خبری اوسمار ویرا توسط خبرنگاران

نجات مهم در کامبک بزرگ آبی‌ها

گل مارادونایی لیونل مسی به ختافه

ژوزه مورینیو: من محمد صلاح را برای چلسی خریدم!

نظر تیری آنری در مورد انتقادات ژاوی از داور دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن

حیرت زدگی تیری آنری از تکل کانسلو روی دمبله در دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن

گل اول لیورپول به آتالانتا توسط محمد صلاح

گل اول آاس رم به میلان توسط مانچینی

پشت پرده فروش 1200 میلیارد تومانی سینمای ایران!

فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می شود؟

علاقه شدید «لیلا حاتمی» به سبک فیلمسازی پدرش

معرفی 5 فیلم هندی برتر 2024

اجرای خصوصی تصنیف «جام مدهوشی» از علی اصغر شاه زیدی

سقوط کامیون نفت‌کش در آب‌نمای کنخ مسیر بندر خمیر

وزیر ارتباطات: تا پایان سال 50 درصد به سرعت اینترنت افزوده می شود

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: رتبه‌بندی 100 هزار معلم اصلاح شد

گیر افتادن گربه‌ای در سیل دبی

نماهنگ حماسی «الله اکبر» با صدای محمود کریمی